Jihlavské listy uspořádaly neveřejnou besedu s lídry nejsilnějších volebních uskupení.
Besedy se účastnili (zleva):
č. 1 Zdeněk Geist, ODS
č. 2 Jana Fialová, ČSSD
č. 1 Libor Honzárek, koalice SZ+TOP 09
č. 1 Josef Pavlík, ANO
č. 1 Jaromír Kalina, KDU-ČSL
č. 4 Helena Vrzalová, KSČM
Jste pro souběh několika funkcí?
--------------------------------------------
Čtenářský dotaz: Jaký je váš názor na souběh několika volených funkcí – viz současný hejtman J. Běhounek, který je poslancem i hejtmanem?
Geist (ODS): Za sebe považuji vhodnější, aby se věnoval pouze jedné profesionální veřejné funkci.
Fialová (ČSSD): Nebudu to vztahovat k panu hejtmanovi, k tomu se nebudu vyjadřovat. Sama jsem chvilku vykonávala funkci neuvolněné starostky a současně radní. Musím uznat, že pak při dalších volbách jsem nabídla jednomu ze zastupitelů, aby kandidoval na starostu, protože jsem měla pocit, že to časově, a abych to dělala na 100 procent, to nedám. Takže já sama za sebe jsem se s tím setkala a jednu funkci jsem pustila.
Honzárek (SZ+TOP 09): Souzním s kolegy. Taky si myslím, pokud se věci mají dělat zodpovědně a pořádně, tak na to není čas, být na dvou židlích najednou. Jednou mě zarazil pan prezident, když říkal, že jenom nešikovní lidé stihnou málo funkcí, ten, kdo je šikovnej, toho zvládne mnohem více. Je to taky možná názor, ale já s ním nesouhlasím. Myslím si, pokud se takové funkce mají dělat zodpovědně a poctivě, tak to snad ani nejde, sedět na dvou židlích.
Pavlík (ANO): Mám naprosto konzistentní názor se svými předřečníky. Taky si myslím, že to je natolik zodpovědná funkce, a den má jen 24 hodin a stihnout se to nedá. Dneska vidíte, jaká je situace na silnicích, když se má přejíždět. Hejtman musí být k dispozici v rámci kraje téměř furt, soboty, neděle celý den. Pokud se dělá více funkcí, tak se něco musí ošidit a pokud je to funkce hejtmana, tak je to smutný. Já bych na to nikdy nepřistoupil, a pokud bych dělal hejtmana, tak bych dělal hejtmana na plný úvazek, jak to má být.
Kalina (KDU-ČSL): Politik je úvazek nepřetržitý a člověk musí být k dispozici po celé své funkční období a měl by se věnovat své práci, a jako náměstek primátora dokážu posoudit, že je to věc, která zabírá hodně času. Vedle toho člověk potřebuje maličko relaxovat a být se svojí rodinou. Pak bych asi řekl, že teď si právě zkoušíme více zaměstnání, protože volební kampaň je o tom, že jste členem volebního štábu a máte kontaktní kampaň a další povinnosti. A všichni se asi budeme těšit, až to skončí. Na vlastní kůži si můžeme ověřit, že více funkcí se nedá stihnout tak, aby člověk netrpěl a jeho duševno.
Vrzalová (KSČM): Nemůžete dělat dvě práce na plný úvazek, to nedokáže nikdo, dělat to zodpovědně a poctivě. Co ale nemusí být na škodu, je spojit práci hejtmana s prací komunálního zastupitele v rámci bydliště, to nemůže být na škodu. To je jen pro dobro věci, člověk neztrácí kontakt se svým bydlištěm a s problémy kolem sebe, má kontakt s lidmi a dozvídá se ledacos.
JL: Z toho nepřímo vyplývá, že pan hejtman nemůže pracovat dobře…
Pavlík: To uvidíme ve volbách, voliči to sledují, my na to máme různé názory. Každý z nás má preferenci a tu jsme vyjádřili. Uvidíme, kdo vyhraje volby.
Fialová: Přesně tak, nechme to na voličích.
Kalina: Známe pohádkové příběhy a supermany, a teoreticky takoví lidé existují.
Kamenný hospic na Vysočině
----------------------------------------------
JL: Byli byste pro vybudování kamenného hospice na Vysočině?
Pavlík (ANO): Ano, protože populace stárne. Služby, které v kraji máme, vše neobsáhnou. A mezigenerační soužití je narušeno, padesát procent manželství se rozvádí, mladí mají problémy sami se sebou a nemohou se věnovat starým lidem. Navíc někteří senioři ani nemají, kdo by se o ně postaral.
Kalina (KDU-ČSL): Kamenný hospic ano. Z rozhovorů s lidmi vnímám, že tu chybí podobné zařízení. Kamenný hospic je třešnička na dortu ve spektru služeb, ale vznik hospicu nesmí ohrozit nízkou kapacitou pracovníků, kterou má Kraj Vysočina v této oblasti. To je to největší riziko.
Geist (ODS): I my jsme pro výstavbu podobného zařízení, nicméně vzhledem k rozlehlosti kraje a nízké hustotě obyvatel jsme místo jednoho velkého zařízení pro to, aby vzniklo několik hospiců menších nejen v Jihlavě.
Kalina: Tomu požadavku rozumím, ale znovu upozorňuji na omezené možnosti odborných pracovníků na Vysočině.
Vrzalová (KSČM): Já na to navážu – v této chvíli je opravdu problém zajistit dostatek takových pracovníků. Vidíme to v krajských nemocnicích. Kamenný hospic bych neviděla jako krajské zařízení, ale viděla bych to spíše v podpoře případného provozovatele.
Honzárek (SZ+TOP 09): I my jsme pro kamenný hospic. Souhlasím s panem Geistem, dokonce možná v každé bývalé okresní nemocnici by mohlo být oddělení paliativní péče. Kraj je rozsáhlý a je přeci jen lepší, když to mám blíž k místu bydliště. Nevím, o kolik by bylo dražší mít například tři domy místo jednoho centrálního. Podobně máme zkušenosti z Holandska, kde ruší velké domy a budují malé v téměř každém městě. Je to samozřejmě o penězích.
Fialová (ČSSD): Myslím si, že kamenný hospic je prostorem pro církev, protože by to dokázala provozovat. To říkám sama za sebe.
Kalina: Zaznamenal jsem, že i ČSSD považuje církev za užitečnou…
Záznam z besedy přinášíme v tištěném vydání Jl s datem 30. 9.
Diskuze k článku
KOLEKTIVNÍ VINA...
Ze zdejších komentářů, ANO-nymů, je zřejmé, že za všechny nešvary mohou politici:
Mlácení prázdné slámy, mlžení, sliby a výmluvy.
Člověk, pokud není omezený primitiv, má dávno jasno.
čtenář | 2016-09-30 10:08:32 | Reagovat
-----------------------------------
Správně, Zdendo ! A hlavně nevolit parlamentní strany.
Ty už za čtvrtstoletí ukázaly, co dokázaly. Tentokrát s tebou musím souhlasit !
čtenář | 2016-10-03 13:04:59 | Reagovat
-------------------------------------
Je to přesně tak, jak tady někdo pronesl, že JL jsou hlásnou troubou ODS, tak nevím proč si do záhlaví na úvodní straně dávají Noviny Kraje Vysočina, to je drzost. Jenom ty předvolební reklamy, nyní se trošku polepšily a dávají tam i ty, kteří na to mají prachy (t.j. parlamentní partaje). Ty ostatní mají smůlu (nebo nemají ty prachy ?), pro některé partaje a hnutí je jenom jejich název a jméno lídrů jako když je to prašivé pro JL, to je ta Havlova demo v praxi. Hnus.
Strejček Nimra | 2016-09-30 22:34:12 | Reagovat
---------------------------------
KOLEKTIVNÍ VINA, co s tím?
V komentářích, které kritizují parlamentní demokracii jsou uvedeny i individuálně osoby.
Zajímavý je PODTRŽENO a SEČTENO globální HNUS "Strejčka Nimry".
Nikde není větička jak:
" Zto-ho-ven".
Nikomu zde není vyjádřena úcta či vděk, nebo aspoň sympatie.
Takže malý pokus s nahodilou posloupností a výběrem jmen kterých si vážím:
Ing. arch. Martin Laštovička
Ing. Pavel Šlechtický,
Ing. Jaroslav Vymazal,
František Zelníček,
Ing. arch. David Beke
Ing. Josef Kodet
MgA. Matěj Kolář,
Ing. Milan Kolář,
Ing. Jaroslav Vymazal
Mgr. Zdeněk Geist
Neznám konkrétní a reálný důvod k tomu, aby některý z dalších zastupitelů byl kritizován.
Můj přítel, ředitel pasťáku, areálu, kde je "Jihlavská madona" od sochaře a přítele Romana Podrázského už na radnici není.
Zdeněk Gryc
PS. "Kolektivní vina". Dodnes mne straší vražda penzistů, milých a hodných sousedů na Jiránkové ulici 50.Brno-Černovice. Železničáře-strojvůdce pana Langra a jeho manželky, kteří umřeli na pochodu smrti.
V diskuzích JL straší zase někdo jiný svými nesouvislými bláboly, třeba o tom, jak jsou důležití zavraždění sousedé pro volby.
A co se týká toho mainstreamu, dnes mne pobavilo, jak je údajně muslimbába v rodné zemi pana činovníka ekoteroristické strany uvedena na 3. místě co do oblíbenosti a obratem ruky ji v Drážďanech vypískali (když mainstream uvádí stovky lidí, znamená to, že jich tam byly desetitisíce), takže je to jen ukázka toho, jak lze oficiálnímu mainstreamu důvěřovat.
A chudák Zdenda důvěřivec aby se ztrhal, když chce všechny tyto své milce volit. To aby běhal od urny k urně a řešil těžké dilema, koho volit. O co jednodušší to mají normální lidé, kteří nikoho z těch profláknutých panáků volit nebudou.
KUPŘEDU LEVÁ, ZPÁTKY NI KROK, konečně jasno, že?
O co jednodušší to mají normální lidé,
kteří nikoho z těch profláknutých panáků volit nebudou.
čtenář | 2016-10-03 17:36:33 | Reagovat
Klídek, dětino. Ticho léčí !
Počítej do dvaceti, pak se pomodli k Panence Marii Podhrázské a uvidíš, že ti bude lépe. A s těmi kroky opatrně, už proto, že časy se mění a z levičáků se stali pravicoví extrémisté, tak si nezapleť nohy ! Nezapomeň, že dříve jsme stáli krok před propastí a během 25 let jsme udělali krok kupředu !
Jo, ale levej, soudruhu, který jsi nechodil na Stranu, pouze psal hesla na pisoiru, jak tam zvykem ANO-NYMŮ, ČEST TVOJÍ PRÁCI
Ubohé !
Už ses pomodlil k Panence Marii Podrázské? Blábolíš čím dál nesrozumitelněji. A proč se nedíváš na bednu? Že by dnes neběžel ani další díl tvého oblíbeného seriálu OHAVA (O HAvlovi VAškovi) ? Tomu se mi ani nechce věřit.
Tomu se mi ani nechce věřit, jak ANO-NYMNĚ funguje ruská propaganda v komentářích JL
Michaela Bakala: Ještě, že se toho Václav Havel nedožil. Ten by se té ruské propagandě postavil...
3. 10. 2016 17:51
Miss Československa 1991, podnikatelka, filantropka a manželka Zdeňka Bakaly Michaela Bakala v Lidových novinách zavzpomínala na Václava Havla. Když se podívá na to, jak to dnes v Česku vypadá, občas si prý říká: „Ještě že se toho Václav nedožil.“
Manželé Bakalovi se starají mimo jiné i o Knihovnu Václava Havla. Paní Michaela prý ráda vzpomíná na posledních deset let života Václava Havla, kdy měla možnost ho vídat jako přítele. Je přesvědčena, že by nám i dnes mohl Václav Havel leccos říct a povzbudit nás.
Havel by chápal pokusy ruské propagandy
„Jde hlavně o naše přátelství v závěru jeho života, který lze nazvat časem ‚odcházení‘. Snažím se uchovat si vzpomínku na Václava Havla živou. Mnohokrát si na něj vzpomenu a říkám si: ‚Ještě že se toho nedožil!‘ Anebo:
‚Co by na to asi řekl?‘ Věřím, že by byl i v dnešní době nám všem povzbuzením.
Chápal by, proč se k moci dostávají populisté, proč oslabuje Evropa, proč se bojíme uprchlíků,“ prohlásila Bakalová.
„Chápal by i pokusy ruské propagandy
a odmítání či zpochybňování hodnot,
které sám ztělesňoval.
Zároveň by se s tím nesmířil a aktivně by se pokoušel věci vysvětlovat a řešit. Čím více poznávám svět a různé politiky, tím více si vážím jeho i každé chvíle vedle něj strávené.
Václav si rád povídal, ale uměl i naslouchat.
Nechtěl být za každou cenu středem pozornosti.
Uměl si užít života, maličkostí a radovat se,“ doplnila Bakalova choť.
Václav Havel byl podle jejího názoru vřelý člověk
a byl si vědom toho, že je chybujícím člověkem.
V jeho přítomnosti se prý lidé cítili dobře.
Jen někdy měli pocit, že je třeba tohoto tichého muže chránit.
„Působil někdy jako malý chlapec, kterého je třeba chránit,“ shrnula to Bakalová.
Havel prý totiž lidem nerad říkal nepříjemné věci a snažil se dělat všechno pro to, aby je neranil.
Po celý život také zůstal idealistou.
To neznamená, že by neviděl různé špatnosti,
nebo je dokonce přehlížel.
Jen podle manželky Zdeňka Bakaly věřil,
že svět může být lepší,
a snažil se pro to něco udělat.
vložil: Zdeněk Gryc,
který si odkazu VH nejenom váží,
ale snaží se poukázat na špínu nepřátelské
ANO-NYMNÍ propagandy.
Jo, Bakala.
To je skutečně vzor charakterního člověka a příklad k následování! Běž o tom Zdeněčku kázat ostravským horníkům, pochybuji, že se vrátíš v jednom kuse !
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/397818/tady-vsude-je-bakalovo-hornici-vydelali-uhlobaronovi-na-neuveritelny-luxus.html?kapitola=related
v nadpise odkaz na článek z Blesku o velkém ctiteli Václava Havla, Z. Bakalovi. Je to trochu bulvár, ale asi tak nějak to bude. Pan Bakala nastřádal a snad vytuneloval majetek až za 140 000 000 000,- Kč a český daň poplatník nyní bude financovat dluhy OKD, držhubné horníkům atd.
Že obdivujete Havla, dobře, spoustu lidí je nějak praštěných, ale že obdivujete ty zloděje Bakalovi, tak to už plivete slušnejm lidem do obličeje. Nechtěla bych na stará kolena takhle zhloupnout.
ANONYMITA = stydlivost, ustrašenost, zbabělost? Nebo jenom ZLOBA?
Je zde 40 komentářů a jenom jeden je pozitivní,
podepsaný VladimírV, tedy panem Vladimírem Havlíčkem.
Z toho plyne, že ANO - NYMITA = NE - GACE ? !
ANONYMOVÉ a zejména primáši JL,
Due-to , "Strejček + čtenář",
jsou fotografové pracující po staru, v totalitě s obvyklým materiálem, ČERNO-BÍLÝM filmem a myšlením.
Končí ale u NEGATIVU.
POZITIV, jak dokazují jejich komentáře je pro ně neznámá techno-logie.
Jsou to ze-jména a beze-jména pouze PŘÍ-LEPKÁŘI parazitující na publicitě jiných.
Jde ze-jména o NEGATIVNÍ očerňování nejlépe všeho,
ze-jména osobní invektivy.
Jejich ANO-NYMNÍ bezcharakternost spočívá v tom,
že jmenovitě kritizují, oslovují a dotazují se druhých osob s jediným motivem, kterým je NEGACE, tedy ZLO.
Konec Druhé světové války dával naději na mír.
Hned ale hnědou totalitu nahradila rudá.
ZLO plodí ZLO.
TOTALITA plodí TOTALITU.
Ten, který se zasloužil o její konec,
je hanoben ANO-NYMNĚ nejvášnivěji.
Dokazují to pro-paganistické komentáře,
na lživé trapně pod-pásové úrovni,
jako je poblití Roštejna, které vkládají do komentářů v JL.
Černým středem terče, těchto politizujících zákeřných SNIPERŮ je Václav Havel.
Na okrajích terče je pak každý, kdo by se ho pokusil zastat.
KO-LAUDACE, obvyklá na konci díla, nejenom při realizaci architektury, zcela chybí.
KO-MENTÁŘE v Jihlavských listech by si zasloužily,
tedy aspoň "sem-tam", nějaký POZITIV.
Zdeněk Gryc
Abys pořád neplakal, Zdeněčku, na uklidnění něco pozitivního.
Tedy pohádka.
Rybář chytil zlatou rybku. Ta mu říkala: "Když mne pustíš, splním ti tři přání". "Tak dobře", povídá rybář. "Už mne to tady nebaví, je mi zima, chtěl bych být ve vyhřáté chatě, nějaké dobré pití ..." Než domyslel, byl v luxusní chatě u praskajícího krbu, na stole šampaňské. "No jo, ale sám? Chtěl bych tady mít nějakou pěknou babu". Než domyslel, seděla mu na klíně sexy dvacítka. "Tak to si dám líbit, teď už potřebuju jen jedno: pořádného ..." (určitě víš co, Zdendo, začíná to na Č). Než domyslel, byl tam Havel.
Určitě ses tímto pozitivem potěšil. Dříve jsme slavili Měsíc československo-sovětského přátelství, nyní slavíme Měsíc Havla. Úroveň stejná.
Základní slušnost a kousek etiky je nedostatkové zboží.
Přesně tak, Zdendo, dobře ses ohodnotil.
Jen se podívej na své žlučovité hrdelní výkřiky. Není v nich skutečně ani za nehet slušnosti a etiky. Jdi trochu do sebe a uvědom si konečně, jak jsi trapný.
A k tomu tvému seznamu (ty si v seznamech oblíbenců a neoblíbených velice libuješ). Lze dodat jediné. Vždycky, ať už za dob hrabat a knížat, později komunistů, či v současné době ,se našli patolízalové, kteří servilně podlézali vrchnosti. Nihil novi sub sole.
ETIKA A SLUŠNOST K POLITICKÝM VĚZŇŮM V LETOVICÍCH. DOUFEJME, ŽE SE TOHO DOČKÁME I V JIHLAVĚ
Město Letovice
Městský úřad Letovice
Adresa
Masarykovo nám.210
679 61 Letovice
Kontakty
podatelna@letovice.net
---------------------------------------------
HLASOVÁNÍ O UMÍSTĚNÍ BUSTY V.HAVLA UKONČENO
Zastupitelstvo města na svém zasedání dne 30.06.2016.schválilo umístění busty Václava Havla na ulici Tyršovu před budovou bývalé ZŠ.
---------------------------------------------
Dne 10.11.2016.bude na slavnostním zasedání v Letovicích uděleno Čestné občanství místnímu rodáku,
který zde také realizoval funkcionalistické stavby
Prof.Dr.Ing.arch.Bedřichu Rozehnalovi
S úctou k oběma osobnostem vložil:
žák Profesora Rozehnala: Zdeněk Gryc
My se Jilhavě také dočkáme politických vězňů?
Zřejmě přání otcem myšlenky. Inu totalitní zvyky jsou u někoho jako železná košile. Jestlipak se dostalo etiky a slušnosti jistému politickému vězni za přimalovaná tykadla jistému Íčkovi?
Ale Zdendo, na tvém místě bych nechal o etice a slušnosti na hlavě. Vždyť ty nedokážeš z vlastní hlavy napsat nic jiného než o Vencovi notorikovi, pisoárech a Panence Marii Podrázské. Vše ostatní je opsáno a zkopírováno z více či méné pochybných zdrojů.
Ale ten Venca a pisoáry mi připomněly jeden proslulý vtip, ale možná, že ho neznáš, tak ti ho pro vylepšení nálady napíšu.
Vencovi Přikulovači se přihodilo jednou při cestě, že se mu chtělo na záchod. Řidič zastavil u domku a volá na babičku: "Babičko, mohl by si u vás pan prezident Havel dojít na záchod?" Babička rezolutně: "Nemohl !" "Ale, no tak babičko, pan prezident Havel je také jenom člověk a má lidské potřeby !" Babička: "Ne a ne a ne! Dozví se to Fero Fenič, nazve tu moji kadibudku Pamětní síní Václava Havla a já budu chodit s..t do kopřiv !"