Reklama
Dnes je čtvrtek 25.04.2024     svátek má Marek

Lídr hnutí ANO Pavlík zatajil členství v KSČ, členství v Lidových milicích popírá

Josef Pavlík z ANO (vpravo) při besedě JL s kandidáty do voleb.
Josef Pavlík z ANO (vpravo) při besedě JL s kandidáty do voleb.

14.10.2016 Aktuality/Komentáře (67), autor:
Petr Klukan
,
Antonín Zvěřina

 

  Po Bačiakovi a Sobotkovi přichází Pavlík. Tři lidé z hnutí ANO, kteří zatajovali svou minulost, první dva poté rezignovali. Lídra krajské kandidátky ANO Josefa Pavlíka ze členství v KSČ usvědčuje dokument, který objevil novinář Miroslav Mareš.

 

  Svoji příslušnost v KSČ přiznal až včera. Objevila se i informace o možném členství v Lidových milicích.

 

  „Je to již dávno, už si na to přesně nevzpomínám. Vždyť od té doby uplynulo 30 let. Byl jsem tam (v KSČ) jen několik měsíců,“ sdělil JL.

 

  V předvolební besedě Jihlavských listů s krajskými lídry se JL přímo ptaly na politickou minulost i případné členství v Lidových milicích.

 

  Pavlík reagoval, že je nový v politice a nikde se neangažoval. Včera JL přiznal, že v KSČ byl. Proč to neuvedl při besedě? Otázka prý nebyla přímo položena na členství v KSČ.

 

  Přitom se Josef Pavlík při představování lídrů v novinách 5plus2 (vlastní je Andrej Babiš, předseda hnutí ANO), jevil jako člověk z rodiny postižené komunistickým režimem. Jak v 5plus2 popsal, jeho dědu komunisté v padesátých letech zavřeli a vystěhovali ze statku. O Pavlíkově členství v KSČ zde není ani zmínka.

 

  Členství v Lidových milicích Pavlík nadále vyvrací. „Nikdy jsem nic takového nepodepsal. To je mylná informace,“ zdůraznil Pavlík. Jak JL včera potvrdil, rezignovat nemíní.

 

  Podle investigativního novináře Miroslava Mareše, však Pavlík nemluví pravdu. „Při lustracích nových kandidátů do voleb, jsem objevil dokumenty, které jednoznačně ukazují na jeho aktivní působení v KSČ i členství v Lidových milicích,“ tvrdí Mareš.

 

  Opírá se o dokumenty z Pavlíkovi přihlášky do KSČ. Pavlík byl podle nich kandidátem vstupu do KSČ od roku 1985, 23. listopadu 1987 se stal členem KSČ.

 

  „O členství Josefa Pavlíka v KSČ jsem neměl tušení. To, že to tajil, hnutí určitě zajistilo vyšší preference. Osobně to považuji za nefér jednání,“ vyjádřil se Jan Veleba z Koalice SPD a SPO.

 

 

   Více v tištěných novinách s datem 14. října 2016

Diskuze k článku

Nový komentář

Ovanuly mne doby minulé.
Konkrétně padesátá léta minulého století. Tehdy různí kádrováci - tehdy se ještě neříkalo investigativní novináři - usilovně ve svých archivech hledali, zda někdo nebyl náhodou živnostníkem, tedy třídním nepřítelem nebo dokonce kulakem. Takže spíše než nad typem lidí, jako je pan Josef Pavlík jsem se zamyslel nad typem lidí, jako je Miroslav Mareš.
Mimochodem nejsem voličem ani ANO, ani KSČM.
čtenář | 2016-10-14 10:08:42 | Reagovat
??
Čtenář: A vy necítíte žádný rozdíl mezi živnostníkem, který podnikal a komunistou a možným členem lidových milic? Já jen že to přirovnáváte. Podnikat není trestný čin ani přestupek proti mravům. Účastnit se vlády totalitního režimu s omezováním svobody občanů je minimálně proti morálce. 
Moik | 2016-10-14 11:23:24 | Reagovat
Jistě, že zde rozdíl je.
Ale vykládejte to VŠEM totalitním režimům. Platilo to dříve, platí to i dnes,Vše, co se na někoho najde, se hodí pro ohřátí politické polívčičky. A co se týče něčí minulosti, pan Pavlík měl zřejmě smůlu, že neměl tak dlouhé prsty, aby obezřetně včas nechal skartovat své kompromitující písemnosti a dokumenty. Ti papaláši, kteří k tomu měli blíže, urychleně tyto dokumenty nechali skartovat už začátkem devadesátých let, včetně toho nejvyššího.
čtenář | 2016-10-14 13:12:48 | Reagovat
Mimochodem nejsem voličem ani ANO, ani KSČM.
Mimochodem nejsem voličem ani ANO, ani KSČM.
čtenář | 2016-10-14 10:08:42 | Reagovat

TAKŽE NIKOLI MIMOCHODEM.
Není důležité, čím kdo ne-by ale čím kdo byl.
Pokud se nepodepíše pod svoji kritiku druhých osob, tak lehce nezavádí, ale hnusně smrdí.
Proč je nutné legitimovat svůj anonymní komentář tím čím jsem nebyl.
Napadat investigativního novináře.
Pokoušet se aby jméno publicisty PEHE zlidovělo jako sprostota, posíláním někoho do pehe.
ANONYMNÍ POMLUVA DRUHÉ OSOBY JE  V DEMOKRACII VŽDY ZÁKEŘNÁ SPROSTOTA.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2016-10-14 11:49:30 | Reagovat
Sprosté nadávky a invektivy bakalovce Zdeněčka mne nechávají v naprostém klidu.
On totiž nic jiného, kromě kopírování a chvalozpěvů na Rozehnala neumí. A "jdi do pehe" už zcela  zlidovělo, už s tím nic nenadělá, i kdyby dštil oheň a síru ještě více než Etna.
čtenář | 2016-10-14 13:16:25 | Reagovat
No ale, s Marešem má pravdu. To není zádnej investigativní novinář.
Sedět v hospodě se zapnutým diktafonem a snažit se zachytit senzaci může jen hovado.
XXXXX | 2016-10-14 15:13:05 | Reagovat
OTEVŘENÁ DEMOKRACIE, to ano, ale PODEPSAT SVÉ OBSÁHLÉ KOMENTÁŘE NEMOHU, kdo-ví proč, že?
Zdeněk | 2016-10-14 10:33:58 | Reagovat
Klidně se podepiš Zdeněčku a plným titulem.
Na své obsáhlé komentáře jsi zajisté hrdý, přestože jsou pořád stejné a z vlastní hlavy je v nich pramálo, jen kopírování a opakování stokrát přežvýkaného. Vždyť ty jsi tady častěji než Kalousek v kdysi české televizi. 
čtenář | 2016-10-14 10:42:27 | Reagovat
Každej z nás je podepsanej. Jen ty neumíš číst.
Co třeba Leopold Hilsner.

spokojenej?
XXXXX | 2016-10-14 15:14:40 | Reagovat
Tragédie, přímo pohroma
Tak to je tragédie, ihned složit funkce a zahrabat se po zbytek života pod zem, jak se může bývalý komunista po skoro 30 letech angažovat v politice a veřejném životě? To asi napadne spoustu lidí, najednou budou pohoršeni. Mě je 31 let, nepamatuji si tedy tuto dobu, co se dělo, kdo byl špatnej a kdo zlej. Tudíž pro mě je rozhodující to, jaký je ten člověk nyní, teď. Byla to pokřivená doba, někdo byl na tom lépe, někdo špatně, generace, co tu dobu nepamatuje, nemůže odsuzovat lidi za to, zda byl či nebyl v KSČ. Todle mi přijde jako bulvární zpráva, média to se slávou vytisknout, hele, ukažme si na něj, po několika desítkách let jsme na tebe vyšťourali todle, to je bomba. A co když ten člověk, ač byl v KSČ, byl spravedlivý, pracoval, dělal něco pro lidi? To už nikoho nezajímá, prostě byl člen a ihned je špatný člověk, i kdyby dělal celý život pro lidi. Člověka nesoudím podle toho, zda byl či nebyl ve straně a v dalších dobových organizací, třeba kdyby nevstoupil, nemohl by dodělat školu co chtěl, tak prostě vstoupil. Je důležité, jaký ten člověk je teď, co chce v politice dělat, jak a čeho chce dosáhnout. Je mi líto lidí, kteří se snaží s velkou senzací na každého něco vyšťourat, co se dělo skoro před půl stoletím, bohužel lidé to i dnes hltají a ihned ho odsuzují. Marek Řezáč, podepíšu se, nebudu se schovávat za anonym, nestydím se za svůj názor
Marek | 2016-10-14 11:17:38 | Reagovat
A opravdu se nestydite?
Pane Marek ,nepamatujete si kdo byl spatnej a kdo byl zlej?
Napsal by jste takovou to srdecervouci ''lidskou'' obhajobu pro clena NSDAP?
A nenechte se mylit oni totiz komunisti byly stejna sebranka jak nacisti.Pouze ''pracovaly'' v mirovych podminkach.
Libor Furbacher | 2016-10-14 13:32:15 | Reagovat
To je zase blábol
Třeba takovej člen NSDAP Oskar Schindler. To byl vrah co?
A takovejch vrahů byla spousta jen ty to nemůžeš vědět. Při jedněch jsi nebyl na světě a při druhejch při smyslech.
Měl bys přestat chlastat.
 
XXXXX | 2016-10-14 15:19:28 | Reagovat
Spousta hodnejch.
To xxxxx.
A zmenil Oskar  Shindler vas nazor na NSDAP?Nebo ovlivnily ty ''spousty'' o kterych se zminujete nejak Norimberskej proces kdyz vyhlasovaly NSDAP zlocineckou organizaci?
Tak presne by to melo byt s komunistama.
PS.Dejte si jedno na mne.
Libor Furbacher | 2016-10-14 17:01:28 | Reagovat
Ty vole no právě - to není o straně, ale o jedinci
a proto i mezi náckama i mezi komančema byli slušní lidé. Asi to nikam nedotáhli, ale nebyli tam všichni kvůli tahu, třeba proto, aby měli pokoj, co je na tom složitýho k pochopení. Což samozřejmě nemá vliv na to, že jako ideologie, byly zvrácený.
XXXXX | 2016-10-14 17:17:43 | Reagovat
jo a co tedy "kolektivní vina" ?
Zdeněk | 2016-10-14 18:04:14 | Reagovat
Typicky .
Samozrejme jako jedinci, my cesi jsme vzdycky perfektni .Za nase prusery vzdycky muze nekdo jinej ,nekdo jinej nas donutil abychom to udelaly.My jsme jenom chtely mit klid.
Vsichni vime jak dopadly ''neslusni nackove '' po Norimberku ,ale jak to dopadlo s neslusnejma komunistama?.Vlastne u nas byly jenom slusny ze ano .Pro vas to tam samozrejmne neni tezke pochopit.
Stari mlci a nebo jsou jedni z tech'' hodnych'', a mladi si mysly ze totalitni komunisticka vlada byla neco jako ta dnesni,jenom komunisticka.
Jako treba tady Marek.
 
Libor Furbacher | 2016-10-14 23:29:22 | Reagovat
Vážený pane Fürbachere,
jestliže se cítíte Čechem, neměl jste zbaběle utíkat do zahraničí. "Hrdino". 
čtenář | 2016-10-15 10:08:46 | Reagovat
Nodnoty.
Pane ctenari,v cesku jsem se narodil a s cechama vzdycky citim,proto sem pisi.Ale samozrejme kazdy mame rozdilne nazory na zbabelost.Ja treba bych osobne nemohl ohnout hrbet, slouzit a kejvat rudem  abych mel klid.
Libor Furbacher | 2016-10-17 14:47:30 | Reagovat
A věříte tomu, pane Fürbachere, že já před nimi vůbec neohýbal hřbet a nesloužil jim?
Vykonával jsem svou práci, o politiku se nestaral, zabrblal si sem a tam v hospodě a měl jistotu, že o svou práci nepřijdu, nikomu do análu nelezl a nemusel nikam zbaběle utíkat. Ale Vám bych skutečně doporučoval, abyste se nepletl do současného života této republiky, protože jste na hony vzdálen dnešní reality a se svými názory jste jak se říká omletým, ale správným úslovím "zcela mimo mísu". A protože ve Vás zůstal kus ublíženosti a křivdy, jakož i touhy zůstat aspoň drápkem uchycen tam, odkud jste zbaběle utekl, pletete si do věcí, do kterých Vám už nic není, protože jste se sám vyřadil.
 
čtenář | 2016-10-17 17:46:37 | Reagovat
Ctenar , rovny jako brizka.
Je to velmi zajimave ,ze kdyz se to nesmelo ,tak jste se o politiku nezajimal.Ale nyni nejni jeden clanek aby jste se neomocil,chrabry geroji.
Libor Furbacher | 2016-10-19 22:56:13 | Reagovat
jo, a co soudruh Sta-lin a Ka-tyn, že?
Zdeněk | 2016-10-14 17:09:50 | Reagovat
Pane Pavlíka osobně neznám,
ale koukám,, že jeho členství v lidových milicích je stigma, rovnající se nejhoršímu zločinu. Podobný případ jsem zažil, když v Kostelci zlikvidovali mého známého za stejnou věc. Člověka, který fabrice obětoval všechno a dokonale rozuměl profesi. Vyprávěl, jak ona ozbrojená pěst dělnické třídy fungovala. Všichni se těšili na cvičení (na Čeřínku, kde si hráli na vojáčky a pak se střískali jako carští důstojníci). Źe by šel proti stávkujícím v roce 1989, to pochybuji. Jinak řečeno, měl svoji fabriku natolik rád, že se nechal přesvědčit k členství v LM. A ta samá fabrika se mu nakonec odvděčila. Pan Pavlík má holt větší smůlu, jeho minulost nebude posuzovat fabrika, ale společnost. Zkrátka, skrz ono stigma je vydíratelný i bez toho, že by spáchal zločin..
VladimírV | 2016-10-14 11:21:48 | Reagovat
??
Jako sorry...ale obhajujete členství v lidových milicích..
Už samo o sobě členství v KSČ ukazuje na touhu obětovat úspěchu cokoli - i vlastní přesvědčení anebo ukazuje na souhlas s režimem. Obojí do moderní politiky nepatří.

Ale členství v LM? To byl přece aktivní útvar, který aktivně vytupoval, zastrašoval...? Nebo lidem pomáhali?
Moik | 2016-10-14 11:26:15 | Reagovat
Nic neobhajuji,
pouze konstatuji.O atributech moderní politky bych nerad polemizoval. Nic hezlého ke čtení.
VladimírV | 2016-10-14 12:06:06 | Reagovat
Dříve Lidové milice, dnes třeba těžkooděnci, donašečství, snaha o potlačování svobody slova na internetu,
o které se snaží jistý lidově zvaný Odulý Ptakopysk, rozhánění pokojných demonstrací těžkooděnci nebo aspoň mužem v hnědé bundě, možná se jednalo o bývalého mrtvého studenta Šmída, mohlo by se pokračovat dál a dál, jen nezavírat oči před atributy, jak o nich píše pan Vladimír a doufat, že se to jen přehání.
čtenář | 2016-10-14 13:23:16 | Reagovat
Jo milej zlatej, tak nekonstatuj.
Ti co jim konstatuješ nebyli na světě a pan architekt byl v převleku u voleb. Zato pak mohl kreslit souruhům ubykaci.
XXXXX | 2016-10-14 15:23:27 | Reagovat
Vážený pane XXXXX, ne ubykaci, ale ubykace!
Rád bych Vás s dovolením po-opravil, 
a snad, aby jste mi i tentokrát uvěřil, doložil podrobnosti, které lze těžko vymyslet.
Ubykace:
OV KSČ Jihlava, základní výkop pochromovaným krumpáčem,
po příjezdu bratrských tanků k Pístovu provedl ved. taj. OV KSČ Kožich,dobře si pamatuji, jeho slova, která  pronesl:
"přeji,  budově se zde dělala dobrá politika,  ve prospěch /zdůraznil/ českého lidu".
 
OV KSČ Znojmo, studii.  Dost jsem tehdy naštval hospodáře KV KSČ Drábka,  který mi  sdělil, že pokud přesáhnou náklady v Jihlavě 12 mil, tak mne přibijí za uši na vrata a dodal nemysli si, že žertuju.

OV KSČ ŽDÁR, kde při autorském dozoru přišla policie, aby zatkla kameníka, který na "Bílém domě" v Brně ukradl brusku.
Ved. taj. OVKSČ Hegenbart,  se jim postavil vlastním tělem do cesta a pravil:
"Soudruzi, nyní ne, až to tady dodělá, tak si přijďte".

Na nedávném plenárním zasedání Bloku,
pozor nikoli Blogu, konaném ve vile Stiassini v Brně jsem tvrdil, že vlivem této příhody si pamatuji,
že  Bílý dům v Brně nakreslil Steinhauser.
Bylo jich na mne více, ale nevěřil jsem.
Po setkání s počítačem, jsem zjistil že jsem se jako obvykle mýlil.
  Bílý dům nakreslil architekt Spurný, autor nové brněnské nemocnice, taky žák Profesora Rozehnala.
 
S pozdravem Zdeněk Gryc

 
Zdeněk | 2016-10-14 17:55:42 | Reagovat
PS. Vážení čtenáři JL ...
Již jsem se načetl dosti Vašich invektiv.
Stejně si myslím,
že nepochopíte a že se to "aktivistům", 
v bohatém rámci anonymních pomluv,  nehodí.
-----------------------------------------
Možná ne v Jihlavě, ale ve Stavoprojektu v Brně,  architekturu navrhovali s tím, že zde:
 "bratři  nebudou na věčné časy a nikdy jinak".
A že město si slušnej barák, na 100,  či více let zaslouží.
Na měsíci byl Armstrong, ale myslím, že ani ne 2 hodiny.

S úctou Zdeněk Gryc,
který si myslí, že rozkládat demokracii v česku, návody jak sabotovat dnešní volby, je spíše emotivní než rozumné.
Zdeněk | 2016-10-14 19:25:04 | Reagovat
Pan Havlíček má pravdu, tak s ním nediskutujte a ještě blbě, jste dost mimo.
Rebeka | 2016-10-14 13:18:31 | Reagovat
Ne poprvé.
čtenář | 2016-10-14 13:24:14 | Reagovat
Vážený pane Havlíček
Už jenom to,
že Vás mohu oslovit v JL plným jménem je pro mne "vzácností".
Zajímavostí zde,  je i to, že své jméno uvedl i pan Marek Řezáč.
Jde i o to, že oslovení pane,  zavazuje k slušnosti v další textu,  ne?
 
Myslím, že pokud vstupuji do POLISU, tak bych měl uvést,
NE - ČÍM JSEM NE-BYL,  ALE ČÍM JSEM BYL.
A napsat k tomu třeba. . . prostě jsem tak byl vychován.
Podobně vychován mohl být i velitel německého tanku.
V rámci "kolektivní viny" to vede  k zamyšlení.
Vážím si několika komunistů, o kterých jsem se v JL zmínil,  včetně vedoucího tajemníka OV KSČ Kožicha.
Ten se mi podíval do očí a řek mi:
"Zdenku to bys neměl".
Občas,  při rozhovoru s jeho synovcem na to vzpomenu. Udělalo to na mne nezapomenutelný dojem.
Pokud tak někdo, zejména politik, "sponte sua" uvede minulost, 
je hoden uznání, nikoli zavržení,  či kritiky.
S pozdravem: Zdeněk Gryc
Jo, abych nezapomněl, anonymní pomluvy nesnáším.
V JL nejsou bohužel "vzácností".
 
 
Zdeněk | 2016-10-14 12:36:49 | Reagovat
Milý pane Gryci,
přiznám se, že mi je pana Pavlíka tak trochu líto. Nedomyslel, že pokud se bude chtít angažovat v politice, tak ho lidé vysvlečou donaha. Doba je stále natolik kritická, že svoji pozici těžko unese. Zvlášť proto, že vinu z členství v KSČ tak i v LM neposuzují soudy jako legální instituce v demokratické společnosti, která má petit na to, určit vinu člověka.
 
VladimírV | 2016-10-14 12:46:47 | Reagovat

Díky,
Máte pravdu.
. . . neposuzují soudy jako legální instituce v demokratické společnosti, která má petit na to, určit vinu člověka. .
Po totáči jsem se pokusil o takovou cestu.
Na závěr se  prokurátor se vyjádřil, že nešlo o zločin, ale morální selhání, které není trestné.
Občas si vzpomenu na kauzu architekta Laštovičky.
ZG
 
Zdeněk | 2016-10-14 13:08:50 | Reagovat
Pavlík
Už na debatách byl nevýrazný, neorientovaný a kazil pověst vysočinské ANO. Pokud byl v LM a KSČ a navíc podporuje tichou spolupráci s KSČ na kraji, musí rezignovat.

Zdá se mi, jestli se spíš nešikuje stará kamarádská garda.. agent Bureš, soudruh Pavlík...a kdo je další?
Moik | 2016-10-14 11:28:34 | Reagovat
Novináři to budou mít horší, až nastoupí generace politiků, kteří v době před 89 rokem byli malí kluci. Copak budou vytahovat pak? Už aby to bylo...i když si pak najdou jiné věci..
Marek | 2016-10-14 11:44:36 | Reagovat
Za pár let budou novináři vytahovat kdo byl v ODS začátkem 90. let a spolurozkrádal republiku.  Jen pro pořádek, nejsem Pavlík z ANO, o kterém se tady v článku píše :-)
Pavlík | 2016-10-14 12:17:21 | Reagovat
A to nechci vidět, co se dozvíme o Vencovi Bombarďasovi.
To teprve bude sága !
čtenář | 2016-10-14 15:44:16 | Reagovat
"Novinář" a lustrace
Tak za prvé, výraz "investigativní novinář" u p. Mareše je dost silný výraz. Použil bych jiný. Za druhé, proč to Mareš nezveřejnil před volbami? Protože to měli v záloze brodští komunistů jako "kompro", a teprve, když jim p. Kott z hnutí ANO odmítl koalici ČSSD+ANO+KSČM, tak to na něj vytáhli. Čili špína ze všech tří stran (Pavlík, komunisti i Mareš). 
Donald Trump | 2016-10-14 12:37:50 | Reagovat
Donalde to mi připomíná
ty seš pěkný prase osahávat sedmdesátku. Moje matka by byla jen o dva roky starší. Kdyby žila.
Anebo to bylo jinak?
XXXXX | 2016-10-14 15:29:13 | Reagovat
To že byl kdysi v KSČ mi zdaleka nevadí tak, jako to, že dnes kandidoval za  Babiše. Kdyby kandidoval za KSČ dnes, považovala bych ho za čestného člověka.
Rebeka | 2016-10-14 13:10:05 | Reagovat
Přesně to, si myslí i ZG
Zdeněk | 2016-10-14 13:32:40 | Reagovat
Celá tato kauza je založená na tom, jak se nějaký charakterní investigativní novinář dokáže vynořit se sólokaprem v tu pravou chvíli. 
Ale JL se k takové aféře milerády propůjči. Ostatně v tomto listu se dozvíte i takové perly, že islám je to nejmírumilovnější náboženství, takzvaný Islámský stát vůbec neexistuje, takže vlastně tam zřejmě k žádným konfliktům nedochází (tak proč těm migrantům vlastně říkáme uprchlíci?) a korunou všeho je zjištění, že k masakru v Paříži došlo proto, VŽDYŤ TO BYL KONFLIKT MEZI FRANCOUZI. Nevěříte? Nalistujte si v JL stránku 13.
čtenář | 2016-10-14 13:55:14 | Reagovat
PE-HE
A "jdi do pehe" už zcela  zlidovělo, už s tím nic nenadělá, i kdyby dštil oheň a síru ještě více než Etna.
čtenář | 2016-10-14 13:16:25 | Reagovat
-----------------------------------------------------------------
 Za co vděčíme komunistům – Jiří Pehe
Při sledování nedávných i současných budovatelských thrillerů v naší zemi, jako je šnečí tempo budování dálnic a železničních koridorů, dostavba dálnice D8, oprava dálnice D1, dálniční obchvat Prahy nebo plány na prodloužení pražského metra, se lze jen těžko ubránit pocitu jisté vděčnosti, že komunistický režim navzdory své politické obludnosti dokázal postavit dálnici D1 a vybudovat základní trasy pražského metra.
Dnes 8:33
Představme si, že by se dálnice D1 začala budovat po roce 1989. Vypadalo by to s ní nepochybně v lepším případě jako dnes s D8 (jejíž poslední úsek se možná s obrovským zpožděním nakonec v prosinci otevře, možná ale ne), v horším případě jako s D3, s obchvatem Prahy nebo s rychlodráhou na pražské letiště.
Různí ministři dopravy by nám vysvětlovali, proč nelze stavbu toho kterého úseku zahájit nebo proč stavby stojí. Ekologické skupiny by nepochybně úspěšně blokovaly stavbu D1 přes Vysočinu, protože ta je (na rozdíl zřejmě od Alp, kudy vede několik dálnic) přece zcela unikátním ekosystémem.
Nemusely by se ale moc namáhat, protože stát by nejspíš stejně nebyl schopen vykoupit potřebné pozemky. A pokud by se přece jen podařilo dostat celý projekt do stadia, v němž by se mohlo začít stavět, nejspíš by se zjistilo, že mezitím přestala platit jakási ekologická povolení Evropské unie a je třeba čekat léta na nová. Kdyby se nakonec něco přece jen vybudovalo, zjistilo by se záhy, že se povrch dálnice vydouvá nebo se její okolí sesouvá.
Metro v Praze by se dnes skoro jistě nepostavilo vůbec. Už jen návrh na budování tunelů pod historickým centrem města by vedl ke kampani klubů pro Prahou starou, Prahu současnou, Prahu budoucí, Prahu krásnou, Prahu prehistorickou atd. Kdekoliv by se koplo, obsadili by staveniště na roky okamžitě archeologové, protože střepy džbánku z 13. století se přece musejí řádně prozkoumat….
. . . Kdyby všechny tyto průtahy byly jen důsledkem toho, že český stát – i 27 let po pádu bývalého režimu – prostě zatím neumí navigovat v demokratickém prostředí (v němž z definice existuje mnoho různých úrovní rozhodování a posuzování) s tím, že se to snad postupně naučí, ještě by se šnečí tempo modernizace dopravní infrastruktury dalo snést. Ale problém se zdá být hlubší.
A souvisí, zdá se, do jisté míry právě s režimem, jehož zásluhou máme alespoň D1 a metro, protože se s tím takříkajíc nepáral: když se rozhodl vybudovat metro, přehradu, dálnici atd., tak je na povel z centra vybudoval – i když ne vždy v nejlepší kvalitě. Jenže tento režim jako by také způsobil jakési poranění české kolektivní duše.
Jsme navzdory demokratickým poměrům společnost ustrašená, bytostně konzervativní, v níž vládne pocit, že každá větší změna může být jen k horšímu. Nejlepší je status quo, může být vždy hůř.
Praha je toho všeho symbolem. To, že se ve svém centru za poslední čtvrtstoletí změnila ve skanzen přemalovaný do podoby Disneylandu, v němž se neprosadil ani v existujících prolukách téměř žádný odvážný kus architektury, a že se v ní likvidují týmy odborníků, které přišly s odvážnějšími myšlenkami na změny územního plánu, je výrazem nejen brutálního zákulisního lobbingu a korupce, ale i nejistoty a strachu. A ten je u nás bohužel přítomen i v politice a v reakcích na velké výzvy současnosti.
Takže jděte kam,  nejlépe do PEHE ?
 
Zdeněk | 2016-10-14 19:42:08 | Reagovat
Hehe Pehe, jdi do pehe.
Zdendo, ty už nejsi ani Etna, ty jsi přímo Krakatoa.
A zařídil ses podle mých rad a vhodil do urny obě kandidátky, abys zvýšil voličskou účast? To je totiž věc, která mne jedině zajímá a sice procentní účast voličů.
čtenář | 2016-10-14 19:56:29 | Reagovat
Měl bys požádat Pehehehe, aby tě vzal do Bildebergu.
Vysvětli mu, že jsi velký bakalovec, oni tě tam přijmou s otevřenou náručí.
čtenář | 2016-10-14 19:58:53 | Reagovat
PS. To je jenom část PEHE, celý je na seznam.cz. . . víte prosím kolik set podpisů pod vlastní stavební část a stovky detalních výkresů musí projektant udělit. Vůl ani jeden, jenom bučí. . . bů. . . že?
Zdeněk | 2016-10-14 20:58:32 | Reagovat
Nebuč Zdendo a raději nám pověz, jestli jsi volil Losnu nebo Mažňáka.
A pošeptám ti něco, na co bys sám nepřišel: Jdi zítra volit ještě jednou !
čtenář | 2016-10-14 21:06:51 | Reagovat
PRD-ĎÁK, vždy ve střehu,kdyby byl na Hradě,tak by tam nikdo nevyvěsil RUDÉ TRENKY
Zdeněk | 2016-10-14 22:10:13 | Reagovat
Někdo by tam vyvěsil jeho pokálené od toho, jak lezl do pozadí amíkům.
čtenář | 2016-10-15 09:45:57 | Reagovat
ANKETA : vážení čtenáři JL, vite prosím,kdo byl velitel milicí,které přijeli s plnými zázovníky samopalů,by i s reservním střelivem v rámci "sameťáku" do Prahy? první správné odpovědi se ukloním,ale asi až v po-ndělí...
Zdeněk | 2016-10-14 22:17:00 | Reagovat
himbajs, přece ty milice,tedy přijely, další ko-rekce nechám na Václavu Havlovi, který byl kde, no v ko-rekci,kde ho krmili čím? no přece KAVIÁREM, jak správně uvedl nad-soudruh, "pře-čtenář",který nic nčte,jen tak přelítne očima...světovej feno-mén, že?
Zdeněk | 2016-10-14 22:22:42 | Reagovat
safra né závozníky,ale zásobníky. taky hoby kdo ví, proč zazdili odobné nožičky,které nesly zasedačku v Jihavě,že ? žádného pitomce by ani nenapadlo,že tam měla milice,která vůbec nesouvisí s předmětným článkem B EZ-ZÁKLUZOVÁ DĚLA, že?
Zdeněk | 2016-10-14 22:27:37 | Reagovat
"čtená" je u-přímnš prošen,aby opravil překlepy a gramatiku, děkuji
Zdeněk | 2016-10-14 22:30:02 | Reagovat
ZG se ale fakt těší, na to jak bláboly soudružsky soudruh,který nikdy nebyl ve straně, jak uvedl ve svém 1 komentáři O-KOMENTÁŘÍ, nejlépe v češtině,zbuku už mladší generace tak moc nezná, že?
Zdeněk | 2016-10-14 22:35:30 | Reagovat
BBC: " DOBROU NOC A PEVNOU NADĚJI" takže Jana Masaryka museli zavraždit, že ?
Zdeněk | 2016-10-14 22:38:07 | Reagovat
Uklidni se Zdendo, vezmi si diazepam a hlavně už nebuč !
Vrhá to na tebe podivné světlo. Uznej, co si lidé o tobě pomyslí.
čtenář | 2016-10-15 09:44:25 | Reagovat
PEHE na HRAD
Omlouvám, se za bláboly, překlepy atd.
je sobota den voleb, uvědomme si prosím
konstruktivně
"STÁVAJÍCÍ STAV"
V architektuře je to zaměření budovy, která má být rekonstruována.
Obdobné slovo,  které použil Václav Havel je asanace = ozdravění.
Za co vděčíme komunistům – Jiří Pehe
Při sledování nedávných i současných budovatelských thrillerů v naší zemi, jako je šnečí tempo budování dálnic a železničních koridorů, dostavba dálnice D8, oprava dálnice D1, dálniční obchvat Prahy nebo plány na prodloužení pražského metra, se lze jen těžko ubránit pocitu jisté vděčnosti, že komunistický režim navzdory své politické obludnosti dokázal postavit dálnici D1 a vybudovat základní trasy pražského metra.
v Jihlavě také budovu OV KSČ - administračku - nyní magistrát.
Budova je apolitická. Svině je režim. Administračka magistrátu v Hluboké byla postavena pro policii, nikoli pro Gestapo a STB.
Pehe má být čten celý a nejlépe 3x. žádný lékař nemůže léčit pacoše bez diagnózy. Pokud ji určí přesně, tak může nasadit dobrou léčbu terapii.
PEHE POLOŽIL PRST NA TEPNU DOBY, POPSAL STÁVAJÍCÍ STAV PACIENTA. KTERÉHO JE TŘEBA LÉČIT.
HAVEL VE SVÉ PRVNÍ NOVOROČNÍ ŘEČI UVEDL, ŽE NEBUDE LHÁT:
Novoroční projev prezidenta ČSSR Václava Havla
Milí spoluobčané
čtyřicet let jste v tento den slyšeli z úst mých předchůdců v různých obměnách totéž: jak naše země vzkvétá, kolik dalších miliónů tun oceli jsme vyrobili, jak jsme všichni šťastni, jak věříme své vládě a jaké krásné perspektivy se před námi otevírají.
Předpokládám, že jste mne nenavrhli do tohoto úřadu proto, abych vám i já lhal.
Naše země nevzkvétá. Velký tvůrčí a duchovní potenciál našich národů není smysluplně využit.
Pehe taky nelže, přečtě znovu jeho DIAGNÓZU DOBY. Neposílejte nikoho nikam jeho jménem. Najděte něco konkrétního z obsahu, co není pravda. Anonymní nadávky na autora, či osobu to je jediné co anonymové umí.

Je potřeba se podepsat, i pod to, že PEHE je dobrý kandidát na presidenta.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2016-10-15 07:53:05 | Reagovat
Pehehehe je dobrý kandidát na to, aby už šel konečně do pehe.
A nebo na hrad - myšleno Mírov.
čtenář | 2016-10-15 09:47:22 | Reagovat
A Mitrofanova s Kalousem ušatým a jeho maňáskem Kódlem von Bahnhof si může pro radost vzít s sebou.
čtenář | 2016-10-15 09:48:47 | Reagovat
FONETICKÉ INVEKTIVY = NOVÝ STYL ANONYMNÍCH POMLUV viz komentář k aktuálnímu článku o Polytechnice.
ANONYMNÍM KOMEN-TÁRNÍKŮM v JL silně vadí: KOMENTÁŘE: Kiska versus Zeman – Jiří Pehe. . . etc. . . proč?
Zahraniční pozorovatelé se opakovaně podivují nad politickými protiklady, které vidí v Česku a na Slovensku: na jedné poměrně rozumná česká vláda potýkající se s populistickým a občas nedůstojně se chovajícím prezidentem, na straně druhé populistický vládní mišmaš na Slovensku stojící proti umírněnému a důstojnému prezidentovi.
 
Zdeněk | 2016-10-18 11:09:12 | Reagovat
Máš pravdu Zdeněčku s tím nedůstojně se chovajícím prezidentem. Proto si přečti jeho lži něco níže, co vykládal počátkem 90. let a to je jen něco. Byl to kašpárek a dobře, že můžeme oslavovat, že si ho čert odnesl.
čtenář | 2016-10-18 12:47:53 | Reagovat
Navazuji na Zdeněčka - něco z projevů pravdoláskaře Vency Lahve.
Listopad 1989 - Letenská pláň
Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte
V prosinci 1989 před volbou prezidenta
Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků... Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím.
Z balkonu Melantrichu 1989
Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, že pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce.
17. 12. 1989 v Československé televizi
V budoucnu se, podle mého mínění, musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci, jako má dnes.
Prosinec 1989
Pro mne není rozhodující, s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem.
1. 1. 1990 v novoročním projevu
Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: o republice lidské, která slouží člověku, a proto má naději, že i člověk poslouží jí.
Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co vede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národnostních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují.
Připravujeme koncepci důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají.
Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat…
23. 1. 1990 při projevu ve Federálním shromáždění
Všichni chceme republiku sociálně spravedlivou, v níž nikdo nebude trpět existenční nejistotou, v níž nebudou strádat lidé ponížení, staří, děti či lidé jakkoli handicapovaní. Chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice více než kdo jiný.
V dubnu 1990 ve veřejném projevu
Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout...
Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor!
 
čtenář | 2016-10-15 09:52:49 | Reagovat
A jedna dobrá zpráva po ránu.
Už v Boskovicích vykopli Šulínka Lulínka. A co se stalo s jeho Kindervejcem se zatím neví. Škoda, že totéž neudělali s Humanitárním Vencou Bombardérem, dokud byl čas.
čtenář | 2016-10-15 10:03:02 | Reagovat
Tak pokud vede tuhle stranu někdo, kdo má jakousi spojitost s STB, tak nemůže překvapit, že jejich členové jsou spjatí v minulosti s čímkoliv bolševickým a lžou neustále. Ani bych se nedivil kdyby Pavlík řádil v 89 v Praze a nebo byl v té době připraven n
° | 2016-10-15 12:09:18 | Reagovat
Milý nečitelný nicku,
připomínáš mi jeden vtip. Dežo se hlásil do ODS. Když vylezl ven, ptá se ho Fero: "Tak čo, prijali ťa?: "Ej, neprijali". "A prečo?" "Oni sa ma pýtali, čo je moje zamestnanie, a já vravím, ja hrajem na húsličky. A oni, azda som hral i komunistom. A ja hej, hrával. A oni ma neprijali." "A ty dilina, ty somár hlúpy, to si im to nemohol zaprieť?" "Ako by som mohol, keď tam všetki boli ! "
čtenář | 2016-10-15 13:10:36 | Reagovat
Je vidět

jak bývalý soudruh Josef Pavlík 27 let po změně poměrů najednou ztrácí paměť. ě by stařecká demence nebo Parkinsonova či Alzheimerova choroba ? Nebo pokřivený charakter prospěchářského politika, který neumí přiznat byl jsem v KSČ a LM a teď mě suďte ? Kdo byl kandidátem KSČ od roku 1985 a v roce 1987, byl kariérista, který si chtěl rudou knížkou zajistit pohodlný život, v těch letech se do KSČ z přesvědčení nevstupovalo ani omylem, to soudruzi kandidáti jenom lhali před různými výbory. A pohádkám o tom, jak si hodní hoši z Lidových milicí jenom hráli na vojáčky a potom se ožrali věří jenom oni sami ! Protože kdyby dostali rozkaz, tak by prostě šli a zmlátili nebo zastřelili kohokoliv. Co třeba dělali v srpnu 1969, nebo v dalších srpnech nebo v lednu 1989 ? Takže korýtkář z ANO, který cití pašalíky od pana Babiše, má prostě smůlu, protože na každou s...i se vaří voda.
chroustik | 2016-10-18 09:01:05 | Reagovat
Ovšem na Kalouse ušatého a jeho turistiku z partaje do partaje zdaleka nemá.
čtenář | 2016-10-18 09:52:05 | Reagovat
Reklama
22.04.2024 AktualityPřijďte si užít pohodový den ve výcvikovém areálu PČR

Již příští sobotu 27. dubna odstartuje 26. ročník soutěže Řidič Vysočiny. Největším lákadlem letošního ročníku je jednoznačně možnost prohlédnout si nově vybudovaný multifunkční ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityOd září přivítají v lavicích 19 prvňáčků

K zápisu do první třídy Základní školy ve Větrném Jeníkově přišlo v průběhu úterního odpoledne celkem 21 dětí. Podle ředitelky školy Barbory Schrekové budou mít dvě děti povinnou ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityV krematoriu nebudou přes měsíc obřady

Zhruba na měsíc se pohřby v Jihlavě zkomplikují. Provozovatel krematoria v Lesnově Služby města Jihlavy (SMJ) v tiskové zprávě oznámily, že od 22. dubna do 25. května proběhne oprava střechy ...

Komentáře (0)
21.04.2024 AktualityJihlava si čisté ovzduší drží

Silniční doprava a lokální topeniště. To jsou dva hlavní znečišťovatelé ovzduší v Jihlavě. Vyplynulo to z tiskové zprávy kraje k měření kvality ovzduší v jihlavské průmyslové zóně ...

Komentáře (7)
21.04.2024 AktualityAť žije špinavá Jihlava!

Na Telečské ulici za paneláky vede chodníček a za ním je zeleň a Skalka. Slouží k cestě do práce, k procházce i s pejsky. Jsou u něj i lavičky. Má však jednu špatnou vlastnost: chybí ...

Komentáře (0)
20.04.2024 AktualityŠanci na záchranu představuje pro zdravotníka experimentální léčba

Celé Jihlavsko se semklo na pomoc mladému polenskému lékaři, který bojuje s vážnou nemocí. Příběh Alexandra Noska zveřejnila na serveru Donio jeho sestra Lucie Vítů Nosková. Přes portál ...

Komentáře (1)
20.04.2024 AktualityOchlazení nepřeje úrodě ani včelařům

Počasí se zbláznilo, tak charakterizoval výkyvy jeden z mnoha obyvatel Vysočiny. Po letních teplotách, kdy teploměry ukazovaly rekordní hodnoty, spadla rtuť pod bod mrazu a lepší to nebude ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityNevidomého expředsedu Tyflo Vysočina viní z podvodu

Až osm let pobytu v káznici hrozí v případě prokázání viny u soudu dnes už bývalému předsedovi jihlavské pobočky Tyflo Vysočina a Organizace nevidomých Pavlu Hegnerovi (70) z Velkého ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityKraj v jihlavské nemocnici postaví nové parkoviště

Parkování v areálu jihlavské nemocnice je často terčem kritiky občanů. Ještě v letošním roce má proto v areálu nemocnice vzniknout nové parkoviště pro 183 vozidel. Parkoviště má nahradit ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityBývalý ředitel nemocnice Velev byl propuštěn z vazby

Bývalý ředitel jihlavské nemocnice Lukáš Velev, který čelí obvinění v rozsáhlé korupční kauze s nemocničními zakázkami, byl podle serveru Seznam Zprávy minulý čtvrtek propuštěn z ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityU výměny oken platí: Na kvalitě záleží

Jedním z nejdůležitějších parametrů nových oken jsou jejich tepelně izolační vlastnosti. Základními částmi okna jsou zasklení a rám. Výsledné vlastnosti závisí na kombinaci vlastností ...

Komentáře (1)
18.04.2024 AktualityNa památky UNESCO pošlou dotaci

Významné výročí si letos připomenou ve Žďáru nad Sázavou. Za poutním kostelem sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře přijíždějí návštěvníci z celého světa už třicet let. Právě ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net