Reklama
Dnes je neděle 09.11.2025      svátek má Bohdan

Při magické "třináctce" jsme zkusili nové úkoly

01.01.1970 Rozhovory/Komentáře(0), autor:
T T

JIHLAVA - ­ Vyšší policejní škola MV Jihlava byla hlavním organizátorem sobotní soutěže Řidič Vysočiny 2009.  Jak náročná byla trať a jak obtížné soutěžní úkoly čekaly na posádky, jsme se zeptali technického ředitele soutěže Antonína Heraleckého:

 "Když jsem dostal letos za úkol připravit trať a náplň třináctého ročníku soutěže Řidič Vysočiny, přemýšlel jsem, že s magickou třináctkou je zapotřebí spojit něco magického. Snažil jsem se připravit něco jiného, než tomu bylo v předchozích ročnících. Volil jsem tedy trasu v takovém terénu, který musely posádky projíždět opravdu pomalu a mohly si tak užít nádherné krajiny zejména na Žďársku a na Jihlavsku. Počasí nám vyšlo na jedničku, takže to byl určitě příjemný zážitek."

 Vraťme se ale k soutěžním úkolům, které čekaly na posádky. Letos jste opět zařadil některé zcela nové a netradiční...

 "Ano, snažil jsem se, aby soutěžní úkoly byly částečně obměněné. Mezi úplné novinky patřila například reakce na současnou ekonomickou krizi. Mezi soutěžní úkoly jsem proto zařadil početní slovní úlohu, při níž musela posádka dokázat spočítat spotřebu paliva a zjistit, kolik peněz bude potřebovat na ujetí určitého počtu kilometrů.

Mezi nové úkoly patřilo také prověření rychlosti reakce, postřehu a paměti posádek."

 Jak hodnotíte úroveň znalostí soutěžních posádek, když na čelních místech byly bodové ztráty zcela minimální? Nebýt trestných bodů z tajné kontroly, tak bylo čelo soutěže velice vyrovnané...

 "I letos se potvrdilo, že znalosti a schopnosti posádek se rok od roku zlepšují. Je to vidět například při poskytování první pomoci. Zachránci se chovají zcela profesionálně, což je podle mého názoru pozitivní zjištění. Je důležité, že by uměli v případě potřeby správně zareagovat."

 Cílem soutěže je také snaha naučit účastníky, aby se uměli správě chovat na silnici. Co je podle vás nejdůležitější?

 "Každý řidič by měl být především velmi ohleduplný a tolerantní ke svému okolí. Hustota provozu je čím dál tím větší a každý účastník silničního provozu není dostatečně vyježděný. Nemá vždy ani potřebné zkušenosti. Důležité je mít také respekt před vlivy počasí i určitý respekt před vlastním vozidlem. Při jízdě může dojít k náhlému defektu, na který by měl řidič dokázat vhodně zareagovat."

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama
Reklama