Reklama
Dnes je neděle 24.01.2021     svátek má Milena

Po dálničním mostě se už opět jezdí

DÁLNIČNÍ most Vysočina, klenoucí se nad údolím Oslavy, je nepřehlédnutelnou dominantou Velkého Meziříčí. Nyní po opravě. Foto: archiv Metrostav, a.s.
DÁLNIČNÍ most Vysočina, klenoucí se nad údolím Oslavy, je nepřehlédnutelnou dominantou Velkého Meziříčí. Nyní po opravě. Foto: archiv Metrostav, a.s.


21.12.2020 Pro motoristy/Komentáře (0), autor:
Lenka Kopčáková

Most nad Velkým Meziříčím byl poslední etapou šestikilometrového zmodernizovaného dálničního úseku 19 EXIT 141 V. Meziříčí západ – EXIT 146 V. Meziříčí východ.
Revitalizaci celého úseku za zhruba 1,6 mld. Kč provedla spol. Metrostav a. s. Náročná státní zakázka běžela od loňského dubna. 
Most Vysočina je svými skoro 78 metry nejvyšším a druhým nejdelším (400 m) mostem na celé dálnici D1. 


Mimo oprav a zesílení jednotlivých částí mostu byla také rozšířena mostovka. To zde při budoucích opravách umožní vést provoz v režimu 2 + 2. 
Stavaři se do úseku č. 19 ještě na jaře vrátí. V jízdním pásu ve směru na Brno budou realizovat antikorozní úpravu. Provoz už tím nijak neomezí.


Historicky bylo hlavním záměrem „déjedničky“ rychlé spojení mezi Prahou a Brnem. Stavba dálničního mostu byla v plánu již za první republiky, ale došlo na ni až v 70. letech 20. století. 
Stavaři nad údolím Oslavy čelili velké výzvě. Letmá montáž v takovém rozsahu byla u nás realizována vůbec poprvé. Jde vlastně o dva souběžné mosty, každý pro jeden jízdní směr. 
Most Vysočina koncem 60. let vyprojektoval Antonín Pechal z Vítkovických železáren a dílo vyloženě českých odborníků bylo po šesti letech stavby zprovozněno v listopadu 1978. Most je už přes 42 let jednou z dominant panoramatu Velkého Meziříčí.-lko-

 

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net