Reklama
Dnes je neděle 09.11.2025      svátek má Bohdan

Na Rytířsku osadí letos druhé výhledové zrcadlo

01.01.1970 Rozhovory/Komentáře(0), autor:
T T
JIHLAVA - Do zářijové dopravně-preventivní akce Vysočinou na silnicích bezpečně, kterou ve čtyřech městech na Jihlavsku připravili pro řidiče policisté z jihlavského dopravního inspektorátu, se zapojily aktivně také Jihlavské listy.

 

 Mezi řidiče rozdaly anketní lístky, ve kterých se dotazovaly na nebezpečné úseky na našich silnicích. Všechny reakce řidičů pak zpracoval policejní dopravní inženýr Jiří Kučera. Zajímalo nás, jaká konkrétní opatření mohl přijmout.

 "Když jsem podrobně pročítal názory řidičů, tak musím říci, že téměř všichni upozorňovali na úseky, které jsou opravdu z nějakého důvodu problematické a o kterých víme. Ne všechny připomínky řidičů ale lze nějak jednoduše vyřešit. Některé řešit nelze, a to například rozšířit silnici v obci Markvartice, kolem které je zástavba domků. Víme, že na silnici I/23 je silný provoz, a právě v Markvarticích jsou od kamionů místy úplně zničené silniční obrubníky."

 

 Které úseky považovali řidiči na Jihlavsku za nejnebezpečnější?

 "Mezi nejčastější odpovědi patřila křižovatka u Tří věžiček u Stříteže, křižovatka Kasárna a také sjezd z dálnice D1 v Jihlavě na Pávově.

 Právě tato místa patří v současné době k těm, kde jsme provedli maximální opatření z pohledu doplnění dopravního značení a snížení nejvyšší povolené rychlosti tak, aby zde nedocházelo k vážným dopravním nehodám.

 Ale například zvýšit plynulost na křižovatce u Tří věžiček nelze zajistit bez náročného stavebního řešení křižovatky. Stejně tak to platí pro křižovatku Kasárna, kde se kříží dvě silnice první třídy."


 Můžete na některé připomínky, které se v anketě objevily, reagovat nějakým technickým opatřením okamžitě?

 "Ano, jsou taková místa. Jeden z řidičů upozornil například, že v Třešti je při vjezdu k tamním sádkám špatně vidět do výhledového zrcadla.

 Přímo na místě tuto připomínku prověříme a ve spolupráci se správci komunikace nastavíme zrcadlo tak, aby byl výhled v pořádku.

 Další lokalitou, která se stala terčem oprávněné kritiky ze strany řidičů, je křižovatka na Rytířsku, kde jsou špatné rozhledové podmínky při příjezdu do křižovatky od Kozlova.

 I v tomto případě musím dát řidičům za pravdu. Jde o křižovatku, na které byla také provedena řada změn v dopravním značení. Ve směru od Jihlavy je již snížena rychlost jízdy na čtyřicet kilometrů v hodině, při výjezdu na hlavní silnici od penzionu bylo osazeno výhledové zrcadlo a ještě letos k němu přibyde druhé zrcadlo, které bude řešit výhled pro výjezd od Kozlova."


 Jaký osud potká další připomínky a názory řidičů?

 "Jak jsem zmínil již v úvodu, všechny hlasy řidičů z ankety jsme pečlivě vyhodnotili a názory řidičů jsou pro nás nesmírně cenné, protože pocházejí od motoristů, kteří se denně pohybují na silnicích a daný úsek nějak vnímají.

 Na řešení některých lokalit přijde řada v příštím roce. Půjde například o křižovatku dvou krajských silnic druhé třídy ­ výpadovky na Pelhřimov a výpadovky na Telč v lokalitě na Brádle, kde se vzhledem k nerovnoměrnému dopravnímu zatížení těchto silnic uvažuje o změně předností v jízdě. Ale zatím je všechno ve stadiu jednání a hledání vhodné varianty řešení."

Dana Čírtková  

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama
Reklama