Reklama
Dnes je pátek 26.04.2024     svátek má Oto

Největší diskutér z webu „Listů“


29.4.2011 Aktuality/Komentáře (107), autor:
Petr Klukan

 

 Sedmapadesátiletého Svatopluka Berana z Jihlavy lze nazvat největším diskutérem na webu Jihlavských listů. Svými názory ostatní často dovádí k „šílenství“.

 

 Někteří mu spílají, nazývají jej stalinistou a nadávají mu. Anonymně, prostřednictvím internetových reakcí.

 

 Svatopluk Beran z Jihlavy se spolu se zemřelým Jiřím Simonem stali nejvíce napadanými diskutéry na internetových stránkách www.jihlavske-listy.cz. Jeho politické diskuzní příspěvky, pod které se vždy na rozdíl od jiných poctivě podepíše, vyvolávají bouřlivé reakce. A spílání, zatracování a posílání někam do komunistického skanzenu.

 

 Je sedmapadesátiletý Svatopluk Beran takovým stalinistou, za jakého ho může člověk při čtení jeho reakcí považovat? Otázka ho nejdříve překvapí a pak se rozesměje. „Vůbec ne,“ vyhrkne mezi smíchem.

 

 Vyučený automechanik, velký sportovec, dlouholetý hráč volejbalu, ale i člověk, který cestoval a žil v USA nebo v Libyi. Doma má v televizi puštěnou CNN a kolem sebe rozloženou řadu knih. O politice, mezinárodněpolitických vztazích, o ekonomice, financích. Když řekne nějaký argument, jde jej podpořit daným odstavcem z knihy.

 

 Nejdříve se nelze nezeptat na Libyi. Když se vrátil z vojny, práce v zahraničí mu připadala dobrodružná a dalo se tam vydělat víc než doma. Nedělalo mu problém být mimo republiku,  v práci v exotické zemi se cítil dobře. Do Tripolisu byl vyslán v roce 1988 Geoindustrií, která tu prováděla vrty. On na „základně“ - šarice, jak prý jí říkali, udržoval chod 15 osobních a 40 terénních aut.  

 

 „Libye nemá žádné řeky, ale pod Saharou velmi hluboko je obrovská zásobárna vody a Libyjci ji dostávají ven pomocí stovek vrtů. Kaddáfí měl projekt tzv. zelená řeka, to znamenalo přivést  tuto vodu do měst,“ vysvětluje Beran. Jak podotýká, jednalo se o největší světový projekt.

 

 Libyjci, které poznal, k němu byli vstřícní. „Připadali mi normální.“ Nyní se ale bouří. Mají k tomu důvod? „Určitě,“ odpovídá Beran bez zaváhání.  „Normální lidé Kaddáfího neměli rádi, byl to uzurpátor, komediant a za jeho vládnutí skončila spousta lidí ve vězení. Choval se jako u nás komunisti. Neplatilo se třeba za vodu a elektřinu,“ vyjmenovává „výdobytky“ režimu. Kaddáfí postavil lidem paneláky, do kterých však nesmyslně nahnal pastevce. Na balkonech paneláků tak byly k vidění kozy a ovce.

 

 Na současnou situaci se dívá trochu skepticky a nevěří Západu, že tu chce pomoci. Jde jim prý o ropu. „Na severu Afriky jsou chudé země, ale bez dluhů, dluhy měla Libye, které chtěla zaplatit právě ropou, jenže ta je ještě v zemi,“ říká pan Beran.

 

 A pak se dostáváme k jeho zálibě, kterou je politologie, ekonomika... S velkým zaujetím vysvětluje, jak to na světě nyní funguje. „Dříve svět ovládali císaři, králové, dnes jsou to velká rodinná uskupení. Jsou to lidé, kteří často vůbec nevystupují na veřejnosti,“ říká a na ukázku jmenuje různé rodinné „klany“ - od Kennedyů až po Saudy.

 

 Dle něho máme v mnoha zemích světa „demokracii“, kterou však neřídíme. Skupina lidí vytváří nástroje a předpoklady, aby se svět točil tak, jak oni chtějí. „Žijeme v nevědomosti.“ Jak z toho ven? „Důležité jsou pravdivé informace,“ odpovídá - zajistí je prý co nejvíce zdrojů a pohledů na každou situaci – „a pak vzdělání,“ dodává.  

 

 Diskutujeme dál. Jak Svatopluk Beran vnímá kapitalismus? „Bylo v něm nastartováno zlepšení života člověka, do té doby bylo bohatství rodové,“ míní. Kapitalismem však dle něho vývoj nekončí. Rád by, aby demokracie – vláda lidu – byla skutečně pro lidi, a ne jen pro pár vyvolených. Kapitalismus nás prý posunul dál na základě zisku, to je ale málo, je třeba posunout i demokracii.

 

 „Možná se o to pokusil komunismus, ale vzal to špatným nebo nešťastným způsobem,“ říká a pokračuje, „původní komunismus zradikalizoval Lenin a vytvořil z něj třídní boj, a to je špatné.“
Svatopluk Beran, známý na internetových stránkách Jihlavských listů svými dlouhými reakcemi a citacemi z mnoha knih, dovádí některé lidi k zoufalství. Panu Beranovi nadávají a označují ho za komunistu a stalinistu… Jaký je ve skutečnosti?   

 

 „Jsem pro kapitalismus a pro soutěž, ale musí mít pravidla,“ říká jasně. Na dotaz k internetovým diskuzím, kde mu lidé spílají, se jen zasměje: „Žiji tím, že mohu něco změnit. To se může podařit jen tím, že dáte lidem informace. Věřím tomu, že lidé mé dlouhé články čtou a něco si z nich vezmou. Když na mne „nastartují“, jen mě to posílí.“

 

 Chce kapitalismus, i když má levicové názory, za které se nestydí. Když si dopovídáme, i když bychom mohli diskutovat další hodiny, ale času není tolik, mohu zodpovědně říci, že komunistou není a stalinistou už vůbec ne.

 

 Je jen člověkem, který se nespokojí s informací, kterou mu dodávají oficiální zdroje. Chce, aby lidé přemýšleli. Proto je na webu zásobuje dlouhými úvahami a protinázory. Někdy až příliš skáče z jedné myšlenky na druhou a v množství reakcí se člověk lehce ztratí. Jsou to ale jen texty, ke kterým lze říct: Kdo je číst nechce, přece nemusí.

Diskuze k článku

Nový komentář

Beran na hrad !
* | 2011-04-29 14:19:13 | Reagovat
Fandím Vám pane Berane, pište dál, jste rozumný člověk.
Sokol | 2011-04-29 21:18:14 | Reagovat
To není dobré ani jako ironie....
K. | 2011-04-30 09:32:27 | Reagovat
Ještě, že tady máme veleducha jménem K.
asdf | 2011-04-30 10:46:47 | Reagovat
Klid bezduchý soudruhu
fdsa | 2011-05-02 08:32:48 | Reagovat
pro fdsa
Kdy už se konečně probudíš a zjistíš, že se píše rok 2011 ? To soudruhování si nech na vaše komunistické schůze. Mezi normálními lidmi na této diskuzi používáme oslovení Pane! - zastydlý komouši.
asdf | 2011-05-02 08:49:55 | Reagovat
že se tady projevuješ jako správný soudruh...se potom nediv...
fdsa | 2011-05-02 10:05:05 | Reagovat
pro fdsa
Jako správný soudruh se projevuješ nejvíce ty sám. Kdo jiný používá toto oslovení než zarytý komanč? A tvé názory jsou stejné jako za nich. Kdo není s námi, je proti nám - že? Možná jsi převlékl kabát, ale zůstáváš stejný komár, jako dřív.
asdf | 2011-05-02 10:28:37 | Reagovat
diskutující posoudí......
fdsa | 2011-05-02 11:31:06 | Reagovat
fdsa
Máš pravdu. Nech to na nich. Panu Beranovi nesaháš ani po kotníky. Ten si dokáže své názory obhájit. Samozřejmě, každý si na nich najde své pro a proti, ale on je ve podstatě demokrat a své názory nikomu nepodsouvá, nikomu neříká "soudruhu", je to zkrátka čestný chlap. Ale ty jsi totalitní stará struktura, která jen papouškuje názory těch, co jsou momentálně u vesla. Tak raději zmlkni. Sbohem.
asdf | 2011-05-02 12:22:52 | Reagovat
Jistě...to si obhájí: ctrl C + ctrl V....nejseš ty Beran soudruhu?
fdsa | 2011-05-02 12:30:47 | Reagovat
fdsa
To je jeho věc. Nejseš ty Převlékač kabátů, bývalý soudruhu, že si to pořád ještě pleteš?
asdf | 2011-05-02 12:38:07 | Reagovat
pro fdsa
Končím s tebou, větrná korouhvičko. Nemám čas vybavovat se s bolševikem, ať už rudým nebo modrým. A z toho tvého titulování "soudruhu", které si ne a ne odvyknout, si nic nedělej. Když to použiješ na schůzi ODS, nikdo si toho ani nevšimne.
asdf | 2011-05-02 12:55:17 | Reagovat
ale opravdu se tady tak projevuješ.....známá věc....
Radek | 2011-05-02 20:59:05 | Reagovat
Pro fdsa :
Jdi už do eledrp !
xbc | 2011-05-02 13:29:08 | Reagovat
A KEDAR s ním.
asdf | 2011-05-03 07:25:59 | Reagovat
beran mediální hvězda :-DDD
Děkuji pane Klukane,je vidět, že už nemáte opravdu o čem psát. Bože čeho jsem se musel dožít. Beran mediální hvězda....Doufám, že jste mu při rozhovoru vyloupl z kompu klávesy ctrl, c,v. Pokud ano,mám vás rád :-))))
Staník | 2011-04-29 14:28:35 | Reagovat
S panem Beranem ve většině názorů nesouhlasím, ale vážím si jeho sečtělosti a toho, že se nebojí vyjádřit svůj, často kontroverzní názor. Za článek děkuji. Mě zajímal jiný pohled na takto diskutujícího člověka.
Kozel | 2011-04-29 18:06:12 | Reagovat
Hmmm.....
Je vidět milý Kozle, že ty Beranovy články vůbec nečtete.Možná byste zjistil, že pan Beran dělá to, co sám kritizuje. Nepíše své názory, ale předhazuje články a odkazy, čímž se snaží vnutit čtenářům cizí myšlenky.Nesnáší vše americké, nesnáší vše kapitalistické a mohl bych jmenovat dále. I na tom pozitivním, hledá sračky a co mi vadí víc než ty jeho názory nenázory je to, že tím svým spamem rozjebe nit každé diskuze a ať je téma jakékoli vždy končí spíláním USA a kritikou kapitalismu a všeho kolem nás.Neberu mu určitou sečtělost, ale vadí mi jeho jednostranná prezentace problémů a hlavně nikdy jsem od něj nečetl nějaký návrh řešení a jak se na to dívá on. Takovejch kecalů jsou plné hospody, akorát nemaj po ruce hafo literatury. Tohle mně neoslovuje a vadí mi to a proto ho nemusím. A když vidím těch hafo kopírovanej zvěrstev, ztrácím chuť diskutovat jelikož už ani člověk neví o čem původně ta diskuze byla. Zkuste se mrknout na blog a počíst, pak pějte chvalozpěvy. A nakonec bych rád řekl, že nechápu jak na základě jednoho rozhovoru může p. Klukan měnit své názory. Tak a teď se do mně klidně pusťte, dovolil jsem napsat bez odkazů a citací svůj názor.
Staník | 2011-05-01 12:28:09 | Reagovat
Psát je třeba
Lidí , kteří reagují na problémy v této společnosti je potřeba jako sůl. Jen se podívejte jak jsou naši politici a jim podobní, třeba novodobí zbohatlíci "ofrklí", nic je nedokáže vyvézt z jejich klídku, co je bílé je černé a naopak. Nahrávají tomu mizerné zákony, které se dají vykládat různými způsoby. Tady už pomůže jedině násilí,samet to asi nebude.
Děda Teda | 2011-04-29 20:35:07 | Reagovat
Ve všem...
...s Vámi(p.Beran)nemusím souhlasit,o to víc si Vás vážím.A pro zajímavost: http://www.youtube.com/watch?v=gwwHpDkr--4&feature=related
Kajazz | 2011-04-29 21:24:45 | Reagovat
Díky moc za tuto adresu Koukolíka.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 19:58:55 | Reagovat
Možná se mýlím, ale měl jsem za to, že Jiřího Simona
dohnaly k sebevraždě "vyjednávací schopnosti" magistrátních úředníků... Ale asi je už zapomenuto...
j. | 2011-04-29 21:30:43 | Reagovat
I když jsem byl mnohokrát ve velkých rozepřích s panem Simonem, v tomto jsem ho vždy podoroval a plně zdílím a podoruji váš názor.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 20:01:55 | Reagovat
Ano. S panem Beranem nemůže vždy a ve všem každý souhlasit, ale není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem. A jeho názory jsou podány vždy kultivovaně, s elegancí a jsou vždy srozumitelné, což nelze o některých diskutujících pokaždé tvrdit. Pište dál, pane Berane a některými křiklouny se nenechte znechutit.
asdf | 2011-04-29 21:44:38 | Reagovat
Pozdrav a poděkování
Zdravím a pokračuj.
Náplava | 2011-04-29 22:55:20 | Reagovat
Díky vám. Díky panu Klukanovi a vůbec všem zde. I těm co nezdí můj pohled nebo názory za podporu toho, že naplno otevřená diskuze jak z leva, tak i z prava musí být pro život v demokracii nezpochybnitelná.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 20:24:05 | Reagovat
Slova, slova, slova. Ale co s tím ?
xbc | 2011-04-30 08:24:16 | Reagovat
Co s tím? Číst dál. I když Hamlet odpověděl tímto způsobem na otázku "Co to čtete, princi?", určitě číst nepřestal.
asdf | 2011-04-30 08:29:18 | Reagovat
A přijdeme pak na to, že je něco shnilého ve státě ....
xbc | 2011-04-30 10:08:28 | Reagovat
pro xbc
Přesně !!!
asdf | 2011-04-30 10:48:48 | Reagovat
Nejlepší by bylo se všichni sejít a hlasitě je prezentovat bez násilí před všemi kancelářemi ODS, TOP09 a Wéveček po celé republice.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 20:07:19 | Reagovat
No nevím,
já typuji p.Berana na nemocného člověka.Že má na vše svůj názor mu nikdo nebere ale jestli říká že není komunista ať vysvětlí jak se před takzvanou revolucí dostal do Libie.
Jan | 2011-04-30 08:41:10 | Reagovat
Před takzvanou revolucí se dostalo pohodlně a nejen do LibYe tolik lidí, že byste mrkal. A jaká dnes zaujímají významná místa !
asdf | 2011-04-30 10:53:11 | Reagovat
Za Libyi se stydím.
Jan | 2011-04-30 13:39:42 | Reagovat
Nejste sám.
Já taky. A za Kosovo snad ještě víc.
asdf | 2011-04-30 17:41:24 | Reagovat
Připojuji se. V obou dvou případech se jedná o spojení zemí do pruhu,(jižní Evropa - jeden pruh, severní Afrika propojená na blízký východ - druhý pruh), které se po jejich spojení a obsazení americkými vojenskými základnami dostává až k podbřišku Ruska, Číny a tím i k největším světovým zásobám ropy a zemního plynu. Zároveň tak je v případě Afriky zabráněno dokončení africké unie. Kterou též inicioval a sponzoroval z ropy převážně Kadáfí. Šlo a ještě stále jde o vybudování něčeho podobného jako je EU, USA, nebo BRIDZ. I Afrika pracoval na vytvoření společné unie, která by nedovolila Číně, i jiným zemím tak lehce odvážet surovinové bohatství. Tímto tahem Evropy, za pomoci USA a tolerance Ruska i Číny je nyní prakticky znemožněn pokus o tento nový unijní celek. Na úkor Afriky se na něm prakticky podepsal celý západní i východní svět. Nejde opět o nic jiného než drancování neslabšího článku naší planety, na podkladě budoucí moderní demokracie, která však v podání dnešního reálného kapitalismu přináší skrytě, s lživou vidinou možnosti prožití kvalitního života, zadlužení na několik generací pro všechny obyčejné lidi v daných zemích na úkor elity. Jedná se přibližně o jedno až pět procent občanů této planety, kteří již nyní vlastní 85% bohatství planety celé. Konečný záměr není ten aby mohla všichna žít důstojný život, který by se lepšil pro všechny, nýbrž aby se většina zadlužila a pracovala pak - zákoně - bez donucování - na zbylou pětiprocentní menšinu.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 19:45:54 | Reagovat
Trochu černého humoru z BL k naší demokracii a Libyi - http://blisty.cz/imp.php?id=26658&skin=dark
Svatopluk Beran | 2011-04-30 20:57:14 | Reagovat
Pane Jane již jsem to někde psal, ale zopakuji to. Odešel jsem asi v 28 letech z poměrně dobře placené práce řidiče cisternového vozu Benziny na výrazně méně placenou práci automechanika v jihlavské Geoindustrii, s tím že jsem si hned první den podal žádost o možnost prácovat v zahraničí. Měl jsem mezi známými kamarády, kteří jako dělnící - vrtáci nebo mechanici - aniž by byli ve straně odjížděli na tyto zahraniční práce. Nebylo to sice hned, ale i nekomunisti se tam dostali a podle mne jich byla minimálně polovina. Jelikož mne baví sport, měl jsem možnost v jihlavské Geoindustrii tuto svou zálibu i jako dělník uplatnit. Reprezentoval jsem podnik poměrně úspěšně na mezirezortních hrách. Každý rok jsem se zůčastnil po čtyři dny závdů na běžkách, čtyři dny volejbalu a dva dny ve fotblu. Kromě pití, bylo vždy vše hrazeno podnikem. To je - doprava, ubytování, jídlo a refundace mzdy po ty dny, kdy jsem nebyl v práci.(Jen pro doplnění. Aniž bych sebemíň záviděl své dceři, ona dnes coby úspěšný zaměstnanec bankovního sektoru jezdí reprezentovat svojí banku ve stejných sportech stejně tak jako já dělník, dříve geoindustrii. To je samozřejmě naprosto v pořádku. Jen ten dělník už nemá v dnešní době za svou práci ty samé možnosti jako dřív). Všechny tyto akce pořádalo tehdejší ředitelství pražského závodu Geoindustria, pod vedením tehdejšího peronálního náměstka. Jezdilo se ještě na čtři dny na sjezdové lyžování, na dva dny na rybolovnou techniku a na dva dny na sportovní střelbu. Jelikož byl tehdejší komunistický personální náměstek i velkým sportovním fandou a například ve volejbale jsme vyhrávali každoročně celorezortní turnaje, měl jsem snažší možnost dostat se na vlastní žádost do zahraničí a to i před případnými komunistickými adepty. (Vím stoprocentně, že na tyto sportovní akce jezdilo minimum komunistů a když tam některý byl, tak v žádném případě ne kovanej). Po čtyřech letech práce v Geoindustri, kdy jsem nosil domů měsíčně o pětset a tisíc korun méně, než řidič převážející hořlavé a výbušné látky, což byly tehdy slušné peníze, jsem se tam konečně dostal. Toť asi vše.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 18:26:29 | Reagovat
Jak to vlastně bylo?
Zdá se že pánové Beran a asdf považují dobu více než 20 let za dostatečnou, aby se zapomnělo jak to vlastně bylo s těmi výjezdy do nekomunistické ciziny před listopadem 89, a že klidně můžou budit dojem, že tam tehdy mohl celkem kdokoliv. Čili, připomeňme si to: Do nekomunistické ciziny tehdy mohl jenom ten kdo byl dokonale prověřen a kdo takovým prověrkám plně vyhověl. A vyhovět mohl jenom ten, kdo projevoval dostatek loajality s tehdejší politikou, kdo byl dostatečně "angažovaný" a neprojevoval sebemenší nesouhlas s tehdejším zřízením. To byli samozřejmě členové KSČ ale i nestraníci, kteří ovšem museli být tzv. kádrovými rezervami. To vše prověřovali stranické a STB instituce jak na pracovišti tak i v místě bydliště. Samozřejmostí byl požadavek na vhodný sociální původ a žádný emigrant v rodině ani příbuzenstvu. Ten kdo takovým prověrkám nevyhověl, tj. kdo nebyl označen za loajálního, angažovaného nebo kdo snad projevil minimální nesouhlas, ten prostě neměl šanci na výjezd. Buď fit!!
bflmpsvz | 2011-05-03 16:45:50 | Reagovat
Máte naprostou pravdu. Podobná kádrová rezerva je dnes naším presidentem a čestným předsedou ODS, též bývalým ministrem financí a vůbec drancuje tuhle zemi v podobě rytířské chátry již dvacet let.
Svatopluk Beran | 2011-05-04 08:19:54 | Reagovat
Sečtělý člověk? Tak tady někdo nazve někoho, kdo pouze kopíruje z bolševického plátku Britské Listy? Stačí si část jeho ,,příspěvků,, dát do Google a máte jasno.
K. | 2011-04-30 09:30:48 | Reagovat
Inu, jsou lidé, kterým stačí k tomu, aby jim bylo jasno, přečíst si hlásnou troubu ODS - Junge Front heute. A ke Googlu se asi modlí. Není-liž pravda, pane K.
Kritik | 2011-04-30 10:51:16 | Reagovat
asi nechápete podstatu psaného textu......vaše chyba...
K. | 2011-05-01 09:27:53 | Reagovat
Něco více o Britských Listech a o mne. Je nepopiratelnou skutečností že panu Klukanovi nešlo o to udělat ze mne nějakou hvězdu, kterou samožřejmě nejsem a ani být nemohu. Chtěl jenom zjistit kdo je to vlastně za těmi, někdy provokativními a dlouhými články. No a zjistil, že to není sedumdesátiletý stalinovec, ale člověk kterému před asi pěti lety přestala docházet energie na sport a holky a tak se rozhodl začít zajímat o to, co ho v mládí moc nezajímalo a nepřitahovalo.Totiž vědomosti, informace - prostě škola. Je ale skutečností, že z dějepisu a zeměpisu jsem měl převážně za výbornou, jinak to bylo za tři, v učení někdy i za čtyři. Teď to beru jako takovou menší universitu středního věku. Britské Listy jsou deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví. Něco ze stanov združení Britské Listy - Článek II.- Právní postavení sdružení. - 1) Sdružení je dobrovolné, nezávislé, sdružující členy na základě společného zájmu...(2) Sdružení je právnickou osobou, vzniklou na základě zákona č. 83/1990 Sb. o sdružování občanů...Článek III. - Cíl činnosti. - Cílem činnosti sdružení je podporovat veřejnou debatu v České republice i mezi zahraničními Čechy a zprostředkovávat konfrontaci a výměnu názorů mezi středoevropským a západoevropským, zejména anglosaským kulturním prostředím. K dosažení tohoto cíle bude sdružení vydávat periodické a neperiodické publikace, zejména internetový deník Britské listy, organizovat a podporovat přednášky, semináře a workshopy a spolupracovat s dalšími organizacemi s podobným zaměřením.
Svatopluk Beran | 2011-04-30 18:56:20 | Reagovat
Pán Beran již osobě vše čtenářům sdělil.Podle jeho stručného životopisu bych ho zařadil mezi slušné lidi a nemá se na rozdíl od jiných za co stydět.Někteří pravicově orientovaní čtenáři mu mohou jeho levicové zaměření,které mimochodem nemá nic společného z érou stalinismu a období normalizace, mít nesmyslně za zlé.On se pouze snaží svým osobním spůsobem,svými faktickými informacemi,viz Britské listy apod.vyvážit pravicově orientovanou polemiku JL nad současnými problémy solečnosti jinými fakty a argumenty,které se v ČR ve většině sdělovacích prostředcích záměrně moc nezveřejňují.Bez vyvážených a ojektivních informacích většiny médii v česku,musí být zákonitě konečný výsledek voleb být takový, jako zažívamé napříllad niní.Tak jako za minulého režimu, se dala mimo jiné většina národa dobře ovládat záměrné jednostranými informacemi a názory, tak si vede zatím dobře i současná pseudodemokratická moc.Toho si je p.Beran a i my někteří ostatní,dobře vědomi.
Taky Jan. | 2011-04-30 21:32:44 | Reagovat
Souhlas
S tím se nedá než souhlasit a p. Berane jen dál.
Strejček nimra | 2011-05-01 09:32:23 | Reagovat
Já s Vámi hodně často nesouhlasým, ale strašně se mi líbí, jak si jdete za svým. V tom Vám vlastně i fandím.
Tomáš V. | 2011-05-01 02:29:08 | Reagovat
Děkuji. Od vašich reakcí na příspěvky slečny Wuršerové, jsem začal odstraňovat svůj červený hadr na dráždění býků z vašeho jména, který jsem si sám a zřejmě příliš zjednodušeně nastavil, v pohledu na vás. Snad ale, a myslím to teď v dobrém že pochopíte, že vaše jméno ještě nějaký čas ponese punc protivenství jihlavských občanů, kdy slíznete za svůj slušný pravicový názor až nepřiměřenou a neadekvátní reakci. S tím už se hold ale musíme poprat každý sám, ať už na levici, nebo na pravici.
Svatopluk Beran | 2011-05-01 10:27:29 | Reagovat
Něco málo z ,,angosasko bolševického,, humoru - http://blisty.cz/imp.php?id=26706
Svatopluk Beran | 2011-04-30 21:01:08 | Reagovat
auuuu
No, já nevím. Já si myslím, že pan Beran raději neměl ukazovat svůj obličej, protože teď, když ho lidé znají, mohlo by se mu brzy poštěstit dostat nějaký ten "facelift" na ulici. A ti tygříci v pozadí jsou opravdu rozkošní. Vsadím se, že je vyšíval sám Kaddáfí.
Martina | 2011-04-30 21:57:34 | Reagovat
Paní nebo slečno Martino, dříve existovala velká možnost dostat od příslušníků VB na zakázaných koncertech, v demokracii je zase možnost dostat nařezáno od demokracie - viz komunistický poslanec pan Dolejš i mnozí další, s tím musím počítat. Deka není od Kadáfího, nýbrž ještě z Partexu Nová Včelnice. Tento podnik býval pobočkou Jihalvského, vlastně Velkoberanovského hlavního závodu Partex Veký Beranov. Podotýkám tedy, aby nedošlo k vaší zbytečně odušvnělé reakci, že jsem to nebyl já, po kterém byla pojmenována tato textilka, nábrž že to bylo podle názvu obce ležící blízko Jihlavy. To jen pro vysvětlení, pokud by jste byla slabší ještě i v zeměpise.
Svatopluk Beran | 2011-05-01 10:45:19 | Reagovat
Velká Británie - Země s bolševickým zřízením. Objevil pan K.
a | 2011-04-30 21:23:27 | Reagovat
Podle sociologa J.Kellera je v podstatě většinově česká společnost levicově založená a dokládá svá tvrzeni sociologickými fakty a argumenty.Já z jeho zajímavými názory a studiemi souhlasím.Proto si nemyslím že by osobní politické a ekonomicko-sociální názory p.Berana byli nějáké ojedinilé,nebo zvláštní.Má pouze větší osobní kus odvahy i od mé maličkosti a jiných,se za své levicové názory a postoje podepsat celým jménem a veřejně se JL prezentovat.Podle politologů V.Bělohradského a prof.Dvořákové se některé kruhy středních vrsev nebezpečně fašisticky radikalizují.Je to důsledek neoliberální politiky našich vlád průběhu dvaceti let a vyvrcholení světové a finanční krize u nás i ve světě,která střední vrstvu lidí nejvíce ekonomicky a sociálně postihla.Řešení společenských problému současnosti nevyřeší zastrašování a hledání vlády pevné ruky v podobě fašistických vůdců.
Jan | 2011-05-01 12:00:51 | Reagovat
Pan Keller a jeho studie jsou nejhlubší studnicí mých zdejších prezentací. Jsme stejný věkový ročník, kde jsem ale já a kde je on? Vůbec se nestydím za to, že jsem pouze nosičem myšlenek. Těžko mne napadne v budoucnu někdy něco výmečného a novátorského, i když bych si to přál. Začal jsem příliš pozdě. Jo, ten sport a ty holky. Někde jsem četl že i Jan Hus, do té doby než se změnil v reformátora, tak jej velice zajímala děvčata. Jenž on to přehodil už ve třiceti, já až mi dochází dech. :)
Svatopluk Beran | 2011-05-01 21:20:48 | Reagovat
A ja jsem si az doposud myslel,ze se Mistru Janu zacaly zapalovat lytka az v Kostnici
Libor Furbacher | 2011-05-03 00:10:17 | Reagovat
To mistru Furbacherovi to zapálilo v hlavě teprve když uslyšel něco o Benešových dekretech a hned se hlásil do diskuze v JL. Nicht wahr, Herr Furbacher?
asdf | 2011-05-03 07:42:16 | Reagovat
Pane Furbacher, jsem přesvědčen že bez reformátorů jako byl Wycliffe, Hus, Luther, Kalvín a vynálezce knihtisku Gutenberg, by nikdy nevznikl protestantismus, jehož síla myšlenek podpořila významě vznik Spojených Států a následně touhu prvních osadníků po nezávislosti, svobodě a svobodných myšlenkách. Husa by jste si měl coby americký volnomyšlenkář velice vážit a ne jej zesměšňovat. Vyše replika je sice vtipná, ukazuje však pouze na úroveň vašeho myšlení, které se mimo jiné opírá i o vaši jistotu ohledně toho, kdo by podle vás měl být jediným garantem demokracie v naší republice. Mnozí zde tento váš názor neznají a tak jen pro informaci všem - pan Furbacher je přesvědčen, že bez přítomnosti amerických vojsk na území České Republiky, není americká demokracie v naší republice vůbec možná. Důkaz vidím v jeho odpovědi na naše vzájemné polemiky na jihlavských blozích. To o čem píšu se nachází na konci jeho úvahy ze dne 28.10.2009... Libor Furbacher říká: 28. 10. 2009 v 14:26 Z výčtu “společenských” organizací, kterými se organizátoři petice Ne základnám zaštiťují je zřejmé, že i když se navenek tváří jako hlas široké veřejnosti, opak je pravdou. Jde o spolky vesměs vytvořené účelově, podle stejné šablony, stejnými lidmi a zrodily se ve stejné líhni. Demokracii se vždy pokoušely zničit politické strany a skupiny, které se snažily svět svázat rudou nebo hnědou diktaturou. Ve všech státech, kde po druhé světové válce byla dislokovaná americká vojska, zůstala demokracie zachována. Proto se komunisté a jejich spojenci tak obávají možného vzniku americké vojenské základny na území České republiky. Stačí občas pozorně naslouchat výrokům některých “politiků” a soudnému člověku je jasné, že bitva o konečné zakotvení demokracie v ČR není zdaleka vyhrána. Přítomnost americké armády by ale Česko k demokratické definitivě výrazně posunula.
Svatopluk beran | 2011-05-03 10:35:32 | Reagovat
Typicke vase argumentovani,vy tady vypravujete ze Hus byl do 30 let devkar a pak me obvinite ze ho zesmesnuji?Ja jsem spis chtel zesmesnit ten vas vyplod.
Libor Furbacher | 2011-05-03 13:01:55 | Reagovat
Tak vidíte, Herr Furbacher. Chtěl jste zesměšňovat a nakonec jste se zesměšnil sám. Raději až budete chtít opět říci nějakou moudrost, raději mlčte. Nic lepšího udělat nemůžete.
asdf | 2011-05-03 13:35:23 | Reagovat
Pak stačilo napsat v úvodě - Aniž bych chtěl jskkoliv zpochybńoval význam zásluh Jana Husa o tehdejší české i světové reformátorství zkažené církve - nyní jste měl teprve použít váš styl jednoduchého humoru. Načež v závěru mělo asi znít - váš pokus pane Berane, o přirovnání se k tomuto světovému reformátorovskému velikánovi je ješitnost sama a to vzhledem k tomu kdo jste vy a kdo byl a co dokázal jan Hus. Svou replikou jste však pokus o mé znehodnocení posunul úplně jinam.
Svatopluk beran | 2011-05-03 15:05:29 | Reagovat
Politolog Bělohradský? Tak to stačí..
K. | 2011-05-02 11:33:44 | Reagovat
pro K
Tobě stačí hodně málo, co, abys měl před očima rudo - pardon modro. Inteligentní lidé si to rádi přečtou.
Kritik | 2011-05-02 12:59:25 | Reagovat
soudruh Bělohradský zůstane soudruhem...,,ynteligente,,
Jiří | 2011-05-04 07:48:09 | Reagovat
Prymytyv Jyřý
zůstane prymytyvem y když se naučý čýst a natře na modro. Čýst fylozofycká pojednáný nený pro každého prymytyva.
Kritik | 2011-05-04 09:08:41 | Reagovat
BL využívá i pravice
Když bylo JL zle, tak se i v BL objevily dva články od pana Klukana. Píše se v nich o boji za "nezávislé noviny" /spoluvlastněné a vedené členkou pravicové strany/.
al | 2011-05-02 15:44:20 | Reagovat
článek good
Jsem rád, že to pan Klukan napsal...S panem Beranem nesouhlasím skoro v ničem, o to radši s ním tu na webu diskutuju...přitakávání si s ostatními jaksi nemám rád ;-)
Moik | 2011-05-01 16:28:43 | Reagovat
Odpůrci p.Berana zatím věcně ničím nejsou schopni argumentovat.
Právo na názor má každý z nás.Měl by být ovšem na seriózní diskuzi fakticky ničím podložen.Není nic špatného na tom, odkud dotyční čerpá odborné a jiné informace, se kterými se pak vnitřně stotožňuje.Odpůrci názorů p.Berana a jemu podobných, by měli věcně oponovat fakty a argumenty tak jako on.Místo toho pouze p.Berana a další lacině osočují a vytváří z něho levicového démona a fanatika.Zřejmě jim chybí dostateční informační přehled a životní zkušenost,aby s nim mohli seriózně věcnou diskuzi vést.
Jan | 2011-05-01 17:19:42 | Reagovat
:-)
Tak o věcných argumentech pana Berana bych se vyjadřoval mnohem rezervovaněji, ale tu životní zkušenost mám rozhodně rozhodně menší. Považuju to za velkou výhodu, že nejsem změněný komunismem.
Moik | 2011-05-03 09:57:10 | Reagovat
Je-li mé myšlení deformováno ze dvou stran, dokážu si lépe najít zlatou střední cestu. Jsem-li deformován stále jen z jedné strany, pravda se mi hledá hůře.
asdf | 2011-05-03 10:45:27 | Reagovat
Příspěvky pana Berana většinou nedočtu, ale....
Příspěvky pana Berana většinou samou nudou nedočtu, nesouhlasím se spoustou jeho názorů a když si od něj něco přečtu, tak nechápu jak je tohle vůbec možný... Nicméně píše tak že to víceméně má hlavu i patu, pravopis taky není až tak hroznej takže prosím. Pan Klukan zřejmě neměl koho jiného, neb málokdo se tady podepíše pravým jméném - jak neopomněli několikrát zdůraznit. Že se někdo podepíše vlastním jménem má i odvrácenou stránku. Příklad za všechny: Cikáni vykrádali kancelář, paní co ji probudil ten rachot zavolala policii a neprozřetelně jim řekla své jméno. Neudělala nic špatně a ještě mohla mít dobrý pocit že není ten "špatný a zbabělý anonym". Jenže ouvej, dotyční cikáni byli ráno propuštěni a hned další noc proletěla té paní oknem cihla. Dnes když slyší v noci rachot, tak na to háže bobek a zkouší znovu usnout. A policie? NIC. Takže pokud někdo chce psát i kritické příspěvky vlastním jménem - prosím, ale nenavážejte se do lidí kteří se ze své vůle nerozhodli stejně. Na kvalitě názorů to neubírá.
Koumák | 2011-05-01 20:21:49 | Reagovat
Velká diskuze ukázala, že bylo dobře představit jednoho z největších diskutérů, který se nebojí podepsat. Ač jsou z toho Jihlavské listy často nařčeny, nebrání se levicovým názorům, které také tisknou. Rozsah papírových JL však neumožňuje tisknout příliš dlouhé články, k tomu je web výborný. Proto jsme pana Berana v novinách představili alespoň článkem o něm. Vážím si každého, kdo slušným způsobem diskutuje a je úplně jedno, zda je "zleva" či "zprava" - asi podle Voltaira, kterého tolikrát citoval František Káňa, jeden z prvních polistopadových zastupitelů. Snad to budu parafrázovat dobře: S vaším názorem naprosto nesouhlasím, ale udělám vše pro to, abyste jej mohl svobodně říkat. Ostatně o panu Káňovi jsem napsal vzpomínku, která nyní vychází v knize Vzpomínkování. Je zde připomenutí i pana Jiřího Simona, na kterého by platila stejná slova. JL odolaly silným tlakům, abychom texty Simona z webu mazaly. Nikdy jsme to neudělali, ale bohužel, pan Simon svou situaci vyřešil smutně.
Petr Klukan | 2011-05-02 07:47:21 | Reagovat
Je velká škoda že autoří blogu JL jsou převážně pravicově orientovaní.Ať již jde o politiky nebo jiné autory článků..Netvrdím že je to záměrná chyba JL,ale i levicový poslanci, senátoři a zastupitelé zvoleni za kraj vysočina,jako jejich kolegové zprava, by měli být i v krajských novinách daleko více aktivnější.Proto je dobře že se najde nikdo z řadových lidí,který se nebojí veřejně za své levicové i jiné názory a dokáže o nich věcně na webu JL polemizovat i s poslanci a senátory.P.Beran má poměrně slušný přehled a znalosti,které čerpá ze zdrojů, ktéré podle mého názoru jsou daleko více odborně objektivnější a zajímavější než spousty jiných médií v ČR.I když pro někoho to může být třeba nic neříkající,nebo příliš levicové.
Jan | 2011-05-02 10:05:53 | Reagovat
Ano, je to ,,chytrý,, levičák,.Kopírovat z BL musí být náročné, a nechat se platit islámisticko komunistickou organizací Ne základnám, to také nemusí být špatné.Tady prostě kopat za komunisty je In..bohužel.
Petr | 2011-05-02 11:40:23 | Reagovat
A kdo platí tebe, Petře?
Určitě to nebude pár šprdlíků. Obhajovat v dnešní době pravici, to chce hodně dobrý žaludek, a tak ti musí cálovat popřádně.
? | 2011-05-02 12:57:50 | Reagovat
Pane Petře, vaše češtinské spojení ,,islámisticko komunistická,, organizace je holý nesmysl. Muslim by nikdy bezvěrce nerespektoval. Muslim je ochotný se bavit s každým kdo věří v jakéhokoliv boha, ale ne s bezvěrcem. Komunisté jak jistě víte jsou však bezvěrci. Určitě by se mi hodil nějaký ten peníz, za svou činnost proti umístění první americké vojenské základny na našem území a přidat nás tak do řetězu hospodářských vazalů těchto militristických základen, táhnoucích se od pobřeží Atlantického oceánu přes celou Evropu až k hranicím Ruska a Číny. Mohu vás ale ujistit, že mne to právě naopak stálo po čtyři roky vlastní peníze a to každý rok minimálně 8 000Kč z vlastního, z čehož nebyla příteklkyně zrovna na větvi. Je to ale fajn holka a zvládla to. Nevím jak jste na peníze, ale když jsme si po čtyřech letech s malou skupinkou lidí, kteří nastartovali projekt vzbouření většiny národa proti dalšímu zatažení cizích vojenských jednotek na věčné časy do naší země a připíjeli jsme si šampaňským na to, že jsme překazili v tak malém původním počtu, tak velké budoucí finanční tunely na naše daňové poplatníky, směřované od největších zaatlantických zbrojařských korporací na naše i americké občany, chutnalo mi to šampáňo skutečně jako by stálo těch třicet tisíc. Je vysoce pravděpodobné, že vy jste takové to kuře, co zadarmo nikdy nehrabe. Těžko kdy zažijete pocit z vítěztví, pro které jste musel hodně obětovat. Jsem přesvědčen že ten pocit vám nemohou jakékoliv peníze dát. I když u vás vlastně nevím? Třeba vám asociace fungují jinak. .
Svatopluk Beran | 2011-05-02 17:58:42 | Reagovat
Petrovo spojení "Islámistickokomunistická organizace" mi nápadně připomíná to, co jsme kdysi slýchali, jako třeba: "Přisluhovač imperialismu", "Válečný štváč","Vatikánský nohsled" a podobně. Výrazy pana Petra mi připomněly dobu naštěstí minulou. Ale zdá se, že pocházejí z téže dílny, nemýlím-li se, pouze s opačným znaménkem.
Kritik | 2011-05-03 07:38:17 | Reagovat
Jak prosté
Ono se stačí podívat, kdo to cáluje a kdo sepisoval petice, kdo jezdil na vaše srazy.....a je to...
Petr | 2011-05-04 07:50:33 | Reagovat
Pane Petře tak tady napište kdo to cáluje a kdo jezdí na srazy. Vypouštíte akorát typickým pravicovým způsobem mlhu mezi občany - viz. Kubiceho zpráva nebo Řecká krize. Dokažte odkazy na věrohodné zdroje pravdivost svých tvrzení.
Svatopluk Beran | 2011-05-04 08:04:07 | Reagovat
Pane Petře, je prosté porovnat si váš slovník s výrazy bývalé bolševické nomenklatury. Podobnost čistě náhodná?
Kritik | 2011-05-04 09:12:43 | Reagovat
Souhlasím s vámi. Jihlavské listy jsou otevřené všem názorům, oslovili jsme všechny politiky, ale této možnosti využili jen někteří - zpravidla pravicoví. Se vznikem kraje jsme ale v tištěných novinách zavedli sloupek hejtmana, který "držíme" ať je hejtmanem pravicový či levicový politik.
Petr Klukan | 2011-05-02 11:55:02 | Reagovat
Trochu mimo téma ale pan Klukan by to mohl osvětlit.
O tom jestli JL míří víc doprava nebo doleva myslím nemá moc cenu polemizovat protože rozdíl mezi tzv. pravicí a levicí je stále hůř postřehnutelný. Já bych se rád zeptal na kvalitu zpráv z JL. Konkrétně narážím na tzv. "Hvězdnou pěchotu JL" (Jan Mazanec, Klára Novická) a článek pana Davida Kratochvíla nazvaný: "Cizinci znásilňovali, nyní už všichni sedí v cele". Je toto opravdu kvalitní zpravodajství? Tvrdit lidem že násilníci jsou za mřížemi - tedy že můžeme téměř bezestrachu na ulice když je tomu přesně naopak? Proč pan Kratochvíl nenapsal že se jedná o černochy ale jen o "cizince". Potřebují snad lidé pro které nemá žena žádnou hodnotu "ochranu" aby se zamlčoval jejich původ? I v té "slavné" americe když někdo něco udělá tak hledají např. muže afroameričana nebo hispánského původu - byl by takový problém nazývat věci pravými jmény i zde? Myslím že v tomto konkrétním případě JL selhaly na plné čáře.
Koumák | 2011-05-02 12:16:24 | Reagovat
Pro pana Petra a ostatní.
P.Beran zatím není a nikdy ani nebyl žádný státník, profesionální politik,sociolog nebo ekonom.Živý se celý život občanskou prací a je převážně politicky levicově orientován.Nechce být odkázán pouze na názory politikú levicových stran a ani pravicově orientovaných novinářů a politiků.Proto hledá i jiné relevantní zdroje informací a názorů od různých odborných autorů na politiku,ekonomii,zahraniční věci,historii,ekologii apod. Britské listy takových různých autorů má spousty a převážná část znich není spojena s žádnou politickou stranou.P.Beran otevřeně některé názory a fakta těchto autorů v BL cituje,protože se s nimi laicky a se svými osobními životními zkušenosti schoduje.Nechápu co je na tom špatného nebo divného.Britské listy nejsou žádná studnice pravdy,ale škálou různých faktických názorů a polemik z řadou autorských témat o kterých se ve většině ostatních médií v ČR účelově nesmí moc psát a mluvit.
Jan | 2011-05-02 13:26:32 | Reagovat
kopírovat z BL....opravdu diskutér ,,na úrovni,, a vaše čeština......och....
Radek | 2011-05-02 21:02:10 | Reagovat
Ráďo, ta délka vašeho slohového cvičení není špatná. Mám dojem že naposled si tak jako vy pomáhal s tečkami zastupující pojmy, ba co víc dokonce inovační myšlenky ve své disertační práci student Benda na právnické fakultě v Plzni. Pokud se i vám příště podaří přidat k tomu čtyřprocentnímu ohhh i více teček, pak Plzeňský, magisterský právnický titul, a podobná chocholka papouška, načesaná na kštici pravicového obrýleného parlamentního mudrce, vás jistě dokáže katapultovat do vlády rozpočtové zodpovědnosti. Tak vzhůru s tou vaší inteligencí a originálními vlastními myšlenkami do šlechtických zahrad pod pražským hradem.
Svatopluk Beran | 2011-05-02 23:42:55 | Reagovat
pro Radka
Radku, znáte tento citát z bible: "Břevno v oku svém nevidí" ? Na vás sedí jako p...l na hrnec.
Kritik | 2011-05-03 07:33:25 | Reagovat
Mohu se vyjádřit jen k faktům, ne k k vašim pohledům na konkrétní redaktory. K cizincům, kteří znásilňovali. Redaktor Kratochvíl psal zprávu do novin z policejních informací, které měl k dispozici.Z nich vyplývalo, že jsou všichni tři za mřížemi. Ano, poté byli cizinci propuštěni na svobodu. "Vývoj" jsme nezachytili - nelze sledovat vývoj desítek případů - to nedělají žádné noviny. Každé si vybírají jen některé případy, které sledují. Někomu stačí vědět, že obviněný je cizinec, někomu ne, chce vědět i národnost, jiný by rád i jejich jména a jistě by k tomu našel i argumenty - kdybychom ale kupříkladu uvedli, že něco spáchal cikán, dostáváme se do problému nejen s etickým kodexem.
Petr Klukan | 2011-05-02 16:27:56 | Reagovat
Černoch, Cikán nebo puntíkatej - před zákonem jsme si všichni rovni - údajně...
Pane Klukane, děkuji za odpověď a neodpustím si ještě krátký dovětek. Myslím že práce novináře nespočívá v papouškování informací od mluvčích ale snad i v přidání něčeho navíc - nějaké té přidané hodnoty kterou článku novinář dá. Zde žádnou přidanou hodnotu nevidím, spíš naopak. Proč vlastně policie zveřejňuje koho a proč zatkla, proč o tom JL píší? Aby se PČR pochlubila, aby si někdo procvičil opičí hmat CTRL+C, CTRL+V? Kvůli interakci přeci. Aby lidi viděli že se něco děje a mohli na to reagovat. V případě že někdo poruší zákon a tuplem když se ještě přizná tak se svým jednáním sám vzdal práva na ochranu od státu - když nehrál podle jeho pravidel. A jestli jsou násilníci černí nebo ne, na tom by nemělo záležet. Neznám Váš etický kodex, ale jestli Vám přikazuje zveřejňovat etnickou příslušnost jen u pozitivních zpráv a u negativních ji zamlčovat - pak ten kodex není zcela v pořádku. Vždyť co může být čistšího než samotná pravda? Proč se nemůžeme dozvědět že vrah, násilník nebo zloděj je takovej nebo makovej? Tak to prostě je a že cikán něco udělá není rasismus stejně jako že není rasismus když to udělá kdokoliv jinej. Rasistické je právě občasné vypichování příslušnosti "když se to zrovna hodí". Že někdo napadl cikána? To se všichni dozvíme ale že cikáni někoho napadli? To jsou pak mladíci, že? Přeju Vám méně papouškování a více pravdy. Děkuji
Koumák | 2011-05-03 06:48:23 | Reagovat
Média zveřejňují řadu informací, ke kterým nepřidávají žádnou "nadhodnotu". Svodky policie - tzv. černá kronika - novináři si z desítek zlodějen, havárií a neštěstí vybírají ty, které "rozvedou". Ostatní uvedou jen krátce. Je to běžná praxe. Dnes se například reportáží rozepisujeme v JL o jedné havárii ve Vyskytné, ke které tu "nadstavbu" přidáváme. Další ale zachycujeme jen ze svodky - tj. tam a tam se stalo to a to. Nebylo by ani v silách žádného média dodávat nadstavbu ke všem zrpávám. K tomu rasismu - nemohu souhlasit s vaším názorem, že když někdo spáchá trestný čin, sám se zbavuje... Je to sice milé přání, ale takto náš právní řád nefunguje.
Petr Klukan | 2011-05-03 07:40:36 | Reagovat
Pro Radka.
Moje čeština na úrovni neni,ale z vás možná pramení závist k řadovým občanům typu p.Berana,který i bez většího vzdělání mají možná větší politický a ekonomický přehled než nějáký vysokoškolsky vzdělaný jedinec nebo poslanec či ministr současné vlády.S názory p.Berana můžete nebo nemusíte souhlasit,ale jedno mu objektivně odepřít nemůžete,narozdíl od jiných svá tvrzení dokladá nespochybnitelnými fakty.On ale i svá vyčtená fakta různých odborných autorů k obhajobě svých názorů seriózně čtenářům JL sděluje a i jejich zdroj.Jesli chcete názorově oponovat p.Beranovi a jim podobným,musí být i váš názor ničím odborně fakticky podložen. Nikdo vám nebude mít za zlé, že byl třeba vámi odněkud pouze vyčten.Díky současné úrovni většiny českých médií, žijete možná v naivní představě, že spousta akademicky i jinak vzdělaných lidí u nás i ve světě, vidí řešení problému současné společnosti v éře globálního kapitalismu úplně jinak, než naše současná vláda a česká pravice.Čeho se například bojí veřejnoprávní česká televize, mimochodem placená s daní nás všech, umožnit větši názorový prostor v ČT na příčiny a možná jiná řešení současné politiké,ekonomicko-sociální krize naší společnosti.
Jan | 2011-05-03 11:16:56 | Reagovat
S tím se nedá než souhlasit.
Děda Teda | 2011-05-03 14:59:08 | Reagovat
sděluje zdroj? To si ale děláte legraci?
K. | 2011-05-04 07:53:03 | Reagovat
JL
Nemohu s Vámi tak docela souhlasit. To že jste pravicový tisk je všem jasné, že dáváte i těm levicovým prostor je snad také pravda, ale že příspěvky upravujete, to se mi vůbec nelíbí, protože kolikrát tím změníte původní myšlenku. Mám s tím osobní zkušenosti! Hlavně co se týče kritiky např. našich úředníků a "novodobých podnikatelů".
J.M. | 2011-05-03 15:09:12 | Reagovat
Pravice nebo levice?
Já si myslím že hlavně osobnosti odborně a morálně zdatní.Od vlády počínaje, přes vedení měst a krajů konče.Dávám jeden z mnoha příkladů současnosti.TV pořadu M.Jílkové,Máte slovo.ministra průmyslu a obchodu Kocourka(ODS) účastníci besedy přesvědčovali,že zvýšením DPH,zéjmena na potraviny,zvýší ceny a sniží celkovou spotřebu obyvatelstva a tím i růst ekonomiky.Pán ministr však nekompromyslně prohlásil že spotřeba domácnosti je zanedbatelná,že hlavní objem tvoří vývoz a investice.Pohled jiného ekonomického názoru je,ale jiný.HDP za rok 2009(celoroční čísla za minulý rok ještě nemáme)HDP v roce 2009 v běžných cenách činil 3,63 biliónu korun,z toho výdaje na konečnou spotřebu domácností činily 1,805 bil.korun,tedy asi 50%HDP.To vskutku není zanedbatelný podíl.Vzpomenutá bilance zahraničního obchodu činila 209 miliard kč.tedy zhruba šest procent HDP.Investice(fixní kapitál činil 822 miliard kč,tedy 22% celého objemu HDP.Z toho hlediska je samozřejmě na prvním místě je spotřeba domácností.Nejenom z hlediska tvorby HDP,ale i z hlediska celého smyslu hospodářské činosti a smyslu a cílů vládní hospodářské a sociální politiky.Když ani hlavní ekonomičtí představitelé vlády neznají tuto abecedu ekonomiky,těžko po nich žádat smysluplnou koncepci činosti zaměřenou na obnovení růstu ekonomiky a životní úrovně všeho obyvatelstva.
Jan | 2011-05-03 17:34:20 | Reagovat
Těžko reagovat. Museli bychom se podívat na konkrétní případ.
Petr Klukan | 2011-05-04 11:42:55 | Reagovat
Jo jen tak mimochodem,
pokud někdo před rokem 1989 vyjel služebně na tzv. "Západ" čili do nesocialistických zemí, po návratu kromě zprávy a služební cestě pro svého vedoucího musel psát ještě další zprávu pro tzv. zvláštní útvar, čili v podstatě pro pobočku StB v onom podniku či instituci. A že na tom zvláštním útvaru, jehož dveře nikdy neměly zvenku kliku, nýbrž "kouli" a muselo se zvonit či klepat, nesděl jen tak někdo, nemusím dodávat. A o školení před cestou, které tento zvláštní "útvarák" všem, kteří vyjížděli, dělal, není pochyb. Co v těch dalších zprávách bylo nevěděl ani ředitel podniku, jenom zvláštní "útvarák" a ten co zprávu psal. Je zajímavé, že při rušení zvláštních útvarů po roce 1989 se nenašla ani jedna taková zpráva. P.S. Služebně na Západě jsem před rokem 1989 nebyl, asi jsem nebyl hoden a neměl jsem důvěru.
Standa | 2011-05-03 17:28:38 | Reagovat
Stando, kdybys tam nebyl,
neměl bys tak přesné informace. Je tu ale ještě jedna eventualita. Byl jsi mezi těmi, kteří toto sledování zaměstnanců měli coby pracovní náplň. Ale takový jsi zajisté nebyl, tak promiň. Věřím tomu, že to znáš podle agentury Jedna paní povídala z Pardubic - tam jsou přece géniové. A nezapomeň vychválit čipovou kartu.
asdf | 2011-05-03 18:38:11 | Reagovat
Já jsem tam nebyl,
ale v organizaci, ve které dodnes (25 let) pracuji, se tehdy i dnes neutají, jak jistě víš, nic. Takže u 4. piva se Ti každý pochlubí, kde byl a co musel udělat než odjel a než přijel.
Standa | 2011-05-06 08:28:12 | Reagovat
pro Standu
Když mu ty piva zaplatíš, tak ti po nich prozradí i to, že zavraždil vlastní babičku. A jak jsi spokojený s panem Vilímem a jeho geniální čipovou kartou?
asdf | 2011-05-06 09:03:20 | Reagovat
Jestli k tomu mohu i já krátký komentář. Školením o tom jaké záludnosti mě nebo spíš nás, protože na školení nás bylo asi dvacet, čekají při práci v zahraničí jsem též prošel. Smůla byla v tom, že školení bylo zaměřené na práci v západní Evropě, zatím co já a mám dojem ještě dva prezentanti tohoto dvouhodinového kurzu letěli pracovat do arabských zemí. Takže se nedala použít vůbec žádná rada, která by znemožnila nechat se ,,imperialisty,, zlákat pro opuštění naší republiky. Během mého pobytu v Libyi však emigroval na západ můj sedmnáctiletý syn a bylo mi vždy na žádost mé ženy, umožněno se s ní telefonicky spojit přímo z našeho ředitelství v Libii. Nikdy mi nebylo sebeméně naznačeno, že to znamená konec mé zahraniční pracovní cesty a spíš jsem byl řiditelem litován za psychické problémy, které jsem měl já a moje zbylá rodina z toho, že nemůžeme tento problém nést ve vzájemné fyzické podpoře a můžeme si pomáhat pouze na dálku a přes telefon. Dodnes též potkávám našeho školitele případných možných západních svodů a nabídek. Pamatuji si, že po 89 roce prodával volně máslo v dnešním parku Gustava Mahlera. Též jsem byl každý půl rok během svého pětiletého pobytu v Libyi doma na dovolené na jeden měsíc a ani jednou se nestalo, že by mě někdo nenutil psát nějaké panflety nebo svodky o mém pobytu v zahraničí.
Svatopluk Beran | 2011-05-03 19:01:35 | Reagovat
Nevím, jak mám poslední větu příspěvku chápat...
Navaho | 2011-05-04 09:51:03 | Reagovat
Co máte konkrétně na mysli. Poukažte prosím přesně na místo v kterém vy vidíte nějaký problém, který vám není srozumitelný?
Svatopluk Beran | 2011-05-04 12:32:35 | Reagovat
Ano, už to vidím, samozřejmě tam patří - aniž by mne někdo nutil. Omlouvám se, to nedávalo s celým kontextem význam.
Svatopluk Beran | 2011-05-04 12:42:26 | Reagovat
Je smutné tady číst jak se lidé stále snaží dělit na nějakou pravici a levici, nakonec co jsou politické strany v porovnání s národem ? Nic. Místo rozdělení by jsme měli hledat společné body a cíle a naším společným cílem dnes tak jako v celé historii je důstojný život každého člověka- mít práci, zajistit rodinu a chránit svou vlast, i když je globalizace.Pan Beran vyjadřuje své názory, stejně jak to dělájí kneží z kazatelny, kteří také jenom čtou dávno známe texty jako podobenství a nikto jim to nevyčítá,vyslyším a myslím si své nebo podám jiné argumenty.Pan Klukan měl snahu představit člověka, který má na rozdíl od jiných určitý názor na současnot-jednomu říkate , že je levičák a druhému, že je pravičák. A ted´vám rozhádaným ukázali cestu-společnou cestu dvou možná trochu ideologicky odlišných názorů, které ovšem vedou jedným směrem- zlepšit postavení člověka, nehledat to co nás rozděluje a oslabuje, ale hledat to co máme společné a na tom stavět naší budoucnost.
maria pilkova  | 2011-05-05 20:33:10 | Reagovat
Rozdělená společnost.
Každá politická orientace souvisí i se sociálním postavením.Těžko chtít po někom,kdo zbohatl na majetkovém převratu po roce 89,nebo má stabilní nadprúměrný příjem,aby uvažoval levicově a podporoval sociální stát.Lidé z průměrnými i podprůměrnými přijmy,včetně dnešní armády nezaměstnaných mohou těžko uvažovat zase převážně pravicově.Znám ale i osobně příklady lidí,kteří na tom nejsou sociálně nejlépe a volí paradoxně pravici a naopak.Po roce 1989 návratem ke kapitalismu, se musela společnost zákonitě ekonomicky, sociálně i politicky rozdělit.P.Beran za svoji osobu a mnozí i dalši(různá i občanská sdružení Pro Alt,Hnutí zdola apod.)které jsou převážně levicově orientovaná se snaží občanskou cestou nastavovat současné pravicové vládě rozpočtové odpovědnosti a boji proti korupci zrcadlo.Mají i své alternativy reformních změn,které nejsou pouze plošnými škrty společnosti.
Jan | 2011-05-06 10:25:05 | Reagovat
Já si myslím, že sociální cítění má člověk vrozené a souvisí i s jeho charakterem.A i tak nemůžu pochopit zvrat v chování kdysi tzv levicovo orientovaných lidí a lidí chudých. Nejvíce jsem se nad tím pozastavila, když jsem četla o jednom bohatém člověku, který vyrůstal jako sirotek a neměl často k jídlu ani chleba.Ted má nepředstavitelné bohatství ale nepomůže lidem, kteří jsou ve stejné situaci jako kdysi on. Chápu postoj těch, kterým byl odnat rodový majetek, ale skutečně nemůžu pochopit lidi odchované socializmem,lidi, kteří nikdy nic nevlastnili a kteří si dnes hrají na tvrdé kapitalisty. Můj vzor ve všem je T.Bata- moudrý, pracovitý, bohatý, ale se silným sociálním cítěním-zkrátka velký muž. Potřebujeme takové muže a takové kapitalisty a jak říkal on už v roce1932 to čemu jsme zvyklí říkat hosp. krize, je jiné jméno pro mravní bídu a nepotřebujeme žádné geniální obraty, potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku.
maria pilkova  | 2011-05-06 20:33:10 | Reagovat
Vrozené sociální cítění je ušlechtilá lidská vlasnost,ale není každému daná,bez ohledu na jeho sociální a ekonomické postavení.Hospodářský a sociální systém státu by měl být nastaven spíše tak,bez ohledu na možného vítěze voleb, co nejvíce minimalizovat různé ekonomické a sociální propady lidí dooblasti chudoby apod.Tak jak je dáno i stále platnou ústavou ČR a na ní navazující listinou základních práv a svobod,která současná pravicová vláda vnímá účelově po svém,nebo vůbec.
Jan | 2011-05-07 10:52:16 | Reagovat
Reklama
24.04.2024 AktualityCvičili záchranu raněného ve studni

Ve čtvrtek 18. dubna v brzkém odpoledni zastavuje v horní části náměstí Republiky ve Žďáře nad Sázavou hasičský vůz a z něho vyskáčou lezci v kombinézách a přilbách. Někteří nesou ...

Komentáře (0)
23.04.2024 AktualityMrazivé ráno

Tento týden začal chladným pondělím ránem. V Jihlavě, na meteorologické stanici Hruškové Dvory padl teplotní rekord -1,4 st. C platný z roku 2020. Včera tam bylo -2,1 st. C. Nejchladněji ...

Komentáře (0)
23.04.2024 AktualityŽabí hlídka směnuje a zachraňuje obojživelníky

Zrovna dopisuje závěrečnou práci, jejíž nedílnou součástí je i praktická část. Klára Brychtová (26) coby studentka oboru předškolní a mimoškolní pedagogika na jedné z jihlavských ...

Komentáře (0)
23.04.2024 AktualitySázet stromky pomáhali i Švýcaři

Ještě než se koncem října 2020 podařilo zprovoznit obchvat Velkého Beranova a propojit tím silnici II/602 směřující od Jihlavy do Měřína s komunikací II/353 vedoucí k dálnici D1, projíždělo ...

Komentáře (0)
23.04.2024 AktualityHošek webem reaguje na primátora

Další střet primátora Jihlavy Petra Ryšky (ODS) s opozičním zastupitelem Radkem Hoškem (STAN), se dá očekávat na dnešním zastupitelstvu v Jihlavě. Na únorovém zasedání se primátor ...

Komentáře (8)
23.04.2024 AktualityVysočinští Ukrajinci chtějí být samostatní

Téměř v každé rodině je někdo, kdo zahynul, bojuje nebo má celoživotní následky z toho, co se děje v naší zemi, říká Tetiana Varpikhovská, spoluzakladatelka spolku Ukrajinská rada Kraje ...

Komentáře (0)
23.04.2024 AktualityŠkodovku otočil na střechu, od nehody utekl

K hrůzně vypadající nehodě vyjížděli jihlavští dopravní policisté v sobotu nad ránem. Pravděpodobně mezi půl čtvrtou a půl pátou ráno totiž na silnici II/112 mezi Zvolenovicemi a Telčí ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityKempy na Vysočině začnou otevírat koncem dubna

Řada kempů na Vysočině se začne otevírat turistům koncem dubna nebo od května. Nejdřív čekají hlavně víkendové pobyty a akce a také školní výlety. Ceny za ubytování se podle provozovatelů ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityVysočina řeší úpravu počtu lůžek v nemocnicích

Nemocnice, které zřizuje Kraj Vysočina, jednají z Všeobecnou zdravotní pojišťovnou (VZP) o budoucím fungování. Zřejmě se budou upravovat počty lůžek vybraných oddělení, slučování ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityPřijďte si užít pohodový den ve výcvikovém areálu PČR

Již příští sobotu 27. dubna odstartuje 26. ročník soutěže Řidič Vysočiny. Největším lákadlem letošního ročníku je jednoznačně možnost prohlédnout si nově vybudovaný multifunkční ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityOd září přivítají v lavicích 19 prvňáčků

K zápisu do první třídy Základní školy ve Větrném Jeníkově přišlo v průběhu úterního odpoledne celkem 21 dětí. Podle ředitelky školy Barbory Schrekové budou mít dvě děti povinnou ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityV krematoriu nebudou přes měsíc obřady

Zhruba na měsíc se pohřby v Jihlavě zkomplikují. Provozovatel krematoria v Lesnově Služby města Jihlavy (SMJ) v tiskové zprávě oznámily, že od 22. dubna do 25. května proběhne oprava střechy ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net