ARMÁDNÍ generál Petr Pavel se vypracoval až na nejvyšší post Vojenského výboru NATO, kdy se stal jeho předsedou. Nyní objíždí kraje s protikrizovým desaterem a hodlá kandidovat na prezidenta České republiky. Foto: Petr Klukan
Žádný stát, ani Rusko, nemá veto v případě rozhodnutí jakékoliv země o vstupu do NATO, říká armádní generál ve výslužbě Petr Pavel a možný kandidát na prezidenta, který objíždí kraje s takzvaným protikrizovým desaterem. Vyjádřil se i k prezidentské kandidatuře:
Už je to jisté, že se budete o prezidentský post ucházet?
Otevřeně říkám, že jsem připraven jít do prezidentské volby. Oficiální oznámení kandidatury si ale nechávám na vhodnou dobu. A za tu vhodnou dobu považuji přibližně polovinu příštího roku, pokud se do té doby nestane něco závažného, třeba s mým zdravím nebo zdravím mých nejbližších. Ale pokud se nic takového nestane, jsem připraven do kandidatury jít a beru ji naprosto vážně.
O prezidentské křeslo se hodlá ucházet řada osobností, oznámil ji například Pavel Fišer, nevyloučili ji Danuše Nerudová, dokonce i Miloš Vystrčil z Vysočiny…
Čím více dobrých kandidátů, tím lépe, protože si občan alespoň bude mít z čeho vybrat.
Pro mě počet kandidátů, případně jejich jména nejsou rozhodující. Jsem připraven do toho jít bez ohledu na to, kdo bude případným protikandidátem.
A jediným limitujícím faktorem jsou opravdu zdravotní důvody.
Nakolik si myslíte, že je handicapem vaše bývalé členství v KSČ?
Svoje pětileté členství v KSČ před listopadem 89 vnímám samozřejmě jako chybu. Na druhou stranu jsem svým způsobem rád, že jsem tu zkušenost udělal, protože alespoň vím, co určitě nechci. Pro někoho to ale může být diskvalifikující kritérium. Já se k tomu stavím naprosto otevřeně a nikdy jsem to neskrýval. Naopak, veškeré dokumenty, které se té doby týkají, jsem zveřejnil na svých webových stránkách, a kdykoliv jsem na to tázán, tak na to otevřeně odpovídám. Zároveň také říkám, že jsme lidé, děláme chyby. Podstatné je, jestli ve svých chybách nesetrváme a jsme schopni se k nim nějak postavit a také je napravit.
Druhou šanci jsem dostal po roce 1989 tím, že jsem prošel lustračním zákonem a mohl jsem dál sloužit v armádě. Za těch třicet let od Listopadu si myslím, že jsem dal dostatečně jasně najevo, na jakých hodnotách mi záleží, pro jaké hodnoty jsem schopen něco obětovat. Rozhodně to nevnímám tak, jak se mi někteří snaží podsunout, že měním kabát podle situace. To určitě ne.
Člověk, který se s vidinou prospěchu pružně přizpůsobuje jakékoliv situaci, bude jen těžko riskovat své zdraví nebo život. Já jsem ho v minulosti ve službě v armádě pro demokratickou Českou republiku nasazoval opakovaně. A k tomu vás musí motivovat něco silnějšího než lepší funkce.
Kterého z prezidentů nebo osobností si vážíte?
Z našich polistopadových určitě Václava Havla, který je dnes svým způsobem symbolem. Myslím, že v té době u nás nebyl nikdo, kdo by roli symbolu transformace od bývalého režimu k demokracii mohl sehrát líp než on. Nejenom tím, co představoval, ale i tím, jaké měl kontakty a prestiž na Západě. Díky tomu, jak byl vnímán, byla jeho prostřednictvím vnímána i Česká republika. Václava Havla si člověk musí vážit, protože si stál za svým, i když to pro něho nebylo rozhodně jednoduché. Taková názorová konzistence v dobách, kdy je vystaven tlaku, byla obdivuhodná.
Více v tištěném vydání JL s datem 21. 1.
Diskuze k článku
„Čím více dobrých kandidátů, tím lépe, protože si občan alespoň bude mít z čeho vybrat.“
Kterého z prezidentů nebo osobností si vážíte?
Z našich polistopadových určitě Václava Havla, který je dnes svým způsobem symbolem. Myslím, že v té době u nás nebyl nikdo, kdo by roli symbolu transformace od bývalého režimu k demokracii mohl sehrát líp než on. Nejenom tím, co představoval, ale i tím, jaké měl kontakty a prestiž na Západě. Díky tomu, jak byl vnímán, byla jeho prostřednictvím vnímána i Česká republika.
Václava Havla si člověk musí vážit, protože si stál za svým, i když to pro něho nebylo rozhodně jednoduché.
Taková názorová konzistence v dobách, kdy je vystaven tlaku, byla obdivuhodná.
-------------
ZG má na vizitce blogu JL:
Zdeněk Gryc
Architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady,
žák profesora Rozehnala,
který si váží osobnosti PhDr. F. Hoffmanna
a Václava Havla
jsou to paradoxy
Já, občan Československé socialistické republiky, vědom si své čestné vlastenecké povinnosti, přísahám před bojovou zástavou věrnost pracujícímu lidu vedenému Komunistickou stranou Československa.
Slibuji, že budu vojákem statečným a ukázněným, že budu důsledně a iniciativně plnit ustanovení vojenských řádů, rozkazy velitelů a zachovávat vojenské tajemství.
Svědomitě se budu učit ovládat vojenskou techniku a zbraně, svěřené mi pracujícím lidem a připravovat se na boj, abych mohl na rozkaz prezidenta a vlády Československé socialistické republiky co nejlépe bránit svou vlast a její socialistický řád proti každému nepříteli.
Pro obranu socialismu jsem vždy připraven stát pevně v řadách ozbrojených sil Československé socialistické republiky po boku Sovětské armády i armád ostatních socialistických zemí v boji proti jeho nepřátelům a nasadit i svůj život k dosažení vítězství.
Tak přísahám!
JE TO STEJNÝ TRENT, jak nedávno napsal vůči Jiřině Šiklové, která také byla kdysi v KSČ
„Ale, no tak babičko, pan prezident Havel je také jenom člověk a má lidské potřeby !“
Babička: „Ne a ne a ne! Dozví se to Fero Fenič, nazve tu moji kadibudku Pamětní síní Václava Havla a já budu chodit s..t do kopřiv !“
čtenář | 2016-10-04 19:18:18 | Reagovat
--------------------------------------------------------------------
Než domyslel, seděla mu na klíně sexy dvacítka
„Tak to si dám líbit, teď už potřebuju jen jedno:
pořádného …“ (určitě víš co, Zdendo, začíná to na Č).
Než domyslel, byl tam Havel.
čtenář | 2016-10-04 09:25:51 | Reagovat
-------------------------------------------
Kterého z prezidentů nebo osobností si vážíte?
Z našich polistopadových určitě Václava Havla,
který je dnes svým způsobem symbolem.
Myslím, že v té době u nás nebyl nikdo, kdo by roli symbolu transformace od bývalého režimu k demokracii mohl sehrát líp než on. Nejenom tím, co představoval, ale i tím, jaké měl kontakty a prestiž na Západě. Díky tomu, jak byl vnímán, byla jeho prostřednictvím vnímána i Česká republika.
Václava Havla si člověk musí vážit,
protože si stál za svým,
i když to pro něho nebylo rozhodně jednoduché.
Taková názorová konzistence v dobách,
kdy je vystaven tlaku, byla obdivuhodná.
JE OTÁZKA
Píše zasloužilý anonym „čtenář“
alias "pozorovate" + "km"
Své sprostoty na Václava Havla
Z potřeby vlastního mentálního vyměšování ?
Je zato placen paušálem od ost-agentur ?
Je placen za počet a kvalitu od ost-agentur ?
BYLO VŽDY ZVYKEM POD NÁZOR SE PODEPSAT
čtenáři Jihlavských listů by si měly vážit názoru
prvního šéfredaktora
Převzato:
Josef Jelinek první šéfredaktor Jihlavských listů:
"Hodil se do rozbouřené doby začátku devadesátých let, a protože byl rozený psavec, pomohl Jihlavským listům v jejich obnoveném rozjezdu,
„Jožka se pak stal šéfredaktorem, a protože byl člověkem, který nade vše miloval svobodu a naprostou nezávislost, vedl noviny podle svého volnomyšlenkářství,“
„Dokázal se ale svých kolegů zastat, když byli neprávem napadáni.
Anonymy házel do koše."
ANONYM
„km“ patří do WC a 3x spláchnout,
sekret je také anonymní – zapáchá:
-----------------------------------
„Pamětní síní Václava Havla
a já budu chodit s..t do kopřiv !“
JE TO STEJNÝ TREND,
jak nedávno napsal vůči Jiřině Šiklové,
která také byla kdysi v KSČ
-----------------------------------
stejně jako:
Pavel Pafko (* 3. července 1940 Bratislava) je český břišní a hrudní chirurg, v letech 1992–2010 přednosta III. chirurgické kliniky 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Fakultní nemocnice Motol.
Mediální známost získal v prosinci 1996 operativním odstraněním plicního nádoru prezidentu republiky Václavu Havlovi. V prosinci 1997 provedl se svým týmem první transplantaci plic na území České republiky.
Prezident republiky Miloš Zeman jej v roce 2013 vyznamenal medailí Za zásluhy. V roce 2016 byl pasován na rytíře českého lékařského stavu[2][3] a cenu Arnošta Lustiga obdržel za rok 2020.[4]
......souhlasím, profesor Pafko je skutečná osobnost............a byl by i dobrý prezident.....
Beran + "km" to maj jasný...
Svatopluk Beran říká:
Sobota, 22. 1. 2022 v 8:43
VÁLKY A VRAŽDĚNÍ SPOJENÝCH STÁTŮ AMERICKÝCH V CELÉM SVĚTĚ OD KONCE 2SV MAJÍ EXPONENTNÍ TENDENCI NÁRUSTU MRTVOL A LIDSKÉHO NEŠTĚSTÍ PO CELÉ TÉTO PLANETĚ
ŘEŠENÍ JE NA NABLÍZKU.
Svatopluk Beran připravuje veřejnost
NA BRATRSKOU POMOC,
KTERÁ ZJEDNÁ NÁPRAVU ?
JAK JINAK SI VYKLÁDAT JEHO SLOVA ?
„NÁRUSTU MRTVOL A LIDSKÉHO NEŠTĚSTÍ PO CELÉ TÉTO PLANETĚ“
A pak co,
„zejtra se bude tančit všude“
-------------------------------------------------
Satelitní snímky ukazují ruskou vojenskou sílu u hranic s Ukrajinou
ONDŘEJ KLAPAL
Foto: Profimedia.cz
Rusko shromažďuje vojenskou techniku v blízkosti hranic s Ukrajinou.
VČERA 17:10
„DNESKA JE KRÁSNĚ DNESKA BY TO ŠLO“
Řekl Oldřich Háj,
Jednoho krásného dne když jsem přišel na bazén,
na hodinu plaveckého výcviku svého družstva.
Dost jsem se jako divil co by jako šlo, tak mi to vysvětlil že Jednoho krásného dne vykopeme Rusáky.
Jednoho léta jsme byli povolání na cvičení do Uherského Hradiště, odtud se pak jelo do výcvikových prostor na Libavu.
Tanky zůstaly v kasárnách pak přišel rozkaz,
vyjet směrem na západ.
Klíče od garáží měli ale velitele na Libavě.
Rozkaz to byl striktní, takže tanky projely zavřenými vraty z rolovaného plechu. Po návratu do kasáren jsme viděli plechy garážových vrat, které tanky přejely.
Některé odpadly už u Vyškova.
Poslední dojel po vlastní ose do Mrákotína zaparkoval před domem, kde byla tehdy asi 2 dny v týdnu dětská poradna. Se sestrou byla právě dětská lékařka Libuše Májková, která si z tankisty popovídala.
Dozvěděla se, že vyjeli z kasáren v Uherském Hradišti, kam jsem na základě povolávacího příkazu odjel.
Dneska je také krásně, když tak vidíme satelitní snímky ruských tanků u Ukrajinské hranice víme, že mají určitě delší akční rádius než ty v Uherském Hradišti.
Jsou jistě mírové a mohly by poskytnout Evropě bratrskou pomoc?
Tedy konečně vyřešit jak píše pan Beran:
„VÁLKY A VRAŽDĚNÍ SPOJENÝCH STÁTŮ AMERICKÝCH V CELÉM SVĚTĚ OD KONCE 2SV MAJÍ EXPONENTNÍ TENDENCI NÁRUSTU MRTVOL A LIDSKÉHO NEŠTĚSTÍ PO CELÉ TÉTO PLANETĚ“
Už jednou se to podařilo.
Soudruh Němec si otevřel okno v museu a se zalíbením koukal v srpnu 1968 na náměstí.
Ředitel PhDr. Hoffmann byl rád že našel subalterní místo v Praze.
Nedávno vyšla kniha:
František Hoffmann:
VZPOMÍNKY NA LITOMYŠL, JIHLAVU A PRAHU,
kterou doporučuje jihlavákům:
Zdeněkj Gryc
oprava: Zdeněk Gyc
a převzato:
Žádost Ukrajiny o české vojáky bychom brali velmi vážně, říká Černochová
TEREZA ŠÍDLOVÁ, MARTINA MACHOVÁ
9:13
Ministryně obrany na příští vládě předloží návrh na materiální pomoc zemi, která je na pokraji ozbrojeného konfliktu s Ruskem. Následně bude jednat s ukrajinským náčelníkem generálního štábu.
Článek
Dlouholetá poslankyně a pražská starostka Jana Černochová se na funkci ministryně obrany chystala dlouhá léta. Do úřadu vstupuje v časech nebývalého geopolitického napětí v blízkosti českých hranic, na Ukrajině.
Rusko rozmístilo u svých hranic s Ukrajinou a nově i v Bělorusku desetitisíce vojáků. Kyjev i některé západní země varují, že se Moskva připravuje na možnou invazi na Ukrajinu a že chystá provokace, které by měly podobnou operaci zdůvodnit.
když se Jan Palach upálil, byl Zeman v KSČ ?
.....souhlasím, profesor Pafko je skutečná osobnost............a byl by i dobrý prezident.....
km | 2022-01-22 06:35:19 | Reagovat
POZOR, POZOR !!!
Profesor Pafko, kterého si
Zdeněk Gryc
velmi váží, nedávno uveřejnil článek.
Story svého členství v KSČ.
Který z primářů Jihlavy tam nebyl ?
.......nepletete se?........viděl jsem o prof. Pafkovi dokument........a pokud si vzpomínám, tak v žádné straně nebyl....
Pletu se !
Chirurg a kardiochirurg:
Omluva, také Pafkovi, který provedl úlitbu režimu takto:
Vzhledem k faktu, že nebyl členem Komunistické strany Československa,
musel – podle vlastních slov –,
pro úspěšné dokončení habilitačního řízení zahájit studium VUMLu na Filozofické fakultě UK.
V roce 1989 obdržel titul doktor věd (DrSc.) na téma karcinomu jícnu, když sběr materiálu trval tři roky. Po sametové revoluci, roku 1990, byl jmenován profesorem chirurgie Univerzity Karlovy. Do zrušení titulu doktor věd poté působil jako předseda celostátní komise pro udělování titulů DrSc. v chirurgii.
V paměti ZG je podobná osobnost,
kardiochirurg Jan Pirk.
Převzato z rozhovoru v Reflefu:
Vadí mi, kdo vládne, chci vstup do KSČ odčinit…
Reakce politiků je podle něj populismus a těžení politických bodů.
Vadí mu, kdo tu teď vládne, a to i v souvislosti s minulostí politiků.
Sám svůj vstup do KSČ vysvětluje jako velmi těžké rozhodnutí a morální kaňku, kterou se snaží odpracovat. Jan Pirk studoval na vysoké škole během pražského jara a události srpna 1968 ho zasáhly.
Líčí, jak se snažil „přesvědčovat“ sovětské vojáky o americké pomoci Rusku,
pak taky vážně zvažoval emigraci.
Ale chtěl tu žít a pracovat.
Vstoupil pod výhružkou do Socialistického svazu mládeže a později taky do KSČ. Popisuje své velmi těžké rozhodování. Bere to jako své morální selhání, kvůli kterému se třeba nechtěl zapojit do politiky.
Všechno se to točí kolem dvou vzbouřeneckých provincií na východě UA-čka.
Chystá se Kyjev situaci vyřešit silou, tedy napadnout vlastní území tanky, děly a raketomety ?
A nebo chtějí ty oblasti, které nechtějí mít s Kyjevem nadále nic společného, vyhlásit samostatnost a následně si v referendu odhlasují žádost o přijetí do svazku RF ?
První varianta se nelíbí Moskvě, z druhé by se zjancnul (oprávněně) Kyjev.
A co ty tzv. "Minské dohody II", ty už nikoho nezajímají ?
Že Kyjev jako nepřekousne autonomii předmětných provincií ?
No a pak ten hlavní problém : závazek UA-čka, že zůstane neutrální a závazek NATO, že UA nebude přijato.
Je opravdu tak těžké pochopit, kdo se koho resp. čeho a proč bojí ? Oboustranně ?
Dnes mne nadzvedly kecy od Landovského ml., že už prý není možné UA-čku pootevřené dveře do NATO opět zavřít.
Všechno je možné. A legrace už dávno skončila.
Osobně mi příjde, že si to ti, co rozhodují, tak nějak neuvědomují...
A ještě něco, kdyby záleželo na mém hlase, tak UA nechci ani v NATO a ni v EU. Nemá tam co dělat.
F. Šimek | 2022-01-24 14:28:54 |
ReagovatSUDETY na západě PODKARPATSKÁ UKRAJINA na východě
Srdce Evropy, Sudety.
Britští poslanci si při jednání o Ukrajině si pomohli Českem
Předseda opozičních labouristů sir Keir Starmer řekl, že Rusko by mělo být zasaženo
„rozsáhlými a tvrdými sankcemi“.
Vyzval také Johnsona, aby zabránil zneužití Británie k praní ruských peněz.
„Pokud budeme brát své závazky vůči globální bezpečnosti vážně,
nemůžeme si dovolit být světovou prádelnou pro nezákonné finance,“
řekl před poslanci Starmer.
Johnson také zákonodárce varoval,
že prezident Putin by se mohl zaměřit na další bývalé sovětské země nebo satelity,
aby tak znovu vybudoval starou ruskou sféru vlivu.
„Putin se chce v zásadě vrátit ke starému systému sfér vlivu,
a není to jen Ukrajina, kterou má na očích,“ řekl poslancům.
17:01
Britský premiér se také postavil ruským požadavkům vůči evropským státům i Severoatlantické alianci.
„Česká republika, v samém srdci Evropy, vzdálená stovky mil od Ruska,
by musela žádat Kreml o povolení,
pokud by chtěla pozvat na společné cvičení německou pěchotu
či jen pomoct se stavbou protipovodňových zábran,“ zmínil Česko Johnson.
Ruský prezident Vladimir Putin představil vůči Severoatlantické alianci požadavky,
jako je například stažení aliančních sil z Rumunska a Bulharska,
slib, že Ukrajina nevstoupí do NATO nebo návrat do situace v roce 1997,
tedy do doby před rozšířením o postkomunistické země včetně Česka.
Paralelou s českou historií si pomohl také opoziční poslanec Chris Bryant.
„Argumenty, které prezident Putin používá ohledně rusky mluvících na Ukrajině,
jsou zcela stejné,
jaké Adolf Hitler
prezentoval ohledně sudetských Němců v ČSR ve 30. letech,“
uvedl Bryant.
Je potřeba, aby Rusko UK dále nedestabilizovalo, aby kompenzovalo Krym a aby byly naplněny dohody Minsk II. Což je to základní, co se nevyřešilo. A aby je naplňovaly obě strany.
Nejen kritizovat Rusko, že podporuje jihovýchodní UK, ale zároveň připomínat Kyjevu, že se také zavázal k tomu, že protlačí větší samostatnost lidí žijících na jihovýchodě. Problém je, že ukrajinská vládní politika to není schopná protlačit kyjevským parlamentem.
Do té doby se Rusové budou chovat tak, jak se chovají. Oni dobře pragmaticky vědí, že rozbitou UK do EU ani NATO nikdo de iure nevezme.
Rusko se stalo jedním z hlavních dodavatelů ropy do USA kvůli tomu, že USA uvalili embargo na venezuelskou ropu. Lidé by měli vidět, co je politika a že za tou politikou je brutálně vidět byznys.
F. Šimek | 2022-01-26 12:28:30 |
Reagovat