Reklama
Dnes je čtvrtek 06.11.2025      svátek má Liběna

Projektant haly: Parkování v Tyršově ulici se nezhorší

01.01.1970 Rozhovory/Komentáře(0), autor:
T T

JIHLAVA ­- Na obavy některých obyvatel jihlavské Tyršovy ulice, kteří podepsali petici proti výstavbě vedlejší ledové plochy ve Smetanových sadech, reaguje projektant objektu Vladimír Žák z projekční firmy AS Project CZ z Pelhřimova.

 

 Signatáři petice se obávají, že se výstavbou haly zhorší dopravní situace v okolí. Jak bude řešeno parkování?

 Parkování v jednopodlažním podzemním prostoru pod tréninkovou halou (asi 70 míst) nezhorší situaci v ulici Tyršově už z toho důvodu, že bude "uklizeno" pod terén. Výjezd z tohoto parkovacího objektu bude řešen zpět dolů do ulice Tolstého, tedy tak, aby provoz automobilů v období před a po zápase nezhoršoval stávající stav.

 

 Počítá se i s tím, že část aut pojme nový parkovací dům u Billy?

 V docházkové vzdálenosti od Horáckého zimního stadionu (HZS) se skutečně předpokládá realizace parkovacího objektu, který zásadně sníží zatížení prostoru pro parkování u zimního stadionu (o asi 150 parkovacích míst).

Pro úplnost ještě uvádím, že původní kapacita parkovacího objektu pod tréninkovou halou byla cca 230 parkovacích míst (tři podzemní podlaží) a pro tento počet automobilů je vydáno kladné závazné stanovisko Krajské hygienické stanice kraje Vysočina.

 

 Diskutuje se také o bezpečnosti technologie chlazení...

 Otázka chlazení byla již mnohokrát vysvětlována. Čpavek nemůže být použit s ohledem na platné požární předpisy. Další doplňování informací považuji za nadbytečné. Veřejnost bude mít příležitost se s navrženým způsobem seznámit během stavebního řízení. Do tohoto procesu se v rámci projednávání bude moci zapojit také ta část veřejnosti, která by mohla být stavbou dotčena.

 

 Je už v projektu vedlejší ledové plochy počítáno s rekonstrukcí HZS? Co když na ni ale nezbudou peníze?

 Projekt "vedlejší" tréninkové plochy je součástí celkového komplexu modernizace HZS v Jihlavě. Pakliže nebudou v dohledné době peníze na rekonstrukci původní staré arény, budou oba provozy fungovat vedle sebe nezávisle. Předpokládá se ovšem, že k celkové rekonstrukci dříve či později dojde, Jihlava svým postavením krajského města takový sportovní stánek bezpochyby potřebuje.

 

 Máte vyčíslené úspory provozních nákladů při přestavbě HZS?

 Otázka vyčíslení úspor provozních nákladů je poněkud zavádějící. Jako projekční kancelář máme za povinnost navrhnout systém, který bude úsporný. Ale jaké úspory budou, to teď jednoznačně určit nelze. Lze říct (a to potvrzuji), že odpovědnost projektanta je následující: Provozní náklady by neměly být vyšší, než jaké budou po konzultacích se zadavatelem v projektu deklarovány. Pakliže budou (po dodržení parametrů projektu) po realizaci stavby vyšší, nepracoval projektant dobře ­ to je, myslím, logické a přesné.

 Jan MAZANEC

 

 

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama
Reklama