Reklama
Dnes je sobota 20.04.2024     svátek má Marcela

Levnější varianta vedení VRT přes Vysočinu bude severně

Ilustrační foto: Pixabay
Ilustrační foto: Pixabay

19.9.2019 Aktuality/Komentáře (10), autor:
-čtk-

Ze zvažovaných variant vedení vysokorychlostní trati (VRT) mezi Prahou a Brnem vychází podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) na Vysočině nejlépe trasa severním směrem. 
Její stavba má být až o třetinu procent levnější než vedení dráhy přes Pelhřimovsko, kde je navíc vodárenská nádrž Švihov. Trať pro vlaky s rychlostí až 320 kilometrů v hodině by tak Vysočinou mohla vést přes Světlou nad Sázavou, Jihlavu a Velké Meziříčí. Celá VRT mezi Prahou a Brnem by mohla být rozestavěná v roce 2030, řekl ředitel odboru strategie SŽDC Radek Čech.
Zástupci SŽDC v Jihlavě představili první výstupy ze studie proveditelnosti VRT mezi Prahou a Brnem. "Víme, že varianta severní, to znamená varianta přes Poříčany a Světlou nad Sázavou, při výrazně nižších nákladech plní úplně stejné cíle jako varianta přes Benešov," uvedl Čech. Volbu severní varianty podle Čecha ale ještě musí schválit ministerstvo dopravy.
S návrhem SŽDC byl spokojený radní Kraje Vysočina Jan Hyliš (ČSSD), který má na starosti dopravu. "Do vyhledávací studie byly zapracovány i naše připomínky," uvedl. Za důležité považuje napojení VRT na krajskou Jihlavu. Podle informací SŽDC by v Jihlavě mohl vzniknout terminál v části Pávov.
Příprava stavby VRT mezi Prahou a Brnem je podle Čecha pro SŽDC prioritou. "Chápeme ji jako základ budoucího systému rychlých spojení v České republice," uvedl. Tratě budou mít přesah do zahraničí. Dokumentaci pro územní řízení by správa železnic chtěla letos zadat pro úsek z Prahy do Poříčan a příští rok pro úseky do Světlé a od Brna k Velkému Meziříčí, kde je zřejmé, kudy trasa povede. "Ve variantách budeme s krajem řešit ideální trasu pro ten prostřední úsek mezi Světlou nad Sázavou a Velkým Meziříčím," uvedl.
Stavební povolení pro první úseky VRT by chtěla SŽDC mít v roce 2025, pak by měly následovat další úseky. "Tak, aby v roce 2030 byla ideálně celá trať mezi Prahou a Brnem již rozestavěná, některé úseky možná už i dokončované," uvedl Čech. Pro uskutečnění projektu je podle něj důležitá podpora vlády i parlamentu.
Vysokorychlostní trať by měla zkrátit vlakové spojení mezi Prahou a Brnem přibližně na hodinu. Odhadované náklady její stavby podle Čecha převyšují 100 miliard korun. Jeden kilometr tratě bez mostů a tunelů podle něj stojí zhruba 400 milionů. Na Vysočině zvažuje SŽDC kromě Jihlavy umožnit sjezd vlaků z VRT u Světlé nad Sázavou, u Velkého Meziříčí, případně Velké Bíteše.
Na Vysočině v minulosti proti vedení VRT protestovala řada obcí. V místech, kde je vedení trasy už zřejmé, podle Čecha SŽDC komunikuje s kraji a starosty. Směr trati se podle něj měnit nedá, ale je možné ji umístit do mělkého zářezu nebo zakrýt.

Diskuze k článku

Nový komentář

Scifi
Pokud půjde jako modernizace D1, tak to nebude ani za 100let. Se podívejte např. k Číňanům jakou mají kilometrovou výstavbu dálnic a železnic a my se ser.eme s pár km  páteřní infrastruktury dá se říci již 30 let. Hnus!!!
blade | 2019-09-20 20:59:57 | Reagovat
DOTAZ na Hnus !!!
Pozor! Státní hranice (3/10)
 Dnes22:05
Co se dělo na hranicích mezi únorem 48 a listopadem 89

Je tento publicistický pořad korektní ?
Jediným kvalifikovaným na posouzení je "blade"
------------------------------------------------------------------
blade říká:
Sobota, 24. 8. 2019 v 11:14
Tady je nějaký G-bloger opravdu tu du dum dum
Při odvodu na vojnu jsem na dotaz kam chci jít, jsem řekl k Pohraniční stráži, protože k nějakým bigošům se mi nechtělo. Koukli do nějakých papírů, řekli maturitu má a po základním výcviku ve Volarech a Zadním Chodově jsem se jako veldr. objevil v tzv. prvním sledu na pohraniční rotě Černé jezero, prapor byl v Železné Rudě a brigáda v Sušicích.
Tak, že v kostce za komunistů pro mne hovno zle.
Nyní taktéž a nemám potřebu se nikde stranicky či jinak politicky angažovat
Toliko k Rudým buňkám architekte!
-----------------------------------------------------------------------
Mohl by "blade",
velitel čety pohraniční stráže  v komentáři uvést:
1/ odpovídá Pozor! Státní hranice (3/10) skutečnosti ?
2/ V čem se odchyluje od pravdy ?
 
Zdeněk | 2019-09-21 22:55:20 | Reagovat
PS.  To vittte Hnus !!! je Hnus ?

"Se podívejte např. k Číňanům jakou mají. . . "

"Chceš být novinář? Pak musíš správně odpovědět na otázky o straně! Čínské žurnalisty čekají povinné testy

Čínská mobilní aplikace poučuje
o tezích prezidenta Si Ťin-pchinga.
Úspěšné splnění testu bude nutné k získání novinářské akreditace.
Článek
Novináři v Číně budou muset od října absolvovat testy, ve kterých stát ověří jejich loajalitu k režimu a znalost ideologie prezidenta Si Ťin-pchinga. Tamní regulační orgán poslal minulý měsíc oznámení o novém opatření do více než deseti státních mediálních organizací v Pekingu. Informoval o tom web britského deníku The Guardian.
Čínská vláda letos spustila mobilní aplikaci s názvem Xuexi Qiangguo, ve které se uživatelé mohou poučit o smýšlení čínské komunistické strany. Na čínské mutaci obchodu s mobilními aplikacemi Apple Store je v současnosti nejčastější stahovanou položkou. Právě z této aplikace mají novináři čerpat své znalosti, aby byli schopní testem úspěšně projít, a získat tak svou novinářskou akreditaci.
Opatření se pravděpodobně brzy dotkne každého novináře v zemi. Některým žurnalistům mimo hlavní město už chodí výzvy, aby se do aplikace zaregistrovali.
„Odshora dolů, zleva doprava, nemyslím si, že tomu někdo bude moct uniknout,“ sdělil pro The Guardian jeden z novinářů z provincie Šan-tung, který dodal, že by se k tématu neměl vyjadřovat.
Samotná zkouška bude rozdělena do pěti testovacích bloků. Dva z nich otestují pochopení socialismu, další se budou zabývat například podstatou propagandy.
Obecně se nepředpokládá, že by měl být test nějak těžký. Jednotlivé mediální organizace by měly v blízké době sestavit učící se skupiny novinářů a kolektivně začít s přípravou. Vzorové otázky vláda brzy nahraje do aplikace Xuexi Qiangguo.
Test bude možné opakovat pouze jednou. Zatím není jasné, zda budou muset novináři skládat zkoušku pokaždé, když budou chtít žádat o novou akreditaci, tedy každých pět nebo šest let.
„Abych byl upřímný, ten test vlastně moc neznamená,“ řekl výše zmíněný novinář z provincie Šan-tung. „Je to jen další krok k omezení veřejné diskuze.“
--------------------------------------------
"Novináři v Číně budou muset od října absolvovat testy, ve kterých stát ověří jejich loajalitu k režimu"
President Zeman je doveze z příští návštěvy u přítele prezidenta Si Ťin-pchinga a za pomocí min. spravedlnosti a předsedy vládx je  zavede v tu-zemsku,  že ?
 
Zdeněk | 2019-09-21 23:22:12 | Reagovat
Psychotest pro naše řidiče
 http://jdem.cz/fe9tj6
blade | 2019-09-29 16:01:21 | Reagovat
Ano, jde tady hanebně pomalu skoro všechno a dopravní infrastruktura neni výjimkou - rozvleklé plánování, pomalá výstavba, diskutabilní kvalita,... nápomocnost státu lidem nejen v tomto ohledu bídná.
Ale dávat v něčem za příklad zrovna rudou totalitní Čínu? To už je fakt tragédie. Pomalu ve všem tam komouši pohrdají lidmi, přírodou,... leda bezohledná demolice, po nás potopa.
Podobně jak soudruzi devastovali lidi a zemi tady.
Storm | 2019-09-22 21:56:26 | Reagovat
Ale jdi ty šmudlo
Jen tohle by naším tempem nepostavili ani za tisíc let ty rudá totalitní Číno! http://jdem.cz/fe9td5
blade | 2019-09-29 15:32:36 | Reagovat
Strome
se podívej ještě jednou a pořádně. Kde je ta devastace přírody při výstavbě těchto silnic konzumente protičínské propagandy  °;;°
blade | 2019-09-29 15:39:46 | Reagovat
To nic není, my přece máme D1....
Z Číny - http://jdem.cz/fe9tf7
blade | 2019-09-29 15:50:31 | Reagovat
Psychotest pro Stroma
http://jdem.cz/fe9tj6
blade | 2019-09-29 16:02:38 | Reagovat
Čínská železnice
hlavně si to přehraj od času 39:45 ty rudá totalitní Číno ..přírodo ... Strome - http://jdem.cz/fe9tr3

Železniční velmoc Čína upevňuje své prvenství na poli vysokorychlostních tratí. Inženýři v nejlidnatější zemi světa pokořili další milník, Čína je totiž jediným státem světa, kde průměrná rychlost některých vlaků na pravidelných linkách přesahuje hranici tří set kilometrů v hodině. Rekordu se podařilo dosáhnout zvýšením maximální povolené rychlosti na trati mezi Pekingem a Šanghají na 350 kilometrů v hodině. Upozornil na to anglický časopis Railway Gazette.
Nejrychleji jezdí v Číně dvojice vlaků mezi stanicemi Peking Nan a Nanking Nan západně od Šanghaje. 1021 kilometrů urazí za tři a čtvrt hodiny průměrnou rychlostí téměř 318 kilometrů v hodině. Jeden z dvojice vlaků poté pokračuje přímo do Šanghaje, druhý jede do přilehlého města Chang-čou.
První souprava vyráží v devatenáct hodin z Pekingu, druhá o čtyři minuty později. „Zdá se to jako nic, dokud si neuvědomíte, že při maximální rychlosti 350 kilometrů za hodinu oba vlaky dělí 21kilometrová vzdálenost,“ píše Railway Gazette.
blade | 2019-09-29 16:55:35 | Reagovat
Reklama
16.04.2024 AktualityNa měsíc uzavřou obřadní síň krematoria

Kvůli opravě střechy budovy bude od 22. dubna do 25. května uzavřena obřadní síň jihlavského krematoria. Informoval o tom mluvčí Služeb města Jihlavy Martin Málek. Realizaci má na starosti ...

Komentáře (0)
16.04.2024 AktualityŽalobce chce za vraždu ženy v Jihlavě pro její dceru přísnější trest

Vraždou ženy v Jihlavě z loňského února se bude zabývat odvolací Vrchní soud v Olomouci. Krajský soud v Brně její dceři za čin uložil 18 let vězení, odvolala se jak obžalovaná, tak státní ...

Komentáře (0)
16.04.2024 AktualityVysočina má pro katastrofy humanitární jednotku

Pokud by na Vysočině došlo k nějaké například živelné tragédii, kraj má pro zásah k dispozici speciální humanitární jednotku. Ta působí pod Oblastním spolkem Českého Červeného kříže ...

Komentáře (0)
16.04.2024 AktualityZchátralý sportovní areál v jihlavském v Bedřichově projde velkou proměnou

Více než dvě desítky lidí z řad veřejnosti dorazily 21. března března na veřejné projednání revitalizace sportovního areálu v Bedřichově. Setkání se konalo v pohostinství Zezulkárna. ...

Komentáře (5)
16.04.2024 AktualityŠkodovka je po nehodě na dálnici na odpis, policie hledá svědky a záznamy z kamer

Dálniční policisté z Velkého Beranova šetří od nedělního rána nehodu Škody Kodiaq se slovenskou poznávací značkou na dálnici D1 ve směru na Brno blízko sjezdu na Větrný Jeníkov. Osobní ...

Komentáře (0)
15.04.2024 AktualityJihlavané oslaví Den Země na náměstí a v zoo, v kraji bude i Den proti úložišti

Jihlavané oslaví Den Země koncem týdne na Masarykově náměstí, kde také mohou darovat bicykly do sbírky Kola pro Afriku. Program tam bude 19. dubna. V Novém Městě na Moravě se děti o den ...

Komentáře (1)
15.04.2024 AktualityV Kostelní Myslové na Jihlavsku padl teplotní rekord z roku 1961

V Kostelní Myslové na Jihlavsku byl v neděli nejteplejší 14. duben od roku 1961, meteorologové tam naměřili 22,4 stupně Celsia. Třiašedesát let staré maximum bylo 21,6 stupně Celsia. Teplotní ...

Komentáře (0)
15.04.2024 AktualityNa základně v Náměšti se zranil voják

Při výcviku na základně vrtulníkového letectva v Náměšti nad Oslavou na Třebíčsku se zranil jednačtyřicetiletý voják. Spadl z několikametrové výšky a záchranáři ho museli se ...

Komentáře (0)
15.04.2024 AktualityDo 20 minut bez pokuty

Vedení města své občany opakovaně vyzvalo, aby se například při nákupech či vyzvednutí léku v lékárně nebáli zaparkovat zhruba na 15 minut v zónách bezplatně. Primátor města Petr ...

Komentáře (1)
15.04.2024 AktualityNapsal a umístil na Facebooku nejvíc čtyřverší

Novinář Antonín Zvěřina z Třebíče sbírá rekordy. Aktuálně má dva certifikáty o vytvoření českého rekordu z Agentury Dobrý den v Pelhřimově, která české rekordy registruje. První ...

Komentáře (0)
14.04.2024 AktualityČerné skládky rostou jako houby po dešti

Napříč Jihlavskem meziročně roste počet černých skládek. Lidé totiž čím dál častěji nepotřebnou ledničku, pneumatiky a další zbytečné harampádí raději vyhodí někde do strouhy ...

Komentáře (0)
14.04.2024 AktualityNázvy i čísla v Jihlavě budou jednotné

Ulice, budovy a veřejná prostranství v Jihlavě se musí označovat jednotně. Rozhodli o tom na svém posledním jednání městští zastupitelé, kteří jednomyslně schválili tzv. Manuál jednotného ...

Komentáře (4)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net