reklamní banner

Vyhledávání
dnes je Pondělí 06.09.2010     svátek má Boleslav Přidat do oblíbenýchdomů mapa stránek tisk

Lyžařské stopy: pejskaři versus běžkaři

JIHLAVA (kra) - S přívalem sněhové nadílky vyvstala mezi pejskaři a běžkaři po celém okrese zajímavá pře. Pejskařům vadí, že kvůli lyžařům nemohou se svými mazlíčky využívat k procházkám léta osvědčenou trasu.

 Například v Jihlavě je jablkem sváru mezi oběma stranami strojové protažení běžkařské trasy ze sídliště na Dolině směrem na Zaječí skok. "Celý rok tam chodíme. Teď ale kvůli lyžařské stopě nemůžeme," lituje Květa Komínová, která zavolala do redakce Jihlavských listů. Podle ní by stačilo, kdyby se trasa vedla zhruba o pár metrů vedle.

 "Jedenáct a půl měsíce tam můžou chodit 24 hodin sedm dní v týdnu. Tak nevím, proč by toho půl měsíce, kdy sníh zhruba vydrží, nemohli být pejskaři k nám běžkařům trochu ohleduplní a nelozili v předjeté stopě. Je to schválnost," durdí se Jihlavák Martin Vacek, který se na výše zmíněnou trasu vydal s běžkami o víkendu.

 Totožný problém vyvstal i v jiných obcích, kde se snaží stopy pro běžkaře upravovat strojově. "Když si jdete jako sváteční lyžař zaběžkovat a kvalitní trasu někdo před vámi projede schválně na koni, tak co k tomu mám říct? Je to hulvátství," láteří starosta Hodic Josef Bakaj. Podobné problémy ale úřad řeší pokaždé, když protažení dotčené trasy zajistí.

 Naopak na Novoměstsku, kde je síť upravených tras pro běžkaře nejrozšířenější, problémy s prošlapáním vytvořených stop neregistrují. Potvrzuje to předseda tamního lyžařského klubu Petr Honzl. "Ničení takových stop nás naštěstí netrápí. Dokonce vedle připravených tras pro běžkaře máme vyznačené trasy i pro psí spřežení," po~dotýká s úlevou v hlase Honzl.

 Protažení běžkařských tras v Jihlavě nechalo provést město. Mluvčí radnice Radek Tulis nad sporem jen nechápavě kroutí hlavou. "Napříště by bylo asi lepší, kdybychom nedělali nic, a byl by klid," má jasno. Doplňuje, že mezi oběma tábory chybí vůle ke kompromisu.

 "Pokud počasí dovolí, tak obnovíme běžkařské stopy tak, aby vyhovovaly všem," uzavírá mluvčí Tulis.

 

 

Aktuality : 29.01.2010Nový komentářKomentáře (33)

Komentáře

Pejskaři,
to je ale opravdu neslušné!Raději si hlídejte hovínka!
Kajazz | 2010-01-29 20:16:39 | Reagovat
Lidé v a pořádek
Ano meli byste po nás uklízet když jste si nás vzali.Ale co vy lidé,děláte větší nepořádek než my,podívejte se okolo sebe,jde chlap po ulici a je mu jedno u kterého stromu se vymočí,odhodite svůj binec kde se vám to hodía nás a naše píníčky jen šikanujete
Pejsek | 2010-01-29 23:52:26 | Reagovat
Sobeckost a bezohlednost
Je to jen v lidech. Nechápu proč se tomu noviny vůbec věnují. Já bych tý paníco volala do redakce doporučil lázně. Nebo anti-depresiva. Na co si bude ztěžovat příště?? Že se dělaj cykloztezky a že maj lidi na kolech jezdit radši po silnici???
Ich bin | 2010-01-30 14:45:39 | Reagovat
nereknu@aninahodou.net
Ale prosím vás, stejně je to o tom, že zas někdo z radnice chtěl jezdit na běžkách, ze stjeného důvodu se přece staví i cyklostezky...jihlava není žádná běžkařsky významné město, na co běžkařské stopy? Profíci v Jihlavě trénovat nebudou a normální běžkař udělá pro své zdraví víc, když si stopu prošlápne sám... A k reakci pana Tulise...buďte tak laskaví a věnujte se závažnějším problémům než pitomostem jako jsou běžkařské stezky...zkuste třeba místo strojového protahování běžkařských stezek odklidit nějaký ten chodník... Nebo je to náznak, že si běžky máme pořídit všichni pro dopravu v ulicích města? A než řeknete, že stav chodníků je vyhovující, jděte se jednou projít opravdu pěšky!
kdosizdavu | 2010-01-30 20:26:12 | Reagovat
Tomu se musím jen smát. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Je vidět, že jste nikdy neměl(a) tu čest jet ve kvalitní stopě. Když si jí musíte prošlapat, tak je to dřina. Když jedete strojovou stopou, tak je to radost. Je to podobné tomu, jako byste trvdil(a), že pro cyklisty je zdravější a prospěšnější jezdit po loukách a lesích mezi kořeny, než pro ně budovat cyklostezky. Auta by taky mohla jezdit po nezpevněných komunikacích, aby si to řidiči víc užili, že? :-) Ne, jednoznačně patří městu dík za to, že umožnili lyžařům z Jihlavy zažít kvalitní lyžování. A každý kdo chce za tohle město kritizovat, tak je u mě blbec.
Pepa | 2010-01-30 23:18:10 | Reagovat
Je to
blbec
Kajazz | 2010-01-31 00:28:55 | Reagovat
ale prosím vás
Kdyby byly po Jihlavě upravené chodníky, tak jsou mi vaše stopy srdečně putna... Ve chvíli kdy město žehrá nad neustálým nedostatkem peněz na údržbu chodníků je prostě ještě strojově protahovat stopy naprosto zbytečný výdaj, nemluvě o tom, že kdyby se ten čas/stroj/pracovník poslali na chodníky tak by možná byla trošku lepší situace v celém městě... A když už chcete urážet tak se prvně zamyslete nad tím jaké bláboly píšete sami. Já nevím jak vy, ale já po městě na běžkách opravdu chodit nehodlám.
kdosizdavu | 2010-01-31 14:22:01 | Reagovat
Vážený pane, opravdu si myslíte, že těch necelých 9.000,- Kč které stálo protažení 24 km stop kolem Jihlavy by tak významně zachránilo zimní údržbu chodníků v Jihlavě? Navíc, předpokládám že to pro město dělal stejný člověk jako stopy na Šacberku a toho opravdu není možné se sněžným skůtrem poslat prohrnovat chodníky. Takže tím kdo tu píše bláboly jste Vy.
Pepa | 2010-01-31 18:15:22 | Reagovat
ale...
za 9tk. muze nejaky nemakacenko mesic hazet lopatou... A ono je to koruna ke korune...vite jak se to rikat, mit 9tis. a nemit 9tis...uz se bavime o osmnacti... A jinak...:) je to jen hloupá internetová diskuze, tak ať se Vám od těch nervů něco nestane ;)
kdosizdavu | 2010-01-31 19:08:13 | Reagovat
Nevím co to tu pořád žvaníte o chodnících? Dá se na nich chodit? Dá a úplně v pohodě. Lyžím rozumíte jako koza petrželi a akorát tady blbě kecáte...
Ondřej | 2010-01-31 20:21:54 | Reagovat
A jak říká jedno židovské pořekadlo, nemusí pršet, jen když kape. Nezodpovědnost primátora k financím města graduje, když nejprve rozdává kompost, pak odpustí vysokou sankci za nekvalitní dílo, teď se protahují stopy. Co si bude chtít financovat příště?
Sarah | 2010-01-31 20:29:09 | Reagovat
Mně se líbí, jak se všude mluví o tom, že je lepší dát peníze nezaměstnaným a oni rádi půjdou házet lopatou. Problemtaiku zaměstnávání nezaměstnaných celkem dobře znám a můžu Vám zodpovědně říct, že by to nebyla až tak zajímavá nabídka. Ti, kteří chtěli pracovat za minimální mzdu rukama, tak většinou práci našli. Pak ale máte velkou skupinu sezónních nezaměstnaných, kteří jen na úřadu práce přečkávají zimu, aby se v březnu vrátili do stavebních firem. A pak máte velmi početnou skupinu lidí, kteří jsou dobrovolně nezaměstnaní. To je skupina, která pracovat nechce a nebude, protože jim vyhovuje tento styl života a umí si bokem přivydělat tak, aby se slušně uživili. To jen pro přiblížení problematiky zaměstnávání dlouhodobě nezaměstnaných. Shrnul bych svůj monolog asi tak, že osobně považuju výdaj na protažení stop za velmi dobře vynaložený.
Pepa | 2010-01-31 22:21:27 | Reagovat
ja si za těch 9tk co se dalo za tu blbou stopu klidně půjdu zaházet lopatou ;) lepší než zaplatit 9ku v posilovně :)
kdosizdavu | 2010-02-01 13:46:43 | Reagovat
Jste
blbec,pane.
Kajazz | 2010-01-31 00:28:30 | Reagovat
A já
jsem taky blbec.Tuhle jsem jel okolo Jihlavy a 9/10 trasy jsem si musel vyšlapávat.
Kajazz | 2010-01-31 00:32:10 | Reagovat
ještě, že jste na to přišel sám...
Sarah | 2010-01-31 20:30:20 | Reagovat
I kdyby tam ta běžkařská stopa byla měsíc v roce,tak snad není problém vzít svého mazlíčka jinam,i když žiju ve městě.Ničit stopu jen kvůli tomu,že můj mazlíček je zvyklej tudy chodit celej rok,mi příde jako úplná zhovadilost.Takoví lidé jsou opravdu slabomyslní.Já sám jsem majitelem psa,který potřebuje hodně pohybu,ale taková blbost by mě v životě nenapadla.A ještě kvůli tomu volat do novin?Paní KK,ťukám si na čelo.Snad ten váš pes má víc rozumu než vy.
Venca | 2010-01-31 16:14:16 | Reagovat
Jak vás tady tak čtu tak Pravdaaláska opravdu vítězí.
Demo Krad | 2010-01-31 19:01:13 | Reagovat
...že,ehm
Venca | 2010-01-31 20:14:37 | Reagovat
O co jde?
Nikdy jsem nejezdil na sjezdovce, ale jsem aktivní běžkař (teď asi o něco míň než dřív - nebo teda o dost míň) a většinou jsem si stopu vyšlápl sám, ale taky kdykoliv jsem měl možnost, tak jsem se napojil na jinou, už udělanou stopu. Většinou jsem jezdil na Luka, Smrčnou, Heroltice a další...Nikdy by mě ale nenapadlo stěžovat si na chodce, psy, nebo třeba srny a divočáky, že mi stopu zničily. To prostě k tomu patří! A jestli někde stopu dělají strojově, budiž. Já si ale stejně pojedu tam kam budu chtít a ne tam kde tu stopu udělali uměle. A přiznám se že většinou se snažím jet třeba po poli, nebo mimo obvyklé cesty chodců, protože se dá předpokládat, že tam může někdo jít a stopu pošlapat. ...no ale jestli tam někoho chytnu se psem, jak mi ničí stopu, tak chodce bouchnu po hlavě hůlkou a psa svezu na špičce lyže... :-)))
Leon-pard | 2010-01-31 21:19:54 | Reagovat
Bacha,Parde,flákni radši dvakrát chodce,za psa sou vyšší sazby. :-))))
Venca | 2010-01-31 21:50:05 | Reagovat
Běžkař vs. pejskař
Tohle si musí rozsoudit magistrát sám a ne nad tím nevěřícně kroutit hlavou tím nic nevyřeší, ale naopak tim vyjádří svůj nezájem jak k běžkařům tak i pejskařům. Na tom poli kudy vede strojně upravená běžkařská stopa není napsáno zákaz venčení psů. Když si to vezmu tak ono to výjde na stejno, jestli tu stopu poničí psi nebo jí zafouká sníh, takže z těch vynaložených 9 tisíc to může být najednou třeba 54 tisíc a to je rozdíl. Prostě stačí tu stopu posunout o pár desítek metrů dál a už tam pejskaři tolik chodit nebudou, protože komu by se chtělo brodit pokolena ve sněhu. Celou dobu chodí pejskaři do polí vyvenčit psy a nikomu to nevadilo a teď se tu povedou těžký boje ne? Ani nezmiňuju lesní zvěř, která dokáže dokonale zdevastovat běžkařské stopy, takže útoky rozčílených běžkařů proti pejskařům jsou nesmyslný. Pokud vím tak se léta vyšlapávaly běžkařský stopy bez nějakýho strojního upravování stop a byl aspoň klid, protože nikdo na nikoho neútočil. Aby si běžkaři kvalitně zaližovali tak by museli úplně vymlátit pejskaře, lesní zvěř, zemědělce vyvážející fekálie do polí a lesáky stahující klády z lasa na okraj silnice. Prostě se se nesmí běžkaři tolik roztahovat, ale zárověň si nenechat sypat popel na hlavu zkrátka se musí chovat přiměřeně. Taky běžkuju a co nadělám když je poškozená stopa? Vůbec nic, prostě se v životě stávají zdaleka horší věci, než poškozená běžkařská stopa, prostě míň nervů a víc tolerance.
Marek | 2010-02-01 20:06:25 | Reagovat
Tenhle problém není jenom letos, ale každou zimu. A vůbec, buďte rád, že město takhle pěknou strojně upravenou stopu dělá. Je to obrovský rozdíl oproti vyšlapávané stopě, která je dobrá akorát tak pro začátečníky...
Ondrej | 2010-02-01 20:20:45 | Reagovat
Jak můžou lidi tvrdit (a zvlášť paní Komínová), že jim lyžařská stopa přetnula cesty, že nemůžou nikam chodit? Proč si nevyšlapou pro sebe a své mazlíčky svojí cestičku a proč se cpou do stop? Stopa vždy vedla minimálně 1.5 metru od cesty po chodcích. Zajímavé, že když byly minulý týden na polní cestě závěje hluboké přes půl metru, žádnej člověk tam ani nepáchnul...tak ať lidi blbě nekecaj, že tam kvůli stopě nemůžou chodit.
Ondrej | 2010-02-01 20:13:43 | Reagovat
.
To máte pravdu, že strojní stopa je kvalitní a je to o něčem jiným, ale v životě by mě nenapadla taková blbost hnedka volat do novin stěžovat si, že nemůžu projít na druhou stranu kvůli běžkařský stopě. Magistrát než by vydal závaznou vyhlášku, která by rozsoudila tyto dva rozhádaný tábory, tak bude raději schovanej někde v koutě a tiše nakukovat, ce bude dít dál. To neberte jako, že bych se zastával pouze pejskařů to ani v nejmenším, ale pouze vidím slabý místo, který způsobuje tyhle dohady. V současný době jsou běžkaři bezmocní, protože se jich nikdo nezastane a nemají se jak bránit proti pejskařům. Ale dnem vydáním vyhlášky magistrátem, která by se na těch pár měsíců, co se bude dát lyžovat zastala lyžařů. Potom by se museli pejskaři na chvíli podvolit vyhlášce a mělo by to nějakou hlavu a patu.
Marek | 2010-02-01 21:02:23 | Reagovat
proč všechno řešit vyhláškou? Nebylo by lepší, aby se lidi navzájem tolerovali?
Pepa | 2010-02-01 22:26:58 | Reagovat
.
Rozhodně by to bylo nejlepší kdyby se lidi navzájem tolerovali, ale ne všichni jsou rozumní a ochotní se domluvit. Vidím to názorně na našem sousedovi, kterej si myslí že je ten nejlepší a budou se lidi kolem něj řídit jeho rozkazy. S ostatníma sousedama je vyborná slovní domluva, než s tímhle namyšleným arogantním, kterej už kolikrát dostal pár přes hubu. Dávám raději přednost ústní domluvě, než vyhláškovýmu systému, ale když už to jinak nejde se domluvit tak potom se musí použít vyhláška
Marek | 2010-02-02 09:40:52 | Reagovat
Paní Komínová je statečná ženská, která se nebála vyjádřit svůj názor. Protažené stopy jsou fajn, ale měly být nejdříve upravené chodníky. Pak by bylo košer honit volební body u rozesmátých, pohodových běžkařů.
Jihlavačka | 2010-02-02 02:46:16 | Reagovat
Ta paní je jen neustále si stěžující drbna (tedy to jen odhaduji) Ale jinak souhlas a palec nahoru :D
kdosizdavu | 2010-02-02 07:30:20 | Reagovat
stopa
Myslím, že pokud to je jen trochu možné, tak se se psem běžkařské stopě vyhnu. Ty ostatní komentáře vůbec nechápu, Pepa, Venca a ještě možná jeden se dal přečíst bez emocí.
sisdpmj | 2010-02-03 21:22:50 | Reagovat
Letošní zima
je výjimečná, važme si ji a buďme k sobě ohleduplní a umožněme těm běžkařům si s chutí zalyžovat. Pejskařům se prd stane, když půjdou výjimečně jinam. Tady v Pardubicích magistrát nechal udělat stopy na klasiku i bruslení dokonce na závodišti. I zde se našel blbec zastupitel, který navrhoval, aby lidi za to lyžování platili ! Takže zdravý rozum a využijme té zimy, než nám sníh roztaje !
Standa | 2010-02-05 10:49:11 | Reagovat
už aby bylo jaro
a mohli se řešit na téhle diskuzi zase úplně jiné naprosto bezvýznamné problémy :)
kdosizdavu | 2010-02-08 16:43:38 | Reagovat
třeba volby a zájemce o koryta za naše drobný
jihlavak | 2010-02-08 20:59:53 | Reagovat

reklamní banner


S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net

© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I
zoh vancouver 2010chovatelské potřebyváhyplastová okna