Reklama
Dnes je neděle 09.11.2025      svátek má Bohdan

Pojišťovna je připravena odhalit případné podvody

01.01.1970 Rozhovory/Komentáře(0), autor:
T T

JIHLAVA - ­ Od začátku letošního roku se zdvojnásobil limit, který je nutný pro zavolání policie v případě, když dojde k dopravní nehodě.

 Limit u majetkové škody se od prvního ledna zvyšuje z dosud platných 50 000 na 100 000 korun. Co toto zvýšení hranice znamená pro řidiče a jaké jsou první zkušenosti České pojišťovny, jsme se zeptali tiskového mluvčího Václava Bálka.

 "Pokud účastníci nehody výši škody odhadnou na nižší než 100 000 korun, policii už na místo volat nemusí. V tom případě je však velice důležité, aby vyplnili záznam o dopravní nehodě."

 

 Jaké jsou vaše první zkušenosti s oznamováním škodních událostí?

 "První zkušenosti České pojišťovny jsou dobré, protože podobné zkušenosti měli pojišťovny i řidiči z minulosti. Do konce loňského roku nemuseli volat policii k nehodám bez zranění a škodě na majetku třetích osob, přičemž škoda nebyla větší než 50 tisíc korun. Změna tedy nastala pouze v navýšení částky na 100 tisíc. Ale současně od 1. ledna letošního roku nemusí volat policii k nehodám, při kterých nesedí za volantem majitel auta ­ například u vozidel na leasing, rodinných příslušníků."

 

 Mají řidiči u sebe zmiňované záznamy o dopravní nehodě, aby je mohli v případě potřeby vyplnit?

 "Záznamy o dopravní nehodě tzv. euroformuláře dostávají noví klienti České pojišťovny již od roku 2006, takže s nimi máme několikaleté zkušenosti a jejich existence nepředstavuje pro mnoho šoférů žádnou revoluci."

 

 Jak rychle se u vás vyřizují pojistné události, které vzniknou v důsledku dopravních nehod, které oznamují sami účastníci?

 "Pokud jde o rychlost vyřízení pojistné události ­ v 97 procentech případů odesílá Česká pojišťovna peníze do pěti dnů po dodání posledního podkladu nutného k likvidaci.

 V případě smluvních servisů, kterým vystavujeme tzv. krycí dopisy, si klienti vyzvedávají opravené vozy bez ohledu na to, zda už byla platba do servisu odeslána. Podotýkám však, že pokud nemáme všechny doklady pohromadě, není do té doby možné škodu zaplatit.

 Velmi často čekáme na policejní relaci, závěry expertů, znalců a v takovém případě tedy není "míč" na straně České pojišťovny. Většina pojistných událostí ale probíhá hladce a ke spokojenosti motoristů."

 

 Motoristé se často bojí, že na místě nehody neodhadnou přesnou výši škody. Co jim hrozí v případě, když se až dodatečně zjistí, že škoda je vyšší?

 "Jestliže se v servise dodatečně zjistí, že je škoda vyšší, pak záleží vždy na konkrétním případu. Jestliže půjde o poškození, které nebylo možné zvenku rozeznat, bude postupovat pojišťovna jinak, než když bude škoda v servise vyčíslena na 250 tisíc korun a majitel auta bude tvrdit, že podle jeho mínění byla jenom do 100 tisíc.

 V prvním případě se nemusí dít nic. Ve druhém případě může pojišťovna požadovat část náhrady škody v rámci tzv. refundace a v jiných případech to může být téma pro naše detektivy, protože šlo o pojistný podvod. Každý případ je jiný. V obecné rovině ale mohu potvrdit, aby motoristé, kteří si nejsou jisti výší škody, raději k nehodě policii zavolali."

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama
Reklama