Dnes je pátek 29.03.2024     svátek má Taťána

Radek Musil vítězem seriálu 24hodinovek

NEJRYCHLEJŠÍ závodník extrémního závodu Isoma 1000 Miles Adventure Radek Musil právě proťal po osmi dnech, dvou hodinách a třiadvaceti minutách cílovou pásku závodu.   Foto: archiv R. Musila
NEJRYCHLEJŠÍ závodník extrémního závodu Isoma 1000 Miles Adventure Radek Musil právě proťal po osmi dnech, dvou hodinách a třiadvaceti minutách cílovou pásku závodu. Foto: archiv R. Musila

1.8.2016 Sport/Komentáře (0), autor:
Vladimír Šťastný

Závodník cyklistických čtyřiadvacetihodinovek Radek Musil z Dušejova u Jihlavy, jezdící ve stáji Club XANADU cycling team, se stal celkovým vítězem Československého seriálu 24 MTB 2016.

Letos šampionát zahrnoval celkem pět závodů. Začínalo se na přelomu dubna a května v Kuchyni u Malacek. „Jednalo se o nenáročnou trať, ideální na otestování formy na začátku sezony. V letošní sezoně jsem zkusil nový postup - jezdit v kuse osm hodin, při průjezdech pitstopem si u servisáka brát jídlo a pití. Tak jsem jezdil do půlnoci. Poté už jsem v pitstopu zastavoval častěji,“ sdělil Radek Musil.

Tato taktika se mu osvědčila, najezdil 440 km, čímž si vyrovnal osobní maximum a dojel na druhém místě. Následoval závod v Jihlavě. „Jelo se mi skvěle, od začátku jsem se držel v popředí, dokonce jsem dlouhou dobu držel krok s Ondrou Krejčíkem. Na náročné jihlavské trati jsem najel 408 km a skončil jsem čtvrtý,“ dodal Musil.

Na začátku června se jel závod u Žiliny na zbrusu nové trati, kdy bylo na osmi kilometrech převýšení 200 m. „Hodně se jelo po loukách, pořád nahoru-dolů.

I když trasa byla hodně náročná, vyhovovala mi víc, než trasa původní. O náročnosti svědčí i fakt, že jsem najel „pouze“ 324 km, ale podařilo se mi obhájit loňské prvenství.“

První víkend v červenci byl na programu nový závod v Náchodě. Toho se Radek Musil nezúčastnil, protože startoval v náročném závodě Isoma 1000 Miles Adventure. V polovině července se jel poslední závod seriálu v Raduni u Opavy. „Tohoto závodu jsem se zúčastnil v pozici servisáka, měl jsem tak možnost nasát atmosféru závodu i z druhé strany. Myl jsem kola, obstarával občerstvení a byla to pro mě nová, zajímavá zkušenost,“ doplnil.

Radek Musil absolvoval tři závody série potřebné k tomu, aby mohl být klasifikován v celkovém hodnocení. Seriál nakonec vyhrál s náskokem pouhých pěti bodů. „Je to hodně těsný výsledek. Startovní pole se letos hodně vyrovnalo, konkurence se zvýšila, a proto si tohoto výsledku hodně cením,“ komentoval svůj úspěch.

Z dalších jihlavských závodníků se v kategorii Solo Muži 40-54 let  umístil na 4. místě Zdeněk Šaroun, jezdící v barvách stáje Jihlavské bajky a na 6. místě skončil Richard Dostál, který absolvoval čtyři závody na snow biku (kolo určené pro jízdu na sněhu).

Isoma 1000 Miles Adventure

Na začátku prázdnin se Radek Musil zúčastnil dalšího ročníku  extrémního závodu napříč bývalým Československem Isoma 1000 Miles Adventure. Na start v Hranicích u Aše se postavilo 151 bikerů, 9 chodců a 1 koloběžkář.

„Po otočce na Trojmezí jsme se otočili směrem na východ. V Čechách vede trasa severním pohraničím. Navečer byla docela intenzivní přeháňka, naštěstí bylo teplo, a tak jsem stihl uschnout. První noc jsem jel non-stop a na hodinku si zdříml až odpoledne za Hřenskem, začal s popisem závodu Musil.

Další den jsem se sjel s jedním kolegou a pokračovalo se přes Šluknovský výběžek, na jehož konci bylo nocování. „Dopoledne jsem dorazil do CP1 (podpůrný bod). Večer jsem dojel na Výrovku v Krkonoších, kde jsem i kvůli zákazu noční jízdy přespal. Teplá večeře, sprcha, pohodlné spaní, ráno snídaně, čaj. Ráno se mi odtud ani moc nechtělo,“ usmíval se.

Cesta pokračovala Broumovskem, Orlickými horami, nocovalo se  v podhůří Jeseníků. „Další den, těsně před CP2 (polovina trasy), měl kolega defekt, jehož oprava mu zabrala 4 hodiny a i díky tomu jsem druhou polovinu trasy obsolvoval sám,“ vysvětlil.

Po projetí Jeseníků a Oderské vrchoviny si dvě hodinky pospal na začátku Hostýnských vrchů. Trasa poté vedla Vizovickými vrchy a směřovala na Slovensko. „Projel jsem další podpůrný bod a na noc zastavil už ve slovenských horách. Na Slovensku je hodně oblastí, kde je kvůli medvědům zákaz pohybu v noci. Měl jsem štěstí, že jsem tuto oblast vždy stihl projet během dne a jezdci za mnou museli zůstat před ní, čímž jsem si neustále udržoval určitý náskok,“ dodal.

Cesta přes Slovensko byla hodně náročná, naštěstí přejezdy mezi jednotlivými pohořími byly po asfaltu nebo zpevněných cestách, kde si mohli závodníci alespoň trochu odpočinout. „Na hranicích a poté na Slovensku bylo i hodně úseků, kde kolo spíš překáželo - vyhlášené kopce Končita, Magura a letošní novinka Kozí kameň. Překonal jsem nejvyšší bod trasy, horu Krížná (1574 m. n. m.) a noc strávil v podhůří Nízkých Tater,“ popsal strasti cesty.

Trasa pokračovala okrajem Nízkých Tater, přes Spiš s večerním dojezdem za Margecany. „Do cíle mi chybělo zhruba 190 km. Poslední den cesty vedl hodně po asfaltu, zpevněných cestách, takže to docela odsejpalo. Překonal jsem dva brody a před půl šestou večer dorazil do cíle.“

Trasa náročného závodu měřila 1681 km a na její zdolání potřeboval Radek Musil osm dní, dvě hodiny a třiadvecet minut. Druhý závodník v pořadí  dorazil za Radkem Musilem zhruba s dvouhodinovým odstupem.

„Téměř celou cestu bylo ideální počasí, měl jsem i hodně štěstí. Vyhnuly se mi vážnější problémy, defekty či problémy s technikou - pokud už něco z toho nastalo, nebylo to nic, co by nějak omezilo možnost jízdy. Bez problémů bylo i doplňování pití a potravin, nikdy se mi nestalo, že by mi něco došlo,“ zakončil vyprávění Musil.

Diskuze k článku

Nový komentář

Reklama
06.03.2024 SportPřenesou do ligy formu z přípravy?

Ještě nekopli do balonu, a přesto jsou bojům o postup o trochu blíže, jelikož Příbrami byly kvůli dluhům odečteny dva body… Včerejší dohrávkou 17. kola s „béčkem“ Olomouce vykročili ...

05.03.2024 SportKrajské play off: Telč srovnala sérii

Play off krajské hokejové ligy Vysočiny je v plném proudu. Favority Moravské Budějovice, Pelhřimov a Chotěboř dělí jedno vítězství od postupu. Atraktivní a napínavá je dle očekávání ...

03.03.2024 SportPostup je stejně blízko i daleko

Zatím je to patová situace… Florbalisté Andone SK Jihlava hrají v divizním play up s klubem Falcon (Brandýs nad Labem-Stará Boleslav) 1:1 na zápasy. Zítra a pozítří se série přestěhuje ...

02.03.2024 SportBěžkaři se vzepřeli počasí

I když to venku momentálně vypadá spíš na definitivní nástup jara, v Jihlavě se v pátek dopoledne konalo školní mistrovství Jihlavy štafet v běžeckém lyžování, které hostil sportovně ...

01.03.2024 SportPředkolo je jisté, soupeř neznámý

Hrozbu neúčasti v play off zažehnali… Po domácím vítězství 4:1 nad Sokolovem v předposledním kole Chance ligy mají jihlavští hokejisté jisté předkolo, které startuje již v pondělí. ...

29.02.2024 SportVzpomínky na novoměstský sportovní svátek

Byl to opravdový sportovní svátek. Ani týden po skončení biatlonového mistrovství světa se nepřestává na Nové Město na Moravě valit chvála, jak skvělý šampionát přichystalo. Na co ...

28.02.2024 SportZ letadla přímo na operační sál

Několikanásobná olympijská vítězka a naše rychlobruslařská jednička Martina Sáblíková je po operaci. Odbornou ortopedickou pomoc jí poskytla Nemocnice Nové Město na Moravě, kde se i Martina ...

28.02.2024 SportZubrům stačila jenom první třetina

Jak vypadá horor? Jako první perioda v podání jihlavských hokejistů v sobotním domácím duelu s Přerovem. Dukla ji prohrála 0:4, celkově podlehla Hanákům 2:6 a její účast v předkole play ...