Reklama
Dnes je čtvrtek 28.03.2024     svátek má Soňa

Na pietní akt do Stonařova se chystají i odpůrci

Ilustrační foto: archiv JL
Ilustrační foto: archiv JL

19.6.2016 Aktuality/Komentáře (70), autor:
Pavel Bajer

 

Pamětní deska na hromadném hrobě v dolní části stonařovského hřbitova bude odhalena ve čtvrtek 23. června. Skládali se na ni Češi i Němci, a nápis bude v obou jazycích.

 

Právě na tomto místě se nachází hromadný hrob, v němž jsou pohřbené německé oběti, jež nepřežily pobyt v internačním táboře, který předcházel jejich odsunu.

 

„Lágr zde vznikl po prvním „divokém odsunu“ dne 9. 6. 1945, kdy sem byli převedeni obyvatelé tábora v Heleníně,“ uvedla Alena Veliká, která se na organizaci akce podílí. Právě na tomto místě se sejdou Češi a potomci odsunutých Němců.

 

Do Stonařova se však také chystají odpůrci, kteří s aktem smíření nesouhlasí. „Z Němců se v dnešní době dělají chudáci, a přitom za války napáchali tolik zla! Jestli jim začneme stavět pomníky, tak to bude špatné. Za historií se měla zkrátka udělat tlustá čára,“ vyjádřil se muž z Brtnicka (jméno je redakci známo), který akci organizuje. Očekává, že by jich do Stonařova mohlo dorazit asi 20.

 

„Uvažovali jsme, že bychom na sebe vzali nějaká trička připomínající Lidice, konec války, i nějaké transparenty, aby se lidé konečně probudili,“ doplnil. Podle jeho slov se bude jednat o pokojný protest, za kterým nestojí žádná politická strana.

 

Starosta Stonařova František Plavec se tuto informaci dozvěděl až od JL. „Každý má právo na svůj názor. Ti lidé by však měli pochopit, že dnes je důležité hledat společné cesty, než aby podnikali takovéto akce,“ sdělil Plavec.

 

Spoluorganizátorka pietního aktu Alena Veliká postoj odpůrců nechápe. O chystané akci se dozvěděla od JL.

 

„Vždyť se nejedná o žádný politický akt, ale o uctění památky mrtvých. Budeme muset požádat o součinnost policii,“ reagovala Veliká se zděšením. „Osobně se takovýchto lidí opravdu bojím,“ dodala.

 

Samotný pietní akt na hřbitově se podle organizátorů uskuteční v 17 hodin. Předcházet mu bude mše svatá, která začne o hodinu dříve. 

 

V Jihlavě chystají partnerské dny

 Odsun Němců si připomenou také v krajském městě. Zde dojde, podle informací města, k historicky prvnímu setkání potomků odsunutých Němců od konce druhé světové války. Akce se jmenuje Jihlavské dny - Iglauer Heimattage.

 

„Uskuteční se v době, kdy se konají havířské oslavy, 24. - 26. června,“ sdělila již dříve vedoucí jihlavského turistického centra Jana Petrůjová.

 

Součástí Jihlavských dnů, dle radnice, bude například zahájení výstavy Nikdy neodešli, nebo pietní vzpomínka na židovské spoluobčany. Na akci spolupracuje Jihlava se svým partnerským městem Heidenheimem.

 

Stonařovský program 23.6.

 16 hod., Mše svatá v kostele
17.00  hřbitov, pietní akt
17.30 prohlídka Křížové cesty
18.15 setkání účastníků v KD

Diskuze k článku

Nový komentář

Nejsem přítelem kopírování vlastních příspěvků, ale s dovolením udělám výjimku.
U nás je už možné všechno. Já dokonce někde zaslechl, že ve Stonařově budou 23. června odhalovat pamětní desku tamějšího.rodáka Arthura Seyss-Inquarta. Moc tomu nevěřím, ale nedivil bych se už ničemu. To by určitě přijel na tu slávu zástupce Sudetoněmeckého Landsmannschaftu, možná dokonce sám "Hitler po výkrmu" Posselt. 
Stejně je zajímavé, že stále jsou oplakáváni nebozí henleinovci, zatímco o obětech řádění nacistické soldatesky po záboru Sudet se diskretně mlčí. Dokonce i z kalendáře zmizel památný den vyhlazení Lidic. Zato jsou tam vyznačeny veledůležité dny, např. den vstupu do NATO. Nu což, za rok tam bude vyznačen třeba začátek ramadánu. 
čtenář | 2016-06-19 14:34:39 | Reagovat
Nevím proč by měl z kalendáře mizet památný den vyhlazení Lidic, já ho tam samozřejmě mám. Možná už ho pro tu vaši silně rozvinoutou xenofobii prostě nevidíte.
bláhová Dajána | 2016-06-20 07:21:35 | Reagovat
Vážená paní Bláhová.
K vyhlazení Lidic došlo 10. června 1942. Letošní den 10. červen v mém kalendáři je označen pouze jménem Gita. 
Jedná se o čtrnáctidenní stolní kalendář zvaný Poezie přírody 2016, vydal © SPEKTRUM GRAFIK, a.s. Partizánská cesta 53, 974 01 Banská Bystrica, SK. Možná by šlo omluvit vydavatele tím, že kalendář byl vydaný na Slovensku, přestože texty jsou české, ovšem, jak je v kalendáři výslovně uvedeno, vydavatelství neodpovídá za změny vzniklé po termínu uzávěrky, takže z toho logicky vyplývá, že tento památný den byl zařazen zcela nově?
Ale vzhledem k tomu, že příkladně dnešní den je v kalendáři uveden jako významný den (či dokonce svátek?) UA v kroužku, je neuvedení významného dne v ČR docela pozoruhodné. 

A jestli je pro vás označení xenofob opakem termínu sluníčkář, považuji to od vás za vyznamenání. Díky !
čtenář | 2016-06-20 09:40:27 | Reagovat
Tak byste se nedivil?
To by zdravý člověk ani nevymyslel a ani nešířil. 
YY | 2016-06-20 12:30:42 | Reagovat
Trochu mne překvapuje, že se do toho plete Alena Veliká (má asi nyní dost času, že má volno od Sama doma a tak se snaží přivydělat (možná) nějakou kačku při podobných akcích). Omlouvá ji , že pochází snad ze Stonařova, ale jinak je to pěkná žena, to se musí nechat. Jestli to dělá z přesvědčení, nebo z jiných důvodů, ví asi jenom ona sama.
Můj subjektivní názor je, že těch různých "omluv" a "poklonkování"  odsunutým bylo dost. To je něco podobného jako s komunisty. Už toho nechme!!!
Strejček Nimra | 2016-06-19 17:04:44 | Reagovat
Zajímalo by mě, jestli někde v Německu existuje památník Čechům nasazeným na nucené práce v Říši...
Andrew | 2016-06-20 10:27:08 | Reagovat
Otázka :
Zajímalo by mě, proč to sem pletete? Tady  jde o pietní akt lidem, co bydleli na Jihlavsku, v těch lágrech nejvíce zemřelo malých dětí a starých lidí, některé děti neměli ani rok.  Obyvatelé  Jihlavska . Těla a tělíčka naházená do hromadného hrobu. V čem vidíte problém? 
YY | 2016-06-20 12:28:17 | Reagovat
Když pořád mluvíte o dětech, tak co třeba Lidice a Ležáky? A kolik českých malých dětí zemřelo během nacistického běsněni buď přímo na následky bojů nebo nepřímo na nemoci, nedostatečnou lékařskou péči atd. už nikdo nespočítá. A mají někde v Německu pamětní desku?
Andrew | 2016-06-20 12:35:31 | Reagovat
Naci?
Pokud nechápete podstatu psaného textu, je to těžké. Evidentně vám vadí označení hrobu jen proto, že tam jsou děti německé....a ztrácet čas s nacionalistou fakt nemíním. I vojáci kteří stříleli za války proti druhým, i ti mají své hroby. Je smutné, že někoho může štvát, nebo pobuřovat označení a pietní akt u hrobu. Poukazovat jen lacině na to ...co oni...to je ubohost. Jednoznačně lidé v hromadném hrobě ve Stonařově nikomu neublížili a ani nemohli, tak podle mého názoru to vidím jako správné, pieta a označit hrob.  Vy s tím evidentně máte problém a  jako takový si ho užívejte.. Ale hodně to o vás vypovídá.
YY | 2016-06-20 15:28:22 | Reagovat
Kde mají hrob ti umučení z Osvětimi, ze kterých nadělali nacisté mýdlo?
Také to o vás hodně vypovídá, pane YY.
čtenář | 2016-06-20 15:36:06 | Reagovat
Ale
Soudruhu, boj pokračuje, tak to máte na autě, tak si běžte bojovat a neotravujte tady svojí ublížeností a nenávistí. Možná taky trošku očisty.....četl jsem příspěvek pod článkem v JL o vašem autě a stačilo.
YY | 2016-06-20 15:53:49 | Reagovat
Jo, to je fakt, boj pokračuje, jak lze vidět na závistivém komentáři od konkurence :-). Ale stále mi nejste schopen odpovědět na moji jednoduchou otázku... Tím pádem jste mě nepřesvědčil a do Stonařova svůj názor vyjádřit pojedu. Rozhodně ho ale neorganizuju, už jen proto, že rozhodně nejsem z Brtnice.
 
Andrew | 2016-06-20 16:04:25 | Reagovat
Problém s tím vůbec mít nebudu, když to bude oboustranné. Existuje v Německu označený hrob českých dětí? Jinak slovem nacionalista jste mě potěšil, neboť je to synonymum slova vlastenec a za to se opravdu nestydím!
Andrew | 2016-06-20 15:47:14 | Reagovat
OK
Patří vám to....ovšem dá se to vykládat i jinak. 
YY | 2016-06-20 15:49:43 | Reagovat
Já v tom zase problém vidím a netýká se mrtvých, ale živých..
Je dostatečně známo, že v březnu 1939 byli lidé, kteří přijíždějícím německým tankům hajlovali a bohužel to nebyli pouze Němci. Nezáleží na tom, zda se našli vítači a kolaboranti v roce 1939,,1968 nebo 2016. Vlastizrádci a quislingové se najdou vždy a problém si s tím nedělají.. 
čtenář | 2016-06-20 13:41:56 | Reagovat
Všechno je pouze účelově ohřívaná politická polívčička.
Jistí pánové, jejichž jména a příjmení až nápadně připomínají Karla Hermanna Franka, vraha čekého lidu, osobně se účastnícího vyvraždění Lidic, tak tito pánové se otírají dokonce o symboly naší republiky - pana prezidenta dr. Edvarda Beneše a Prezidenta--Osvoboditele TGM. Jak hluboko se dá ještě klesnout ?
čtenář | 2016-06-20 13:49:50 | Reagovat
Jistě..
Ne každý se může jmenovat Pecháček 
YY | 2016-06-20 15:51:21 | Reagovat
Neznám, Herr YY.
čtenář | 2016-06-20 15:54:20 | Reagovat
Neříkal tady někdo, že nebude ztrácet čas?
Tak ho laskavě neztrácejte a běžte si zazpívat třeba Lilly Marlen od Horsta Wessela. 
čtenář | 2016-06-20 15:58:06 | Reagovat
Ano
A vy konečně vyřiďte tu exekuci z Čejkova....
YY | 2016-06-20 16:03:59 | Reagovat
Pardon
Jo, sory, Pecháček je Andrew...doporučuji článek o něm a jeho Taxi v JL a hlavně diskuzi pod tím.
YY | 2016-06-20 16:14:35 | Reagovat
Zajímavé odbočení od tématu, Herr Plawetz... ;-) 
Andrew | 2016-06-20 16:22:51 | Reagovat
Ať je, kdo je.
Ale typické pro udavače a špicly je, když sám používá nick a jiného bonzuje. Nebyl jste náhodou konfidentem StB? Přijmete hozenou rukavici a napíšete své ctěné jméno? Pan architekt se nad anonymy pozastavoval a často mi vyčítal, že on sám se nestydí podepsat, zatímco já používám nick, byla to jeho hrdost - ostatně on se za své jméno stydět nemusel - ale bonzování vašeho stylu jsme nikdy neprovozovali. Pokud nenapíšete svoje jméno, jste obyčejný zbabělec.. 
čtenář | 2016-06-20 16:24:57 | Reagovat
To nemusí, není to nic složitého...
 
Andrew | 2016-06-20 16:26:08 | Reagovat
Aha, už rozumím.
Herr Plawetz? Hm, zřejmě neúpěšná konkurence.
čtenář | 2016-06-20 16:31:55 | Reagovat
Pane ctenari ,ta posledni veta co jste napsal ,quote''[Pokud nenapisete svoje jmeno,jste obycejny zbabelec ]''unquote; se vztahuje na vsechny ,tedy ma vas taky,nebo jenom na toho ,na koho vy ukazete prstem ?
Libor Furbacher | 2016-06-20 19:50:39 | Reagovat
Tak to se pletete, vážený pane Fürbachere.
Já ukazuji jen na toho, kdo bonzuje toho, kdo si přeje být znám jen pod nickem,  jeho skutečným jménem. Jestliže například pan architekt Gryc,(který se nestydí za své jméno a klidně nese svou kůži na trh), nebo  vy, pane Fürbachere (protože se domníváte, že jste dobře schován za velkou vodou, a proto si můžete dovolit vystrkovat svůj nos), podobně i pan Havlíček, jehož diskuzní příspěvky mají vysokou úroveň, je to každého jeho věc. Ovšem pan Andrew píše pod nickem a na rozdíl od jmenovaných si evidentně nepřeje, aby bylo zveřejňováno jeho skutečné jméno a je od pana YY, který si zajisté přeje být uváděn pouze pod nickem, takové jednání špinavost. Já zastávám názor, že jmenovat můžu bona fide toho, kdo své jméno uveřejní a tudíž s tím počítá, ale schovávat se pod pouhým nickem a udávat někoho jiného je  praktika donášečů bývalé Státní bezpečnosti.
čtenář | 2016-06-20 20:20:39 | Reagovat
Já se svým jménem také žádný problém na rozdíl od YY nemám (i když ho není těžké podle komentů dohledat). Tohle je ale typické zamlžování těch, kteří nejsou schopni konstruktivních argumentů v diskusi.
 
Andrew | 2016-06-20 20:30:55 | Reagovat
Já si vždy myslel, že válka taxikářů probíhá pouze v Praze.
Ale jak vidím, panu YY se jaksi nedaří kšefty a snaží se o podpásovky.
čtenář | 2016-06-20 20:33:05 | Reagovat
Jezis marja pane ctenari,copak to co tady diskutujeme je neco tak hrozneho,abychom se baly pod to podepsat a musely byt nekde schovani a nebo anonymni?A pokroucena prirovnani k STB?
A podepsat se pod svuj komentar vlastnim jmenem to neznamena ze se nestydite za vlastni jmeno ,ale ze se nestydite za svuj komentar!

 
Libor Furbacher | 2016-06-20 22:29:09 | Reagovat
RAFINOVANĚ NEROZEŠTVÁVAT
Proč sem zatahuje vy-chytralý "čtenář" mé jméno a povolání?
-------------------------------------
Tak to se pletete, vážený pane Fürbachere.
Já ukazuji jen na toho, kdo bonzuje toho, kdo si přeje být znám jen pod nickem,  jeho skutečným jménem. Jestliže například pan architekt Gryc,(který se nestydí za své jméno a klidně nese svou kůži na trh), nebo  vy, pane Fürbachere (protože se domníváte, že jste dobře schován za velkou vodou, a proto si můžete dovolit vystrkovat svůj nos), podobně i pan Havlíček, jehož diskuzní příspěvky mají vysokou úroveň, je to každého jeho věc. Ovšem pan Andrew píše pod nickem a na rozdíl od jmenovaných si evidentně nepřeje, aby bylo zveřejňováno jeho skutečné jméno a je od pana YY, který si zajisté přeje být uváděn pouze pod nickem, takové jednání špinavost. Já zastávám názor, že jmenovat můžu bona fide toho, kdo své jméno uveřejní a tudíž s tím počítá, ale schovávat se pod pouhým nickem a udávat někoho jiného je  praktika donášečů bývalé Státní bezpečnosti.
čtenář | 2016-06-20 20:20:39 | Reagovat
-----------------------------------------------
Jezis marja pane ctenari,copak to co tady diskutujeme je neco tak hrozneho,abychom se baly pod to podepsat a musely byt nekde schovani a nebo anonymni?A pokroucena prirovnani k STB?
A podepsat se pod svuj komentar vlastnim jmenem to neznamena ze se nestydite za vlastni jmeno ,ale ze se nestydite za svuj komentar!
Libor Furbacher | 2016-06-20 22:29:09 | Reagovat
--------------------------------------------------------
PODPIS JE PODPIS. NECHÁPU TY TANEČKY S NICKY BONA FIDE A PIA FRAUS, JEK JE NAZÝVÁ ANONYM. OTÍRAT SI HUBU, JAK SE JIŽ VÍCEKRÁT STALO O JMÉNO A POVOLÁNÍ OSOBY, KTERÁ POD ČLÁNEK NIC NENAPSALA, OBDOBNĚ:
 "podobně i pan Havlíček, jehož diskuzní příspěvky mají vysokou úroveň, je to každého jeho věc."
CHÁPU, ŽE ANONYMU JDE O RAFINOVANOU PROVOKACI, ABY NĚCO POEMICKÉHO MOHL ZASE NAPSAT A BOHATĚJI  ROZVINOUT SVŮJ NENÁVISTNÝ A PODLÝ CHARAKTER.
Tomu co napsal Libor Furbacher rozumím. Snažím se pochopit smysl nenávisti otevřené prvním komentářem. Je to podivná karetní hra, která se snaží,  v kdo-ví čím zájmu,  aktuálně a anonymně odvést pozornost,  přebít a relativizovat šílené ne-lidské svinstvo, které připomene:
"Pamětní deska na hromadném hrobě v dolní části stonařovského hřbitova bude odhalena ve čtvrtek 23. června. Skládali se na ni Češi i Němci, a nápis bude v obou jazycích."
To co má deska připomenout je následek totality, zrady civilizace,  započaté v Evropě paktem Hitlera se Stalinem.
Je to  osobní pokračování "čtenáře" v komentáři "Hyenismus" s pohřbením faráře Toufara a posměšků popravených kněží v souvislosti s babickými vraždami. Smysl aktuálního komentáře je nenávist s cílem odvést pozornost a pošpinit pietní akt. Rafinovaně rozeštvávat nejenom obyvatele Stonařova. Jak to asi dopadne? Pan starosta začne u odhalené desky projevem. Pan farář pietní akt zakončí. Ti protestující nastartují hlučné motorky, jako kdysi STB na pohřbech disidentů, nebo se zasnaží jinak?
Pietního aktu se zúčastní nejenom obyvatelé Stonařova a budou se rozhlížet, kdo přišel a kdo nikoli. Podle stranické pří-slušnosti, nebo slušnosti? Ti, kteří se zde a jinde, ani za nic na světě nepodepíší, si budou mnout ručičky, jak se "štvando grando" povedlo!
Budou anonymně sledovat, kdo přijde s vlastním obličejem a jménem dělat z pietního aktu skandál? Smysl komentáře je předem vyvolat situaci a náladu, která povede k další nenávisti a animositě.
Uctít památku obětí jejich jmény na pamětní desce je správné. Stejně správné je konečně po tolika létech narovnat ramena a pokusit se pochopit,  co se zde stalo a proč k tomu došlo.  To rozhodně není snadné, ale o osudy sousedů bychom se zajímat měli, bez zpochybňujících a nenávistných komentářů, obdobně jako je tomu v článku JL:
V gotické síni jihlavské radnice ožily příběhy našich sousedů
  Žáci deseti jihlavských škol v rámci projektu příběhy našich sousedů zpracovali pohnuté osudy čtrnácti pamětníků kruté doby komunistického režimu. V pondělí se v zaplněném gotickém sále jihlavské radnice konala prezentace celého projektu.
Ing. arch. Zdeněk Gryc, 
s žádostí, NEROZEŠTVÁVAT a nebrat si cizí jméno anonymně do huby.
-----------------------------------------------
Plně se ztotožňuji s  blogem Michala Stehlíka:
Stonařovské ohlédnutí 1945 v roce 2016:
Smíření a pochopení musí být spojeno se znalostí a pamětí.
Žijeme v nesmírně rychlé době, událost střídá událost, dějiny se jako by zbláznily a uhánějí vpřed takovou rychlostí, která nám snad ani nedovoluje být jejich skutečnou součástí. Ale není tomu tak, protože to základní se nemění. Život nás, našich blízkých, rodičů a dětí, každodenní starosti i radosti. Minulé století nás však přesvědčilo o tom, jak jednoduché je, aby do našich životů vstoupily ideologie, které pod hesly velkých myšlenek vždy skončily na drátech táborů. Proto nezapomínejme – i uprostřed našich všedních starostí vnímejme svět kolem nás. I dnes je třeba odvaha, i dnes je třeba slušnost a přihlášení se k základním hodnotám tolerance a pochopení. V tomto případě je skutečně historie učitelkou života, byť učitelkou poměrně krutou a přísnou. Je výzvou pro náš dnešek i zítřek.
Dějiny totiž netvoří nikdo za nás, tvoříme je my sami, každý z nás. A to je výzva i odpovědnost.
 
Zdeněk | 2016-06-21 07:25:37 | Reagovat
Už mně ty různé akce, viz Stonařov, připadají přehnané. Vždyť takových případů bylo na Jihlavsku daleko více a vždy se najde někde někdo, kde k něčemu podobnému došlo a chce se zviditelnit. Není toho už moc? Nelezeme stále více po kolenou k těm novým kamarádům? Zůstaňme už konečně jednou Čechy a ne těmi porobenými a podělanými. Potom se nedivme, že svět nás má za slabochy a páté kolo u vozu (viz EU). Jednou za rok se pokloňme všem těm padlým ať už jakýmkoliv způsobem zabitým při daném datu a hotovo. Nepřehánějme to, prosím!
Strejček Nimra | 2016-06-21 08:58:19 | Reagovat
Plně se ztotožňuji s názorem Strejčka Nimry.
Všechny tyto huráakce mají jediný cíl: Tahat kostlivce ze skříně, aby se mohli různí anální alpinisté a vyšumělé mediální hvězdy zviditelnit a především přihřát svou politickou polívčičku. Osobně je mi zcela šumafuk, když se někam položí nějaká pamětní deska, klidně se tam může nějaký flanďák pomodlit, ale ona je na tom totiž nejdůležitější ta okázalá pompéznost a devótismus a pofoukáním po 70 letech bebíčka. Že by ti, co nám mnohem více před těmi x lety ubližovali se před námi pokorně klaněli, s tím můžeme těžko počítat a myslím, že bychom o to snad ani nestáli. 
čtenář | 2016-06-21 10:34:45 | Reagovat
Budu toho, jak vidím muset napsat více.
Byl jsem pokárán panem šéfredaktorem, který považoval za invektivu jen to, že jsem napsal, že jistý pán, kterého raději nebudu jmenovat, jezdí po cyklostezkách. Jsem zvědav, jak se pan šéfredaktor zachová k invektivám onoho pána, které jsem pouze přejel zrakem, protože už je, jako určitě většina diskutujících, znám z neustálého kopírování a tapetování nazpaměť. Takže prosím pana šéfredaktora, i když mi není příliš nakloněn, o posuzování stejným metrem. Děkuji.
čtenář | 2016-06-21 10:43:59 | Reagovat
OPRAVDU HNUSNÉ
Zdeněk | 2016-06-21 15:55:21 | Reagovat
ZLOBA A NENÁVIST K MRTVOLÁM JSOU ČASTÝMI HOSTY V JL
Milý strýčku,
Proč to píšete, cítíte se snad nějak vinen?
Takže doporučujete anonymitu i mrtvým?
Četl jste prosím blog pana děkana Stehlíka:
"Stonařovské ohlédnutí 1945 v roce 2016" 
Ti co jsou pochováni na hřbitově by měli být připomenuti  pomníkem od slova pomni a zejména pamatuj na nás. Tedy tam kde jsou jejich ostatky, ve Stonařově. Je to jejich autentický příběh.
„Vždyť takových případů bylo na Jihlavsku daleko více a vždy se najde někde někdo, kde k něčemu podobnému došlo a chce se zviditelnit.“
To prosím myslíte vážně ? Kdo se chce ve Stonařově zviditelnit?
Blog Stehlíka ba měl být povinnou,  nejenom školní četbou!
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2016-06-21 10:42:51 | Reagovat
Kdysi byl povinnou školní četbou i Pavlík Morozov,
který udal své rodiče, že si zabili načerno prase. Jak vidět, vždy se najde někdo, kdo by chtěl přikazovat, co musí být povinnou školní četbou. Totalita zůstane totalitou, ať se halí do jakéhokoliv hávu. Šídlo v pytli neutajíš.
čtenář | 2016-06-21 11:00:16 | Reagovat
Pavlík Morozov vzor našich pionýrů?
Vážený soudruhu učiteli,
co bylo náplní Vašeho předmětu a jakou ukázku vzorného  ukázka socialistického vlastenectví, když ne vzorný občan SSSR  Pavlík Morozov. Věřím, že už je toho napsáno hodně a že v intencích svých nabádaček jenom nehecujete lidi,  ale že se aktivně v rámci svého morálního kodexu, který zde předvádíte zůčastníte, stejně jako s Konvičkou v Praze. Nebo už jste mezi těmi dvaceti:
„Do Stonařova se však také chystají odpůrci, kteří s aktem smíření nesouhlasí. „Z Němců se v dnešní době dělají chudáci, a přitom za války napáchali tolik zla! Jestli jim začneme stavět pomníky, tak to bude špatné. Za historií se měla zkrátka udělat tlustá čára,“ vyjádřil se muž z Brtnicka (jméno je redakci známo), který akci organizuje. Očekává, že by jich do Stonařova mohlo dorazit asi 20.
Vaše jména jsou redakci také známa pane „čtenáři“ a „Strýčku“,  to nechce jenom hecovatat a plkat.
Uvidíte jak na Vás budou ve Stonařově koukat. V Dlouhé Brtnici jsem byl požádán panem farářem Opravilem Hroznatou o řešení hřbitova. Nějak jsem nemohl pochopit pozici a označení  hrobu vpravo  za brankou u zdi. Pan farář mi smutně a obsáhle vylíčil, jak byli popraveni ti, kdo jsou v hromadném pohřbeni.    Znáte historii těch mladých hochů, kteří tam leželi v Dlouhé Brtnici zraněni na slámě a jak je v rámci mezinárodního práva vyléčili. Myslím, že v Dlouhé Brtnici ještě pamatují, je to vesnice hned vedle Stonařova, že?
Nemohu než opakovat,  přečtěte blog pana děkana Stehlíka:
"Stonařovské ohlédnutí 1945 v roce 2016"
A pokuste se o civilizované psaní,  raději nezačínejte s nenávistí a zlobou v prvním komentáři:
„U nás je už možné všechno. Já dokonce někde zaslechl, že ve Stonařově budou 23. června odhalovat pamětní desku tamějšího.rodáka Arthura Seyss-Inquarta. Moc tomu nevěřím, ale nedivil bych se už ničemu. To by určitě přijel na tu slávu zástupce Sudetoněmeckého Landsmannschaftu, možná dokonce sám "Hitler po výkrmu" Posselt.“
 V těch dalších komentářích neberte bez důvodů do úst jméno a povolání
Zdeňka Gryce
 
Zdeněk | 2016-06-21 13:42:13 | Reagovat
Buďte zcela bez obav.
Do Stonařova se nechystám, nejsem zvědav na nějaké divadýlko. A je mi líto, ale Arthur Seyss-Inquart byl asi vedle meteoritu skutečně nejznámějším rodákem Stonařova, když ho znali i v Norimberku. To je tak zvaná asociace myšlenek, když člověka něco v souvislosti se Stonařovem a tamější panychidou napadne. To jsem si uvědomil, když jsem tuto fámu slyšel.
čtenář | 2016-06-21 14:43:57 | Reagovat
A samozřejmě, při vašem vzdělání je vám zajisté jasné,
že každý, kdo se zaregistruje do diskuzí JL uvede redakci své jméno. A právě tak musíte vědět, že redakce je povinna dodržovat pravidlo nesdělovat tato jména jiným osobám, pokud si tak sami nepřejí a chtějí vystupovat pouze pod nickem. To bychom na tom byli skutečně hůře než za komunistické totality.
Jsou zajisté účastníci diskuze, kteří se nebudou štětit, když s nimi budu diskutovat pod jejich jmény či nicky a diskuze s nimi mi bude potěšením, i když se naše názory nebudou vždy shodovat, ať už je to pan Havlíček, Strýček Nimra, pan Fotrák, ba ani pan Fürbacher. Nejsou to totiž žádní směšní kopíráčci a tapetáři..
čtenář | 2016-06-21 14:53:51 | Reagovat
VÁŽENÝ SOUDRUHU UČITELI
PROČ TADY STÁLE MELETE CIZÍ JMÉNA.
UŽ JENOM  TO PRVNÍ,  PAN HAVLÍČEK, KTERÝ VÁS VŮBEC NEZNÁ.
Strýček Nimra, to je tak Vaše mentální kategorie, nebo biologické dvojče.
S panem Fotrákem jsme se podívali do obličeje a podali ruce. To není kategorie jízlivého anonymního zbabělce.
A pan Furbachacher je  Furbacher,  jako sebevědomý občan nejenom píše, ale i podepisuje.
Myslím že Vaše anonymní bláboly mu nejsou pochopitelné, viz:
„A ještě bych rád využil toho, že jsem se dostal do debaty s panem Fürbacherem.
Zdá se mi, pane Fürbachere, že přesně neznáte význam slova denunciace. Z podstaty tohoto významu samozřejmě neobviňuji vás, ale pána s nickem YY.“
ZG
PS "čtenář" zase význam slova slušnost. Anonymní oslovování konkrétního občana, nepotřebuje komentář.
Vzdělání a inteligence  je jedna věc. Tu Heydrich nepochybně měl, byl ale nelidská svině, že?


 
Zdeněk | 2016-06-21 17:52:09 | Reagovat
Proč do toho pletete Havlova "strejdu"?
Ten snad něl něco společného se Stonařovem? To nebyl Heydrich, ale Arthur Seyss-Inquart.
čtenář | 2016-06-21 19:10:59 | Reagovat
A také se laskavě nepleťte do diskuze mezi mnou a panem Fürbacherem.
I když naše názory jsou antagonistické, na rozdíl od vás se s ním dá mluvit jako s normálním člověkem. Vás jsem se na nic neptal !
čtenář | 2016-06-21 19:16:38 | Reagovat
TO CO SE CHYSTÁ VE STONAŘOVĚ JE VÁŽNÝ PIETNÍ AKT, NESNIŽUJTE HO ASOCIACÍ MYŠLENEK A FÁMAMOU. TAKÉ JSTE NAPSAL, ŽE TGM NECHAL STŘÍLET DO DĚLNÍKŮ, TO BYLA ASOCIACE NEBO FÁMA?
Zdeněk | 2016-06-21 15:50:59 | Reagovat
Pan šéfredaktor, snad laskavě promine,
ale LŽETE - pane architekte a velice sprostě. Já jsem napsal, že v padesátých letech minulého století chodili po školách starci z pochybné organizace, zvané Osvětová beseda a vykládali prvňáčkům, že TGM nechal střílet do dělníků. Byla to sprostá lež, která si s těmi vašimi nezadala a asociace myšlenek se naskýtá s podobností nesmyslů, které nalévají do hlav školních dětí dnešní učitelé dle směrnic NWO.  Tak laskavě nelžete, najděte si to ve vašem archivu a přestaňte se svými bláboly otravovat. Já si též nepřejí, abyste se o mne otíral a ještě navíc ubohým lhaním a směšnými bláboly.
čtenář | 2016-06-21 17:21:35 | Reagovat
PRO PRAVDU SE ANONYMNÍ LHÁŘ NEJVÍC ZLOBÍ, NEBO JSTE TO NENAPSAL?
Nihil novi sub sole !
Nic nového pod sluncem. V padesátých letech minulého století obdobně chodili starci pod rádoby důvěryhodnou značkou Osvětová beseda po školách a vykládali prvňáčkům, jak Masaryk střílel do dělníků.
čtenář | 2015-06-19 16:23:47 | Reagovat
 
Zdeněk | 2016-06-21 17:35:52 | Reagovat
Přesně tak.
Oni to skutečně takhle říkali. Ale jen člověk ducha mdlého z toho může vyvozovat, že jsem s tím co říkali souhlasil. Podle vás, když napíši,že dle směrnic budou vykládat učitelé děckům, že islám je mírumilovné náboženství, budete stokrát dokola blábolit a tapetovat, že s tím souhlasím? Prosím laskavě, vynechejte mne ze svého senilního kopírování a tapetování vašich ubohých lží Děkuji.. 
čtenář | 2016-06-21 19:05:04 | Reagovat
KOMU VE PROSPĚCH TA ANGAŽOVANOST NARUŠIT ZA KAŽDOU CENU PIETNÍ AKT VE STONAŘOVĚ
 Přesně tak, ne-milý, ale zato zlý blbče
„Oni to skutečně takhle říkali.“
Do prčic drahý socialistický učiteli, kdo jsou oni? Ty jsi přeci ty, tak se pořád anonymně neodvolávej na cizí jména. To jsi tak zbabělý, že se nemůžeš postavit rovně za své hnusné poťouchlosti, které jsi zde napsal a vyfabuloval, nesmyslnými asociacemi na pietní akt ve Stonařově.  
 
„Ale jen člověk ducha mdlého z toho může vyvozovat, že jsem s tím co říkali souhlasil.“ …. Sprostý blboune. . . Běž si spláchnout své alibistické žvasty do WC.
 
Jen blb ducha mdlého může pochybovat, co touto invektivou na TGM  chtěl rafinovaný Putinovec „čtenář“ dětem vložit do hlavy.
 
ZANECHME SENILITY A DEBILITY A POKUSME SE DRŽET PRAVDY.
 
Blábolit a tapetovat = prd-del anonymního vyvlíkače z pravdy co sám o TGM napsal.
Je to v JL černé na bílém!
 
Celých 48 komentářů k článku  je vodítkem ke svinstvu toho prvního,
= snahy zdiskreditovat a pošpinit pietní akt ve Stonařově. Komu ve prospěch?
 
K čemu je zavádějící žvanění – Hitler po výkrmu. . .
 
Jak souvisí ty aktivisto,  Hitler po výkrmu,  s pietním aktem ve Stonařově.
 
„U nás je už možné všechno. Já dokonce někde zaslechl, že ve Stonařově budou 23. června odhalovat pamětní desku tamějšího.rodáka Arthura Seyss-Inquarta. Moc tomu nevěřím, ale nedivil bych se už ničemu. To by určitě přijel na tu slávu zástupce Sudetoněmeckého Landsmannschaftu, možná dokonce sám "Hitler po výkrmu" Posselt.“

Znevažovat pohřeb Toufara, otírat si foneticky hubu o jméno faráře Buly, ničení statue patrona českého národa sv. Jána,
 je svinstvo, pos-komunistický mindrák, kterým  se snaží náš socialistický učitel zamést individuální fakta totality pod koberec dějin.
Je sprostý a hnusný, doufám, že aktivisté čtvrteční anti-demonstrace, hecovanÍ zde publikovanými komentáři,  zváží svoji provokaci k – uctění civilních obětí, žen a dětí,   světové války.  
 
Ing. arch. Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2016-06-21 20:18:56 | Reagovat
Nádherná ukázka výbuchu zuřivosti.
Tady by snad ani docent. Chocholoušek s tarasnicí nestačil. Měla by to vidět jistá paní spisovatelka z Anglie, která nás kárala, že používáme klecová lůžka. 
čtenář | 2016-06-21 20:56:45 | Reagovat
KDE JSTE TO VÁŽENÝ "čtenář" VYNALEZ A PROŘ TO PUBLIKOVAL, ODPOVOVĚZTE PODROBNĚ UDEJTE PRAMENY
Zdeněk | 2016-06-21 20:50:40 | Reagovat
KDE JSTE TO VÁŽENÝ "čtenář" VYNALEZL A PROČ TO PUBLIKOVAL, ODPOVOVĚZTE PODROBNĚ, UDEJTE PRAMENY, NĚCO JAKO VAŠE ANKETA NA PANA FURTBACHERA? žvando Grando Anonymo?
Zdeněk | 2016-06-21 20:57:29 | Reagovat
Odpovězte, udejte prameny, kdo jsou vaši přátelé, už chybí pouze rána obuchem.
Skvělé estébácké manýry !
čtenář | 2016-06-21 20:58:39 | Reagovat
A ještě bych rád využil toho, že jsem se dostal do debaty s panem Fürbacherem.
Zdá se mi, pane Fürbachere, že přesně neznáte význam slova  denunciace. Z podstaty tohoto významu samozřejmě neobviňuji vás, ale pána s nickem YY.
Ale na vás bych měl s dovolením pár otázek: Z vašich příspěvků soudím, že jste odešel z tohoto státu z politických důvodů. A tak se vás ptám:  Dostal jste tam všechno zadarmo? Byl jste tam uvítán s poctami nebo jste se musel vašeho postavení dopracovat svou pílí a pracovitostí? Organizoval jste tam nějaké teroristické akce, loupeže, vraždy, znásilňování? Snažil jste se přizpůsobit tamějším lidem nebo jste je nutil, aby zastávali vaše názory a víru? Organizoval jste ghetta, kam se báli zajít i policisté? 
Pokud na všechny otázky odpovíte NE, pak zajisté uznáte, že srovnávat lidi, kteří odešli za hranice z politických důvodů, persekvováni komunistickou totalitou s migranty, kteří se tam usazují nyní, je urážkou našich emigrantů po roce 1968.
čtenář | 2016-06-21 10:55:50 | Reagovat
BĚŽ NĚKAM SE SVOU ANKETOU NA PANA FURTBACHERA, DOUFÁM, ŽE SE NA MÍSTNÍHO anonymního BLBA VYKAŠLE
Zdeněk | 2016-06-21 20:29:55 | Reagovat
BLB NECHÁPE,ŽE TÁZAT SE ANONYMNĚ NĚKOHO NA NĚCO JE STUPIDNÍ POST-SOCIALISTICKÁ HOVADINA HOVADA JL
Zdeněk | 2016-06-21 20:32:14 | Reagovat
Tak co vy na to, pane šéfredaktore?
Bude stačit přísné pokárání nebo bude v zájmu zdraví onoho pána lepší skotský střik, aby si ještě ve svém afektu neublížil? Už nabíhá do fialova !
čtenář | 2016-06-21 20:52:46 | Reagovat
Musím toho nechat, nebo si někdo v afektu skutečně ublíží.
Jdu koukat na fotbal, pojďme fandit.
čtenář | 2016-06-21 21:00:12 | Reagovat
JAKÝ BYL DŮVOD "čtenář" že so o mne jako první OTŘEL HUBU A VYVOLAL MNE KE KOMENTÁŘI,DOMLUVA BYLA,ŽE SI MNE NEBUDE VŠÍNAT!
Tak to se pletete, vážený pane Fürbachere.
Já ukazuji jen na toho, kdo bonzuje toho, kdo si přeje být znám jen pod nickem, jeho skutečným jménem. Jestliže například pan architekt Gryc,(který se nestydí za své jméno a klidně nese svou kůži na trh), nebo vy, pane Fürbachere (protože se domníváte, že jste dobře schován za velkou vodou, a proto si můžete dovolit vystrkovat svůj nos), podobně i pan Havlíček, jehož diskuzní příspěvky mají vysokou úroveň, je to každého jeho věc. Ovšem pan Andrew píše pod nickem a na rozdíl od jmenovaných si evidentně nepřeje, aby bylo zveřejňováno jeho skutečné jméno a je od pana YY, který si zajisté přeje být uváděn pouze pod nickem, takové jednání špinavost. Já zastávám názor, že jmenovat můžu bona fide toho, kdo své jméno uveřejní a tudíž s tím počítá, ale schovávat se pod pouhým nickem a udávat někoho jiného je praktika donášečů bývalé Státní bezpečnosti.
čtenář | 2016-06-20 20:20:39 | Reagovat
 
Zdeněk | 2016-06-21 21:05:57 | Reagovat
UŽ JSEM TI JEDNOU NAPSAL KRÁSNÝ REFRÉN PÍSNĚ NA MELODII GLENA MULLERA: "polib si prdel Vole, jezdi si na vlastním kole"..
ale schovávat se pod pouhým nickem a udávat někoho jiného je praktika donášečů bývalé Státní bezpečnosti.
čtenář | 2016-06-20 20:20:39 | Reagovat
---------------------------------------------------------
 Jo STB tam mne dostal kámoš, redaktor Jiskry Milan Dvořák, po své zradě a vytěžení jeho informací orgány STB, při vysílání JihlAVSKÉHO ROZHLASU V ROCE 1968, které mu telefonoval v důvěře v jeho osobní známost  Zdeněk Gryc


 
Zdeněk | 2016-06-21 21:22:51 | Reagovat
Tak máme poločas, jen nad tím kroutím hlavou.
Ještě, že se tady můžu trochu pobavit estrádním vystoupením zuřícího cholerika. S ním to ale tluče o zeď. Jak dlouho to ještě bude trvat, než se ucasnuje? Skutečně už blábolí páté přes deváté. Raději se podívám, co utkání říkají diskutující na Sportu. Ale budu se muset ještě alespoň na chvíli vrátit sem, jestli se ještě neumlátil. Tak zatím, co? Vyrovnáme? Nevím, nevím, vždyť ta hra vypadá, jako by tam hráli flanďáci ze Stonařova. 
čtenář | 2016-06-21 21:52:07 | Reagovat
NEJDE O KROUCENÍ HLAVOU, ALE O ŠPINĚNÍ PIETNÍHO AKTU, PRVNÍM KOMENTÁŘEM POČÍNAJE A HRÁLI FLANĎÁCI ZE STONAŘOVA KONČE, POST-TOTALITNÍ SVINĚNÍ OBĚTÍ 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
Zdeněk | 2016-06-21 22:01:09 | Reagovat
ještě, než začne druhý poločas.
V zájmu mravnosti bych doporučoval panu adminovi, aby tuto diskuzi smazal. Jistý cholerik použil mnohokrát tak neslušné výrazy, že by to mohlo narušit výchovu mládeže. Tak už začíná druhý poločas té tragédie !
čtenář | 2016-06-21 22:03:13 | Reagovat
ještě, než začne druhý poločas.
Věřím,že slušní lidé se nenechají anonymní nenávistí a provokací zastrašit a že,...
-------------------------------------------
Stonařovský program 23.6.
16 hod., Mše svatá v kostele
17.00 hřbitov, pietní akt
17.30 prohlídka Křížové cesty
18.15 setkání účastníků v KD
------------------------------------------
 ...probědne důstojně,tak jak se v křesťanském prostoru naší republiky sluší. Ze srdce přeje: Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2016-06-21 22:21:34 | Reagovat
Hrozně se mně líbí, jak Z.G. "točí ty nicky, či anonymy". Že jste na ně tak vysazený, pane ing. Když se podíváte do dějin co bylo různých anonymů, nebo pseudonymů, kteří psali svá "díla" a nikomu to nevadilo a jací se z mnohých "vyklubali borci" (jenom místo Nováka byl třeba Dvořák a to asi nikoho tak neiritovalo), ale vy jste tím vždy uveden do tranzu. Jestli si dobře vzpomínám, tak na začátku se nemusely psát e-maily ani jména, jenom nicky a bylo daleko více pisatelů. Po zavedení toho co je dnes, tak to hodně pokleslo a redakce musí stále vyzývat čtenáře, aby psali. Pokud by se  zavedlo zrušení nicků, tak to může redakce zabalit a bude po zajímavém "čtení", vážený pane Zdeňku. Psát budete akorát, možná, Vy jediný a žádné debaty nebudou. Fotbal se už hraje...
Strejček Nimra | 2016-06-21 22:21:53 | Reagovat
Škoda, že mi slušné vychování brání,
používat pro hru našich výrazy, jaké používá jeden zdejší diskutující. Jsem zvědav, jestli admin tuto snůšku sprostot smaže. Ale přece jen jsem se při té bídě zasmál. Zřejmě pod dojmem úrovně hry, zde bylo proneseno, že panychida ve Stonařově PROBĚDNE. No jestli PROBĚDNE jako ten fotbal, bude to opravdu bída.  
čtenář | 2016-06-21 22:41:00 | Reagovat
Tak to jsem netušil, že ten fotbal takhle PROBĚDNE.
Hotová zádušní mše, jako ve Stonařově. No nic, nemá kocour pořád posvícení a asi budeme říkat: Bílku, vrať se.
Dobrou noc ! 
čtenář | 2016-06-21 22:51:21 | Reagovat
Zdravím !
To byl včera výbuch, co? Nedivil bych se, kdyby někoho klepla Josefka. Aby nebylo mýlky, mluvím stále o fotbalu. Pan admin mne možná přísně pokárá nebo mi příspěvek smaže, přestože se úzkostlivě vyhýbám vulgaritám, ale nepíšu k tématu. Ovšem zmatený příspěvek o na kole jezdícím volovi nemá rovněž se sjezdem rodáků a přítel Stonařova mnoho společného. A o letošním ME, které skutečně "probědlo", se bude mluvit ještě hodně dlouho.
čtenář | 2016-06-22 09:28:43 | Reagovat
Zdravím Vás, Strejčku Nimro !
S těmi pseudonymy, značkami - dnes se říká nicky, máte úplnou pravdu. Už Jan Neruda podepisoval své fejetony trojúhelníkem. A kdo byl Václav Jebavý? Nikoliv Havel, ale jeden z našich největších básníků Otokar Březina. A jistý potentát, který se ve chvílích nadšení považoval za dramatika, přidával ke svému podpisu srdíčko. Křivé, jako jeho charakter.
čtenář | 2016-06-22 09:32:48 | Reagovat
Zdravím rovněž, ten fotbal byla velká lapálie, řečeno slušně, doufám, že řada hráčů skončí, počínaje tankistou (dvě střely na branku a dva góly, odkopnout balon z voleje velký problém trefit hřiště, vybíhání rovněž) a konče levou stranou útoku. Ukazuje se , že máme jenom průměrné hráče a pokud tomu nedáme srdíčko, tak nemůžeme obstát. Slováci bojovali jinak, proto postoupili a mají Hamšíka, který to umí.
Strejček Nimra | 2016-06-22 11:50:25 | Reagovat
Hamšík je formát a Slovákům fandím.
Někde jsem četl, že je mu Neapol malá. Nevím, proč.FC Neapol nejsou žádná ořezávátka, kam by chodil? Ať si svou slávu v Itálii užije..
čtenář | 2016-06-22 12:13:41 | Reagovat
Reklama
25.03.2024 AktualityPřestupný rok holky nevyužijí

Letošní rok je přestupný. Takže kdyby se do puntíku měly dodržovat nepsané tradice, o Velikonočním pondělí by s mrskačkou měly místo kluků vyrazit holky. Michaela Lahodná ale podle ...

Komentáře (0)
25.03.2024 AktualityHasiči naučí plést pomlázku

Sbor dobrovolných hasičů v Dolní Cerekvi zve na sobotu 30. 3. od 14 do 17 hodin na pletení pomlázek, které se bude konat v místním kulturním domě. Podle organizátorů se můžete naučit, ...

Komentáře (0)
23.03.2024 AktualityLidé na Jihlavsku ztrácí klíče. Po zimě jsou mezi nálezy i brusle

V katastru všech pěti měst na Jihlavsku lidé stále ztrácí věci. Vyplývá to z analýzy dat ztrát a nálezů jednotlivých radnic napříč okresem. Koho by ale napadlo, když něco ztraceného ...

Komentáře (0)
24.03.2024 AktualityPohled na březnové nebe

Vnitřní částí Sluneční soustavy právě teď prolétává kometa s označením 12P/Pons-Brooks, jejíž jasnost roste natolik, že se dostává na hranici viditelnosti pouhým okem. Podobnou příležitost ...

Komentáře (0)
23.03.2024 AktualityModeláři na Štítu vystavili kvalitu a připomněli letce Jana Douchu

Stovky plastikových modelů obdivovali v sobotu návštěvníci ve společenském sále DKO Jihlava při 49. ročníku soutěže O štít města Jihlavy a 15. ročníku Kit Show. Podle organizátorů ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityNemocniční dialýza slaví výročí, jede nonstop už od roku 1994

Dialyzační středisko třebíčské nemocnice funguje již třicátým rokem. V roce 1994 disponovalo šesti lůžky a šesti dialyzačními monitory a mělo v péči asi 30 pacientů. S rozvojem a ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityDemolici mostu na dálnici bude předcházet rozlučka místních obyvatel

Pokud se přes nadcházející víkend chystáte cestovat po dálnici D1 na Vysočině, tak zbystřete. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž právě o posledním víkendu před Velikonocemi spustí ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityFoerster a badatel Vilímek připomenou české mučedníky

Happening Pamatuj připomene v Jihlavě opět po roce největší hromadnou vraždu 3.792 českých židovských spoluobčanů v dějinách. Odehrála se v plynových komorách koncentračního tábora ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityNárodní dům bude patřit loutkářům

Třebíčské loutkářské jaro se uskuteční v Národním domě na Karlově náměstí o víkendu 23. a 24. března. Jedná se o 56. ročník krajské přehlídky amatérských loutkářských souborů. ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityParkovací pruhy v Jihlavě rozšíří o další

Už v nejbližších dnech by se mohl začít rozšiřovat nový systém parkování v Jihlavě. Město avizovalo, že během letošního jara se nové parkování rozšíří do oblastí 51 Fibichova, ...

Komentáře (2)
22.03.2024 AktualityZahrádkáři mohou své město požádat o kompostéry

Chcete kompostovat odpad z vaší zahrádky, ale nemáte v čem? Pokud si v nejbližší době nehodláte pořídit kompostér z vlastní kapsy, můžete zvolit variantu nabídky vaší obce. V Brtnici ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityDo října uzavřou Hybráleckou

Od pondělí 25. března začne plánovaná rekonstrukce Hybrálecké ulice v Jihlavě. Informovalo o tom město v tiskové zprávě. Podle zprávy bude ulice po dobu stavebních prací uzavřena. ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net