ICOM TRANSPORT z jedné čtvrtiny obměnil svůj vozový park. Přibyly nové autobusy Mercedes – Setra a Mercedez-Benz Intouro. Foto: Pavel Bajer
Firma chce za volantem více řidiček, říká nová mluvčí Icomu transport Petra A. Nováková, která v předchozích letech působila ve stejné pozici u společnosti Student Agency.
Představujete nové linkové autobusy Setra a Mercedes-Benz Intouro. Proč jste se rozhodli zařadit do vašeho vozového parku právě tyto značky?
Rozhodli jsme se pro modely Setra, protože to je zatím nejmodernější typ vozu pro příměstskou autobusovou dopravu. Splňuje kritéria nízkopodlažnosti, ekologičnosti a bezpečnosti. Má k dispozici klimatizaci jak pro cestující, tak pro řidiče, a disponuje vybavením, které je specifické pro cestování linkovými autobusy v 21. století. Navíc se jedná o kvalitní německou výrobu.
Kolik nových autobusů Icom transport zakoupil, a za jakou finanční částku?
Firma zakoupila 140 Seter od německé firmy Daimler za 21 milionů euro. Dále ještě zakoupila 40 vozů Mercedes-Benz Intouro za 6,3 milionů euro.
Dříve si někteří lidé stěžovali, že ve starších autobusech typu Mercedes jim v době mrazů byla zima. Mluvilo se dokonce o tom, že řidiči šetřili na topení naftou…
Nemělo by se to stávat. Povinností řidiče je dbát na pohodlí cestujících. Máme nastavené kontrolní mechanismy, aby se takové situace nestávaly. Pro nás je důležité, aby lidé měli při cestování komfort. Snažíme se pomocí interních předpisů, aby řidiči dodržovali teplotní kritéria, která máme nastavená.
Můžete vyloučit, že se v nových typech autobusů nic podobného nestane?
Předpokládám, že ne. Spotřeba autobusu je nastavená tak, aby cestující, jak v létě, tak v zimě, měli prostřednictvím klimatizace komfort. To znamená: jak tepelný v zimě, tak chladící v létě.
Co dále bude se staršími typy Mercedesů, které nové autobusy nahradí?
Staré autobusy se prodají, nebo použijí na náhradní díly. V důsledku modernizace má ICOM transport jedny z nejmladších autobusů v České republice. Průměrné stáří našich autobusů je nyní dva a půl roku. Přitom český průměr se pohybuje okolo čtrnácti let.
Máte už představu, kolik autobusů budete prodávat?
Omlouvám se, toto číslo nezveřejňujeme.
Zájemce o tyto vozy už máte?
Ano, máme české i zahraniční klienty, kteří si kupují naše autobusy. Prodávají se spíše starší vozidla, protože se snažíme průběžně udržovat linii stáří našich autobusů maximálně do tří až čtyř let.
Proč chcete v poslední době přilákat za volant autobusů také ženy?
V České republice, ale i v zahraničí je obecně nedostatek řidičů a řidiček. My se snažíme nalézat nové zaměstnance. Zjistili jsme, že cestující velmi vítají ženy řidičky. Naši kampaň jsme spustili v říjnu, a v současné době se nám ženy na místo řidiček stále přihlašují. V tuto chvíli jsme v tom velmi úspěšní, protože aktuálně máme v celé společnosti více než třicet řidiček.
Jaké věkové kategorie mezi nimi převažují?
Nejvíce nám na kampaň reagují mladé ženy většinou po mateřské dovolené, které se snaží uplatnit na trhu práce. Kromě nich se nám hlásí také starší ženy ve věku 45 až 55 let.
Diskuze k článku
Před pár dny cestovala kamarádka autobusem společnosti ICOM a řidič ve voze netopil a na každé zastávce vypínal motor, to samé pak při čekání na semaforech. Důvod? Norma na spotřebu paliva. V médích prezentují, jak vozy topí, v létě chladí, ale pak řidiči seberou odměny za naftu. Tím je ICOM znám po celé republice. Řidičů by dostatek byl, kdyby jejich práce, která je zodpovědná, psychicky a časově náročná, byla také řádně finančně ohodnocená.
mám taky několik takových zážitků, kdy se vozy podobaly pojízdné "lednici" značky Mercedes, ale je fakt, že můžeme naše poznatky směřovat krajskému úřadu, který je myslím objednavatelem dopravy, jinak se moc toho nezmění....
Občas jedu raním spojem po páté do Prahy, žádná klimatizace, okénka nejdou otevřít. Okna totálně zarosená dechem, nedýchatelno. Do Prahy přijíždíme úplně otrávení bez kyslíku... Humus...
když vono je to těžký, aby pracující lidi byli řádně odměněni, se musí přes daně vydělat na nepřízpusobivé, na jejich cestování MHD zdarma,na jejich bydlení stravu kuřivo atd., na státní správu, kde jen v Jihlavě na radnici sedí kolem 500 ouředníků a jejich příbuzných se slušným platem, dále musí pracující hradit všecky rozkrádačky v eráru a že jich od té sametové taškařice bylo za stovky miliard, takový řidič musí ze svých daní platit i profesionální sportovce a nabubřelé zázemí pro ně, různé průhledy do betonových šachet........................ je toho jednoduše spousta, na druhé straně máme sice plat čínského dělníka, ale díky vencovi a vendovi k. západoevropské ceny vody, energií, i bydlení se začíná přibližovat................teď bohouš sobtka pošle přes EU Turkům 700 mega výpalnýho.........se vůbec nedivím, že ti zodpovědnější co ještě chodí do práce mají pak nízký platy................pprostě zkouší, kam se českej člověk nechá až zatlačit a zda je ochoten makat od nevidím do nevidím za "gulášovou polívku".....ale je dobrý, že máme demokracii a ve volbách tento stav můžeme změnit :-)))))))))
:-)
Mě třeba vůbec nevadí, že se rudá svoloč tobě podobná soudruhu, má tak blbě, jako se má. Naopak, myslím, že je to v naprostém pořádku.
soudruh nejsem a ani jsem nabyl, ale jen mě vadí, že lidi, kteří poctivě pracují dostávají v podstatě almužnu na živoření- myslím všeobecně,toť vše. Tobě Tvé schopnosti, bohatství a život v luxusu samozřejmě přeji, jen mám obavu, protože jsem tak dlouho světě abych věděl, že pýchu a zpupnost často střídá pád.
A co ty jednou, fešáku? Gel zatuhne, yoistick se zasekne, na kaufáči cedule děkujeme, že jste chodili, cukrovka tutově a rak čehokoliv jistě, máma už není, nevaří a nepere, ani nájem už platit nechce, mrkev, brambor a zelí umíš vypěstovat, nebo můžeš jen přijet na bílým koni, sežrat husu a vychlastat víno?
Po delší době Lunochod Martin, jinak též momentálně retardovaný Otík dostal vycházku.
Když ji dostal na inauguraci kýčovitých Klíčů, bylo to proto, aby tam vůbec někdo byl. A tak tam dělal mééé - hop a vyskakoval. Teď se blíží Vánoce, tak pan primář to zkouší, jestli ho bude moci na pár dní pustit domů, aby si náhodou neublížil. Ale vzhledem k jeho blekotání si to nejspíše rozmyslí.