Reklama
Dnes je pátek 19.04.2024     svátek má Rostislav

Přes most u Dvorců už zase jezdí šoféři. Frekventovanou trasu otevřeli už v sobotu

HLAVNÍ  silniční tah Jihlava – Pelhřimov se podařilo zprůjezdnit přes most u Dvorců už v sobotu, původně měli motoristé jezdit přes rekonstruovaný úsek až od prvního listopadu.
HLAVNÍ silniční tah Jihlava – Pelhřimov se podařilo zprůjezdnit přes most u Dvorců už v sobotu, původně měli motoristé jezdit přes rekonstruovaný úsek až od prvního listopadu.

4.11.2021 Pro motoristy/Komentáře (0), autor:
David Kratochvíl

Když na konci března zavřeli most u Dvorců vedoucí přes elektrifikovanou železniční trať a řeku Jihlavu, vědělo se, že pro řidiče, kteří hojně využívají spojnici mezi krajskou metropolí na silnici II/602, to bude znamenat výraznou dopravní komplikaci, a to na víc než na půl roku.

S opravou se přitom mělo začít už loni, ale nakonec se do ní dodavatelská firma pustila až letos na jaře. Zpoždění stavba nabrala i kvůli tomu, že se podle náměstka hejtmana Miroslava Houšky kraj zprvu nebyl schopen domluvit se Správou železniční dopravní cesty na výluce.

„Pokud je mi známo, tak jsme se zašprajcovali i v soutěži této veřejné zakázky. Proto se práce oddálily prakticky o rok,“ bilancoval náměstek. Na dlouhou dobu by podle něj mělo jít o poslední uzavírku právě na trase Jihlava – Pelhřimov.

Obchvat obce Sedlice je podle všeho u ledu. „Zatím se to neřeší,“ říká náměstek. Všeobecně se vědělo, že zprůjezdnění mostu, je plánováno na první listopadový den letošního roku.

Bez fanfár slavnostního stříhání pásky. Kraj chtěl mít důležitou dopravní tepnu jako investor díla za zhruba 60 milionů korun včetně dotace opět průjezdnou co možná nejdříve.

Přesto se všeobecně počítalo s tím, že dřív, než od pondělního rána 1. listopadu, maximálně o den dříve, a to ještě v pozdních odpoledních hodinách, most zkrátka průjezdný pro jakoukoliv dopravu nebude.

Pak ale přišel poslední říjnový pátek, a na oficiálním profilu náměstka hejtmana Miroslava Houšky na sociální síti, se objevila informace, že most bude průjezdný už od sobotní osmé hodiny ráno a oznámení si prakticky okamžitě začalo žít svým virtuálním životem.

V sobotu ráno zmizely vyznačené objízdné trasy, zákazové značení a ještě v pátek přelepené směrové cedule dávaly řidičům jasné znamení, že tah Jihlava – Pelhřimov je pro ně už opět plně průjezdný.

Pro generálního dodavatele stavby nešlo vůbec o jednoduchou zakázku, což na kontrolním dni v polovině minulého měsíce potvrdil i majitel firmy Rostislav Mitrenga.  Důležitou roli v dřívějším otevření mostu sehrál i příslušný správní úřad, bez jehož razítka by most zpřístupnit pro dopravu nešlo.

Původní pětipolový most z roku 1973 musel jít nejdřív celý k zemi a následně musel přes železnici a řeku být vystavěn úplně nový, a to v délce zhruba 90 metrů. Při kontrolním dni už ale dělníci jen dodělávali zábradlí, most jako takový už byl hotový.

„Veškeré stavební práce chceme stihnout do konce roku,“ říká Mitrenga. Čas má ale do konce června, kdy oficiálně končí smluvně sjednaný termín. Čas po novém roce už chce ale majitel využít jen na administrativu zakázky.

V největší fázi výstavby nového mostu na díle pracovalo podle něj i pět desítek pracovníků.  Stavbu poznamenala také tragická událost, kdy na jednoho z dělníků subdodavatelské společnosti spadla traverza.

Mladý muž vážným zraněním hlavy a hrudníku následně podlehl v nemocnici. Událostí se zabývají policisté i inspektoři bezpečnosti práce. „Na stavbu mostu jsme se těšili. Vždyť se chystala několik let,“ podotkl krajský náměstek Houška.

Kromě mostu se budoval také takzvaný suchý poldr, který technicky sice se stavbou mostu nijak nesouvisí, ale jde o stavbu, která se nachází hned vedle něj. „Došlo tam k menšímu zdržení, ale měl by být hotov do konce roku,“ dodal Mitrenga.  

 

Diskuze k článku

Nový komentář

Komentáře


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net