Reklama
Dnes je čtvrtek 21.03.2019     svátek má Radek

Trolejbusová linka „B“ bude v novém

Ilustrační foto: archiv JL
Ilustrační foto: archiv JL

24.8.2017 Aktuality/Komentáře (5), autor:
Pavel Bajer

 

Během několika dnů začnou v krajském městě práce na zasíťování trolejovým vedením ulice Vrchlického. V současné době bylo ukončeno výběrové řízení.

Podle informací Města provede práce zhotovitelská firma za 16 milionů korun. Celkem 85 % z této částky by měla pokrýt evropská dotace.

„Práce budou zahájené během září. K jejich dokončení by mělo dojít do konce listopadu, protože od prosince dojde ke změně v trolejbusových linkách,“ informoval náměstek jihlavského primátora Vratislav Výborný (ČSSD).

Ředitel Dopravního podniku Josef Vilím JL upřesnil, že výstavba bude zahájena 1. září.

Ulici Vrchlického s Dolinou bude od prosince nově spojovat linka „B“. V rámci prací vznikne ve Starých Horách pod železničním přejezdem otočka, kde bude mít linka „B“ konečnou.

Na novém úseku trasy bude linka „B“ obsluhovat tři nové obousměrné zastávky. Jednu u Domu zdraví, druhou u marketu Uni hobby a třetí v ulici Zimní.

Od 1. prosince má také zaniknout okružní linka „BI“. Nahradí ji linka „D“. Ta bude spojovat hlavní nádraží s Domem zdraví. Jezdit bude po stejné trase, jako nyní BI.
U Domu zdraví se tato linka bude otáčet a vracet se ve směru na hlavní nádraží.
V následujících letech chce jihlavský dopravní podnik zakoupit nové trolejbusy a autobusy.   

„Chceme koupit devět nových trolejbusů a devět autobusů na stlačený CNG plyn,“ vyjádřil se již dříve náměstek ředitele dopravního podniku Jaroslav Šetek.

S nákupem autobusů pak dopravní podnik počítá v letech 2018 až 2019. Nové trolejbusy by mohly začít jezdit po jihlavských ulicích někdy v letech 2020 až 2022.
Od pátku 1. září navíc končí letní jízdní řád trolejbusových a autobusových linek v Jihlavě. Platit opět začnou standardní jízdní řády.

Nový komentář

Komentáře

Zachovat linky B a BI a přidat D
Zánikem klasické linky B a BI bude cestování na hřbitov, dětí do škol značně zkomplikované. Lidé jedoucí z centra, z Březinek, ze Slunce se bez přestupu nedostanou ke hřbitovu, děti tudy jezdí do dvou základních škol, na sportoviště, na internát. Já bych raději nechal linky B a BI ve stávající podobě a linka D by jezdila ze Starých Hor přes S.K.Neumanna, Zimní, kolem UNI hobby k Poliklinice, odtud na Masarykovo náměstí a na Dopravní podnik. Takže lidé jedoucí ze Starých Hor, Horního Kosova a Polikliniky by se bez přestupu dostali až na Dopravní podnik. Tudíž by mohli odpadnout přestupy z linky A na B, které ve špičce kvůli zpoždění stejně nefungují a cestování by tak bylo plynulejší a konfortnější. Ve špičce od 5 do 8 a od 13 do 17.30 by mohl být interval 12 minut a mimo špičku do 20 hodin 15 minut. Lidé by pak netrávili čas dlouhým čekáním na zastávce a ještě by jim ubylo nepříjemné přestupování.
​ Linka C by navíc mohla z Březinek pokračovat až ke Kauflanu, kde je obchodní zóna a lidé z Březinek by zde i mohli přestoupit na další spoje na Bedřichov a dále, tudíž by nemuseli cestovat do centra a úspora času by byla desetiminutová, dnes je lepší jet autem, nebo pěšky a na kole.
​ Linka 6, která tím pádem nebude na Vrchlického potřeba by mohla jezdit od Motorpalu na S. K. Neumanna, odtud do ulice Buková, kde vyrostlo nové sídliště, projet na ulici Rantířovská, kde je bytová výstavba a sídlo firem, kam lidé musí autem, či zdlouhavě pěšky, odtud by autobus pokračoval do zastávky U Hřbitova, zde odbočil do stejnojmenné ulice a tou pokračoval až k Seifertově a na Masarykovo náměstí k Městskému nádraží. Na této trase není žádné vhodné spojení a docházková vzdálenost je opravdu velká a lidé jsou pak nuceni použít automobil, vozit děti do škol autem, protože jim tu nic nejede a MHD by mělo reflektovat nové potřeby města a novou výstavbu. 
 Další problém je kapacita spojů do průmyslové zóny, rychlejší spojení Červeného Kříže s centrem a linka 4 vůbec jezdí v nelogické trase a část průmyslové zóny je zcela neobsloužena, chybějící chodníky a přechody ani netřeba zmiňovat.
​ Myslím si, že pokud bude MHD lidem blíže k jejich domovu, zaměstnání a kulturou či zábavou, může být pro obyvatele zajímavá a začnou přemýšlet, zda raději nepoužít MHD než automobil, samozřejmě by nebylo od věci zamyslet se nad cenovou politikou, ale vše je otázkou peněz, rozpočtu města.
Marek Řezáč
Marek | 2017-08-24 12:21:20 | Reagovat
Tak to je přesné a má to logiku.
kaa | 2017-08-24 13:12:31 | Reagovat
......o peníze bych se nabál, město, který jednomu!!! socialistickýmu primátorovi koupí služební autíčko z daní občanů za 1 200 000,- Kč má jistě dostatek prostředků na MHD, která slouží velkému počtu občanů........ 
km | 2017-08-24 18:14:27 | Reagovat
Aby mohlo být provedeno toto vedení linek, znamenalo by to navýšení ceny cca o 6-8 miliónu korun, dále je potřeba především udržet stávající řidiče a vůbec zaměstnance DP, kde jsou mzdy nízké-od dispečerů po mzdovou účetní, automechanici, kde jsou mzdy hluboko pod celostátním průměrem. Pokud mzdy radikálně neporostou, bude úbytek zaměstnanců pokračovat a těžko se podaří nalákat nové. 
​ Je samozřejmé, že se do navyšování mezd nechce, protože to nejsou nízké sumy za celý DP, ale je to způsobeno dlouholetou podhodnocenou cenou práce, uvidíme, co s tím město bude dále dělat, když ČSSD, ODS hlásají, jak skončí levná pracovní síla. Přitom za rok 2016 byl zisk DP 8 miliónu korun. Ale je to vše politika a nastavení priorit města.
Marek | 2017-08-24 19:50:00 | Reagovat
ty platy jsou opravdu nízký, vůbec ještě, když řidič musí "vyloučit z přepravy" třeba 4 malý cikány, co neplatí a ještě se v plném trolejbusu chvají jako cikáni- zážitek z ut,  nermytí bezďáci to je kapitola sama pro sebe...........to by si měl vyzkoušet Jarda Vymazal, který snad doporučoval druhé zaměstnání, když jste upozorňovali na podhodnocení vaší práce, se to radí z luxusních kanceláří a autíček..........
km | 2017-08-24 20:12:41 | Reagovat
Reklama
ReklamaReklama
18.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Buky u Čerňáku padly kvůli opravě hráze

Je konec příjemným procházkám pod starými buky po hrázi Černého rybníka u Větrného Jeníkova. Všechny stromy na hrázi ...

18.03.2019 Aktuality/Komentáře (20)Europoslanec a válečný novinář Štětina bude besedovat o Rusku

Český europoslanec, novinář, spisovatel a politik Jaromír Štětina (* 1943) bude ve středu 20. března od 17 do 19 hodin besedovat v salonku Radničního minipivovaru ...

17.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Ve vnitrobloku v centru Jihlavy se zřítila část domu

V neděli 17. března o půl desáté dopoledne spadla část objektu postaveného ve dvoře za domem Benešova 2. Objekt, který je v havarijním stavu, byl dlouhodobě ...

17.03.2019 Aktuality/Komentáře (2)Šance pro nový zimní stadion: veřejná sbírka

Horácká aréna, to je pracovní název nového zázemí pro lední sporty, které má vzniknout na místě stávajícího ...

17.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Opilec rekordman: měl přes čtyři promile

Vysočina má s největší pravděpodobností zaděláno na nový rekord. Jeho držitel se jím ale nejspíš chtít chlubit jen tak nebude. ...

17.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Výzva všem háčkujícím ženám

Všechny nadšenkyně, které umí zacházet s háčkem, by měly zpozornět. Právě jim je určena Háčkovací výzva. Do konce března mohou ...

17.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Opereta i muzikál pochází ze stejných kořenů

Paní Lucie, jak je to vůbec dlouho, kdy jste v rodné Jihlavě naposledy vystupovala? Lucie: V Jihlavě jsem naposledy vystoupila před dvěma lety na koncertě “Perly operety”. ...

16.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Turistické značení v lesích, které zlikvidoval kůrovec, projde obnovou

Červená, modrá, zelená a žlutá. To jsou barvy, kterými u nás kreslí Klub českých turistů (KČT) turistické značení. Letos dokonce ...

16.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Výstavba parkoviště u benzinové stanice ONO má ještě letos pokračovat

Město chystá další výběrové řízení na záchytné parkoviště, které má vzniknout u jihlavského Ústředního ...

16.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Gotická Třináctka po Paláci Akropolis zahraje také doma

Jihlavská kapela XIII. Století, která patří ke špičce české gothicrockové scény, chystá aktuálně koncerty v Praze, ale po delším ...

16.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Plníme si sny, říkají hokejky z Třeštice

Vedou si poctivě hokejovou kroniku, a aby toho nebylo málo, Už za necelý měsíc představí členové HC SDH Třeštice svým fanouškům limitovanou ...

15.03.2019 Aktuality/Komentáře (0)Dojet trolejbusem k Boschi? Za tři roky

Již za tři roky mají trolejbusy zajíždět až k firmě Bosch Diesel na Pávově. Celkem 140 milionů korun bude město stát protažení trolejové dráhy ...


Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. edited by N.E.S.P.I
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net