Reklama
Dnes je úterý 03.08.2021     svátek má Miluše

Levnější varianta vedení VRT přes Vysočinu bude severně

Ilustrační foto: Pixabay
Ilustrační foto: Pixabay

19.9.2019 Aktuality/Komentáře (10), autor:
-čtk-

Ze zvažovaných variant vedení vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prahou a Brnem vychází podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na Vysočině nejlépe trasa severním směrem. 
Její stavba má být až o třetinu procent levnější než vedení dráhy přes Pelhřimovsko, kde je navíc vodárenská nádrž Švihov. Trať pro vlaky s rychlostí až 320 kilometrů v hodině by tak Vysočinou mohla vést přes Světlou nad Sázavou, Jihlavu a Velké Meziříčí. Celá VRT mezi Prahou a Brnem by mohla být rozestavěná v roce 2030, řekl ředitel odboru strategie SŽDC Radek Čech.
Zástupci SŽDC v Jihlavě představili první výstupy ze studie proveditelnosti VRT mezi Prahou a Brnem. "Víme, že varianta severní, to znamená varianta přes Poříčany a Světlou nad Sázavou, při výrazně nižších nákladech plní úplně stejné cíle jako varianta přes Benešov," uvedl Čech. Volbu severní varianty podle Čecha ale ještě musí schválit ministerstvo dopravy.
S návrhem SŽDC byl spokojený radní Kraje Vysočina Jan Hyliš (ČSSD), který má na starosti dopravu. "Do vyhledávací studie byly zapracovány i naše připomínky," uvedl. Za důležité považuje napojení VRT na krajskou Jihlavu. Podle informací SŽDC by v Jihlavě mohl vzniknout terminál v části Pávov.
Příprava stavby VRT mezi Prahou a Brnem je podle Čecha pro SŽDC prioritou. "Chápeme ji jako základ budoucího systému rychlých spojení v České republice," uvedl. Tratě budou mít přesah do zahraničí. Dokumentaci pro územní řízení by správa železnic chtěla letos zadat pro úsek z Prahy do Poříčan a příští rok pro úseky do Světlé a od Brna k Velkému Meziříčí, kde je zřejmé, kudy trasa povede. "Ve variantách budeme s krajem řešit ideální trasu pro ten prostřední úsek mezi Světlou nad Sázavou a Velkým Meziříčím," uvedl.
Stavební povolení pro první úseky VRT by chtěla SŽDC mít v roce 2025, pak by měly následovat další úseky. "Tak, aby v roce 2030 byla ideálně celá trať mezi Prahou a Brnem již rozestavěná, některé úseky možná už i dokončované," uvedl Čech. Pro uskutečnění projektu je podle něj důležitá podpora vlády i parlamentu.
Vysokorychlostní trať by měla zkrátit vlakové spojení mezi Prahou a Brnem přibližně na hodinu. Odhadované náklady její stavby podle Čecha převyšují 100 miliard korun. Jeden kilometr tratě bez mostů a tunelů podle něj stojí zhruba 400 milionů. Na Vysočině zvažuje SŽDC kromě Jihlavy umožnit sjezd vlaků z VRT u Světlé nad Sázavou, u Velkého Meziříčí, případně Velké Bíteše.
Na Vysočině v minulosti proti vedení VRT protestovala řada obcí. V místech, kde je vedení trasy už zřejmé, podle Čecha SŽDC komunikuje s kraji a starosty. Směr trati se podle něj měnit nedá, ale je možné ji umístit do mělkého zářezu nebo zakrýt.

Diskuze k článku

Nový komentář

Scifi
Pokud půjde jako modernizace D1, tak to nebude ani za 100let. Se podívejte např. k Číňanům jakou mají kilometrovou výstavbu dálnic a železnic a my se ser.eme s pár km  páteřní infrastruktury dá se říci již 30 let. Hnus!!!
blade | 2019-09-20 20:59:57 | Reagovat
DOTAZ na Hnus !!!
Pozor! Státní hranice (3/10)
 Dnes22:05
Co se dělo na hranicích mezi únorem 48 a listopadem 89

Je tento publicistický pořad korektní ?
Jediným kvalifikovaným na posouzení je "blade"
------------------------------------------------------------------
blade říká:
Sobota, 24. 8. 2019 v 11:14
Tady je nějaký G-bloger opravdu tu du dum dum
Při odvodu na vojnu jsem na dotaz kam chci jít, jsem řekl k Pohraniční stráži, protože k nějakým bigošům se mi nechtělo. Koukli do nějakých papírů, řekli maturitu má a po základním výcviku ve Volarech a Zadním Chodově jsem se jako veldr. objevil v tzv. prvním sledu na pohraniční rotě Černé jezero, prapor byl v Železné Rudě a brigáda v Sušicích.
Tak, že v kostce za komunistů pro mne hovno zle.
Nyní taktéž a nemám potřebu se nikde stranicky či jinak politicky angažovat
Toliko k Rudým buňkám architekte!
-----------------------------------------------------------------------
Mohl by "blade",
velitel čety pohraniční stráže  v komentáři uvést:
1/ odpovídá Pozor! Státní hranice (3/10) skutečnosti ?
2/ V čem se odchyluje od pravdy ?
 
Zdeněk | 2019-09-21 22:55:20 | Reagovat
PS.  To vittte Hnus !!! je Hnus ?

"Se podívejte např. k Číňanům jakou mají. . . "

"Chceš být novinář? Pak musíš správně odpovědět na otázky o straně! Čínské žurnalisty čekají povinné testy

Čínská mobilní aplikace poučuje
o tezích prezidenta Si Ťin-pchinga.
Úspěšné splnění testu bude nutné k získání novinářské akreditace.
Článek
Novináři v Číně budou muset od října absolvovat testy, ve kterých stát ověří jejich loajalitu k režimu a znalost ideologie prezidenta Si Ťin-pchinga. Tamní regulační orgán poslal minulý měsíc oznámení o novém opatření do více než deseti státních mediálních organizací v Pekingu. Informoval o tom web britského deníku The Guardian.
Čínská vláda letos spustila mobilní aplikaci s názvem Xuexi Qiangguo, ve které se uživatelé mohou poučit o smýšlení čínské komunistické strany. Na čínské mutaci obchodu s mobilními aplikacemi Apple Store je v současnosti nejčastější stahovanou položkou. Právě z této aplikace mají novináři čerpat své znalosti, aby byli schopní testem úspěšně projít, a získat tak svou novinářskou akreditaci.
Opatření se pravděpodobně brzy dotkne každého novináře v zemi. Některým žurnalistům mimo hlavní město už chodí výzvy, aby se do aplikace zaregistrovali.
„Odshora dolů, zleva doprava, nemyslím si, že tomu někdo bude moct uniknout,“ sdělil pro The Guardian jeden z novinářů z provincie Šan-tung, který dodal, že by se k tématu neměl vyjadřovat.
Samotná zkouška bude rozdělena do pěti testovacích bloků. Dva z nich otestují pochopení socialismu, další se budou zabývat například podstatou propagandy.
Obecně se nepředpokládá, že by měl být test nějak těžký. Jednotlivé mediální organizace by měly v blízké době sestavit učící se skupiny novinářů a kolektivně začít s přípravou. Vzorové otázky vláda brzy nahraje do aplikace Xuexi Qiangguo.
Test bude možné opakovat pouze jednou. Zatím není jasné, zda budou muset novináři skládat zkoušku pokaždé, když budou chtít žádat o novou akreditaci, tedy každých pět nebo šest let.
„Abych byl upřímný, ten test vlastně moc neznamená,“ řekl výše zmíněný novinář z provincie Šan-tung. „Je to jen další krok k omezení veřejné diskuze.“
--------------------------------------------
"Novináři v Číně budou muset od října absolvovat testy, ve kterých stát ověří jejich loajalitu k režimu"
President Zeman je doveze z příští návštěvy u přítele prezidenta Si Ťin-pchinga a za pomocí min. spravedlnosti a předsedy vládx je  zavede v tu-zemsku,  že ?
 
Zdeněk | 2019-09-21 23:22:12 | Reagovat
Psychotest pro naše řidiče
 http://jdem.cz/fe9tj6
blade | 2019-09-29 16:01:21 | Reagovat
Ano, jde tady hanebně pomalu skoro všechno a dopravní infrastruktura neni výjimkou - rozvleklé plánování, pomalá výstavba, diskutabilní kvalita,... nápomocnost státu lidem nejen v tomto ohledu bídná.
Ale dávat v něčem za příklad zrovna rudou totalitní Čínu? To už je fakt tragédie. Pomalu ve všem tam komouši pohrdají lidmi, přírodou,... leda bezohledná demolice, po nás potopa.
Podobně jak soudruzi devastovali lidi a zemi tady.
Storm | 2019-09-22 21:56:26 | Reagovat
Ale jdi ty šmudlo
Jen tohle by naším tempem nepostavili ani za tisíc let ty rudá totalitní Číno! http://jdem.cz/fe9td5
blade | 2019-09-29 15:32:36 | Reagovat
Strome
se podívej ještě jednou a pořádně. Kde je ta devastace přírody při výstavbě těchto silnic konzumente protičínské propagandy  °;;°
blade | 2019-09-29 15:39:46 | Reagovat
To nic není, my přece máme D1....
Z Číny - http://jdem.cz/fe9tf7
blade | 2019-09-29 15:50:31 | Reagovat
Psychotest pro Stroma
http://jdem.cz/fe9tj6
blade | 2019-09-29 16:02:38 | Reagovat
Čínská železnice
hlavně si to přehraj od času 39:45 ty rudá totalitní Číno ..přírodo ... Strome - http://jdem.cz/fe9tr3

Železniční velmoc Čína upevňuje své prvenství na poli vysokorychlostních tratí. Inženýři v nejlidnatější zemi světa pokořili další milník, Čína je totiž jediným státem světa, kde průměrná rychlost některých vlaků na pravidelných linkách přesahuje hranici tří set kilometrů v hodině. Rekordu se podařilo dosáhnout zvýšením maximální povolené rychlosti na trati mezi Pekingem a Šanghají na 350 kilometrů v hodině. Upozornil na to anglický časopis Railway Gazette.
Nejrychleji jezdí v Číně dvojice vlaků mezi stanicemi Peking Nan a Nanking Nan západně od Šanghaje. 1021 kilometrů urazí za tři a čtvrt hodiny průměrnou rychlostí téměř 318 kilometrů v hodině. Jeden z dvojice vlaků poté pokračuje přímo do Šanghaje, druhý jede do přilehlého města Chang-čou.
První souprava vyráží v devatenáct hodin z Pekingu, druhá o čtyři minuty později. „Zdá se to jako nic, dokud si neuvědomíte, že při maximální rychlosti 350 kilometrů za hodinu oba vlaky dělí 21kilometrová vzdálenost,“ píše Railway Gazette.
blade | 2019-09-29 16:55:35 | Reagovat
Reklama
30.07.2021 AktualityOčesat ovoce u silnice může vyjít velmi draho

Za nelegální očesání ovocného stromu u silnice hrozí pokuta. Zájem lidí o povolení takřka není. Pronájem přitom vyjde na desítky korun. Ovoce na stromech u silnic napříč Vysočinou ...

Komentáře (0)
29.07.2021 AktualityOmezení v Rančířově někteří objíždějí obcí

Na hlavním silničním tahu spojujícím Jihlavu se Znojmem musí řidiči počítat se zdržením. Průjezd Rančířovem je totiž kvůli probíhající rekonstrukci mostu sveden do jednoho jízdního ...

Komentáře (1)
28.07.2021 AktualityZa týden se nakazilo 33 lidí

Na Vysočině se v posledním týdnu covidem-19 nakazilo 33 lidí, nejvíc nových případů bylo na Havlíčkobrodsku. Nikdo nakažený nezemřel. O týden dřív prokázaly testy nákazu u 59 lidí ...

Komentáře (1)
26.07.2021 AktualityZa týden se covidem nakazilo 33 lidí

Na Vysočině se v posledním týdnu covidem-19 nakazilo 33 lidí, nejvíc nových případů bylo na Havlíčkobrodsku. Nikdo nakažený nezemřel. O týden dřív prokázaly testy nákazu u 59 lidí ...

Komentáře (0)
26.07.2021 AktualityPálenice letos čekají dost ovoce

Některé pěstitelské pálenice na Vysočině už začaly vyrábět pálenku z první letošní úrody, lidé tam zatím vozí hlavně třešně. Podle provozovatelů pálenic a zahrádkářů by ...

Komentáře (0)
26.07.2021 AktualityVýměna semaforů omezí provoz

Po loňské výměně světelné signalizace na havlíčkobrodské křižovatce ulic Masarykova – Svatovojtěšská – Ledečská se pokračuje v modernizaci semaforů na křižovatce ulic Masarykova ...

Komentáře (0)
26.07.2021 AktualityPo několikahodinové partii jsem vyšťavená, říká nadějná šachistka

Neprohání-li florbalkou dírkovaný balonek, sedí nad šachovými partiemi. Z obou sportů jde Lucii Rybáčkové z Jihlavy výsledkově lépe ten „deskový“ s figurkami. „Jednou bych chtěla ...

Komentáře (0)
26.07.2021 AktualityMěsto hledá bubeníka na dračí loď. Starosta jedná s šéfem Senátu

račí lodě se po roční odmlce zaviněné pandemií koronaviru opět vrátí na hladinu Štěpnického rybníka v Telči. Závod se uskuteční ve třech kategoriích v sobotu 31. července v rámci ...

Komentáře (0)
26.07.2021 AktualityNa covid odměny čekají sestřičky marně

Měsíc co měsíc prohlíží výplatní pásku - a nic. Část zdravotníků na Vysočině stále zatím marně vyhlíží výplatu odměny 75 tisíc korun hrubého za druhou vlnu pandemie koronaviru. ...

Komentáře (0)
25.07.2021 AktualityBěh městem podpoří hospic

Běh městem šťastných lásek na podporu mobilního hospice v Telči pořádá Sdílení v letošním roce už popáté. Informovala o tom marketingová manažerka Eva Švecová s tím, že akce se ...

Komentáře (0)
25.07.2021 AktualityMléčný dezert stahují z prodeje, obsahuje etylenoxid

Státní veterinární správa (SVS) upozorňuje spotřebitele na mléčný výrobek „Kunín Pohár mléčný dezert 150 g“, který obsahuje stopové množství etylenoxidu. Tento pesticid, který ...

Komentáře (0)
25.07.2021 AktualityVrtuloví Čmeláci se ukládají ke spánku

Hlavní sezóna práškovacích letců z jihlavské firmy Air Jihlava - service končí. Co naposledy dělali? „Končili jsme aplikací trichogrammy do porostu kukuřice,“ odpovídá ředitel firmy ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net