Reklama
Dnes je pátek 19.04.2024     svátek má Rostislav

MHD hrozí delší intervaly a propouštění


27.10.2009 Aktuality/Komentáře (52), autor:
admin

JIHLAVA (hm) ­- Neveselé časy čekají jihlavský Dopravní podnik. Radní mu nechtějí navýšit požadovanou dotaci, což podle vedení podniku znamená zvětšení intervalů mezi spoji a propouštění zaměstnanců.

 Dopravní podnik letos od města dostal necelých 56 milionů a na rok 2010 chce asi 61. Zdůvodňuje to např. změnou daně na naftu. Radní ale podnik chtějí dotovat stejně jako loni.

 "Dopravní podnik je na tom ještě relativně dobře, protože řadě jiných subjektů bude dotace z města krácena," vysvětluje náměstek primátora Radek Vovsík (ODS). Podle něj záleží na vedení podniku, jak se s tím vypořádá. Zdůrazňuje, že ještě nejsou známy finanční dopady nového systému odbavování, který začne od 1. prosince.

 Radní tedy pověřili vedení podniku, aby jim předložilo možnosti řešení. Podle jeho ředitele Josefa Vilíma nesplnění požadavku znamená vlastně fakt, že radní si objednávají méně kilometrů. "V přepočtu je to o 100 tisíc kilometrů méně na trolejbusech, což je o 7 % méně, a o 60 tisíc kilometrů na autobusech, což je o 4 % méně," říká ředitel Vilím.

 Hmatatelným výsledkem podle něj je, že například trolejbusy ve špičce nebudou jezdit po deseti, ale po 14 minutách. Přiznává také, že k již plánovanému zmrazení mezd zaměstnanců nově přibude i možnost propouštění. "O pár lidí zřejmě snížíme stavy na údržbě," dodává.

 "Jsem na městskou dopravu odkázaná, takže jezdit s ní nepřestanu. Ale už takhle se mi intervaly mezi spoji zdají dost dlouhé, a to hlavně o víkendech, neumím si je představit ještě delší," říká paní Ingrid ze sídliště Březinky.

 Náměstkyně primátora Irena Wagnerová (SZ) oponuje řediteli Vilímovi. Tvrdí, že podnik by mohl zajistit stejný rozsah dopravy i bez navýšení dotace. "Stačilo by zefektivnit zkostnatělý jízdní řád tak, aby třeba nejezdily dva spoje naráz anebo aby si řidiči nemuseli stěžovat, že stále nestíhají," říká a jako inspiraci uvádí madridskou městskou dopravu. Tam prý jsou v jízdním řádu uvedeny pouze intervaly spojů, ale ne přesný čas, kdy který konkrétní spoj má jet.

 "Kdyby lidé nevěděli, kdy jel předchozí spoj a kdy pojede příští, asi by nám moc nepoděkovali. Navíc to ani náš drážní řád neumožňuje," nesouhlasí náměstek primátora pro dopravu Josef Kodet (KDU-ČSL), který je spíš zastáncem navýšení dotace.

 "Tím, že během roku fakticky nastane rozsah dopravy podobný prázdninovému provozu, se nic neušetří. Jen budou plnější vozy, takže lidé budou nespokojení a někteří raději pojedou autem. A jestli podnik propustí čtyři zaměstnance, tak jim bude muset dát odstupné a efekt bude minimální," dodává náměstek.

 

 

Diskuze k článku

Nový komentář

Nový systém odbavování
Hlavně že se spěchalo se zaváděním nového slavného systému kartiček. Dřív jsme celá rodina využívali na cestu do práce a z práce výhradně městskou dopravu. Všichni jsme měli nakoupené měsíční jízdenky a jízdu autem jsme využívali maximálně na větší nákup, nebo v jiném nutném případě, kdy to jinak nejde. Člověk se to prostě snažil využívat co to šlo. Jenže teď? Ne jen že si už musíte připlatit za novou kartičku, ale ještě vám bude počítána každá zastávka (než se dostanete na požadované místo, projedete půl jihlavy)! Zkuste ještě v narvaných autobusech a trolejbusech označit kartičku při nástupu a výstupu! Teď jsme si zkrátka spočítali, že když jedeme alespoň 2, tak se vyplatí víc auto, než městská doprava, takže se to úplně otočilo. Už využíváme městský autobus jen opravdu vyjímečně a stejně tak i někteří naši sousedé. Jestli byl tohle prostředek jak zabránit přecpaným autobusům, tak tleskám! - No a když už se někdo bude ptát, proč se snížilo využívání MHD, tak se to přeci může svést na finanční krizi...
Pard | 2009-10-27 09:31:05 | Reagovat
Dva za sebou
Souhlasím s paní Wagnerovou - bydlím na Králáku, a stav je následující: autobusy jezdí o víkendu každých 25 minut - přitom ale jedou 2 za sebou! Někdy i 3, když se k nim vyskytne 5ka... Takhle je to ale pořád a kdykoliv... Ale zbytené se rozčilovat, protože amatéři z dopravního podniku stejně MHD nepoužívají.
R0M4N | 2009-10-27 11:37:26 | Reagovat
To je fakt
Je to pravda, že třeba v sobotu z Březinek do centra někdy jezdí za sebou dva prázdné vozy linek C i B, a pak dvacet minut nic. V tom má paní Wagnerová pravdu. Na druhé straně od členky Strany Zelených bych čekal, že bude podporovat hromadnou dopravu namísto individuální. A hlavně taky tu ekologickou, trolejbusovou. Šetřit naftou by se dalo taky tak, že by linka číslo 12 nejezdila přes celé město a pod dráty, ale u Psychiatrické léčebny nabrala cestující do Beranovů, a z Beranovů je pak zase dovezla zpátky jenom tam. Totéž ve směru na Antonínův důl. Jenomže je divné, že členka Strany zelených chce škrtat právě v ekologii. Už tak se ve špičkách lidé v trolejbusech mačkají jako sardinky, tak je třeba prodloužit intervaly, aby se cestující do těch vozů rovnou nevešli a šli raději pěšky. Aspoň nebudou tak tlustí... Ovšem paní Wagnerovou jsem v trolejbusu ještě nikdy neviděl. Z jejích názorů mám pocit, že Strana zelených pro ni byla výtahem k moci a ničím jiným. Příští rok se zase bude ucházet při volbách o vaše hlasy, tak si na ni vzpomeňte, až se budete mačkat v trolejbuse. Je ovšem otázkou, zda to bude za stranu zelených, která se stihla rozpadnout na tři pidistraničky, ale on existuje politický turismus, a tak si s tím ta osoba nějak pordadí. Jediný soudný je v celé diskusi pan Josef Kodet. Toho budu volit.
Honza Novák | 2009-10-27 12:27:27 | Reagovat
úprava komentáře
Příspěvek byl pro urážlivé výroky smazán!
občan | 2009-10-27 15:22:19 | Reagovat
zase ta cenzura
Výroky paní Wagnerové jsou prázdné fráze, stejně jako inspirace madridskou dopravou.
občan | 2009-10-27 17:47:45 | Reagovat
odborné posudky stínové ministryně dopravy a odbornice na cokoliv paní Wagnerové nechám raději bez komentáře a chtěl bych jí jenom sdělit aby se věnovala své obskurní umělecké činnosti,což je odvětví do kterého svojí výstředností ideálně zapadá.To poslední co v těchto těžkých dobách stát potřebuje je to,aby o věcech veřejných rozhodovaly podobní specialisté jako je ona.
kandidát věd | 2009-10-27 22:30:56 | Reagovat
Zrovna paní Wagnerovou si z autobusů pamatuju, jezdila se mnou skoro každý den několik let - právě z králáku... dnes už nevím, tak brzo do centra již nejezdím. Každopádně jsem taky pro rozšíření trolejbusů, ale myslím si, že ono to zas tak jednoduché, jak si myslíte není.. Všechno to jsou soukromé firmy, které jdou po zisku... Město je může akorát "dotovat"...
R0M4N | 2009-10-30 08:48:23 | Reagovat
Jak to myslíš, že jsou to soukromé firmy? Dopravní podnik je ve 100% vlastnictví města. Vrchlického měla být už dávno, jenže kluci fotbaloví postoupili do 1. ligy, tak se dalo přednost jim. (Navíc pokud stavím kounikaci s plánem vystavět tam trolejvou dopravu, ne ní na to sleva? Nebo se to týká jen, když to podporuje EU?)
Petr | 2009-10-30 09:31:40 | Reagovat
Aha, to jsem třeba nevěděl.. To je ale (nejen) v Jihlavě normální, že se dotuje čutání do míče, místo nějakých užitečných věcí...
R0M4N | 2009-10-30 12:33:23 | Reagovat
pozorněji čtěte text
Pan Novák píše, že Wagnerovou neviděl v trolejbuse, ne autobuse.
občan | 2009-10-30 09:35:30 | Reagovat
Proč je vám p.Wagnerová tak neuvěřitelně leží v žaludku? Diskuze co diskuze do ní rejpete. Zrovna ona mi přijde, že patří k těm schopnějším na jihlavském magistrátu... ?
R0M4N | 2009-10-30 12:35:11 | Reagovat
Máte pravdu!
Určitě. Paní Wagnerová je určitě nejschopnější. Ona je totiž schopná všeho! A její největší zálibou je mluvit do všeho, k čemu není kompetentní a existenčně likvidovat všechny lidi kolem sebe! Ale každý národ má jenom takové politiky, jaké si zaslouží!
Honza Novák | 2009-10-30 14:15:39 | Reagovat
Nemohu vědět všechno, vím jen co se dočtu ... O co tedy jde? Nerozumím, koho odstraňuje či co...?
R0M4N | 2009-10-30 17:11:03 | Reagovat
Pryč s Vilímem!!!
Taky se přidávám, v Londýně funguje stejný systém jízdních řádů, jak zmiňuje paní Wagnerová. Navíc, je to asi týden, co jsem kolem desáté hodiny večer procházel Masarykovým náměstím a nevěřil jsem svým očím-v jeho dolní části stály čtyři(!!!)trolejbusy, na horní zastávce u radnice další jeden, a tuším ještě dva autobusy. Spoje MHD jsou v Jihlavě postavené na hlavu, to musí říct každý, do jimi aspoň občas jezdí!!
Honza | 2009-10-27 20:44:35 | Reagovat
Pokud tam tak stojí A s C v obou směrech, tak je to v pořádku, ale pokud tam stojí C s BI, tak je to na palici. Jízdní řády psané formou jede každých x minut, mají smysl pouze, když je interval do 8 minut. To se dá čekat na zastávce naslepo. Ale čekat tam takhle 15 minut je hovadina.
Petr | 2009-10-27 22:56:03 | Reagovat
Se systémem, o kterém mluvíte, a hovoří o něm i p.Wagnerová jsem se nikdy nesetkal... Mám takový pocit, že si ho pletete se systémem konstanta + interval, to znamená, že je jasně dané, kdy spoj pojede, ale není to vypisované zbytečně do řádku, a člověk hned ví, jak dlouho bude maximálně čekat - takhle to je třeba i v praze...
R0M4N | 2009-10-30 12:40:37 | Reagovat
A co takhle vyměnit vedení
DP ,ale to se jim z těch teplých flíčků nechce v DP je to tam samá struktura a chovají se jako by jim to patřilo včetně p.ředitele je vidět který si ani neumí nasadit brýle tak co bychom po něm chtěli.V ČSA se taky na něčem dohodli no ,ale to by jsme asi chtěli moc něco takového v Jihlavě tady je všechno v pořádku.:)))
JJ | 2009-10-27 16:17:27 | Reagovat
Tak tak utvořte proklady, jednotný interval ve špičkách a sedlech a je to. Prozatím třeba o víkendu. Než očesávat trolejbusy, tak očesejte autobusy linek 7-10, tyhle linky nechte Icomu. Jestli vyhodíte další lidi z údržby, tak ty vozy budou vypadat strašně. Už teď jsou ty vozy z roku 2006 v celkem divném stavu..
Petr | 2009-10-27 17:39:19 | Reagovat
Jak nejde, Pan Kodet se mýlí. Zákon povoluje na dráze trolejbusové v jízdní řádu uvést toto:" Pokud je v nějakém časovém období hustota spojů menší jak 10 minut mezi spoji, lze v j.ř. uvést odjezd prvního spoje a dalších jen v jakém intervalu jedou." Prostě tam třeba bude: 14:03....interval 6-8 minut. takže asi tak. Jinak ukončení busů na okraji Jihlavy a nucený přestup na bus už v roce 1999 zpracoval jistý člověk ve své diplomové práci, kterou mají radní k DISPOSICI...
zdenek | 2009-10-27 17:57:11 | Reagovat
setrit se musi, ale km nechat
JIhlavě chybí pravidelné a jednotné intervali, které budou proloženy s ostatními linkami:-) co se týká víkendů, stačí opět zavést jednotný interval po celý den 20minut, večer a ráno 30 minut a hned je úspora. V jihlavě je skutečně mhd hojně využívana furt narvane spoje behem spicek pracovniho dne. Setrit se dá na mzdach, kdy se vytvori jizdni rady efektivně a při te same obsluznosti muze jezdit nejnutnejsi mnozstvi vozu a zakonne prestavky muzou vykrejt ruzne autobusy z posilvych spoju a delenych směn.
lutep | 2009-10-27 18:14:24 | Reagovat
Na příští rok jsou mzdy v DP zmraženy a nebudou se navyšovat. Potřbné finance jsou potřebné na provoz. Jedná se zejména o zvýšení DPH na naftu, které bude od nového roku. Tyto potřebné finance nejdou na platy řidičů ani nikoho jiného.
Marek Řezáč | 2009-10-27 19:11:56 | Reagovat
Přesně tak.
R0M4N | 2009-10-30 12:41:36 | Reagovat
Před volbami se každá strana dušuje, jak se bude MHD preferovat, rozšiřovat, vybuduje se trolej po Vrchlického ulici, ale opět jen samé plané sliby. A překvapuje mě zejména u Strany Zelených, která by měla být ekologicky smýšlející, nepodporuje rozrůstání MHD. Pokud radnice požadovanou částku Dopravním podnikem neposkytne, dojde k výraznému omezení provozu. Kdyby MHD provozovala soukromá firma, udělala by to mnohem razantěji a nedoprošovala by se jako vedení DP. Nezaplatí radnice objednanou službu, bude se poskytovat jen v tom rozsahu, co si město zaplatí. Jihlava se za několik let celkem rozrostla, zejména sídliště Na Dolině, domy podél prodloužené Vrchlického ulici, ale změna tras MHD je stále stejná a spoje jsou často přeplněné, to i mimo špičku v dopoledních hodinách. V uplynulých letech Dopravní podnik razantně obnovil vozový park, aniž by město něco zaplatilo. Vedení DP odvedlo dobrou práci a postaralo se o moderní vozový park a do dvou let o jeden z nejmodernějších v republice. Za to patří dík všem, kteří se na těchto projektech zúčastnili. Na příští rok stoupnou náklady na provoz, ne vinou DP, ani mzdy se příští rok nebudou navyšovat, takže požadované navýšení dotace není na mzdy. Jsem velmi překvapen postojem radnice, která dopustí omezení dopravy a tím pádem ještě k větším tlačenicím v prostředcích MHD. A škrty budou celkem znát, zejména ve špičce. Až se budete tlačit v trolejbusu, nebo se tam ani nevejdete, vzpomeňte si při následujících volbách, kdo to zavinil. Dopravní podnik již tak stlačil náklady na minimum, nyní se musí seškrtat spoje, aby se vešel do rozpočtu. Souhlasím, že některé jízdní řády nejsou optimálně rozděleny, nyní dojde k úpravám a udělá se vše možné, aby byli co nejlépe udělány.
Marek Řezáč | 2009-10-27 19:31:23 | Reagovat
Ano, některé spoje jsou naprosto o ničem. Byl tady dopravní průzkum, ale nikdo na něj vůbec nezareagoval. To že máme moderní park je chválou spíše toho, kdo sepsal projekty, ale kdyby fondy EU nic nevypsali, tak tady nic není! To si uvědomte! Takže město vlastně na tom dost vydělalo. Jinak by muselo ještě dávat ročně dalších 20 milionů na nákup dvou trolejbusů a 12 milionů na dva autobusy, ale takhle zaplatí nějakých cca 20 milionů(nevím přesně) za 23 trolejbusů. Což je parádní. Já si osobně myslím, že když se veme rozum do hrsti nad jízdními řády a udělaji se intervaly a proklady, tak se rázem taky ušetří a nemusí to tolik bolet - jen chtít. No a druhá stránka je, kolik dávají jiná srovnatelná města do mhd...to je taky kapitola sama pro sebe. To jen aby si Jihlava nehrála na to krajské město.
Petr | 2009-10-27 20:36:56 | Reagovat
Navíc si myslím, že důchodcovské jízdné by se mohlo zdražit ze 120 Kč na rok na 500 Kč na rok. Přineslo by to 1,5 mil. Myslím si, že důchodce na dopravu může zaplatit 500 Kč na rok a nějak ho to nezrujnuje. MHD přitom využívají velmi často, několikrát za den. Pokud radnice nemá dost penězm, tak ať se to zdraží. Přitom důchodců se krize dotkla nejmíň. V Havlíčkově Brodě jízdné také nemají zdarma a platí něco. A navíc řidiči v tamním MHD berou o dost víc peněz, než co beru tady já.
Marek Řezáč | 2009-10-29 08:19:49 | Reagovat
Mám takový pocit, že zelení jsou pro rozšiřování mhd všeobecně.. Nebo se mýlím?
R0M4N | 2009-10-30 12:45:28 | Reagovat
úprava komentáře
Příspěvek byl pro urážlivé výroky smazán! Administrátor
Komanč | 2009-10-29 08:54:42 | Reagovat
úprava komentáře
Příspěvek byl pro urážlivé výroky smazán! Administrátor
Petr | 2009-10-29 08:55:22 | Reagovat
Kostlivec
Ředitel se bojí jít proti radnici jeho náměstek zvaný černý orel(TELČ)ten je rád za dobrej flek takže tam se nic nezmění co vím tak jedny odbory se hlásí hrdě k vedení a druhé ignoruje hrdě žák VUMLu i když pravda s jejich šéfem už je ted asi kámoš protože jinak by nepsal ty nesmysly co píše.
Veboš | 2009-10-28 11:10:31 | Reagovat
Píšete pěkné hlouposti. V tomto směru se odbory shodují s vedením a budeme vedení podporovat v této situaci. Stejná situace nastala před pár měsíci v Praze, kde odbory stály za vedením DP a hrozili i stávkou. Nejsem s vedením jedna ruka, jen se držím při zemi a chápu, že je krize a dle toho se musí s vedením také jednat. Přečtěte si v Jihlavském deníku návrhy odborů ve firmě Bosch, dle mého soudu v této době populistické. Ač v DP Jihlava nejsou platy nějak vysoké, chápeme momentální situaci a nebudeme požadovat nárust mezd. Jediné s čím souhlasím, je kritika jízdních řádů, zejména ve večerních hodinách, kdy se linky běžně sjíždí a pak nic nejede. S vedením budeme tuto situaci řešit a uvidíme, co se v tomto směru dá dělat.
Marek Řezáč | 2009-10-29 08:07:54 | Reagovat
?
Typický KOMANČ.
depemje | 2009-10-28 20:25:30 | Reagovat
Můj názor.
Předesílám, že jsem členem rady města za Stranu zelených a současně také členem dozorčí rady dopravního podniku. MHD jezdím a tak mám snad všechny potřebné informace, abych mohl vyslovit objektivní názor. Nakoupili se nové trolejbusy, žádá se o dotaci na plynové autobusy, zavádí se nový elektronický systém odbavování. To vše za jediným cílem – zmodernizovat a zatraktivnit MHD pro obyvatele Jihlavy. Pro město musí být z mnoha důvodů podpora MHD na jednom z prvních míst. Proto jsem na jednání rady města hlasoval PRO navýšení dotace pro DP o 6 mil oproti loňskému roku. Neznamená to však, že DP nebude hledat úsporná opatření. Jedním z nich je „zmrazení“ mezd zaměstnancům pro rok 2010, což přinese úsporu více jak 2 mil. S prodloužením intervalů mezi jednotlivými spoji nesouhlasím – nedokážu si představit, že by kvůli tomu zůstali ráno na zastávce např. školáci., protože se nevešli do trolejbusu. Navíc by se museli v DP propustit cca 4 zaměstnanci. Jízdní řád není dokonalý, ale i pro to se zavádí elektronické odbavování, které nám jasně a přesně popíše využití jednotlivých linek. Na základě těchto podkladů se následně upraví jízdní řády.Na doplnění uvádím, že DP přepraví denně 50 tis cestujících. Znovu se opakuji z mých předešlých článků - není to o ničem jiném než o prioritách , které si radnice nastaví a MHD v tomto případě slouží VĚTŠINĚ obyvatel Jihlavy. Na rozdíl od jiných investic, na které ve finále budeme doplácet mnohem víc. Vít Prchal
Vít Prchal | 2009-10-28 17:10:09 | Reagovat
úprava komentáře
V.P.: Odbavovací systém vám prozradí kulový. Většina lidí jsou abonenti. Ale vždyť tu byl před dvěma lety dělán průzkum. A z něho se žádné opakuji žádné závěry nedotkly dopravy. K čemu tedy byl? Co je na tom tak složitého udělat jednoduchý víkendový a mimošpičkový jednotný interval??? Jenom si stačí vzít příklad z jiných měst. Nemusí se z toho dělat věda. Souhlasím s vámi, že je to o prioritách města.
Petr | 2009-10-29 14:43:01 | Reagovat
reakce na VP
Po dlouhé době poskytuje jihlavanům politik korektní komentář. Bez mlžení, přílišné razance nebo arogance a vlastní přechytřelosti. Díky za objasnění věci pane Prchale.
není důležité | 2009-10-28 19:46:00 | Reagovat
Máte pravdu!
Velmi mě překvapuje, že jste člen strany zelených a jdete proti názoru paní Wagnerové. Tak proč jste ji k té moci pustili? Vždyť ta osoba vzbudila svým arogantním jednáním tolik nevole, že přispěla k totálnímu propadu preferncí vaší strany! A lidé si to budou pamatovat! Teď už --- rok před volbama --- nic nezachráníte! Tak už začněte dělat razantní kroky, vyhoďte paní Wagnerovou ze strany a začněte dělat nějaké vididtelné kroky, aby Vám vaši bývalí voliči ještě věřili. Od strany zelených bych čekal, že prosadí zatrolejování prodloužení Vrchlického ulice, odstraní souběh autobusů a trolejbusů, což je adekvátní ekologický nesmysl, autobusy musí navazovat na ekologickou trolejbusovou dopravu a ne být s ní v souběhu, místo projektů paní Wagnerové, jako Picasso v době ekonomické krize, vyhazování peněz za park Gustava Mahlera ve městě, kam přijedou ročně čtyři autobusy německých turistů a většina Jihlavu mine, protože Telč je lákavější!!! Takže tu dámu vyhoďte, a žačněte konečně dělat něco pro lidi. Pár Němců v autobusech Jihlavu nezachrání, daně odvádí ti, co v Jihlavě pracují a potřebují se dostat do práce. Zbavte se už konečně kariéristů a uvědomte si, co je pro občany města to nejdůležitější. Dostat se do práce a ne dávat školou povinným dětem peníze na výstavu Picassa, aby se aspoň mohla vykázat nějaká návštěvnost a obhájit rauty paní Wagnerové z peněz daňových poplatníků. Chci jezdit do práce jako člověk a ne jako dobytek, a nechci, aby o tom, jak budu jezdit do práce, rozhodovala nějaká extravagantní dáma, která má před radnicí parkování svého vozu zdarma! Já musím jezdit trolejbusem, protože ve městě se zaparkovat nedá!!!
Honza Novák | 2009-10-28 22:53:49 | Reagovat
A co vůbec dělá paní Wagnerová,
když má na starosti sociální věci, školství a kulturu? Stotříleté stařence pogratuloval v domově důchodců pan Vymazal, ve školách, kterým chybí peníze na platy i investice se angažuje Vovsík, nerentabilní výstavu podivínského Španěla povinně zachraňují školáci a důchodci. Že by nám byla pouze na okrasu???
občan | 2009-10-29 08:43:25 | Reagovat
Tady se vyřizujou nějaké "účty", že Jane Nováku? :-) Jinak si dovolím požadavek k DP, pořiďte do vozů omyvatelné sedačky, ty textilní vypadají časem jednak nevábně a někdy jsou s prominutím i prochcané.
Kultura cestování | 2009-10-29 13:54:50 | Reagovat
Pan kulturo!
Pane kulturo, když někdo leze do politiky, tak musí počítat s tím, že bude všem lidem na očích. Za to má také nadstandartní plat. Paní Wagnerová šla do voleb s tím, že bude plnit program strany zelených. Pokud jsme volili stranu zelených, tak jsme si naivně mysleli, že bude preferovat hromadnou a nikoliv individuální dopravu, ekologii a podobné věci. Strana zelených voliče podvedla, její členka, kterou je vidět nejvíce ze všech, dělá všechno jiné, jenom nenaplňuje stranický program. Ano, vyřizuji si s ní své soobní účty, protože mě jako voliče podvedla! A už jí nikdy, stejně jako její straně, hlas nedám. A doufám, že stejné udělají i ostatní voliči. Máme demokracii, pane kulturo, a ne diktaturu mocných, kteří voliče potřebují jenom měsíc před volbama, a pak se na ně zvysoka vykašlou. Ale pokud chcete před nimi dál hrbit svůj hřbet, tak se aspoň podpište. Váš bratr Jan.
Honza Novák | 2009-10-30 14:25:17 | Reagovat
Proč lžete?
Ludva | 2009-11-01 12:24:52 | Reagovat
Matematika
Mě fascinuje matematika DP. V jednom odstavci se dočtu, že nenavýšení rozpočtu znamená pokles 7% v počtu kilometrů pro trolejbusy, ale v intervalech mezi spoji se to má projevit přechodem z 10 na 14 minut, jak se píše v dalším odstavci. Ať počítám jak počítám, stále mám pocit, že je to nesmysl.
Tom | 2009-10-28 19:00:48 | Reagovat
špička
Tak prej na DP uvažujou o zrušení dělených linek,které jezdí ve špičce ,tak proč píšou v Deníku ,že se to nebude týkat špičky.Tak někdo tady lže lidem!
veboš | 2009-10-31 20:00:52 | Reagovat
Ano, dotkne se to i spojů ve špičce, to je samozřejmé, linka A nebude jezdit ve špičce po 10 minutách, ale např. po 14 minutách. Podobné to bude zřejmě i na ostatních linkách. Je tu možnost, kterou v pondělí navrhnu vedení, že by se jezdilo pořád stejně a až by prostě došly finance, tak buď by radnice zaplatila za služby dál, nebo by se radikálně či úplně zastavil provoz. Pak by si Jihlava možná uvědomila, co pro ni MHD znamená a jakou má ve městě důležitost. Představte si, kdyby MHD tři dny nejezdila, každý by vyjel autem, nebylo by kde parkovat, myslím si, že by byl pěkný zmatek.
Marek Řezáč | 2009-11-01 10:00:26 | Reagovat
No já myslím, že nápad je to VELMI dobrý, protože kyž dojdou peníze, tak to zrovna bude okolo voleb do zastupitelstev. Takže to dostanete ještě peněz.
Petr | 2009-11-01 10:38:34 | Reagovat
Já si taky myslím, napadlo to jednoho kolegu, mě se to jeví jako velmi dobrý nápad..
Marek Řezáč | 2009-11-01 12:04:52 | Reagovat
re
no myslím si, že by se až tak moc nedělo. Jihlava není ttiž Praha, tam by nastal kolaps. zde by lidi buť zůstali doma, nebo, by jeli autem a nebo šli taky pěšky. A pane Řezáči, mohlo by se otiž taky stát, že by si uvědomili, že nepotřebují předražené MHD a jejich arogantní řidiče, kteří se vyžívají v tom, když mohou někomu zavřít před nosem a odjed. A že takových koegů máte!! Jiní zase jezdí jako kdyy právě vbrali banku a potřebují se dostat co nejrychleji někam na konečnou. celkově mi poslední dobou nepříjde, že jihlavská MHD by měla sloužit občanům!!!
xmolly | 2009-11-01 18:20:03 | Reagovat
reakce
V něčem máte pravdu.Někteří řidiči jak na autobusech či trolejbusech jezdí jak smyslů zbavení.Vyrazí z A.Dolu nebo od Bosche jak závodníci a u Tesly nebo na náměstí pak stojí třeba 3-4minuty.A to ještě chystají docela husté zdražení jízdenek od prosince a čipovky pro Jihlavu jsou k ničemu.Jako by nestačilo, že v Brně to krachlo ještě než se to rozjelo a v Praze už taky zjištujou, že tudy cesta nevede, ale tam mají aspoň lidi možnost výběru mezi klasickou průkazkou a čipovkou a co myslíte že vede-samozřejmě klasika.
veboš | 2009-11-01 21:33:10 | Reagovat
Vždyť vám předplatné na kartě zůstane. Ta karta bude mít dvě funkce. Buď klasické stávající předplatné a nebo funguje jako peněženka, kde se vám po vystoupení odečte počet projetých zastávek a při přestupu do 30 minut máte ve druhém voze 70% slevu na další odpočet zastávek. Papírové jízdenky také zůstanou, ale zde budou prodávány na počet zastávek, každopádně výjdou dráž, než na kartu. To jen na vysvětlenou, ale sám z toho systému taky radost nemám. Ten čas byl férovější, jen se měla větší škála než jen 60 min.
Petr | 2009-11-02 00:36:37 | Reagovat
A už jste si někdy zkoušel označit čipovou kartu když jich máte v peněžence několik různých? (Bosch, Dukla, MHD?) Mě usobně to nejde a musím jí vždycky vyndat a označit. Za chvíli se mi už ale ani ty čipovky do peněženky nevejdou tak nevím co budu dělat.
arthur | 2009-11-02 16:46:26 | Reagovat
Já nejsem řidič, ale my cestující jsme dalece větší prasata, nadáváme, chodíme pozdě na zastávku, ve vozech děláme bordel, píšeme po sedačkách, stojíme, kde nemáme, nepouštíme staré lidi sednout. Doufám, že vám je jasné kam mířím, ti řidiči jsou stejní jak valná většina z nás.
Petr | 2009-11-02 00:39:26 | Reagovat
re:
To mluvíš o sobě?!:o) Mě nikdy nenapadlo to co zmiňuješ. A nejhorší chování, jsem zažil právě od důchodců, když jsem měl po komplikované operaci nohy a chodil o berlích tak bych nepřál zažít nikomu jízdu MHD od domu zdraví do města.
xmolly | 2009-11-04 04:26:48 | Reagovat
Milí Jihlaváci
Vy z těch čipovek děláte třetí světovou. Přijeďte se podívat do Pardubic, tady to v pohodě už pár let funguje, nikdo nepotřebuje žádné papírové průkazky a je klid. Akorát si tu čipovku holt musíte ze šrajtofle vyndat, když nemáte lítačku a jedete za hotové. Ale pokud máte lítačku, tak nikde nepípáte ! Maximálně ji vyndáte, když jde revizor.
Standa | 2009-11-11 10:07:19 | Reagovat
Jenže v Pcích bylo mechanisované odbavování cestujících a tudíž se zavádělo něco nového, co je potřeba zmodernisovat. Ne jako v Jihlavě, kdy jsme byli snad první město v ČR, které mělo elektronické označovače v t-busech a busech.
zdenek | 2009-12-11 15:36:46 | Reagovat
Reklama
15.04.2024 AktualityJihlavané oslaví Den Země na náměstí a v zoo, v kraji bude i Den proti úložišti

Jihlavané oslaví Den Země koncem týdne na Masarykově náměstí, kde také mohou darovat bicykly do sbírky Kola pro Afriku. Program tam bude 19. dubna. V Novém Městě na Moravě se děti o den ...

Komentáře (1)
15.04.2024 AktualityV Kostelní Myslové na Jihlavsku padl teplotní rekord z roku 1961

V Kostelní Myslové na Jihlavsku byl v neděli nejteplejší 14. duben od roku 1961, meteorologové tam naměřili 22,4 stupně Celsia. Třiašedesát let staré maximum bylo 21,6 stupně Celsia. Teplotní ...

Komentáře (0)
15.04.2024 AktualityNa základně v Náměšti se zranil voják

Při výcviku na základně vrtulníkového letectva v Náměšti nad Oslavou na Třebíčsku se zranil jednačtyřicetiletý voják. Spadl z několikametrové výšky a záchranáři ho museli se ...

Komentáře (0)
15.04.2024 AktualityDo 20 minut bez pokuty

Vedení města své občany opakovaně vyzvalo, aby se například při nákupech či vyzvednutí léku v lékárně nebáli zaparkovat zhruba na 15 minut v zónách bezplatně. Primátor města Petr ...

Komentáře (1)
15.04.2024 AktualityNapsal a umístil na Facebooku nejvíc čtyřverší

Novinář Antonín Zvěřina z Třebíče sbírá rekordy. Aktuálně má dva certifikáty o vytvoření českého rekordu z Agentury Dobrý den v Pelhřimově, která české rekordy registruje. První ...

Komentáře (0)
14.04.2024 AktualityČerné skládky rostou jako houby po dešti

Napříč Jihlavskem meziročně roste počet černých skládek. Lidé totiž čím dál častěji nepotřebnou ledničku, pneumatiky a další zbytečné harampádí raději vyhodí někde do strouhy ...

Komentáře (0)
14.04.2024 AktualityNázvy i čísla v Jihlavě budou jednotné

Ulice, budovy a veřejná prostranství v Jihlavě se musí označovat jednotně. Rozhodli o tom na svém posledním jednání městští zastupitelé, kteří jednomyslně schválili tzv. Manuál jednotného ...

Komentáře (4)
14.04.2024 AktualityHovězí gulášek na pivu pekla vítězka v troubě přes noc. Porazila s ním i starostu

Ve Vysokých Studnicích nedaleko Jihlavy si v sobotu večer dali dostaveníčko mistři kuchařského a pálenkářského řemesla. Obec totiž na první dubnovou sobotu připravila v pořadí už třetí ...

Komentáře (0)
13.04.2024 AktualityTvé vzpomínky jsou pro nás svaté, přála rodina stoleté paní Anně

Sté narozeniny oslavila v úterý v Alzheimer HOME Jihlava Anna Nováková. Svůj profesní život v Jihlavě věnovala výchově nejmladší generace. Narodila se v Poštorné na Břeclavsku, kde také ...

Komentáře (0)
13.04.2024 AktualityRučení na elektrokolo? Jen na „motorku“

Pokud jste po zimě ještě nevyjeli na elektrokole, protože se vám za něj nechce platit povinné ručení, můžete v klidu šlápnout do pedálů. Zcela jistě máte běžné elektrokolo a nová zákonná ...

Komentáře (0)
13.04.2024 AktualityLupič před policisty prchal v Jihlavě skokem z okna bytu. Ovšem marně

Kariéra zloděje má někdy jepičí život. Své o tom ví lupič (30), co kvůli sérii tří vloupání do bytů a rodinného domku během jediného dne čelí obvinění hned ze tří trestných činů. V ...

Komentáře (0)
12.04.2024 AktualityŠéf rady postižených: Město by mělo vyřešit bezbariérové WC

Desítky eurozámků pro zdravotně postižené jsou k dispozici na Vysočině v různých institucích a zařízeních. V Jihlavě však dlouhé roky nejsou veřejné bezbariérové toalety. Předseda ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net