Reklama
Dnes je pátek 19.04.2024     svátek má Rostislav

Na D1 mezi Humpolcem a V. Jeníkovem začali stavbaři měnit kryt

Ilustrační foto: Pixabay
Ilustrační foto: Pixabay

3.6.2019 Pro motoristy/Komentáře (0), autor:
-čtk-

Na dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začali stavbaři rozbíjet první část starého cementobetonového krytu. Během letoška ho obnoví na sedmi kilometrech jízdního pásu směrem na Prahu.

Po výměně firem způsobené loňským zpožděním stavby byly práce v tomto úseku obnoveny 11. května, provádí je společnost Skanska. Postupují podle harmonogramu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Dělníci zatím na dálnici spravovali původní povrch ve druhé polovině dálnice, aby na ni mohl být převeden provoz. Podle Rýdla začíná další etapa prací. "Navážíme těžkou techniku a začínáme tu velkoobjemovou stavební činnost," uvedl. Stroje pak začaly rozbíjet starý beton. Nový kryt má Skanska během této stavební sezony položit mezi 98. až 104. kilometrem. Dělníci budou zároveň pracovat ve středním dělicím pásu.

Opravy skoro 14 kilometrů dálnice mezi exity 90 Humpolec a 104 Větrný Jeníkov začaly loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy, které mělo opravu tohoto úseku D1 dokončit letos. Stavba však nabrala zpoždění a protáhla se do zimy. Při sněžení v prosinci tam byly kolony. Stát pak firmám vypověděl smlouvu.

 

Skanska letos provede práce za 640 milionů Kč, ŘSD ji vybralo ve zkráceném řízení. Podle Rýdla nyní začíná provádět činnosti, které měly začít už během minulého léta. V rekonstrukci úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem by příští rok měla pokračovat stavební firma, kterou se ŘSD chystá začít vybírat ve standardním výběrovém řízení.

Zároveň s přípravou dokumentace pro toto řízení podle Rýdla zástupci ŘSD dokončují podrobný monitoring stavu odvodnění dálnice v tomto úseku, tedy kanalizace a drenáže. "Kanalizace je po působení společnosti Geosan a konsorcia, které zastupuje, v horším stavu, než původní průzkum ukazoval," uvedl. Sankce původnímu sdružení se podle Rýdla ještě vyčíslují.

Modernizace D1 je rozdělena do 20 úseků, 13 je dokončeno, na pěti se pracuje. Opravy zbývajících dvou úseků ŘSD připravuje.

 

Diskuze k článku

Nový komentář


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net