Foto: jihlava.cz
Václav Drbola a Jan Bula jsou jména dvou kněžích, kteří byli popraveni v babickém procesu na základě důkazů vykonstruovaných komunistickou tajnou bezpečností. Josef Toufar byl zase knězem, který zemřel na následky výslechů STB v roce 1950 za údajné zinscenování tzv. Číhošťského zázraku.
Tři vysočinští římskokatoličtí kněží, kteří posmrtně čekají na své blahoslavení. Podle církevního historika Tomáše Petráčka je v tomto ohledu Vysočina zvláštní.
„Je to pravděpodobně tím, že na Vysočině existovalo tehdy velké sepjetí duchovenstva s věřícími, což bránilo komunistickému režimu v provádění kolektivizace. Jinde takové sepětí nebylo tak intenzivní“ vyjádřil se Petráček.
Proces tzv. beatifikace je nejdále v případě Jana Buly a Václava Drboly, který začal již v roce 2004. V loňském roce byly v ČR ukončeny všechny náležitosti související s beatifikačním řízením. Zapečetěné obálky s podklady byly poslány do Vatikánu. „Délka, dokdy pak Svatý stolec přistoupí k samotnému procesu blahoslavení, je různá. Může trvat rok nebo dva, ale znám také případy, kdy trval 20 let. Církev se chce vyvarovat jakýchkoliv chyb,“ zhodnotil Petráček.
Církevní historik Tomáš Petráček je pověřen shromažďovat podklady pro blahoslavení Pátera Josefa Toufara. Začal před více než dvěma lety. Za tuto dobu došlo k exhumaci Toufarova těla, jeho antropologickému průzkumu a uložení ostatků v kostele v Číhošti. Kdy dojde k samotné beatifikaci pátera Toufara, si však netroufá odhadnout. „Shromáždění všech podkladů nám může trvat celkem pět až deset let, a pak je budeme moci odeslat do Vatikánu,“ dodal Petráček.
Blahoslavení (beatifikace): Druhý stupeň kanonizačního procesu. Prohlášení za blahoslaveného znamená, že se církev zaručuje za to, že daná osoba je v nebi. Možné je ji prosit o přímluvu, a prokazovat jí úctu. Předpokladem pro beatifikaci je jeden doložený zázrak. Ten však není potřeba doložit v případě mučedníků.
Diskuze k článku
POMNI a PAMATUJ
Církevní historik Tomáš Petráček je pověřen shromažďovat podklady pro blahoslavení Pátera Josefa Toufara.
" Začal před více než dvěma lety. . . "
Za tuto dobu došlo k exhumaci Toufarova těla, jeho antropologickému průzkumu a uložení ostatků v kostele v Číhošti.
-----------------------------------------------------------------------
OPAKEM TĚCHTO SNAH Církevního historika Tomáše Petráčka, které. . .
"Začaly před více než dvěma lety. . ."
… jsou obsáhlé anonymní komentáře, a pomluvy církve, které jsou dlouhodobě vkládány pod nejrůznějšími záminkami do Jihlavských listů.
Je vhodné, pod tímto aspektem číst komentáře anonymů a pochopit jejich latentní úmysl, jehož cílem je ovlivnit proti církevně, názory čtenářů.
Je otázka proč a kdo za nimi stojí, smysl však je jasný:
RELATIVIZOVAT JEDNOTLIVÉ PŘÍBĚHY, ZPOCHYBNIT, ZAPOMENOUT, POŠPINIT SPROSTOTOU INVEKTIVOU,
cílenou na nízké, nepříliš-lidské pudy, ne-návist a zá-vist pod heslem:
HYENISMUS + "VYRÁBĚNÍ SVATÝCH"
Je to obsaženo v obsáhlých anonymních komentářích k těmto článkům:
Farář Toufar se po 65 letech dočkal důstojného pohřbu v Číhošti
O víkendu připomenou smrt číhošťského faráře Toufara
Arnolec si připomněl P. Toufara
Od takzvaného zázraku s křížem v Číhošti uplynulo šedesát let
Výzkum: ostatky patří umučenému knězi Toufarovi
Zveřejní identifikaci kněze Toufara
----------------------------------------------------------------------------
Hyenismus.
Rušit klid mrtvých, aby se "tým odborníků" dohadoval - "je to hnát Toufara nebo není to hnát Toufara", z toho se dělá špatně. A za každou cenu vyrábět svaté, to je nezlobte se skutečně v dnešní době směšné. Jaký mu přisoudí zázrak, bez něj to bohužel dost dobře nejde. Snad ten pohyblivý křížek? Ať už to bylo dílo faráře, snaživce estébáčka, či davová psychóza, připadá mi to poněkud slabé. Nikdo nepochybuje o tom, že Toufarova smrt byla důsledkem krutého totalitního režimu, ale hrabat se v kostech mrtvých je neúcta podobná tomu, jako když otylý Duka nosí o pouti údajnou lebku svatého Václava. Maškaráda.
čtenář | 2015-06-16 09:38:19 | Reagovat
----------------------------------
V této souvislosti je vložen do Čtenáři píší článek:
17. listopad 1989 z 20.11.2015 s Komentáře (40)
Na ilustračním fotu je pomník faráře Toufara v Číhošti.
Jeho text končí:
"Po sametové revoluci, jsem požádal svého přítele Ak. soch. Romana Podrázského o návrh na pomník k uctění památky Jana Palacha. Začal na návrhu hned pracovat. Předal mi ho těsně před výročím upálení J. P. začátkem ledna 1990. Foto pomníku je publikováno v JL v dopisech čtenářů v článku: Jan Palach - 19. LEDNA 1969. Vztah Václava Havla a Romana Podrázského, ukazuje ilustrační foto v dopisech čtenářů JL Absurdní drama – život Václava Havla Sochu u kostela v Číhošti, k uctění památky na faráře Toufara vlastní rukou vysekal Roman Podrázský."
Dílo Romana Podrázského bylo realisováno pod patronací opata Želivského kláštera, Josefa Toufara.
Opat Toufar kriminál přežil,
ale že jeho osobnost by měla také patřit mezi blahoslavené nepochybuje,
stejně jako všichni, kteří ho znali:
Zdeněk Gryc
PS. Anonymita cílená na osobu a církev, je zákeřná zbraň morální zvrhlosti.
Grafomanie se projevuje nejen žvaněním, ale též tapetováním.
Velmi dobrým nápadem redakce JL bylo zavést rubriku BLOGY. Tam se postižený mlůže vyblábolit do libosti, jeho dětinské žvatlání nezapleveluje diskuze, kde je potom dost místa na seriózní diskuzní příspěvky. Bohužel se někdy infantilita grafománií postižených jedinců přelije až do diskuzí pro normální diskutující. Co se dá dělat? Mlácení prázdné slámy je také choroba. Není problém přejet ono blekotání bez povšimnutí.
Není problém přejet ono blekotání bez povšimnutí. Zde to problém jak vidno je.Tak třeba příště uvidíme,že?
S kolaboranty se sudetoněmeckým landsmanšaftem nekomunikuji.