Reklama
Dnes je čtvrtek 28.03.2024     svátek má Soňa

TESLA Jihlava, s.r.o.: Kvalitní výrobek = spokojený zákazník = jistota zaměstnanců


 

 Tradice firmy Tesla Jihlava sahá až do roku 1958. Za víc jak půlstoletí existence zaznamenala veliký vývoj. Jak se projevil ve strategii a plánech, nastínil její ředitel Michal Janouškovec.

 

 Můžete úvodem přiblížit hlavní činnost firmy?

 Hlavním zaměřením naší společnosti je vývoj, výroba a prodej dílů pro automobilový průmysl a elektroniku.

 

 Historie firmy Tesla Jihlava rozhodně není krátká, píše se od roku 1958. Co považujete za zlomové období?

 Určitě to byla devadesátá léta minulého století, kdy Tesla Jihlava přešla z vlastních výrobků, určených především pro spotřební elektroniku, a lidé je mohou najít na starších gramorádiích a televizorech, na výrobu komponentů pro automobilový průmysl.

 

 Ty v současné době tvoří už kolem 85 procent veškeré produkce.
V čem vidíte plus firmy?

 Přesto, že TESLA je již tři roky součástí nadnárodní skupiny Conttek, máme u nás v Jihlavě vlastní marketingové oddělení, vývoj, nákup, prodej, výrazně rozšiřujeme nástrojárnu. Ve strategických oblastech s naší sesterskou firmou v Německu spolupracujeme, na druhé straně ovšem držíme svůj vlastní průzkum a zdroje trhu v centrální a východní Evropě, i některé vybrané zákazníky v západní Evropě.

 

 Kdo patří mezi vaše přední zákazníky? Kde může běžný člověk vaše produkty vidět?

 Nejsme přímým dodavatelem do automobilek, ale dodáváme komponenty pro přední světové koncerny jako například ZF nebo Continental.

 

 Běžný člověk naše produkty v autě příliš neuvidí, pokud nenavštíví servis, protože jsou součástí různých celků. Námi dodávané díly jsou funkční části automobilů, zajištují správnou činnost motoru a řízení elektroniky.

 

 S nadsázkou řečeno: Dodáváme malá kolečka, bez kterých by nefungovalo celé soukolí.

 

 Je nějaký počin, který považujete v rámci působení firmy za klíčový?

 Naší vizí je neustálé zlepšování produktů i procesů. Tesla Jihlava je moderní a robustní firma, která se stále rozvíjí. Naši zaměstnanci mají jistotu práce, což není v dnešní době tak úplně běžné.

 

 Každým rokem investujeme desítky milionů korun do zlepšení infrastruktury, pracovního prostředí a technologií.

 

 Prozradíte recept, jakým způsobem dosáhnout kvality?

 Zásadní je komunikace se zákazníkem a plnění jeho požadavků v oblasti nejen kvality, ale také nákladů a spolehlivosti dodávek. Obecné certifikáty systému jakosti jsou pouze jednou z podmínek úspěchu. Důležité jsou audity zákazníků, kteří při zadání nového projektu, a potom také průběžně, ověřují na místě kvalitu všech našich procesů.

 

 Aktuální průzkum u našich zákazníků potvrdil, že jejich spokojenost s firmou TESLA Jihlava roste. Na to jsme hrdí.

 

 Co dělat, aby byla firma v rámci podnikání úspěšná?

 Do celého procesu výroby, vývoje a zkoušek výrobků by měli být zapojeni pracovníci na všech úrovních. Každá informace o zákazníkovi a výrobku je důležitá. Jestliže vím, že z milionu dílů nám zákazník neodpustí ani jeden nekvalitní, to už je signál, který musí mít zaměstnanci v hlavě.

 

 V současné době zaměstnáváte kolem čtyř stovek lidí. Nechystáte nábor nových pracovních sil?

 Ten u nás běží průběžné, tak jak se zvyšuje výroba, případně požadavky našich zákazníků.

 

 Ze škol zní, že mladí nechtějí studovat technické obory a chybí specialisté. Jak jste na tom vy?

 Technici, nástrojaři, seřizovači a vůbec všechny strojní a elektro profese jsou pro nás důležité. A je pravda, že v technických oborech obecně chybí šikovní lidé. Ale to není jen záležitostí firem. Zájem státu i našeho kraje o to, co regionální pracovní trh, firmy a strojírenství potřebuje, je naprosto nedostačující. Smutné je, že politici o problematice technických profesí hovoří již mnoho let a nikdo v tom nic nedělá. Domnívám se, že stát a kraj má dostatek informací k tomu, aby konal. Ze strany zaměstnavatelů se už udělalo opravdu mnoho. 

 

 V našem regionu vzděláváme lidi na pozice státních zaměstnanců, úředníků, zaměstnanců cestovních kanceláří, ale kvalitní technici a řemeslníci nám chybí.
Podle mého názoru i na straně škol chybí tržní zaměření. Vím, že v Německu vysoké školy část peněz dostávají od státu, na druhou stranu část peněz musí vydělat – třeba právě na společných projektech s privátním sektorem. A to u nás nefunguje.

 

 Prozradíte výhled do budoucna? Jaké máte plány na rok 2015?

 Vždy vycházíme ze znalostí stavu automobilového průmyslu, informací zákazníků a vlastních odborných odhadů. Start roku 2015 napovídá, že by to mohl být v tržbách dobrý rok… Nás ovšem zajímá také úspora nákladů, poněvadž s rozdílem mezi tržbami a náklady se dá dobře pracovat – investovat, odměnit zaměstnance a motivovat je.

 

 Zkrátka – rok 2015 chceme zvládnout tak, aby byli spokojeni naši zákazníci, zaměstnanci a v neposlední řadě také majitelé společnosti.

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net