Dnes je čtvrtek 16.05.2024     svátek má Přemysl

Jihlavská MHD uvažuje o dvojích jízdenkách


 

 Nová přestupní papírová jízdenka by mohla od léta platit v jihlavské MHD. Tak zatím vypadá návrh změn, který ještě musí projít vedením města.

 

 Na dílčích změnách loni zavedeného systému tarifů a jízdného v jihlavské MHD se shodlo i nové vedení města. Do konce ledna měly být připraveny návrhy úprav. „Zatím jsme ve fázi konzultací a vytváření variant, ale nejpravděpodobnější změnou je instalace nové, přestupní papírové jízdenky,“ prozradil ředitel Dopravního podniku města Jihlavy (DPMJ) Josef Vilím.  

 

 Podle něj nelze očekávat razantní úpravy. „A také nelze zlevnit jízdné bez toho, že by se ztráta tržeb něčím doplnila,“ dodal ředitel s tím, že veškeré změny záleží také na schválení radou města. To se předpokládá na konci února.

 

 K zavedení papírové přestupní jízdenky se kladně staví i náměstek primátora pro dopravu Josef Kodet (KDU-ČSL). „Nepoměr mezi přestupy v elektronickém a papírovém jízdném měl svůj smysl v začátcích zavádění systému, kdy motivoval cestující k přechodu na elektronické jízdné. Teď by se mohl trochu narovnat,“ zmínil náměstek.

 

 Reálný odhad zavedení této a případných dalších drobných změn se podle slov ředitele Vilíma nedá čekat dříve než 1. července.

 

 Tím by se zároveň kryly se zavedením autobusů na plyn. DPMJ už podepsal smlouvu s vítězem výběrového řízení, kterým byla podle nejnižší ceny firma Iveco – ta dodá technologii z Kanady. Od března by se měla začít v areálu DPMJ budovat plnící stanice na plyn.

Diskuze k článku

Nový komentář

Hodina
A vrátit se také k tomu, aby platnost byla aspoň tu hodinu.
Pasažér | 2011-02-09 10:27:06 | Reagovat
A zrušit ty trapné čipové karty. Zlatá papírová jízdenka.
Doctor | 2011-02-09 10:55:28 | Reagovat
A nechat zaplatit někomu náklady, kolik ty trapné "inovace" - např. čipové karty -stály. Ale pozor: Brzy se nám tu objeví Standíček ve službách pana Vilíma a po jedenácté nám bude dokazovat, jak geniálně to vyřešili v Pardubicích.
asdf | 2011-02-09 12:16:26 | Reagovat
Už jsem tady
v žádnejch službách pana Vilíma nejsem, ani nevím, kdo to je. Ale můžu Tě ujistit, že už 3 roky nevím, co to je shánět papírové jízdenky a oproti papírové jízdence ušetřím na každé jízdě 2,- Kč (11,- Kč proti 13,- Kč), při přestupu jedu další jízdu na polovinu, v sobotu a v neděli první jízdu za 11,- Kč a všechny další za 5,50,- Kč. Tak si to spočítej, blbečku, co je asi výhodnější, ovšem to ty nepochopíš.
Standa | 2011-02-14 10:12:13 | Reagovat
Tak to máš dobrý. Já raději přestal jezdit MHD.
Kozel | 2011-02-14 18:21:49 | Reagovat
Stando, jezdi jak uznáš za vhodné. Třeba jezdi na černo a úplně zadarmo. My tu řešíme věc, se kterou nesouhlasí většina cestujících (bohužel, průzkum na toto téma zatím nikdo neudělal, ale neznám osobně nikoho, komu to vyhovuje), a to čipové karty a změna systému veřejné dopravy, kterou nikdo nechce. Najdou se i exoti, kteří by nejraději jezdili na otisk prstu, nebo na sejmutí oční rohovky a jezdili podle počtu písniček v rádiu, ale já a spousta lidí k nim nepatříme.
mm | 2011-02-14 20:12:23 | Reagovat
Už je to tady. už je to tady. Žoldáček Standíček se nám ozval. (Po dvanácté?) Zapomněl jsi Standíčku, jak to geniálně vyřešili v Pardubicích, poslední ochránče jihlavské MHD. Čest tvojí snaze, ale jsi už opravdu poslední mohykán. A nekecej, že neznáš svého masodárce.
asdf | 2011-02-15 11:35:38 | Reagovat
MHD v Jihlavě
Mám dotaz? Ze zastávky B a C pod TESKEM na první zastávku na Masarykově náměstí stojí jízdenka 10.-Kč.Stejně dlouhá trasa nazpátek je za 16.-Kč.Je tam prostě o jednu zastávku více. Platí se tedy za to, že trolejbus zastaví jednou navíc? Kde je tady prosím nějaká logika? Možná, že by se mohla Jihlava přejmenovat na Kocourkov, pak by to bylo v pořádku. Alfréd
Alfréd | 2011-02-13 12:11:58 | Reagovat
Dvojí jízdenky
Trapnou čipovou kartu si docela užívám. S dovolením bych si ji nechal.
Zdeněk,, | 2011-02-09 15:54:47 | Reagovat
Proti gustu žádný dišputát.
asdf | 2011-02-09 16:33:49 | Reagovat
Čipovou kartu
si také užívám, doufám, že přestupy budou i na nich upraveny výhodněji a platit budou zase hodinu !!!
Zacman | 2011-02-09 19:58:04 | Reagovat
Budiž, užívejte si čipovou kartu, ale proč to muselo být nátlakem? Vedení dopravního podniku tam nemá co dělat, protože neví nic o trhu a ekonomii. Chce to někoho mladšího, kdo rozumí potřebám cestujících a nejedná jak samovládce za socialismu, kdy nezáleželo na tom, co chce zákazník. Dost mi to připomíná Sazku, kde rozhoduje ředitel za akcionáře a zmrší co může.
Soňa | 2011-02-09 20:08:21 | Reagovat
Jo, co si pořád volíte, to tam máte. Spousta lidí brblá třeba na pana Kodeta a pak zas jdou jak ovce a dají mu hlas. To platí na víc zastupitelů,ale mají mandát, nestěžujte si, že vás vydírají jak malé fakany.
Ruda | 2011-02-13 19:28:02 | Reagovat
Mě teda čipovka taky baví, hlavně proto, že jezdím jen občas a nevyplatí se mi měsíční a aspoň nemusím nikde v deset večer, v neděli odpo shánět lístky. Jezdíš-li málo, kup si lístek, chceš-li ušetřit, pořiď si čipovku, jezdíš-li pravidelně, pořiď si časový kupon, ale co mi tady taky vadí a irituje je zastávkový systém, proč nemůžu mít lístek např. za 10,- nepřestupní na 10 minut a za 16,- přestupní na hodinu? Stejně tak na čipovce, odrazím si a ono to vyhodnotí dobu strávenou v buse, či troleji?
Kantor2 | 2011-02-15 10:27:05 | Reagovat
Jsou to hovada. Čipovky se vůbec neměly zavádět, ale holt z cizího krev neteče. Není konkurence, tak si to zaplatí jihlavák na jiných poplatcích. Viníci by měli zaplatit škodu.
j | 2011-02-09 18:10:56 | Reagovat
Bojím se, že to už jihlavské MHD nepomůže. Spousta a spousta lidí už přestalo trolejbusy jezdit kvůli tomu jejich výmyslu a horko těžko se budou vracet zpět :-(
Moni | 2011-02-09 18:17:46 | Reagovat
MHD
Já si spíš myslím že by měl p.ředitel přemýšlet jak dostat lidi zpátky do MHD,ale jak už je jednou donutil používat auta tak se mu to bude dost těžko dařit.Nebo že by byla pořád krize na kterou se všichni rádi vymlouvají?
Jana | 2011-02-09 18:18:19 | Reagovat
přesně tak. Sice se mi stane, že si ještě občas musím koupit jízdenku, když si auto vezme manželka a jet se sockou, ale velmi nerad. A to jsem dřív MHD jezdil denně! Ale po tom jejich výtvoru s kartou a počítáním zastávek to bojkotuju už z principu. Teď jen čekám až se trochu oteplí a budu jezdit na kole a po městský už ani nevzdechnu.
Dezertér | 2011-02-09 18:37:03 | Reagovat
Pojmy a dojmy.
Obávám se, že snížený počet cestujících v MHD je pouze zbožné přání místních věčných reptalů. Neoficiální informace, které mám, vypovídají, že počet platících cestujících je stejný. JL: Nedala by se zveřejnit analýza?
Zdeněk,, | 2011-02-16 19:42:32 | Reagovat
Jsem pro omyvatelné sedačky ve vozech MHD, na hadrové se občas štítím sednout a řidiči by měli přestat vozit neplatící,pochcané a smrdící bezdomovce.
Drápalík | 2011-02-09 19:14:52 | Reagovat
Pro pána, kdo to rozhoduje o tak zásadních věcech? Uděláme nepřestupní jízdenku, aby sme donutili pořídit si čipovou kartu. Ha - donutili jsme pár lidí koupit si čipovku, ale přestala jezdit polovina cestujících. Ale: Nepoměr mezi přestupy v elektronickém a papírovém jízdném měl svůj smysl v začátcích zavádění systému, kdy motivoval cestující k přechodu na elektronické jízdné. -Toto by blbec nevymyslel...
Kozel | 2011-02-09 19:20:31 | Reagovat
Soudruh Vilím je tam od dob socialismu. Co byste chtěli?
Tony | 2011-02-09 20:25:16 | Reagovat
Díky bohu snad prozřeli!!!
L. | 2011-02-09 20:46:55 | Reagovat
No už máme únor a tak by
mohl třeba pan Vilím vytáhnout papír a sdělit o kolik se zvedlo využívání MHD po tom zdražení a zavedení čipovýho nesmyslu. Pokud se tenhle systém neosvědčil, měl by odejít z funkce. Prodrbat tolik peněz nás všech by mu totiž nemělo jen tak projít.
☻ | 2011-02-09 21:39:04 | Reagovat
Ta podobnost se Sazkou je trefná. Město se bojí Vilíma (Hušáka).
kobra | 2011-02-09 22:02:28 | Reagovat
Zdenek | 2011-02-10 19:10:30 | Reagovat
Město se nebojí Vilíma, to je naopak. Tuhle blbost si vymyslelo město...
zdenek | 2011-02-10 19:11:27 | Reagovat
Tak Vilda je jen loutka? Tak tuplem tam ten soudruh nemá co dělat!
mm | 2011-02-10 21:22:20 | Reagovat
Pane Kodete, co to je za termín narovnat nepoměr ??
Řekněte rovnou a česky že je potřeba něco zdražit. Je to tak uhozený jako když slyším od našich vládních představitelů že někdo říká NEPRAVDU. ... kam zmizela proboha normální čeština ?
☻ | 2011-02-09 21:48:19 | Reagovat
NEPRAVDA
Člověče. Vy jste nejinformovanější člověk v Jihlavě. Co v Jihlavě. V česku. Co v česku. Co v česku, snad i v evropě. Ať někdo řekne i pravdu a vám se to nebude líbit, tak mluví nepravdu. Co? V
omg | 2011-02-11 14:13:42 | Reagovat
To máte vztek, milý omg, že vás v informovanosti někdo trumfnul, co?
asdf | 2011-02-14 13:43:18 | Reagovat
Nějak jsem nepobral co jste mi chtěl vlastně napsat. Nevím jak u Vás ale u nás se buď říká PRAVDA a nebo se LŽE. To by jsme mohli začít říkat že jsme třeba nešpinaví, že chodím doma neobut ... docela uhozený, ne ?
☻ | 2011-02-15 18:31:11 | Reagovat
Souhlasím s vámi, taky mi nějak nedochází, co ten omg vlastně měl na mysli.
asdf | 2011-02-15 19:47:44 | Reagovat
Jizdne MHD
MHD už jsem přestal jezdit i na hokej, protože za 32kč tam z březinek dojedu autem skoro taky, a navíc si nedám ani pivo tak ušetřím. Jsem rád že i pan KODET přiznává že s jízdným dělali na lidi nátlak aby přešli na čípky. Ale čípek patří jinam.
Arthur | 2011-02-09 22:07:42 | Reagovat
To jako, že čípek patří do Kodeta? :o)))
Martin | 2011-02-15 19:32:57 | Reagovat
No, je to tady, jako bych to neříkal už od začátku, že to chce přestupní jízdenku. Teď ještě udělat pořádné spojení Březinek s průmyslovou zónou tak, aby se nemuselo zbytečně na město, tam přestoupit a teprve pak jet do fabriky, v hodně městech fungují příme spoje, aby lidem ušetřili čas, na to lidi koukají. Nikomu se nechce cestovat do práce skoro třičtvrtě hodiny..Broďáci jsou doma dřív jak Jihlaváci MHD. Ale to jsou moc velké změny, tady v Jihlavě jde vše pomalinku..skoro jak pětiletky, ale na radnici pořád ty samí škodiči, pak se není čemu divit. Ale změnu vítám...měla být dávno..ještě, kdyby radnice udělala preferenci MHD a pořádně upravila některé křižovatky...
Marek Řezáč | 2011-02-09 22:39:51 | Reagovat
Tady v Jihlavě jde opravdu všecko hrozně pomalu, třeba stav,čistota a vzhled města, kdyby soukromníci neopravili pár baráků v centru, tak střed krajskýho města vypadá jak v 89 roce, oni si opravili jen radnici. Nojo no, když volíme přízemní lidi bez rozhledu, kteří lijou stovky milionu do tolik potřebného profisportu, co čekat, za ty peníze by mohla jezdit městská za pět kaček.
Nojono | 2011-02-10 06:03:12 | Reagovat
Jihlava je nejhorší krajské město asi, o čistotě se nedá mluvit, silnice a chodníky jsou rozbité, světelné křižovatky některé stojí úplně na nic, nemluvě o jejich nastavení, hlavní tahy městem zůžili-viz u cityparku, preference MHD nulová, zábava-jedině hokej, fotbal, pár barů, diskoték, jinak tu pořádně nic není, pár cyklotras a tím to hasne. V tomto městě tečou peníze do stok. A náměstek dopravy, ten je rád, že má zase své místečko na další čtyři roky..
Marek Řezáč | 2011-02-10 11:18:07 | Reagovat
Naprosto s Vámi souhlasím.
Jana | 2011-02-10 11:21:21 | Reagovat
Moje řeč, pane
a po těch zápasech, placených z našich daní, spočítáme škody a náklady následné: zásahy policistů, poblitá a počmáraná Jihlava, zranění diváků i hráčů, velmi výchovné prostředí pro naši mládež v hokejovém kotli a kultivace člověka, jak se vlastně lidi chovají!!!!! To dávno není žádný sport, nevím opravdu, jaký užitek to přináší, vidím to obráceně - užitek žádný, jen velké škody!!!
Zacman | 2011-02-10 11:32:33 | Reagovat
Problém je také v tom, že si radnice nestanovila řádné priority. Sice představila nějaký obecný přehled, ale nějaké podrobné a ucelené představy jsem neviděl. Osobně mě nejvíce zajímá obor doprava, kde by bylo potřeba sestavit podrobnou analýzu, jak pokračovat v budování a renovaci dopravní infrastruktury, dale rozvoj MHD a její preference, opravy chodníků, jejich rozšíření a rozdělení i pro cyklisty, aby cyklista nemusel jezdit v hustém provozu, bylo by to bezpečnější, nechápu, proč to v Jihlavě dávno není, jako v jiných městech či zahraničí, stačí se jet podívat do Německa. Dále usilovat o vybudování obchvatu města, parkování atd. To vše by Jihlava potřebovala a ne jen vyhazovat peníze za fotbal, hokej, některé nesmyslně vedocí cyklotrasy. Vedení města by to chtělo dávno vyměnit za nové a mladé lidi, co chtějí něco měnit. Jihlavská radnice jako by se řídila heslem, dokud to funguje, nač něco dělat dál a měnit to.
Marek Řezáč | 2011-02-10 17:49:48 | Reagovat
Sestavit podrobnou analýzu
A kdo by ji podle Vás udělal? Ve vašem podniku to řídí amatéři, kteří neví o marketingu ani prd a na dopravním odboru města je to snad ještě horší. Poslední změny odradily spousty cestujících, které teď budou jen velmi těžko lákat zpět. Nejsou schopní udělat analýzu ani důsledků zavedení karty a rušení hodinového přestupního tarifu, natož nějakou vizi do budoucna. Když k nám přijela naše stará teta z Luk, tak nechápala, jak může zaplatit víc za ten kousek MHD k nám, než za jízdu autobusem 16km! Zpět na autobusák jsem ji raději vezl autem. Za tohle by měli jít sedět, až by zčernali! Raději ať už tahle sebranka nic nevymejšlí, nebo nás začnou před jízdou vážit a účtovat cenu podle toho, nebo něco podobnýho.
Petr | 2011-02-10 18:47:55 | Reagovat
Ale pan ředitel neprozřel, snad nejdéle úřadující ředitel DP (možná i v celorep. měřítku) odchází do důchodu asi po 1. červenci...:-))
zdenek. | 2011-02-10 13:04:51 | Reagovat
Máme tu jednu z nejhorších městských doprav v ČR. Za 16 Kč na tak krátký vzdálenosti nejezdí žádná veřejná dopravní služba. Protlačený magnetický karty byl jen kšeftík pro nějakýho úplatkáře a jihlavský burani si to ještě chválí.
kobra | 2011-02-10 21:05:04 | Reagovat
Jsou to čipový karty, ale jinak je to pravda. Řídí to amatéři, kteří tam nemaj co dělat.
Kozel | 2011-02-10 21:25:40 | Reagovat
Jihlavská MHD? - TRAGÉDIE
Takže namísto toho aby nechali lidi vybrat co jim nejvíc vyhovuje a tomu přizpůsobili jízdenky, tak vytvořili pokřivenej systém jízdenek s jediným účelem - DONUTIT LIDI PŘEJÍT NA ČÍPKOVKY. Skoro se nabízí otázka kdo koho musel podplatit, že se na to tolik tlačilo - ale naši radní a vedoucí z DPMJ mají morálku tak křišťálově čistou že by se podplatit určitě nenechali - to ví tady v Jihlavě každý. Dřív jsem jezdil do práce MHD a i když jsem remcal na to že si autobusáci jezdí + - 10 minut, že s lidma jezdí jako s dobytkem - mezi zverimexem a shity parkem si dělají s lidma rallye, když nastupujou starší lidi nenechají je sednout a ihned se co možná nejprudšeji rozjedou takže senioři vlají na tyčích jako v cirkuse, jeden trotl zase na ranní lince kouří a myslí si že to lidi za ním necítí no a když máte výdrž a dojedete až na spodní náměstí - třeba takhle v lednu, tak na vás nechá řidič otevřený dveře třeba 5 minut. Revizoři jsou taky "super". Asi nikdy nezapomenu když jsem takhle jednou seděl v buse, koukal z okna a najednou na mě někdo zařval - KONTROLA JÍZDENEK!!!! Žádný dobrý den - tady je můj průkaz, Vaši jízdenku prosím... kdepak místo toho na mě štěkala nějaká neurvalá fůrie. Než jsem jízdenku vylovil z kapsy, tak si půl autobusu myslelo že jsem černočernej pasažér. Ovšem jen do doby, než si stejně otevřela hubu na dalšího nebožáka. Tehdy se mi MHD vyplatila oproti autu. Dneska? Ani náhodou. Opravdu je ekonomicky výhodnější vzít auto a do práce si zajet autem. Nestrávím odpornejch 40 minut v odporným špinavým autobusu, nikdo na mě v zimě neotvírá dveře když potřebuje 5 minut počkat, nečeká mě divnej pocit když si sednu na sedačku a všude kolem je cítit moč, nemusím k autu chodit o 10 minut dřív protože auto neřídí kdejakej trouba co jede trasu o 5 minut dřív a diví se že s ním jede půlka lidí než jindy... A za to všechno 32Kč? Pche! I když jedu na blbej nákup, tak mám dát 32Kč za svezení asi 3,5km? Na to se můžu pěkně.... Jo a kdyby to tady četl někdo z DPMJ - Troubové, zkontrolujte si autobusy - už zase se mi zasekává obraz televize kdykoli kolem jede Praga V3S, stará tatrovka, traktor nebo autobus MHD.
drbdrb | 2011-02-11 10:11:45 | Reagovat
Troubo, kup si jinou televizi.
dp | 2011-02-11 12:47:12 | Reagovat
Vubec nevis co obnasi byt ridicem Jihlavske MHD.To same se da rici o cestujicich, kteri se chovaji hure nez prasata.
franta54 | 2011-02-11 20:59:18 | Reagovat
Souhlasím s drbdrbem, že do tý změny to ještě šlo, i když to nebylo zrovna příjemný cestování, ale teď je to ekonomicky nesmysl. A to že si na kartě někdo moc pěkně namastil kapsu je taky pravda. Nucením na přechod na kartu jen odradili lidi. MHD v Jihlavě řídí hlupáci.
Otis | 2011-02-12 10:09:44 | Reagovat
Že by cenzura?
Proč ty diskusní příspěvky do JL nedáváte celé? Vždy z toho vyjmete části, které se týkají důrazné kritiky např. Magistrátu, nebo našich mocných v Praze?Potom se divte, že vám tady někteří dopisovatelé říkají, že jste pravicově zaměření, mají pravdu, viz dnešní JL (11.2.), stačí porovnat.A nevymlouvejte se na nedostatek místa.Myslím si, že stránka Názory patří mezi nejčtenější, protože se týká problémů, které nejvíce občany pálí, tak hrejte férově, nebo si dejte do hlavičky novin - pravicové a není co řešit.
Občasný diskutér | 2011-02-11 10:12:27 | Reagovat
Cože? Oni tyhle plky a nářky ovčanů otiskujou?
To si snad budu muset Jiskru koupit a porovnat!
drbdrb | 2011-02-11 10:40:50 | Reagovat
reakce
Otiskují. Na negativní zpraávu jen neg. reakce, na pozitivní zprávu jen poz. reakce. Listy bych si kvůli tomu teda nekupoval. V
omg | 2011-02-11 14:10:19 | Reagovat
přestupní jízdenka
Pokud dříve jely ve špičce dvě 12 a jedna 36 za sebou, tak se lidi rozdělili a ve městě si přestoupili. Teď se všichni narvou do 36 a dvě 12 jedou skoro prázdný. Taky jezdím do práce s kolegou autem. cesta tak 5- 6 minut. Sockou i s cestou na zastávku 45- 50 minut. Karta- si někdo namastil jako v Praze Open card. V
omg | 2011-02-11 14:06:33 | Reagovat
Jo, mohli se rozdělit, protože měli pře stupní jízdenku, ale s tímhle novým paskvilem by si museli koupit novou jízdenku za 16,-, takže se raději budou mačkat, nebo zvolí jiný dopravní prostředek. Číípovku ať si Vilím i s Kodetem strčí tam, kam slunce nesvítí.
L. | 2011-02-13 17:12:30 | Reagovat
Standíček už ji tam má dávno zastrčenou.
asdf | 2011-02-15 13:35:58 | Reagovat
MHD v Jihlavě
Funguje jako za totality. Pan ředitel prostě rozhodne, že se pořídí čipové karty, zruší se přestupní papírové jízdenky, cestující si budou povinně předem počítat počet zastávek a všechny pěkně donutíme nesmyslným nastavením tarifů na přechod na protlačené čipovky. Prostě se rozhodne od zeleného stolu, bez jakéhokoliv průzkumu, bez vyhodnocení dopadů tohoto počinu - vždyť to vlastně ani nikdo vědět nechce a nepotřebuje. Takhle přeci nemůže fungovat žádná firma zaměstnávající tolik lidí a ovlivňující život svými službami tolika lidem. Teď když poznali, že to bylo hloupé rozhodnutí a že tolik lidí na to reaguje záporně, tak místo omluvy a pokání ještě tvrdí, že to vlastně mělo svůj smysl a žádná chyba se nikde nestala. MHD je a bude ostudou Jihlavy, dokud ji budou řídit nekompetentní lidi. Tímto systémem vedení se tato společnost řítí do záhuby.
Kozel | 2011-02-13 09:02:37 | Reagovat
Za rozhodnutím /schválením/ nového dop. systému nehledejte pana ředitele, ale Radu města Jihlavy a Zastupitelstvo města Jihlavy z předešlého volebního období. Nemravný nátlak, nazývaný motivace, mě motivoval MHD nepoužívat.
al | 2011-02-13 14:35:56 | Reagovat
Jistě, město to muselo schválit, ale prvotní nápad, návrh a realizace byla plně v kompetenci ředitele MHD. Rada města to "jen" schvalovala. Aspoň tomu tak bylo z oficiálních zdrojů. Do zákulisí bohužel moc nevidíme.
Kozel | 2011-02-13 14:50:01 | Reagovat
Souhlasím
Jen se nějak vytrácí, že město je zřizovatel. DP si může vymyslet cokoliv. Radní a zastupitelé by měli umět návrhy a jejich důsledky zodpovědně posoudit /těžce vymahatelné/ a podle toho rozhodnout. Většina těch, kteří schvalovali nový systém MHD, pracuje pro město dále...
al | 2011-02-13 20:20:34 | Reagovat
Jenže město je zřizovatel spousty dalších institucí a všichni dobře víme jací odborníci v zastupitelstvu sedí :-) A jestli v tom závěru myslíš Kodeta, tak ten je zdárným příkladem "odborníka" na nepravém místě. I kdybych ho vůbec neznal, tak mi stačí jakým způsobem to obhajuje:„Nepoměr mezi přestupy v elektronickém a papírovém jízdném měl svůj smysl v začátcích zavádění systému, kdy motivoval cestující k přechodu na elektronické jízdné. Teď by se mohl trochu narovnat,“ TO MYSLÍM MLUVÍ ZA VŠE.
Kozel | 2011-02-13 20:31:42 | Reagovat
A Kodet o tom neví vůbec nic, takže mu to musel nakukat Vilím, kterej si myslí, že je expert. A to on je, ale jenom na to, jak odradit cestující od ježdění MHD.
Kozel | 2011-02-13 20:35:39 | Reagovat
Nepoměr mezi přestupy
Trochu narovnávat ho bude i 7 radních /z 11/, kteří ho trochu pokřivili. Tak se můžeme těšit.
al | 2011-02-13 23:41:55 | Reagovat
Tak Kodet je ta hlava....
Ano přesně tohle mě taky nadzvedlo ze židle. Jak kdyby to z huby vypadlo nějakýmu komoušskýmu papaláši před x roky. A ejhle! On to řekl "pan" Kodet v roce 2011.
drbdrb | 2011-02-15 12:47:27 | Reagovat
Starého psa novým kouskům nenaučíš.
asdf | 2011-02-15 13:37:04 | Reagovat
"Dokonalá doprava"
Denně jezdím z Březinek na Hruškovy dvory.Žádná doprava z Březinek neexistuje jen ráno v 5:24 ,toto spojení je příliš dlouho a má k tomu ješte neustále zpoždění!!Tento spoj je stále vytížen.Co mají lidé dělat ,když se vrací ze zaměstnaní a nemají se jak dostat zpět. Jezdím na tři směny a z největšího sidliště v Jihlavě je nejkomplikovanější spojení na Hruškovy dvory s přestupama na náměstí. Dříve jsou doma lidé vlakem z Jihlavy do Okříšek! Hlavně že pan ředitel neustále zdražuje dopravu ,ale do práce je lepší chodit pěšky! než touto mizernou a nespolehlivou dopravou! Spoustu lidí by ocenilo spolehlivé spojení do Hruškových dvorů! Zamyslete se pane řediteli...
cestující | 2011-02-13 15:40:54 | Reagovat
Zkuste si najít práci v Ráji tam jezdí prázdná 5 každou chvíli, ne to je žert já mám ten samý problém MHD není pro pracující jezdí pozdě do práce a pozdě z práce nebo vůbec ne.
Jana | 2011-02-13 16:09:03 | Reagovat
pro cestujícího
Pánové Vilím a Kodet se zamýšlí výhradně nad tím, jak se úspěšně propracovat do královsky oceněného důchodu.
asdf | 2011-02-13 16:29:27 | Reagovat
Na důchod už ani čekat nemusí. Královsky jim na to vydělalo prosazení čipové karty.
mm | 2011-02-13 17:02:36 | Reagovat
Ha ha ha...
Tohle je jak rozprávka... Něco jsme zavedli, lidi jsou nasraný. To jsme vlastně chtěli, takže všechno je v pořádku. Ale změníme to, aby byli míň nasraný, ale chybu neuznáváme...
Vuml | 2011-02-13 20:22:40 | Reagovat
Tyto výlevy nechápu, pokud bude přestupní jízdenka, kolik cestující ušetří za měsíc? 30 nebo 40Kč. Jestli dnes zaplatím za měsíc 72Kč za 2 jízdy s přestupem nebo 40Kč s přestupní jízdenkou (kolik myslíte, že bude stát přestupní jízdenka, když nepřestupní stojí 16Kč), dobře 32Kč, ale kolik lidí si označuje nástup,výstup s časovým kuponem, aby ušetřil 40Kč za měsíc.
asi hlupák | 2011-02-14 07:54:41 | Reagovat
Asi ano.
. | 2011-02-14 09:47:50 | Reagovat
No, nerozumím. Asi všichni předpokládali, že nepřestupní papírová jízdenka za 16,- se promění na jízdenku přestupní za 16,-, přestože před tím byla přestupní na hodinu za 12,-.
mm | 2011-02-14 20:02:35 | Reagovat
Takhle to pitomci, který vymysleli čipovky určitě neudělaj.
j | 2011-02-14 20:25:58 | Reagovat
Jo přestupní jízdenka na hodinu za 16Kč a na kartu za 18,20Kč, na kratší úseky bude používat kartu a na delší jízdenky. Jednodušší to už ani nemůže být.
hlupák | 2011-02-14 22:05:58 | Reagovat
Chtělo by to nové horoskopy
Dneska je 14. a ty, co tam jsou teď, jsou jen do 11.
Kemevchodem | 2011-02-14 15:53:55 | Reagovat
Je třeba narovnat Kodeta s Vilímem se zasunutou čipovkou.
Fída | 2011-02-15 17:51:19 | Reagovat
Tak to bude krásně jednoduchý tarifni systém, něco na počet zastávek něco na čas. A co takhle se vyprdnout na zastávky a dát i ty čipovky na čas? Po softwareové stránce to ty žlutý mašinky umí...tak kde je problém? To že přestane mít DP informace o tom kde kdo nastupuje, to nám stejně může být jedno, protože se podle nich zařídit neumí...
Libor Novotný | 2011-02-15 20:19:18 | Reagovat
A ještě jedna věc. Jsem všemi deseti pro linky spojující přímo sídliště s průmyslovou zónou. A kdo si myslí, že všechny linky musí jezdit přes náměstí, tak zamrzl myšlením za komunismu. Dnes je poptávka trochu někde jinde.
Libor Novotný | 2011-02-15 20:44:53 | Reagovat
A jakej je v tom rozdíl?
hlupák | 2011-02-16 08:08:45 | Reagovat
Rozdíl je v tom, že počet zastávek není měrná jednotka. Nevypovídá to nic o stráveném čase, ani o ujetých kilometrech.
L. | 2011-02-16 18:08:43 | Reagovat
Teď jsem z toho ještě hloupější. Co je měrná jednotka v MHD?
hlupák | 2011-02-16 21:44:01 | Reagovat
Co takhle čas, nebo vzdálenost? Počet patníků u cesty by to být neměl.
L. | 2011-02-17 07:42:05 | Reagovat
To HLUPÁK
Jestli to opravdu nechápeš, tak nejsi hlupák, ale blbec.
No.1 | 2011-02-17 21:38:15 | Reagovat
Zatím tady kecáte nesmysly, nikdo nenapsal, co je lepší, jestli počítání zastávek, nebo časové jízdné, třeba 5,15,30 minut. A taky výhody časového jízdného, třeba jízdné na 5min., linka se někde zdrží, zase si bude muset označit další jízdenku na 5 min.
hlupák | 2011-02-18 07:34:12 | Reagovat
Sjíždění linek / Špatná návaznost přestupů
Mě by například zajímalo, jak je možné, že se některé linky stále sjíždí ve stejný čas a pak půl hodiny nic nejede? Stejné je to u přestupů! Uvedu příklad - přestup z linky C na linku B u Sokola.. Když vyrazíte linkou C z Doliny ke Kinu Sokol, kde budete chtít přesedat na linku B a pojedete na nádráží, tak s přestupem neuspějete. Linka C totiž příjíždí 1 minutu před linkou B. Navíc než se to skvělé "Céčko" procpe přes semafory (podotýkám, že musí projet úsek 4 semaforů), tak ho "Béčko" předjede a u Sokola s pomstichtivým úsměvem ujede a nečeká.. Rád bych se zeptal pana ředitele, jestli by mu bylo příjemné pak čekat dalších 12-15 minut na další spoj linky B? V tomto ledovém počasí? Pan ředitel to asi nezná, nýbrž jezdí svým luxusním vozem. Tak proč tedy linky vůbec nenavazují??!! A za to má člověk platit nesmyslně vysoké částky? Pane řediteli! Byl jste někdy třeba v Praze? A víte, kolik tam stojí lístek na MHD? Lístek stojí 26,-Kč na 75 minut, o víkendu dokonce na 90minut. Můžete jet autobusem, tramvají, metrem, lanovkou na Petřín, lodním přívozem, nebo vlakou linkou, tzv. "Eskem" na území Prahy... Kam dojedu v Jihlavě za 26,-Kč? A jak mi to dlouho bude trvat? Taky pojedu úsek 4km přibližně 45 minut? Těžko! V Praze totiž spoje navazují. V Praze jezdí Dopravní podnik pro LIDI. A to není jenom v Praze... I v ostatních městech spoje běžně navazují... V Jihlavě je ale cestování horor...
Zdeněk Tumlíř | 2011-02-18 13:17:43 | Reagovat
U Kina Sokol bohužel není přestupní zastávka a je nemožné realizovat spoje tak, aby na seba navazovaly u Kina Sokol, pak na Mas. náměstí. Navíc linka B jezdí od rána do večera po 13 minutách, což linka C jezdí ráno a odpoledne po cca 9 minutách. Za druhé, výše ceny jízdenky záleží na tom, kolik radnice dá peněz. DP by klidně a rádo zlevnilo, ale to by radnice musela dát více peněz na provozu MHD. Vše záleží na tom, jak radnice financuje MHD a v Jihlavě není MHD priorita. Jihlava má sportovní priorita, doprava je bohužel někde jinde. Vedení linek je taky na prd, chtělo by to změnu, ale vše je závislé na námi zvolených radních.
Marek Řezáč | 2011-02-19 12:24:31 | Reagovat
Konečně!
Nový tarif MHD v Jihlavě je skutečně originální, hlavně pro návštěvníky tohoto města. Zrušením přestupních jízdenek bylo dosaženo jediného úspěchu - úbytku cestujících MHD. To si zřejmě uvědomilo vedení DPMJ i Magistrát města. Co se týče tarifu jízdného za 16,- Kč, v tom Jihlava na svoji rozlohu předstihla i Prahu.Tam sice stojí jízdné v MHD 26,- Kč, ale délka tratí je mnohem větší. Při tvorbě jekéhokoli tarifu a cen zboží je třeba dbát na prodejnost zboží, či služeb a vzít v úvahu, že výše tržeb se rovná násobku počtu zákazníků a ceny. Je-li cena pro zákazníky nepřijatelná, nebo nedostupná, klesá jejich počet a tím i celkové tržby. Totéž se týká i připravovaného zvýšení DPH u základních životních potřeb. Po jeho realizaci klesne spotřeba obyvatelstva, tím poptávka po výrobě a důsledkem je růst nezaměstnanosti. Opravdu je toto opatření tou správnou cestou k prosperitě země? Peníze na důchody nelze spolehlivě zajistit zvýšením DPH, ale jedině zachováním generační kontinuity, což je v rozporu s redukcí porodného a rodičovských příspěvků.
Ing Pavel Ďásek | 2011-02-18 14:05:18 | Reagovat
Zajímalo by mne, jestli tyto komentáře čte někdo z radnice, že by se třeba inspiroval, co by si lidé přáli. Pro začátek by stačilo pár změn. Město by konečně mohlo udělat trolej ve Vrchlického ulici, co už kolik let slibuje a pak změnit vedení linek. Další krok by měly být spoje, které lidé z velkých sídlišť používají k dopravě do práce a udělat je tak, aby nemusely zbytečně přestupovat a cestovat přes celé město. Alespoň do Hruškových Dvorů, Bosch Diesel Pávov, Jipocar. Dále pak možná od Motorpalu přes Staré Hory buď na Hor. Kosov nebo na autobusák. Spoj přes sídliště Za Prachárnou, Horní Kosov, S.K. Neumanna by mohl využít dál. přivaděč a tudy jet do průmyslové zóny. Cestování do práce by tak bylo rychlejší a částečně by konkurovalo osobní. Vše je na diskuzi lidí. Bylo by možná fajn, kdyby pan Kodet lépe naslouchal, ale přeci si nenechá kecat do věcí od mladého kluka, co nemá školy...ale někdy...třeba by to lidé uvítaly.
Marek Řezáč | 2011-02-19 21:18:37 | Reagovat
novinka v MHD
Od zavedení nového systému v MHD by každý očekával zlepšení. Pro cestující v Jihlavě to však znamenalo opak a to zvýšením ceny,zhoršení kultury cestování a zejména v ekologické oblasti- zátěž v dopravě,zvýšení prašnosti a zplodin z výfukových plynů. Zaměřím se na občany ve věku, kdy odejdou do důchodu.Měsíční jízdné stojí 390 Kč, v případě označování lze získat 10% slevu. Při dnešních důchodech to není zanedbatelná částka. A tak starší lidé ,většinou už s pohybovými obtížemi,holemi,taškami označují jízdenky, balancují v prostoru a riskují upadnutí, úraz,jak při nástupu i výstupu, protože nestačí zaujmout místo. Žádám proto naše zastupitele, aby upravili možnost získání slevy pro důchodce už od 65 let a zlidštili jim kulturu cestování.
Vlasta | 2011-02-20 07:40:37 | Reagovat
Bohužel s Vámi nemohu souhlasit. Proč by důchodci měli mít jízdné směšných 120 Kč na rok. Je spousta pracujících lidí, kteří nemají ani takový plat, jako má některý důchodce. Přitom důchodci využívají MHD nejvíce, od raní špičky až do večera. Když už, tak bych udělal pro lidi nad 65 let jízdné třeba za 150 Kč na měsíc. Není to nějak vysoká částka a určitě by kvůli ní neumřeli hladem. Jízdné za 120 Kč na rok je velice nízké.
Marek Řezáč | 2011-02-20 11:12:34 | Reagovat
Pane Řezáč, OK, ať si to důchodci zaplatí, ale to nic nemění na tom, že nový systém nikdo nechtěl a ani nevyhodnotil jeho důsledky. Co za paka s tímhle mohlo vylézt na svět? No dobře, tak je MHD málo financovaná, ale je řešením odradit její stálé uživatele nepřátelským systémem? Máte Vy oficiální informace o tom, jak na systém reagovali cestující a jak se změnil jejich počet od zavedení? Máte nějaká čísla o přijetí cestujících nového systému?
Kozel | 2011-02-20 21:32:31 | Reagovat
Reklama
14.05.2024 AktualityJihlavu čeká velká rekonstrukce trolejů

Více než čtyři měsíce je jihlavská MHD integrována v krajském systému Veřejná doprava Vysočiny (VDV). S prvními výsledky integrace seznámil JL na tiskové konferenci ředitel jihlavského ...

Komentáře (0)
14.05.2024 AktualityV. Kříže ocenili za neobvyklou emigraci

Za kuriózní způsob emigrace z komunistického Československa ocenila v loni Agentura Dobrý den Vladimíra Kříže z Jihlavy. Tato agentura zaznamenává české rekordy. Vladimír Kříž se po ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualityZahraničních turistů na Vysočině už letos bylo přes 16 tisíc

V hotelech, penzionech či kempech na Vysočině se v prvních třech letošních měsících ubytovalo 111.205 hostů, meziročně o 15 procent více. Přibyli návštěvníci z ciziny i z Česka. ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualityK jerlínům dali nové lavičky

V pokojíčku před jihlavským magistrátem je pět nových laviček. Lidé je mohou využívat k odpočinku i při čekání na městskou hromadnou dopravu. Lidé si na Masarykově náměstí posedí ...

Komentáře (2)
13.05.2024 AktualityČtveřice kopaných studní už nestačí, ve Zhoři dokončují zbrusu nový vodojem

Když jedete po výpadovce ze Zhoře směrem na Stáj na Jihlavsku, nemůžete si po pravé straně nevšimnout nově budovaného objektu. Podle starosty Vladimíra Čížka se v lokalitě staví vodojem. ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualitySvěty sokola a fyzika Pavla Brady

Ing. Pavel Brada je radiologický fyzik. Narodil se v Jihlavě v roce 1954. Bavila ho fyzika a matematika, a tak z jihlavského gymnázia zamířil do Prahy studovat obor dozimetrie na Fakultu jadernou ...

Komentáře (0)
13.05.2024 AktualityNadcházející víkend vypukne pouť

Příští týden bude ve Žďáru živo. Vypukne druhá největší pouť v Česku. Tradiční Žďárská pouť totiž svým rozsahem šlape na paty vyhlášené Matějské pouti v Praze. Událost ...

Komentáře (0)
12.05.2024 AktualityNevyděste se. U Cityparku budou cvičit zásah proti střelci

Kvůli taktickému cvičení záchranářů, policistů a hasičů bude v noci z úterý 14. na středu 15. května zcela uzavřena Znojemská ulice od Masarykova náměstí ke křižovatce u Cityparku ...

Komentáře (0)
11.05.2024 AktualityTerminál VRT Pávov uvidíte v Cityparku

Jste fandy železniční dopravy a zajímáte se o vysokorychlostní trať (VRT), která se bude stavět v ČR? Tak právě pro vás je určena plánovaná výstava Správy železnic (SŽ) v jihlavském ...

Komentáře (0)
11.05.2024 AktualityNovinářské ceny pro jihlavského rodáka Josefa Pazderku

Nadace Open Society Foundations (Nadace OSF) ocenila v pondělí Novinářskou cenou nejlepší příspěvky uplynulého roku. Ceny se udělují celkem ve 13 kategoriích, do devíti z nich může nominovat ...

Komentáře (1)
10.05.2024 AktualityObčané o dani z nemovitosti: Velká sprosťárna a výpalné!

Finanční úřad začal posílat v Jihlavě pokyny k zaplacení daně z nemovitosti. Daň je splatná do konce května. Lidé se nestačí divit, kolik je to bude letos stát, a stěžují si na sociálních ...

Komentáře (3)
10.05.2024 AktualityRadní David Beke k novému parkování: Lidé slyší bohužel jen na peníze

Okolo 120 osob z řad veřejnosti zavítalo ve středu 17. dubna na veřejné projednání k rozšíření nového systému parkování do oblasti 54 U Hřbitova. Město předpokládá, že tam spustí ...

Komentáře (1)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net