Dnes je sobota 18.05.2024     svátek má Nataša

Stavba terminálu začne na podzim


20.6.2012 Aktuality/Komentáře (13), autor:
David Kratochvíl

 

 Výstavba první části dopravního terminálu v Jihlavě se blíží. Stavební práce u městského vlakového nádraží za víc než 50 milionů korun mají začít na podzim.

 

 Realizace dopravního terminálu v Jihlavě je zase o něco blíž realitě. Město získalo příslib dotace z Evropské unie ve výši 24 milionů korun na realizaci první etapy projektu. Ta bude stát celkem více než 50 milionů korun.

 

 „Ještě v červnu začneme pracovat na výběrovém řízení, kdy do října chceme znát jeho vítěze. Od listopadu by pak začaly samotné stavební práce. Dílo by mělo být hotovo nejpozději v prosinci příštího roku a následně zprovozněno v lednu 2014,“ nastínil časovou osu úvodního projektu primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal.

 

 V prostoru před městským vlakovým nádražím půjde v rámci této úvodní etapy hlavně o úpravy v jeho bezprostředním okolí. Vybuduje se ale také takzvaný přestupní terminál. „Zajistí se tím ale také přestup mezi vlakovou dopravou a MHD ve městě. V další etapě by se posléze měl terminál dobudovat jako komplex, který by zahrnoval i autobusové nádrží,“ doplňuje pro úplnost primátor.

 

 Celý projekt je připravován jako bezbariérový. V rámci úvodní etapy má proběhnout také rekonstrukce ulice Legionářů, včetně kanalizace, vodovodů, chodníků a komunikace a veřejného osvětlení. Počítá se také s realizací 64 parkovacích míst. „Realizuje se světelná křižovatka ulic třída Legionářů – Fritzova. Vyřešíme i parkové úpravy a zeleň,“ slibuje primátor.

 

 Minulý čtvrtek také proběhla valná hromada Dopravního podniku města Jihlavy. Podle přijatého usnesení má za úkol do doby realizace I. etapy vytvořit nové směrování linek.

 

 „Bude zavedena autobusová kyvadlová linka mezi dopravním terminálem a Masarykovým náměstím, tak, aby byly možné přípoje na všechny ostatní autobusové a trolejbusové linky,“ sdělil ředitel dopravního podniku Josef Vilím s tím, že pro konečné řešení je připraveno zavedení některých z trolejbusových linek. V roce 2014 by mělo město dokončit trolejová vedení na ulici Vrchlického a S. K. Neumanna.

 

 V dohledné době se má dočkat rekonstrukce i budova městského vlakového nádraží. S investicí počítá vedení Českých drah (ČD), které ji vlastní.

 

 „Připravena je projektová dokumentace. Nyní, když město začne s budováním dopravního terminálu, bude se jednat o zařazení rekonstrukce do investičního plánu,“ uvedla pro JL mluvčí ČD Radka Pistoriusová. Podle ní by bylo po dokončené rekonstrukci vhodné zřídit na místě mezinárodní pokladnu.

Diskuze k článku

Nový komentář

Další zbytečný projekt.
Je třeba si dobře zapamatovat kdo tuto zbytečnou stavbu prosazuje, kdo se jen naivně veze a kdo tedy bude zodpovědný až se provalí o co při stavbě terminálu vlastně jde.
Zdenek,, | 2012-06-20 12:45:26 | Reagovat
Kdyby taky se stejným elánem investovali
do zlepšení MHD v Jihlavě, do nových linek a častějších intervalů mezi jednotlivými spoji. Nechápu, proč se tam Vilím drží tak dlouho, léta doprava v krajském městě stagnuje, mizí spoje... Město se přitom stále rozrůstá a do mnoha míst MHD ani nedojede. Taky mi chybí noční spoj, který by jezdil třeba -x za hodinu okružní cestu po Jihlavě, třeba po trase Horní Kosov, Dolina, přes centrum na Slunce, Březinky, Ádol, zpátky přes Králák, Staré Hory a druhý spoj by jel naopak. Proč zmizely "kloubáky"? V době největší spičky se kolikrát do spoje ani nedostanete. Nad tímhle by se měli páni radní, co jsme si zvolili, zamyslet.
Bobby | 2012-06-20 19:37:28 | Reagovat
opileckej rozvoz
Jasně noční spoje pro ožralé kikány atp. Nejlépe trolejbusem či autobusem za několik milionů....
KHP | 2012-06-20 22:35:12 | Reagovat
všude číhaj agenti
Ale prdlajs. Nevidíte náhodou všude agenty? Vaše konspirační teorie jsou k smíchu. V každém normálním evropském městě je provázán přestup mezi několika druhy přepravy. Tohle už mělo být dávno. Nádraží jsou vždy vstupní branou do města. A Jihlava je prostě šmudl město plná hloupých lidí včetně vás.
KHP | 2012-06-20 22:33:08 | Reagovat
Hlavně uvalit těch pár set melounů...
Že na Jihlavě město jsou koleje z ní ještě nedělá nádraží. Je to zastávka na lokální trati, pro kterou veškeré služby dělá hlavní nádraží. Bez přímé propojovací koleje na Brno je celý terminál k smíchu. Navíc i celá železniční obslužnost jde do háje tak na co si chcete hrát v (evropském velkoměstě) Dálkové vlaky (Znojmo, Ostrava, Pardubice, Liberec vše je zrušeno. I Do Prahy jezdí 1 slovy jeden přímý vlak za den. Ale meldujte si svoje o výhodnosti terminálu a neopomeňte se zeptat lidí jak jsou s ním spokojení třeba v Brodě a Chotěboři...
Zdenek,, | 2012-06-21 06:51:30 | Reagovat
Nezlobte se, ale posuzovat význam terminálu podle množství rychlíků do jiných krajských měst není zrovna to pravé. Pokud do Jihlavy dojíždí hodně lidí z okolních měst a obcí za prací vlakem nebo autobusem, tak i pro ně to má význam. Jasně, přímé napojení na trať od Brna by bylo fajn, ale ruku na srdce. Vyjde skoro na stejno, jestli vystoupíte na Hlavním nádraží, čekáte 5 minut na trolejbus a pak jedete 7 minut do centra nebo jestli počkáte 10 minut na přepřah lokomotivy a vystoupíte na Městském nádraží. Já spojení autobusáku, vlakového nádraží a MHD rozhodně fandím.
Pepa | 2012-06-21 17:17:38 | Reagovat
Prostě terminál bude a basta.
Zastánci terminálu operují jako jediným přínosem pro cestující snadností přestupu přímo z vlaku na autobus a naopak. Vše ostatní bude na nově vytvořeném hybridu plné kompromisů a problémů. (stísněnost, horší pěší dosažitelnost z centra, nutnost překopat koncepci MHD, problém se zakomponováním propojovací silnice od Rozkvětu k Feroně, Kolik myslíte, že v dnešní době přestupuje lidí z vlaku přímo na autobus nebo naopak? Je jich alespoň 10 denně? Jste přesvědčen, že to vůbec někdo zjišťoval? Nebo se prostě stavět musí za každou cenu....
Zdenek,, | 2012-06-22 06:54:43 | Reagovat
IDS
Jeť se kouknout do Jihomoravského kraje hlupáčku, kolik lidí používá třeba terminál v Zastávce (tahle prdel obsluží víc lidí děnně než všechny nádraží včetně autobusáku v Jihlavě) a dalších městech... To musí být ale doprovázeno koncepcí IDS. Lidi na Vysočině jezdí VHD nejméně z celé republiky. No proč asi, když se nikam nedostanou, přestupní vazby existují bídně leda tak u železnice a terminálů je pár. A stísněný prostor? Byl jste vůbec někdy u městského nádraží? No asi ne, protože jinak byste toto vůbec neřekl. A změna vedení linek MHD v Jihlavcě je potřeba jako sůl (snad vyjma C). No prostě pohled vykastrovaného Jihlaváka, který určitě byl pro likvidaci kreclu, synagogy a teď by nejradši zboural dům na rohu Znojemské ulice u Cityparku. Jihlava prostě nemá mentálně na to, aby byla krajským městem.
KHP | 2012-06-22 11:40:09 | Reagovat
Nechápu, proč se takhle shazujete. Na jednu stranu máte dobré argumenty, proč budovat terminál, na druhou stranu používáte dementní urážky obyvatel města. Já celkem dost cestuju po republice i vlakem a autobusem a vždycky uvítám, pokud je na jednom místě MHD, vlak a autobus. Jasně, je to spojené s ekonomicky nenávratnou investicí, ale právě tohle jsou přece ty typy staveb, které mají smysl, zvlášť z dotací EU. Rozvoj infrastruktury, dopravy, kvality života. A věřte tomu, že kvalitní IDS vyžaduje kvalitní navazující infrastrukturu, takže to má svou logiku. A že se bude překopávat koncepce MHD? No a co, třeba je současná koncepce už přežitá. Když před několika desítkami let přestal jezdit trolejbus Benešovou ulicí, tak si taky mnozí mysleli, že je konec kvalitní MHD.
Pepa | 2012-06-22 13:09:51 | Reagovat
no nemyslim si, ze Jihlava ma takovy potencial a spadovost jako treba obce v okoli Brna, aby byl terminal efektivni. Ze mestska doprava je v Jihlave katastrofa, vi kazdy, nova koncepce je vic nez nutna. S vlaky to taky tak slavne neni. Dalkova doprava je nesmysl a aby vsechny vlaky koncili na mestskem, to se neda kapacitne zvladnout. Nutnosti by yblo propojeni trati z Budejovic s trati na Brno mimo hlavni nadrazi. CD by se mely zamerit spise na mestskou dopravu jako konkurence k MHD. Vlak sice nezastavi na kazdem rohu, ale zase je rychlejsi, protoze nemusi stavet na kazde krizovatce ve meste. Idealni by byla podle meho nazoru linka ze Starych Hor do Striteze, do Maleho Beranova a zpatky do Starych Hor. Myslim, ze by nebyla od veci ani zastavka v Helenine. Konecne zastavky jsou okrajovymi castmi mesta a pokud by se nekde mela delat navazna autobusova doprava, byly by to idelani mista. Tohle je smysl integrovaneho systemu a ne udelat jeden mega terminal uprostred mesta.
igel | 2012-06-22 14:08:17 | Reagovat
Jde o prodej pozemků pro nové obchodní centrum. Kdepak asi bude stát ? Zkuste si tipnout.
Daňový Soumar | 2012-06-22 15:01:49 | Reagovat
Šídlo z pytle ven.
Tady je jádro pudla a sebranka na radnici tomu jen nahrává.
Zdenek,, | 2012-06-23 22:54:25 | Reagovat
pozemky v centru
přesně tak, 13880m2 v centru města je zbytečně nevyužito autobusovým nádražím, pokud město-kraj postaví autobusák jinde, pan Kratochvíl rád tento pozemek poskytne za tržní cenu nějakému obchodnímu řetězci.
Martas | 2012-06-28 10:16:29 | Reagovat
Reklama
15.05.2024 AktualityOd mala mě televizní soutěže bavily

Martin Pašek z Třebíče uspěl v populární televizní soutěži Superlov. Ukázal velké znalosti a po zásluze si domů odnesl poměrně vysokou částku peněz. Hlásil jste se rovnou do ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualityZámecká zeď zavalila dvě seniorky

Sváteční odpolední idylka na lavičce v zámeckém parku v Pacově se málem pro dvě seniorky proměnila v tragédii. Na dvě osmdesátnice se totiž zřítila část zdi lemující zámecký areál ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualitySelhaly mi brzdy, tvrdil policii po nehodě opilec bez řidičáku, když ho našel pes

Namol opilý řidič v sobotu nad ránem boural ve Skále na Havlíčkobrodsku. Na tom by nebylo nic moc divného, kdyby šofér (25) z místa činu neutekl a osádku vozu nenechal napospas svému osudu. ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualitySokolové zamíří na krajský slet do Třebíče

V Třebíči se 25. května uskuteční letos první krajský sokolský slet před celostátním sletem, který bude v Praze. Pořadatelé očekávají kolem 1000 cvičenců z Havlíčkovy župy a župy ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualityV Lukách spadlo letadlo. Pilot nepřežil

Pád dvoumístného letadla v katastrálním území Luk nad Jihlavou od pondělního odpoledne vyšetřují nejen kriminalisté, ale také specialisté z pražského Ústavu pro odborné zjišťování ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualityJihlavu čeká velká rekonstrukce trolejů

Více než čtyři měsíce je jihlavská MHD integrována v krajském systému Veřejná doprava Vysočiny (VDV). S prvními výsledky integrace seznámil JL na tiskové konferenci ředitel jihlavského ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualityV. Kříže ocenili za neobvyklou emigraci

Za kuriózní způsob emigrace z komunistického Československa ocenila v loni Agentura Dobrý den Vladimíra Kříže z Jihlavy. Tato agentura zaznamenává české rekordy. Vladimír Kříž se po ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualityZahraničních turistů na Vysočině už letos bylo přes 16 tisíc

V hotelech, penzionech či kempech na Vysočině se v prvních třech letošních měsících ubytovalo 111.205 hostů, meziročně o 15 procent více. Přibyli návštěvníci z ciziny i z Česka. ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualityK jerlínům dali nové lavičky

V pokojíčku před jihlavským magistrátem je pět nových laviček. Lidé je mohou využívat k odpočinku i při čekání na městskou hromadnou dopravu. Lidé si na Masarykově náměstí posedí ...

Komentáře (2)
13.05.2024 AktualityČtveřice kopaných studní už nestačí, ve Zhoři dokončují zbrusu nový vodojem

Když jedete po výpadovce ze Zhoře směrem na Stáj na Jihlavsku, nemůžete si po pravé straně nevšimnout nově budovaného objektu. Podle starosty Vladimíra Čížka se v lokalitě staví vodojem. ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualitySvěty sokola a fyzika Pavla Brady

Ing. Pavel Brada je radiologický fyzik. Narodil se v Jihlavě v roce 1954. Bavila ho fyzika a matematika, a tak z jihlavského gymnázia zamířil do Prahy studovat obor dozimetrie na Fakultu jadernou ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualityNadcházející víkend vypukne pouť

Příští týden bude ve Žďáru živo. Vypukne druhá největší pouť v Česku. Tradiční Žďárská pouť totiž svým rozsahem šlape na paty vyhlášené Matějské pouti v Praze. Událost ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net