AKTUÁLNÍ ČÍSLO KONTAKTY FOTOGALERIE VIDEA ARCHIV OBJEDNÁVKY INZERCE

Všeobecné obchodní podmínky zveřejňování inzerce v periodickém tisku

  1. Rozsah platnosti
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vztahy mezi vydavatelstvím a zadavateli inzerce při uveřejňování inzerce v periodickém tisku, který vydává vydavatelství. Inzercí se pro účely těchto VOP rozumí jak standardní inzerce ve formě inzerátů (plošných řádkových), tak i reklamní články propagující zadavatele inzerce a jeho činnost.
    2. Součástí těchto VOP je platný ceník a technické podmínky vydavatelství pro inzerci.
    3. Tyto VOP jsou obchodními podmínkami ve smyslu § 1751 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Odchylná ujednání vydavatelství a zadavatele inzerce mají před ustanoveními těchto VOP přednost, jen byla-li sjednána písemně. V případě, že vedle těchto podmínek platí rovněž obchodní podmínky zadavatele inzerce, pak nimi a těmito obchodními podmínkami mají přednost tyto VOP.

  2. Objednávka inzerce a uzavření smlouvy
    1. Zadavatel inzerce si objednává uveřejnění inzerce písemnou objednávkou. Písemná forma objednávky je zachována i při použití faxu nebo elektronické pošty, v tomto případě objednávka nemusí být opatřena elektronicky zaručeným podpisem. Písemná forma je zachována i při právním jednání učiněném elektronickými nebo jinými technickými prostředky umožňujícími zachycení jeho obsahu a určení jednající osoby.
    2. Objednávka musí obsahovat zejména:
      1. náležitosti týkající se zadavatele inzerce,
        • u právnických osob:
          obchodní firmu, sídlo, IČ, DIČ, kontaktní osoby, příp. telefonické spojení a emailovou adresu,
        • u fyzických osob:
          jméno, příjmení, bydliště, příp. telefonické spojení, emailovou adresu
        • u fyzických osob podnikajících:
          jméno, příjmení, sídlo, IČ , DIČ, telefonické spojení, emailovou adresu,
      2. požadovaný obsah a text inzerce,
      3. požadované náležitosti týkající se inzerce, tj. zejména titul, do kterého je inzerce objednávána, druh inzerce (plošný inzerát, řádkový inzerát), eventuálně další údaje ohledně provedení objednávaného uveřejnění inzerce (např. požadované datum uveřejnění, počet opakování, jednotka vykrytí, umístění, rubrika, značka, barva) a příp. způsob předání podkladů.
      4. datum vystavení a podpis zadavatele inzerce.
    3. Písemným potvrzením objednávky vydavatelstvím je mezi vydavatelstvím a zadavatelem inzerce uzavřena smlouva o inzerci. Písemná forma je splněna i v elektronické komunikace bez zaručeného elektronického podpisu.
    4. V případě, že nedojde k potvrzení objednávky vydavatelstvím, ale objednaná inzerce vydavatelstvím uveřejněna, považuje se za den uzavření smlouvy den uveřejnění inzerce.

  3. Podklady pro inzerci
    1. Za včasné dodání podkladů pro inzerci odpovídá zadavatel inzerce. Zadavatel inzerce je povinen předat vydavatelství všechny podklady potřebné pro uveřejnění inzerce, a to nejpozději ve lhůtě určené vydavatelstvím; pokud lhůta nebude určena, bez zbytečného odkladu po potvrzení objednávky vydavatelstvím. V případě, kdy dodané podklady podle předchozí věty nebudou splňovat požadavky stanovené nebo obvykle požadované vydavatelstvím či budou jinak nevhodné pro uveřejnění, vydavatelství bude o této skutečnosti bez zbytečného odkladu informovat zadavatele inzerce. Zadavatel inzerce je v takovém případě povinen bez zbytečného odkladu předat vydavatelství vhodné náhradní podklady pro inzerci ve stavu požadovaném vydavatelstvím.
    2. V případě prodlení zadavatele inzerce s předáním podkladů pro inzerci vydavatelství anebo v případě prodlení zadavatele inzerce s předáním náhradních podkladů pro inzerci vydavatelství, je vydavatelství oprávněno od smlouvy o inzerci odstoupit.
    3. Předává-li zadavatel inzerce hotové podklady pro uveřejnění inzerce, je povinen je předat v konečném grafickém provedení.
    4. Veškeré podklady dodané zadavatelem inzerce k uveřejnění inzerce je vydavatelství povinno vrátit zadavateli inzerce pouze na základě předchozí písemné žádosti zadavatele inzerce učiněné nejpozději při předání podkladů vydavatelství. Vydavatelství není povinno tyto podklady uchovávat.
    5. Zadavatel inzerce odpovídá za obsah a právní přípustnost inzerce a dodaných podkladů pro inzerci (textových a obrazových předloh). Zadavatel se zavazuje, že obsah inzerce předaný zadavatelem inzerce vydavatelství ke zveřejnění a předané podklady pro inzerci nebudou v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy, principy poctivého jednání a zásadami poctivého obchodního styku, a že uveřejněním inzerce nebudou neoprávněně zasažena práva a oprávněné zájmy třetích osob a nebudou ani porušeny obecně závazné právní předpisy a že všechny finanční nároky vyplývající z užití autorských děl, popřípadě podobizen fyzických osob užitých v inzerci a z práv souvisejících s právem autorským byly ke dni předání podkladů pro inzerci vydavatelství uspokojeny. Zadavatel inzerce se zavazuje, že pokud vydavatelství vznikne v důsledku uveřejnění inzerce zadavatele inzerce škoda nebo jiná újma, tuto škodu (újmu) v plné výši nahradí. Škodou se rozumí i náklady soudního nebo rozhodčího řízení, včetně nákladů na právní zastoupení v těchto věcech.
    6. Vydavatelství neodpovídá za obsahovou správnost údajů uveřejněných v inzerátu. Vydavatelství není povinno zjišťovat, zda uveřejněná inzerce zadavatele inzerce nepoškozuje či nepoškodí práva třetích osob nebo jejich oprávněné zájmy.
    7. Náhled inzerátu bude zadavateli inzerce zaslán ke korektuře pouze na jeho předchozí žádost učiněnou v objednávce, a to na náklady zadavatele inzerce. Pokud zadavatel inzerce neoznámí nesouhlas s úpravou inzerátu v přiměřené lhůtě stanovené vydavatelstvím, platí, že s úpravou inzerátu souhlasí.

  4. Pravidla pro zveřejnění inzerátu
    1. Inzeráty, které v důsledku své stylizace či grafické úpravy nejsou rozeznatelné jako inzeráty, označí vydavatelství slovy „Placená inzerce“ či „inzerce“ nebo zkratkami „PI“.
    2. Pokud není sjednán přesný termín zveřejnění inzerce, uveřejní vydavatelství inzerát v nejbližším možném termínu.
    3. Pokud zadavatel inzerce objedná inzerát o rozměrech, které neodpovídají šířce sloupců na stránkách titulu, bude inzerát přizpůsoben nejbližšímu možnému rozměru.
    4. Vydavatelství zveřejní inzerát v běžné kvalitě tisku a v rámci možností, které poskytují podklady pro inzerci předané zadavatelem inzerce a vydavatelstvím používaná tisková technologie.
    5. V případě, že zadavatel inzerce neobjedná konkrétní typ, rozměr, umístění inzerce, má se za to, že přenáší tuto volbu na vydavatelství s tím, že zadavatel inzerce uhradí cenu inzerce odpovídající skutečně realizované inzerci. Vydavatelství pak uveřejní inzerci dle vlastního uvážení, a to s ohledem na aktuální možnosti daného periodika.
    6. Má-li být inzerce uveřejněna v určeném termínu s určitým umístěním, musí být objednávka s těmito požadavky doručena vydavatelství nejpozději dva pracovní dny před požadovaným termínem zveřejnění inzerátu.
    7. Vydavatelství není povinno kontrolovat vhodnost umístění inzerátu vzhledem k redakčnímu textu nebo jinému redakčnímu obsahu ani vzhledem k ostatním reklamám.
    8. Vydavatelství u inzerce zveřejněné pod značkou shromažďuje, předává nebo zasílá doručené odpovědi se značkou po dobu 14 dnů ode dne uveřejnění inzerce zveřejněné pod značkou. Odpovědi se značkou doručené po této lhůtě je vydavatelství oprávněno zlikvidovat.

  5. Právo odmítnout inzerát
    1. Vydavatelství je oprávněno odmítnout objednávku, případně odstoupit od již uzavřené smlouvy, pokud je inzerce svým obsahem anebo formou v rozporu s právními předpisy či právy anebo oprávněnými zájmy třetích osob, anebo pokud by poškozovala dobré jméno vydavatelství anebo narušovala obchodní záměr či jiné zájmy vydavatelství. Vydavatelství není povinno odmítnutí objednávky zadavateli inzerce odůvodňovat.
    2. Pokud vzniknou pochybnosti o platební schopnosti zadavatele inzerce a zadavatel inzerce k výzvě vydavatelství a v jím stanovené lhůtě nesloží vydavatelstvím stanovenou zálohu, je vydavatelství oprávněno bez dalšího odmítnout uveřejnění inzerce, případně odstoupit od smlouvy.
    3. V případě, že vydavatelství odmítne objednávku nebo odstoupí od smlouvy podle odstavce 1 nebo 2 shora, nemůže zadavatel inzerce z tohoto titulu uplatňovat vůči vydavatelství jakékoliv nároky.

  6. Vyšší moc
    1. Vydavatelství neodpovídá za škody, které nebyly vydavatelstvím zaviněny. Vydavatelství je také zbaveno odpovědnosti za částečné nebo úplné neplnění svých povinností vyplývajících z uzavřené smlouvy o inzerci, z rámcové smlouvy o inzerci, anebo z právních předpisů v případě (a v tom rozsahu), kdy toto neplnění bylo výsledkem události nebo okolnosti způsobené vyšší mocí.
    2. Pro účely tohoto ustanovení se rozumí "vyšší mocí" taková mimořádná a neodvratitelná událost mimo kontrolu vydavatelství, kterou nemohlo předvídat při uzavření smlouvy a která brání vydavatelství v plnění závazků vyplývajících uzavřené smlouvy o inzerci. Takovými událostmi mohou být kromě dalších případů zejména: války, revoluce, požáry, záplavy, epidemie, jiné živelné pohromy apod.
    3. Vydavatelství není povinno hradit škodu jiné osobě než zadavateli inzerce.

  7. Ceny inzerce a platební podmínky
    1. Výše ceny za zveřejnění inzerce je určena uzavřenou smlouvou mezi zadavatelem inzerce a vydavatelstvím, a není –li v ní výslovně dohodnuta, je určena těmito VOP a ceníkem vydavatelství platným ke dni doručení objednávky zadavatele inzerce vydavatelství. K ceně inzerce bude účtována DPH dle daňových předpisů platných k datu uskutečnění zdanitelného plnění.
    2. Zadavatel inzerce je povinen zaplatit vydavatelství cenu za uveřejnění inzerce na základě daňového dokladu – faktury vystavené vydavatelstvím. Vydavatelství vystaví daňový doklad – fakturu zpravidla do 7 kalendářních dnů ode dne uveřejnění inzerce. Zadavatel inzerce je povinen zaplatit cenu inzerce do 10 kalendářních dnů ode dne vystavení daňového dokladu – faktury, nejpozději však do 30 dnů ode dne uveřejnění inzerce, není-li v konkrétním případě dohodnuta splatnost jiná.
      Přílohou faktury bude doklad o uveřejnění inzerce, a to podle druhu a rozsahu inzerce buď příslušné výstřižky, stránky nebo kompletní výtisky, příp. potvrzení vydavatelství o uveřejnění inzerce.
    3. Neuvede-li zadavatel inzerce přesný rozměr inzerátu a ponechá rozhodnutí na vydavatelství, je podkladem pro stanovení ceny za uveřejnění inzerce skutečný tiskový rozměr inzerátu.
    4. Vydavatelství je oprávněno požadovat po zadavateli inzerce zaplacení zálohy na cenu inzerce, a to až do výše ceny za uveřejnění inzerce. V takovém případě vzniká vydavatelství povinnost uveřejnit inzerát až po zaplacení vydavatelstvím stanovené zálohy zadavatelem inzerce, a to ve lhůtě 10ti kalendářních dnů ode dne uhrazení zálohy vydavatelství.
      Ustanovením tohoto odstavce není dotčeno ujednání čl. 5 odst. 2 shora.
    5. V případě prodlení zadavatele inzerce se zaplacením ceny za uveřejnění inzerce zaniká zadavateli inzerce nárok na jakoukoli poskytnutou slevu a vydavatelství je oprávněno požadovat po zadavateli inzerce zaplacení plné ceny určené dle odst. 1 shora.

  8. Reklamace - náhradní plnění
    1. Zadavatel inzerce má v případě zcela nebo částečně nečitelného, nesprávného či nekompletního uveřejnění inzerátu nárok na slevu z ceny nebo na uveřejnění bezchybného náhradního inzerátu, ale pouze v takovém rozsahu, ve kterém byl poškozen účel inzerátu.
      Tento nárok je zadavatel inzerce povinen uplatnit u vydavatelství písemně do 2 týdnů od data uveřejnění inzerce, jinak zaniká. Právo volby mezi způsoby uvedenými ve větě první náleží vydavatelství. Pokud vydavatelství neuveřejní náhradní inzerát bez zbytečného odkladu nebo pokud náhradní inzerát opakovaně není bezchybný, má zadavatel inzerce právo na slevu z ceny inzerce.
    2. Při uveřejňování opakovaně vycházejících inzerátů je zadavatel inzerce povinen zkontrolovat ihned po každém jednotlivém uveřejnění jejich správnost a úplnost. Zadavatel inzerce nemá nárok na bezplatné uveřejnění náhradního inzerátu či slevu z ceny v tom případě, jestliže se při opakování uveřejnění inzerátu objevil tentýž nedostatek, aniž by zadavatel inzerce tento nedostatek bezprostředně (nejpozději do 5 kalendářních dnů) po předchozím uveřejnění inzerátu písemně oznámil vydavatelství.
    3. Pokud se v průběhu tisku projeví v podkladech dodaných zadavatelem inzerce pro tisk nedostatky, které při předání vydavatelství nebyly zjevně rozpoznatelné, pak zadavatel inzerce nemůže vůči vydavatelství uplatňovat nároky z vad, které vznikly v důsledku této skutečnosti.
    4. Vadou není odchylka ve velikosti vytištěného inzerátu v rozmezí do 0,5 % dohodnuté velikosti inzerátu vzniklá v důsledku technologického postupu použitého při výrobě titulu, ani technologická chyba při realizaci inzerce, která způsobí závadnost nejvýše u 0,5 % výtisků konkrétního inzerátu. Nedostatky považovány za vadné plnění.
    5. Reklamaci je třeba uplatnit písemně na adrese sídla vydavatelství.

  9. Ochrana dat, obchodní sdělení
    1. Zadavatel inzerce tímto dává vydavatelství výslovný souhlas k tomu, aby vydavatelství použilo jeho osobní údaje poskytnuté mu na základě či v souvislosti s uzavřenou smlouvou o inzerci – v rozsahu jméno, příjmení, příp. název, bydliště, sídlo, telefonní číslo, e-mailová adresa) ve své marketingové databázi za účelem nabízení produktů, obchodu nebo služeb vydavatelství. Souhlas je udělován na dobu 15 let ode dne udělení souhlasu.
    2. Vydavatelství tímto upozorňuje každého zadavatele inzerce – fyzickou osobu, který podle odst. 1 poskytl svoje osobní údaje ke zpracování, o jeho právech vyplývajících ze zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, tj. zejména o tom, že poskytnutí těchto údajů je dobrovolné, že zadavatel inzerce má právo přístupu k nim, a že má právo na odstranění závadného stavu, na jejich blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci a má právo při porušení zákona se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů s žádostí o zajištění nápravy, jakož i o dalších právech vyplývajících z §§ 11 a 21 zákona o ochraně osobních údajů.
    3. Uzavřením smlouvy o inzerci dává zadavatel inzerce vydavatelství souhlas svůj výslovný souhlas se zasíláním obchodních sdělení vydavatelství, a to jak v režimu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti) ve znění pozdějších předpisů, tak i v režimu zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a to na adresu (včetně e-mailovou) zadavatele inzerce. Tento souhlas může zadavatel inzerce kdykoli odvolat na adrese sídla vydavatelství.
    4. V případě, že zadavatel – fyzická osoba – poskytne vydavatelství na základě či v souvislosti s uzavřenou smlouvou o inzerci údaj o svém rodném čísle, souhlasí jakožto nositel tohoto rodného čísla ve smyslu ust. §13c odst. 1 zákona č. 133/2000 Sb. s tím, aby vydavatelství toto jeho rodné číslo využívalo pro účely evidence smluv a poskytnutých plnění, aby jej za tímto účelem archivovalo, zpracovávalo a užívalo.
    5. Jakékoli odvolání souhlasu dle tohoto článku nemá vliv na oprávnění vydavatelství na zpracování informací a údajů (a to včetně osobních údajů zadavatele inzerce), které vyplývá z příslušných právních předpisů.
    6. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

  10. Zvláštní ustanovení pro smlouvy uzavírané se spotřebiteli distančním způsobem a nebo mimo obchodní prostory vydavatelství
    1. V souladu se zákonnými ustanoveními sděluje vydavatelství spotřebitelům, kteří s ním uzavřou smlouvu distančním způsobem anebo mimo jeho obchodní prostory následující údaje:
      1. spotřebitel nehradí vydavatelství v souvislosti s užitím prostředků na dálku při uzavírání smlouvy o inzerci žádné náklady. Spotřebitel nese vlastní náklady na užití prostředků komunikace na dálku, např. cenu telefonického hovoru či internetového připojení, které hradí svému operátorovi,
      2. při uzavírání smlouvy o inzerci je cena inzerce stanovena ceníkem vydavatelství umístěným na www.jihlavske-listy.cz platným ke dni doručení objednávky spotřebitele inzerce vydavatelství. K ceně inzerce bude účtována DPH dle daňových předpisů platných k datu uskutečnění zdanitelného plnění,
      3. s ohledem na charakter smlouvy nevznikají spotřebiteli žádné náklady na dodání služby,
      4. vydavatelství si vyhrazuje právo požadovat platbu předem,
      5. ke sjednané ceně inzerce bude vydavatelství účtovat pouze zákonnou daň z přidané hodnoty, jiné daně, poplatky ani náklady nebudou účtovány, ledaže by byly zavedeny po uzavření smlouvy o inzerci a podle právních předpisů zatěžovaly poskytnutí příslušné služby,
      6. písemně uzavřená smlouva bude archivována u vydavatelství a spotřebitel je oprávněn do ní nahlédnout na základě písemné žádosti a prokázání své totožnosti,
      7. k uzavření smlouvy o inzerci nejsou nutné žádné technické kroky, vyjma kontaktu s příslušným pracovníkem inzertního oddělení vydavatelství, v případě zájmu lze ale uzavřít smlouvu o inzerci i prostřednictvím elektronického formuláře umístěného na www.jihlavske-listy.cz Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy prostřednictvím elektronického formuláře jsou patrné z procesu objednávání a spotřebitel má možnost zkontrolovat a případně opravit.
      8. zjišťování a opravování chyb vzniklých při zadávání dat před podáním objednávky je možné neomezeně až do uzavření smlouvy,
      9. pro vydavatelství nejsou závazné žádné kodexy chování týkající se uveřejňování inzerce,
      10. smlouva může být uzavřena pouze v českém jazyce.
    2. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření, a to příslušným právním jednáním učiněným vůči vydavatelství. Doporučeným způsobem odstoupení od smlouvy o inzerci dle tohoto článku je písemné odstoupení, odeslané buď poštou na adresu sídla vydavatelství nebo prostřednictvím emailu na elektronickou adresu vydavatelství uvedenou na www.jihlavske-listy.cz Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle vydavatelství oznámení, že od smlouvy odstupuje.
    3. Pokud spotřebitel v uzavřené smlouvě požadoval uveřejnění inzerce ve lhůtě kratší, než je lhůta pro odstoupení dle odst. 2 tohoto článku, a došlo k tomuto uveřejnění inzerce, nemá spotřebitel právo na odstoupení dle odst. 2 tohoto článku. Odstoupí-li podle odst. 2 tohoto článku spotřebitel od smlouvy, s jejímž plněním bylo započato na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel vydavatelství poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy.
    4. Přílohou smlouvy uzavřené se spotřebitelem bude formulář pro odstoupení v případech, kdy to zvláštní právní předpis stanoví.
    5. Vydavatelství informuje spotřebitele, že přijímá platby v hotovosti a převodem na účet vydavatelství.
    6. Mimosoudní řešení sporů není umožněno. Tím není dotčeno právo obou smluvních stran na dvoustranném jednání o vyřešení sporů. Mediace je upravena zákonem č. 202/2012 Sb., o mediaci.
    7. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku sděluje vydavatelství, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
    8. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách vydavatelství a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce zadavateli inzerce.

  11. Závěrečná ustanovení
    1. Ujednání vydavatelství a zadavatele inzerce ve smlouvě o inzerci nebo rámcové smlouvě o inzerci mají přednost před ustanoveními těchto Všeobecných obchodních podmínek.
    2. Otázky neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami či smlouvou uzavřenou mezi vydavatelstvím a zadavatelem inzerce se řídí českými právními předpisy, a to v případě, že je smluvní stranou spotřebitel zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1994 Sb., o ochraně spotřebitele, v ostatních případech, tj. není-li smluvní stranou spotřebitel, se řídí zákonem č. 89/2012, občanským zákoníkem.
    3. Pokud by u zadavatele inzerce byly dány důvody, jež by mohly založit zákonné ručení či jinou odpovědnost vydavatelství za daňové povinnosti zadavatele inzerce, je zadavatel inzerce povinen vydavatelství o takových skutečnostech bez zbytečného odkladu písemně informovat.
    4. Odstoupení od smlouvy mezi zadavatelem inzerce a vydavatelstvím má vždy účinky ex nunc.
    5. Vylučuje se použití ustanovení § 1950, § 1952 odst.2, § 1995 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
    6. Zákonná práva spotřebitelů, od nichž se nelze dohodou odchýlit, zůstávají nedotčena.
    7. Úplné a aktuální znění Všeobecných obchodních podmínek je zveřejněno na internetových stránkách Vydavatelství.
    8. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. ledna 2015 a nahrazují v plném rozsahu Všeobecné obchodní podmínky předcházející.


V Jihlavě, dne 1. 1. 2015

PAROLA spol. s r.o.

© 2008 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno.
edited by N.E.S.P.I