Reklama
Dnes je středa 24.04.2024     svátek má Jiří

Bývalý zastupitel Herzán chystá pro letce RAF pomník

Ilustrační foto archiv JL
Ilustrační foto archiv JL

30.7.2015 Aktuality/Komentáře (50), autor:
Pavel Bajer

 

 Pomník z nerezového plechu ve tvaru dobového britského letadla Spitfire. Takto by měl vypadat pomník československým letcům RAF v Jihlavě. K jeho instalaci na Ústředním hřbitově se chystá jihlavský badatel a bývalý zastupitel Martin Herzán.

 

 Herzán se v minulosti podílel na vícero aktivitách. V roce 2004 například umístil na DKO v Jihlavě bronzovou pamětní desku věnovanou Karlu Krylovi a o pět let později nechal vyrazit písničkářovy pamětní mince. A to i přes nesouhlas části Krylovy rodiny, které vadilo, že Herzán byl městským zastupitelem za KSČM.

 

 Herzán se k plánované instalaci pomníku letcům RAF odmítl vyjádřit. „Nebudu to komentovat. Pokud by k tomu mělo dojít, napsal bych tiskovou zprávu,“ sdělil na dotaz JL Herzán.

 

 Informaci o chystaném pomníku nám však potvrdil předseda jihlavského Czech Spitfire clubu Zdeněk Sadecký. Právě Spitfire club Herzán zval na slavnostní odhalení. Zástupci Spitfire clubu se však tohoto aktu nezúčastní.

 

 „Víme o tom, ale dozvěděli jsme se to dosti pozdě. Máme jiný program. Každá takováto připomínka je dobrá, ale my se jí nezúčastníme,“ vyjádřil se Sadecký bez udání konkrétního data, kdy má k odhalení dojít.

 

 K němu však může dojít zanedlouho, tento nebo třeba příští týden. Jak nám sdělil další člen Czech Spitfire clubu Josef Vochyán, na den 13. srpna připadá 70. výročí návratu československých letců RAF do vlasti. Není vyloučeno, že Herzán toto datum k odhalení využije.

Diskuze k článku

Nový komentář

RAF
V této souvislosti si dovoluji upozornit na článek s ilustrační fotografíí vložený do Čtenáři píší : 12.05.2015 
„Na poli lidských konfliktů ještě nikdy nevděčilo tolik za tak mnoho tak málu“
Churchillův projev o Bitvě o Británii 20. 8. 1940. Hitler a Stalin, kámoši jak hrom, si v rámci bitvy o Anglii kroutili knírky.
Zdeněk Gryc
Zdeněk | 2015-07-30 08:51:30 | Reagovat
Tak to se soudruhovi Martinovi Trollovi nebude líbit.
On nemá pana Herzána rád.
čtenář | 2015-07-30 09:54:33 | Reagovat
Citujme klasika.
Foes' gifts are no gifts:profit they bring none!
Libor Furbacher | 2015-07-30 13:51:23 | Reagovat
Sofokles ? (v nevalném překladu).
Pan Furbacher vidí zřejmě za každým rohem třídního nepřítele. Bolševicko-estébácké manýry, jak vidět stále přetrvávají. Dříve strašili komunisté všudypřítomnými prsty strýčka Sama s cylindrem, dnes se polistopadové produkty bojí vlastního stínu a označují za nepřítele dokonce i věřícího katolíka. 
čtenář | 2015-07-30 16:19:22 | Reagovat
Pro  Ctenare.
Ne mylite se ja nejsem product vaseho ''polistopadu''a kabat jsem nemusel prevlikat ,protoze jsem se nenechal do zadnyho nacpat a odesel jsem davno predtim.
Jste patrne sectely proto to nickname.Umite i posoudit staroanglictinu.Takze jste asi cetl  Marxe a jeho komunistickou druzinu ,jake maji nazory na nabozenstvi.Mozna ze jste i cetl o panu Toufarovi.
Nejni vam proto divne ,jak muze bit nekdo verici katolik a komunista  najednou.?Neco jako abstinet alkoholik.
Libor Furbacher | 2015-07-30 22:54:50 | Reagovat
Vážený pane Furbachere.
Vidíte, vy jste odešel dávno, já nemusel odcházet vůbec nikam, protože jsem nikdy v žádném politickém seskupení nebyl a někam nacpat se nikdo vzhledem k mému nevalnému kádrovému posudku nepokoušel. S politováním vám musím sdělit, že jsem nic od filozofa Karla Marxe nečetl. Ale zato jsem si se zájmem přečetl Masarykovu Otázku sociální. Víra v Boha je krásná věc, ovšem nesměla by ji dehonestovat hrabivá katolická církev v čele s Dukou, který otřásl vírou lidí v církev daleko více, než mnohaletá snaha komunistů. A vidíte, mohu se zeptat podobně ve vašem tónu - není vám divné, jak může být někdo věřící a člen zprofanované církve najednou? Něco jako abstinent Havel.
Staroangličtinu zřejmě znáte, ovšem Sofokles ani Vergilius, který podobný námět použil ve své Aeneidě zřejmě staroangličtinou nepsali. A když už jsme u té lingvistiky. V češtině je rozdíl mezi slovy "být" a "bít". Slovo "být" s ypsilonem je ve vyňatých slovech hned jako první, dokonce jako "býti", dále obyčej, bystrý, babyka...atd. Takže někdo může být věřicí katolík. Naproti tomu slovo "bít" má význam "tlouci", takže to vypadá vaší formulací, jako by někdo bil, tedy tloukl věřící katolíky a to se snad přece jen neděje. To snad dělal pouze císař Nero, i když ten měl na to lvy a tenkrát to ještě nebyli katolíci, nýbrž prostě křesťané.
Takže skromná rada. Věnujte se raději češtině než staroangličtině. 
čtenář | 2015-07-31 12:44:27 | Reagovat
Pane ctenari.
Takze vam vubec nepripadne divne[a to i presto ze jste mel nevalny kadrovy posudek], bYt komunistou a vericim krestanem  v jedne osobe ve stejnem case?Clenem strany ktera nikdy toto sve uceni proti cirkvy nezavrhla?Ktera byla schopna  bIt[utlouci] kneze k smrti [.A ne jednoho].Myslete na to az zase budete chtit udelat sideshow s tvrdym a mekym I,Y.,a krasopisem.
A toho marxe a spol si prectete aby jste vedel o cem mluvite az se jich zase budete zastavat.
cest praci.
Libor Furbacher | 2015-07-31 13:35:37 | Reagovat
Inu vážený pane Furbachere.
Vám zase zřejmě nepřipadá vůbec divné, že vaše slavná katolická církev upálila tisíce nevinných lidí (včetně kněží - nakonec i Mistr Jan Hus byl knězem a co takový děkan Lautner) a přitom jste, jak usuzuji, členem církve. No vidíte a klidně se takové profláknuté organizace, jakou je katolická církev zastáváte. To, co vy tady praktikujete, je jen vyhánění čerta ďáblem. 
Zřejmě jste znalcem Marxova díla. Já bohužel na to nemám čas, ostatně se jedná o filozofii již poněkud přežilou, to víte Panta rhei, stejně jako už je poněkud passé filozofie Kanta, Schopenhauera, Spencera či Nietzscheho. Ale na rozdíl od nynějších zapálených komunistobijců, kteří byli dříve stejně tak zapálenými komunistobijci, či alespoň horlivými svazáčky (Péťa Nečas a spol.), tvrdím, že nic není černobílé. I komunistický režim měl své určité světlé stránky - jen pro příklad uvádím sociální jistoty - a právě tak i církev - kdysi nositelka vzdělanosti - ovšem u obou těchto institucí - komunistického režimu i církve - negativa vysoce převažují pozitiva, hlavně v ohlupování lidí.
čtenář | 2015-07-31 16:41:58 | Reagovat
Omluva
nikoliv zapálenými komunistobijci, nýbrž zapálenými komunisty. Chybička se v rychlosti vloudila.
čtenář | 2015-07-31 16:44:23 | Reagovat
Chybička se vloudila i vám, pane Furbachere.
Ve slově "církvi" se píše měkké "i". Nikoliv ypsilon. V žádném mluvnickém pádě. To jen tak pro upřesnění. 
čtenář | 2015-07-31 16:50:32 | Reagovat
Pro ctenare.
To je ten rozdil mezi nami dvema.Ja mam chyby v pravopisu a vy in substance.
Libor Furbacher | 2015-07-31 17:44:01 | Reagovat
Já v tom zase takový rozdíl nevidím.
Substancí, alias substantivem jsou slova "komunisté" (nominativ plurálu), stejně jako slovo "církev" (nominativ singuláru). Ergo jedná se o podstatná jména. Důležité na tom je to, že oboje je stejná pakáž. Mluvím o katolické církvi, nikoliv o věřících v Boha, kteří žádné prostředníky nepotřebují. Aby bylo jasno.
čtenář | 2015-07-31 19:06:46 | Reagovat
Vážený pane redaktore Pavle Bajere. Vaše účelově dezinformační články, které mají být senzací a oživit tuto nudnou okurkovou sezónu jsou opravdu zoufalé !!!  Nejen, že jsou plné polopravd a senzacíchtivosti, ale plné neověřených informací. A úmyslně doplněné vašimi subjektivními názory.

V pondělí jste mi volal, že jste se coci kdesi dozvěděl a ať vám k tomu něco řeknu. Jelikož jsem seriózní člověk a nehodlám komentovat cokoliv, co není, sdělil jsem vám, že to nebudu komentovat a pokud bych někdy nějaký pomník stavěl, pošlu vám řádnou tiskovou zprávu. Abyste z ní mohl napsat pravdivý a seriózní článek. Místo toho hned druhý den ráno v Jihlavských listech váš velký senzachtivý článek plný polopravd vycucaný z různých polozdrojů. Nezlobte se, ale tohle je úroveň bulvárního plátku.   

Zvláště, když mě v něm opět tendenčně a chtivý senzací a paradoxů nazýváte bývalým komunistickým zastupitelem. Tohle, stejně jako váš tučný odstavec, kde si dovolujete hodnotit moji osobu (vyšlo jen v tištěné verzi, v této internetové to není) je opravdu ukázkou vaší vlastní ubohosti. Tvrdit, že jsem prošel bouřlivým ideovým vývojem a zdůvodňovat to výčtem všech stran, za které jsem kdy kandidoval, to je na úrovni uvažování malého dítěte. Za prvé - v politice žádné své životní ideály nevidím ani je skrze ni neprofiluji, protože politiku považuji za svinstvo a ubohost, ale lepší systém zatím nebyl do praxe uveden, i když ji považuji i za nástroj, kdy se v politice dá mnohé změnit (k lepšímu) a je úplně jedno v jakém dresu. Všude jsou potřeba slušní lidé.  Takže to není bouřlivá změna mých idejí, ale nástrojů jak se pokusit pomoci.  Své názory na svět mám vyprofilované od svých zhruba 20 let a jsou stálé...  Stejně jako jsem od 15 let pokřtěný katolík a budu jím až do smrti, ač se mi někdy z historie i současných postojů církve není často do zpěvu. Za druhé, nevšiml jsem si, že byste vždy o komkoliv jiném psali, tak jako vždy o mě, články s výčtem těchto stran a zvláštním zdůrazněním toho, že jsem byl 2008-2010 zastupitel za KSČM.  Vím, že jakoukoliv moji iniciativu potřebujete předem čtenáři ideologicky vysvětlit jako špatnou, ale je to na úrovni bolševické Jiskry.

Účelové tvrzení, že se části rodiny Karla Kryla se nelíbila moje medaile Karla Kryla v roce 2009 je opět účelová novinářská kachna, kdy tehdy redaktoři MF DNES opět účelově kontaktovali bratra Karla Kryla s vyčůraně připravenou otázkou, jestli mu vadí, že komunistický zastupitel vydal medaili Karla Kryla.  Předem věděli, že budou s odpovědi spokojeni. Co taky měl v tu chvíli jiného bratr odpovědět na takovouto účelově položenou otázku bez dalších znalostí faktu. A když jsem v loni navrhl vydání medaile Karla Kryla k jeho dalšímu kulatému výročí a vyšla ve zlatě a stříbře, souhlasila s ní i paní Marlen Krylová - jeho manželka.  Asi tam nebyl ten bubák Herzán tak moc viditelný. 

Rovnou opravím vaše lživé tvrzení, že jsem vydal úpamětní minci Karla Kryla, byla to pamětní medaile.  Pamětní mince má svoji nominální hodnotu a její další podmínkou je, že musí být z drahého kovu - stříbra nebo zlata. U mě to nesplňuje ani jedno. Je to pamětní medaile a vždy byla.

Opravdu vám doporučuji vyčkat na oficiální tiskové zprávy a nevařit z kalné vody nedůstojné a ubohé články plné polopravd.  A brát na každého stejný metr a ne si stále brát do huby Herzána jako bývalého komunistického zastupitele.  

PhDr. Martin Herzán

herzan.m@post.cz
 
Herzán | 2015-07-30 16:09:07 | Reagovat
Pane Herzáne,
máte můj souhlas. Dnešní pseudodemokracie se už začíná opravdu bát vlastního stínu a posiluje svou ochranu jak se dá, jenom ten počet policistů na počet obyvatel tomu dává za pravdu a stále jich je málo. Kdyby ještě K.Kryl žil, tak by asi stejně skončil nějakou nehodou, nebo podobně. Stejně tak řada nevhodných politiků byla byla nucena "odejita" počínaje Dubčekem, pokračujíc Sládkem, Paroubkem, Rathem atd. To vůbec nemluvím o bývalých komunistech, které nenechají "přičuchnout" k ničemu. Tak proč je v 89 nezrušili, asi se jim někteří hodili... Mám takové obavy, že další kdo bude na řadě, bude Okamura se svojí novou stranou, ten jim dělá nyní asi největší problémy a starosti (jeho preference rostou a příznivci rovněž). Toho není v TV pomalu a v tisku vůbec vidět, dveře má už asi předem zavřené. No, nedivme se, vždyť komu dnes tyto sdělovací prostředky patří a není co řešit.
Hodně zdaru ve ve Vaší práci. 
Strejček Nimra | 2015-07-31 09:12:43 | Reagovat
Zapomněl jsem v tom namátkovém  seznamu lidí, kteří nebyli  a nejsou v oblibě na toho nejvyššího -prezidenta Zemana. Toho havlisti, pražská kavárna,  političtí análníci některých stran a hlavně jedna nejmenovaná ambasáda v Praze nemohou vystát. Nezobe jim z ruky. Jenom si mi nelíbí jeho slabost pro žoldáky.
Strejček Nimra | 2015-07-31 13:58:14 | Reagovat
Rath nekrade, Ovar nechlastá, Dubček nezahynul na D1, ale byl unesen Havlisty za asistence pražské kavárny, Paroubek je český komerčně nejúspěsnější spisovatel, soudruh čtenář není vlezdoprdelka, komunisti nekradou, jen ten Sládek byl jinej.
Za vším hledej světové spiknutí soudruhu, ostatně pan Herzán   je na něj odborník.
Martin | 2015-07-31 22:45:59 | Reagovat
Zapomněl jsi soudruhu managere napsat, že Martin Troll nelže.
Jen kvoká, pořád kvoká
čtenář | 2015-08-01 08:06:17 | Reagovat
A on snad tady někdo obviňoval Duku, že chlastá?
Nanejvýš mešní víno, ale určitě střídmě. A že je tlustý? Kdo kdy viděl vyzáblého kněze? Proto se mu ještě nemusí říkat Ovar. Jak dobře upozornil pan architekt, je třeba vyjadřovat se slušně.
čtenář | 2015-08-01 08:30:59 | Reagovat
Kluku pomatená , zase špatně
Zeman na Vysočině: Chlapečku, říkají mi Ovar!

blesk.cz
Martin | 2015-08-01 10:12:05 | Reagovat
Dokonce pan prezident Zeman ti řekl na Vysočině, že Duka je Ovar?
To není od něj není hezké, že si z tebe, chlapečku Martine dělá šprťouchlata. Duka se bude zlobit. Ale na druhé straně se můžeš pyšnit, že si pan prezident všiml tebe, zanedbaného dítěte a ministranta a něco mu řekl. A malé upozornění: Dativ, česky třetí pád od zájmena ON zní MU, nikoliv MI. To pro příště.
čtenář | 2015-08-01 10:43:59 | Reagovat
Kdo kvoká na této diskuzi (do okamžiku odeslání tohoto příspěvku)?
Soudruh čtenář:  14 rozvláčných slintů
Martin: 4 stručné a věcné příspěvky

Kvok, kvok soudruhu :-)
Martin | 2015-08-01 09:23:35 | Reagovat
Hezky sis zakvokal.
Pan primář Chocholoušek tvou paní nepotěší.
čtenář | 2015-08-01 09:35:45 | Reagovat
Milý Martine,
když je potřeba někoho odstranit, tak se vyrobí takové přesvědčivé důkazy, že i ty tomu budeš věřit. Začalo tím gestapo, pokračovalo KGB, o americké CIA netřeba mluvit a i ta naše "biska", kdo ví. A těch různých agentur a "sekuritátes"...a nakonec tomu dají korunu naše hromadné sdělovací prostředky. Ale to neříkám, že na každém šprochu , je pravdy trochu...záleží ale kolik.
Strejček Nimra | 2015-08-02 09:23:31 | Reagovat
Vážený pane Herzáne,
napsal jsem zpravodajský článek, nikoliv komentář. Obviňujete mě z údajných lží a polopravd. Jediné však, co jste doložil je chyba, v níž jsem napsal místo pamětní medaile pamětní  mince, za což se omlouvám. Ve Vámi zmiňovaném výčtu politických stran jsem ještě zapomněl uvést, že jste ještě kandidoval také za Stranu zelených a v roce 2010 jste byl lídrem strany Město lidem.
Pavel Bajer
Pavel Bajer | 2015-07-31 09:39:20 | Reagovat
Do složky s nápisem ,,Špína na pana Herzána,, si doplňte, že za tu Stranu zelených jsem byl tehdy na kandidátce taky lídr...  Herzán
Herzán | 2015-07-31 11:51:25 | Reagovat
Přidávám se se souhlasem k Strejčkovi Nimrovi.
Mluví mi z duše, takže už není více co dodat. Pane doktore Herzáne, máte podporu všech slušných lidí. Nedejte se.
čtenář | 2015-07-31 12:49:26 | Reagovat
Jistý politik/dosaďte si/napsal,že největší špína a povl jsou novináři.I holky z Perlovky jsou prý větší charakter.
J.R. | 2015-08-03 15:02:46 | Reagovat
Dobrý den, 
někteří novináři jsou bezesporu špínou a povlem, nicméně, to co článek uvedl se přesně stalo.  Za to, jakým je soudruh Herzán politickým cestovatelem pan Bajer nemůže.
Martin | 2015-08-03 17:32:05 | Reagovat
Jak může pan redaktor Bajer v článku psát přesně co se stalo, když se to vůbec nestalo !!!  Jeho článek vyšel v Jihlavských listech 28. července a pomník byl posatven až o čtyři dny později - 1. srpna. A jak to může být přesné, když využil jen vedlejších zdrojů, svých spekulací a protože toho bylo málo, přidal dojemný, byť otřepaný příběh kde všude jsem již působil... Za další, pan Bajer nemůže za to kde všude jsem působil, ale měl by přistupovat ke všem stejně a když už v každém článku o mě Jihlavské listy zveřejňují z nehezky míněných důvodů výčet mého politického působení, měly by to činit u všech současných či bývalých politiků, o kterých píší. Vadí, že Herzán byl v letech 2008-2010 zastupitel za Ústavou ČR uznanou parlamentní stranu KSČM, ale vynášejí do nebe Evžena Plocka, který byl členem KSČ - dokonce její vysoký funkcionář - a to v době, když to byla zločinecká organizace. Objektivita a přílišná politická vyhrazenost je prostě u Jihlavských listů dlouhodobý problém. Přesto jsem rád, že tyto na cizím kapitálu nezávislé noviny máme, neboť plní alespoň svoji funkci zpravodajskou, a jelikož místní muzeum přestalo dokumentovat po roce 1989 současnost Jihlavy, a tedy i její budoucí historii, jsem vděčný, že budoucí badatelé a historici se budou moci o historii Jihlavy dozvědět alespoň z nedávno minulých, současných a budoucích výtisků Jihlavských listů... I když budou muset brát s rezervou hodnocení některých lidí.
Herzán | 2015-08-03 23:40:29 | Reagovat
O politických cestovatelích by neměl soudruh Martin Troll, alias vařená nudle vůbec psát.
Na jeho miláčka, který fackuje lidi na ulici, myslím tím Míru Kalouska, žádný politický cestovatel nemá. Už ho prý zapisují v Pelhřimově do kvihy rekordů.
čtenář | 2015-08-08 13:16:55 | Reagovat
ODKAZ RAF
RAF  A HERZÁNOVÉ - TÁBOROVÝ DENÍK

Vyhrnuli jsme se z lesa rovnou na táborové náměstíčko. Špinaví, unavení, ale šťastní. Tentokráte se nám  opravdu zadařilo. Nemusíme ani čekat na vyhlášení výsledků, vítězství máme jisté. Černý roj si také nevedl špatně a tak je velká naděje, že jsme společně vybojovali také první místo pro letku. Přibude zářez na kůlu našeho roje a letka si snad bude moci zarazit další kůl za vítězství. Společně s upomínkou za úsek si rádi zaznamenáme dnešní úspěch do svých letových zápisníků.
Tehdejší slavné československé perutě 310, 311, 312 a 313 měly po celou dobu svého působení ve svazku RAF činné sokolské jednoty a 311. bombardovací peruť byla veskrze sokolská. Není náhodou, že právě naše třebíčské oddíly nesou čísla 311. 312 a 313. Jejich odkaz se prolíná i do naší činnosti  pobytu v přírodě. Tábornické oddíly jsou členěny  od dvoučlenných hlídek přes roje (6 členů), letky (12 členů) a perutě (24 členů). Čtyři perutě tvoří křídlo. Tato myšlenka vznikla koncem 40 let, plně jsme ji však v Sokole Třebíč uplatnili až od roku 1968. Každý táborník má svůj letový zápisník, který ho provází celoročně na  letových přípravách (schůzkách), sweepech (vycházkách), letových dnech (výletech) a na táborech. Jsou do něho zaznamenávány výsledky různých zkoušek, prokázaných dovedností, výsledky bodování, vlepovány trofeje za vítězství, grafické upomínky z akcí.
Slavné 311. československé bombardovací peruti   jsme v roce 1976 vybudovali na tábořišti u Horního Mrzatce památník,  složený z 311 dřevěných kůlů.
O dva roky později se nám na stejném tábořišti podařilo vybudovat i památník  čs. stihačům z 310., 312. a 313 peruti.
Vložil: Zdeněk Gryc,dalších slov netřeba,že?
Příjemně mne udivuje, jakou aktuální náplň maji JL 
 
Zdeněk | 2015-07-31 16:14:08 | Reagovat
JAROSLAV FOGLAR + JIŘÍ HERZÁN

Jaroslav Foglar, Jiří Herzán, Jiří Lasovský, Miloš Zapletal - Skautský tábor. Skauting Liberec 1993.
Vydáno v edici Skautské prameny. Kniha je rádcem a průvodcem pro vedoucí táborů. Zabývá se výběrem tábořiště, rozvržením tábora jako takového, pojednává o potřebných stavbách a technickém zázemí. Věnuje se provozním otázkám, programu a náplni táborů.
Z pohledu Sokola Třebíč je zcela podstatný doslov knihy:
Na přípravě tohoto svazku Skautských pramenů se kromě spisovatele Jaroslava Foglara a podepsaného redaktora významě podíleli dva architekti - Jiří Herzán a Jiří Lasovský. Zvláštní na tom je, že Jiří Herzán nikdy nebyl, na rozdíl od ostatních spoluautorů, skautským vůdcem. Můžeme ho však považovat za čelného představitele sokolských táborníků. Kapitoly o hledání tábořiště, výstavbě a provozu tábora patří k tomu nejlepšímu, co bylo kdy na toto téma napsáno - a nejen u nás, i ve světovém měřítku. Českým a slovenským skautům se takto vrací to, co kdysi náš zakladatel A:B: Svojsík věnoval Sokolu, když napsal pro Českou obec Sokolskou společně s Janem Novákem rozsáhlou příručku Základové skautingu. Ze semínka, které tehdy bylo zaseto, vzešlo i Loganovo dílo o táboření (Logan je Herzánova přezdívka).Vracejte se k této knížce stále znovu, čtěte ji třeba po malých částech, není to román, abyste ho museli přelouskat za dva večery. Podtrhávejte to, co považujete za důležité nebo nové, uvažujte o tom, co zkušení vedoucí mnoha táborů navrhují. Kdyby se každý zařídil podle Loganových rad, úroveň skautských táborů by značně stoupla.
Miloš Zapletal.
Další publikace, které vyšly po roce 1945, nesnadno najdu, ale jedna:
Dobrodružství vodáckého oddílu na Vltavě vyšla v roce 1999.
JIŘÍ VŠTĚPOVAL PROTINACISTICKÝ ODBOJ MLÁDEŽI,
Zároveň úctu k těm co byli perzekuováni = piloti RAF
Jeho Pomníčky jsem mnohokrát a osobně viděl a obdivoval.
S úctou: Zdeněk Gryc
PS. Myslím, že to patří jednak k článku o Skautingu, i článku o Matinu Herzánovi.
Dokazuje,  jak dávno a jak zajímavě se Herzánové věnovali odkazu RAF.
Je to jejich dávná práce, která by měla být letos připomenuta.
Zdeněk | 2015-07-31 17:03:25 | Reagovat
No, teď jste tomu dal, pane architekte.
Takže jste si znepřátelil soudruha Martina Trolla, který se k vám snažil dolejzat jako Zilvar z chudobince a jen s největším sebezapřením  v sobě tutlal svou nechuť k panu doktorovi Herzánovi a asi ani pan Furbacher nebude vaším příspěvkem příliš nadšen, ačkoliv v jeho případě se jedná o člověka, se kterým, jak se zdá, je možné diskutovat. 
Jednou jsem napsal, že i vy a já můžeme někdy najít společnou řeč. Těší mne, že se tak stalo v případě pana Herzána, člověka, jehož si velmi vážím.
čtenář | 2015-07-31 17:15:38 | Reagovat
Zase breptáš soudruhu.
Dolejzání vypadá třeba takto:

Ještě poznámku pro pana architekta.
Sdílím s vámi obdiv k habánské keramice....

Panu architektovi dobrou noc.
Těším se....

čtenář | 2015-07-26
 
Martin | 2015-07-31 20:12:55 | Reagovat
Potrefená husa zakejhala.
Na rozdíl od polistopadového produkta soudruha Martina Trolla, který diskuze sleduje s vyplazeným jazykem na vestě a dolejzá k panu architektovi, ačkoliv je mu pan Herzán proti srsti, což pro něj coby usvědčenému lháři nepřijde zatěžko, mně se habánská keramika skutečně líbí a protože pan architekt je coby odborník skutečně na mužem na svém místě, nevím, proč bych mu nemohl popřát dobrou noc, i když nějaký "manager" s estébáckými manýry puká vztekem.
čtenář | 2015-07-31 21:01:05 | Reagovat
Bohužel,
ani stokrát opakovaná lež se nestane pravdou. Jediným několikrát usvědčeným lhářem této diskuze je soudruh habán  čtenář.

Apropo, co přesně si představuješ pod ... což pro něj coby usvědčenému lháři nepřijde zatěžko....?
Martin | 2015-07-31 22:55:37 | Reagovat
Soudruhu Martine Trolle, divím se, že si při své zodpovědné práci "managera"
ještě stačíš do svého růžového zápisníčku poznamenat každý diskuzní příspěvek, včetně přesného data a času. Nebožtík Brettschneider by z tebe měl radost, ale v práci toho zřejmě moc nepoděláš. Jen na diskuzi všechno poděláš. Já už vůbec nevím, o co vlastně tehdy kdysi dávno šlo, ačkoliv děláš vlny, že ses zaregistroval teprve před měsícem. Ale jestli je to pravda, za ten měsíc ses už stačil dokonale znemožnit.
čtenář | 2015-08-01 08:12:44 | Reagovat
Selektivní alzheimer soudruhu brepto?
Ty máš řůžový deníček bonzáček soudruhu, já používám onen magický nápis "starší články" napravo dole. Je jasné, jak nepříjemné pro tebe je možnost dohledat a dokázat ti tvoje nestoudné lži.

Znemožnit? Zase soudíš ostatní podle pravidla "podle sebe soudím tebe"?
Martin | 2015-08-01 09:16:29 | Reagovat
Když tak vidím ty tvoje přiboudlé litanie co jsi čím myslel a jak jsi nemyslel, soudruhu Trolle,
vždy si vzpomenu na pasáž z jedné známé knihy: "To bych rád viděl, vy mořské prase, co si teď asi myslíte." "Poslušně hlásím, že já vůbec nemyslím." "Himldonervetr", hulákal jeden z členů komise, břinkaje šavlí,"tak von vůbec nemyslí. Pročpak vy jeden siamskej slone nemyslíte?"

A jestli ti dělá takové blaho, přehrabovat se v prastarých článcích a komentářích, klidně se v tom vyžívej, ale neotravuj s tím jiné diskutující, ty "polistopadový managere."  Věříš tomu, že co jsi myslel a co odvolával nikoho nezajímá? Tvoje bláboly, o kterých tvrdíš, že trvají pouze jeden měsíc a otravuješ s nimi snad celá léta, hledat nebudu. Je to totiž pod mou úroveň, snaživý bývalý estébáčku.
čtenář | 2015-08-01 09:27:45 | Reagovat
Ty se nevykrucuješ, že bys něco nenapsal. To si může ostatně každý po tobě přečíst. Ty se vykrucuješ, že jsi to tak nemyslel, že jsi to myslel jinak, že ses prostě jen neobratně vyjádřil. Ergo, jestliže se nevykrucuješ, žes to myslel jinak, znamená to, že jsi to skutečně myslel tak, jak jsi to napsal :-)
Martin | 2015-08-01 10:16:05 | Reagovat
Dnes je krásný den,
omlouvám se, ale já hodlám strávit jinak, něž nekonečnou diskuzí se zastydlým bolševikem, zuřivým obhájcem železné opony. Vím, že tě to bude mrzet soudruhu, vím, že je to ode mne sobecké, ale takový je život.
Martin | 2015-08-01 10:19:58 | Reagovat
Zachraň se kdo můžeš.
Soudruh Martin Troll už zase vysvětluje, co myslel a co nemyslel. Má zase půl roku co dělat, načež nám oznámí, že se teprve před měsícem zaregistroval a jakým geniálním způsobem se hrabe v prastarých příspěvcích. Inu "manager".
čtenář | 2015-08-01 10:46:49 | Reagovat
Je tak snadné tě utáhnout na vařený nudli soudruhu :-)
Ty se nevykrucuješ, že bys něco nenapsal. To si může ostatně každý po tobě přečíst. Ty se vykrucuješ, že jsi to tak nemyslel, že jsi to myslel jinak, že ses prostě jen neobratně vyjádřil. Ergo, jestliže se nevykrucuješ, žes to myslel jinak, znamená to, že jsi to skutečně myslel tak, jak jsi to napsal

čtenář | 2015-07-04 15:03:33

Tady je prapůvod tvého nemyšlení, ty mysliteli :-)
Martin | 2015-08-01 11:25:01 | Reagovat
Ty už nejsi na pískovišti, soudruhu Martine Trolle?
 Nervíčky nevydržely, že? Tak pokračuj ve vyprávění, co jsi myslel a co nemyslel.
čtenář | 2015-08-01 14:01:27 | Reagovat
POZNÁMKA BEZ KOMENTÁŘE
Rodáci z Boskovic a okolí ve službách Královského letectva.
Poslouchejte na Vltavě od 11. května 2015 vždy v 15:20. Po odvysílání se jednotlivé díly četby objeví také na stránce Hrdina.cz.
Jedním,  z těchto čtyřiceti příslušníků RAF je Rudolf Nedoma, který napsal knížku:
"Bombardovali jsme Německo", vydanou v roce 1946, V. Kutil Olomouc, kterou věnoval jako upomínku, sekundánkovi RG Židenice, na společné prázdniny, strávené v roce 1946 v Rožnově. Přítelíčkovi se omluvil pohlednicí, odeslanou dne 1. 4. 1947. BERKS:
"Prosím za prominutí, že jsem se nepřišel ani rozloučit… Snad se jednou přijedeme podívat do Rožnova".                                Rudolf Nedoma
Zdeněk Gryc se s  Rudolfem  Nedomou už do Rožnova, za Valachy věrnými TGM nedostal. R. N. zemřel 10. 8. 1995. Je pochován v Roockwoodu, v části hřbitova zakoupeného Svazem letců svobodného Československa v Londýně, poblíže svých válečných kamarádů.
----------------------------------------------------
Vávrová: Rytíři Vysočiny:
CO SE VLASNĚ UDÁLO V PRVNÍ PŮLHODINĚ NOVÉHO ROKU 1945?
Liberátor se vrací k anglickému pobřeží, obtížen navíc nepříjemnou námrazou. Německý torpédoborec vyslal svoji zkázonosnou střelu. Zasáhla. U ostrůvku Hory v Orknejích u Scapa Flow se letoun roztříštil o skálu. Smrt téměř na prahu svobody.  Smrt téměř na prahu svobody zastihla kromě sgt. Jaroslava Zapletala jeho další druhy. . .
Pohřben je na hřbitově Ilfracombe, Devonshire v Jižní Anglii, blízko kostela. Jméno sgt. J. Zapletala je tam, bohužel uvedeno zkomoleně: Zaplatel. Což v anglickém čtení vyzní dost hanlivě. 
Rudolf Nedoma je pochován v Roockwoodu, v části hřbitova zakoupeného Svazem letců svobodného Československa v Londýně, poblíže svých válečných kamarádů.
Tyto vyňaté texty snad mohou přispět k pochopení  snahy Martina Herzána.
Zdeněk Gryc
 
Zdeněk | 2015-08-01 08:48:53 | Reagovat
Pane architekte, určitě znáte Havlíčkův epigram.
Nekřesej do kaše, křesej do troudu a o lásce k vlasti nekaž velbloudu. (V tomto případě soudruhovi Martinu Trollovi.)
čtenář | 2015-08-01 09:18:33 | Reagovat
Omlouvám se všem,
ať už se baví mým drážděním rozvztekleného soudruha Martina Trolla nebo se nad ním pohoršují. On je to skutečně svérázný druh zábavy, připomínající nejspíš pošťuchování běsnícího paviána skrze oka klece špičkou deštníku. Ale když on se tak roztomile vzteká, no není to drahoušek? A jestli vám to skutečně vadí, odpusťte a přečtěte si někde serióznější diskuze než patologické návaly vzteku soudruha Martina.
čtenář | 2015-08-01 09:48:01 | Reagovat
Asi jsem to přehnal s drážděním psychopata Martina Trolla.
Obracím se proto na diskutující se snažnou prosbou. Prosím, ujměte se někdo toho úkolu a napište soudruhovi Martinovi Trollovi, že mu věříte, že se u něj jednalo o pouhé neobratné vyjádření, ať má pupík v místě.. Já už přesně nevím, o co vlastně tenkrát šlo, je už to snad půl roku (on vám to řekne přesně, svůj růžový notýsek z dob, kdy byl ještě spolupracovníkem nechvalně proslulé StB má stále při ruce), ale bylo to něco v tom smyslu, že Havel byl horší než komunisti. Od té doby to neustále dementuje (hle - důkaz, že slovo dementovat pochází od slova dement). Tak mu někdo řekněte. aby se uklidnil, že víme, že to tak nemyslel nebo se toho paranoika nikdy nezbavíme.
Děkuji předem.
čtenář | 2015-08-01 14:47:56 | Reagovat
Ono by možná stačilo, kdybyste nezaplevevoval diskuze pod články svou pravdou. Na druhou stranu, aspoň se ostatní mohou pobavit a řict si - i tací jsou mezi námi, je jen dobře, že se mají kde realizovat.
Pepa | 2015-08-02 22:43:51 | Reagovat
Máte pravdu Pepo, ale on se soudruh Martin bez toho neustálého vysvětlování, co jak myslel a co myslel jinak asi neobejde.
čtenář | 2015-08-03 09:44:46 | Reagovat
Reklama
22.04.2024 AktualityPřijďte si užít pohodový den ve výcvikovém areálu PČR

Již příští sobotu 27. dubna odstartuje 26. ročník soutěže Řidič Vysočiny. Největším lákadlem letošního ročníku je jednoznačně možnost prohlédnout si nově vybudovaný multifunkční ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityOd září přivítají v lavicích 19 prvňáčků

K zápisu do první třídy Základní školy ve Větrném Jeníkově přišlo v průběhu úterního odpoledne celkem 21 dětí. Podle ředitelky školy Barbory Schrekové budou mít dvě děti povinnou ...

Komentáře (0)
22.04.2024 AktualityV krematoriu nebudou přes měsíc obřady

Zhruba na měsíc se pohřby v Jihlavě zkomplikují. Provozovatel krematoria v Lesnově Služby města Jihlavy (SMJ) v tiskové zprávě oznámily, že od 22. dubna do 25. května proběhne oprava střechy ...

Komentáře (0)
21.04.2024 AktualityJihlava si čisté ovzduší drží

Silniční doprava a lokální topeniště. To jsou dva hlavní znečišťovatelé ovzduší v Jihlavě. Vyplynulo to z tiskové zprávy kraje k měření kvality ovzduší v jihlavské průmyslové zóně ...

Komentáře (7)
21.04.2024 AktualityAť žije špinavá Jihlava!

Na Telečské ulici za paneláky vede chodníček a za ním je zeleň a Skalka. Slouží k cestě do práce, k procházce i s pejsky. Jsou u něj i lavičky. Má však jednu špatnou vlastnost: chybí ...

Komentáře (0)
20.04.2024 AktualityŠanci na záchranu představuje pro zdravotníka experimentální léčba

Celé Jihlavsko se semklo na pomoc mladému polenskému lékaři, který bojuje s vážnou nemocí. Příběh Alexandra Noska zveřejnila na serveru Donio jeho sestra Lucie Vítů Nosková. Přes portál ...

Komentáře (1)
20.04.2024 AktualityOchlazení nepřeje úrodě ani včelařům

Počasí se zbláznilo, tak charakterizoval výkyvy jeden z mnoha obyvatel Vysočiny. Po letních teplotách, kdy teploměry ukazovaly rekordní hodnoty, spadla rtuť pod bod mrazu a lepší to nebude ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityNevidomého expředsedu Tyflo Vysočina viní z podvodu

Až osm let pobytu v káznici hrozí v případě prokázání viny u soudu dnes už bývalému předsedovi jihlavské pobočky Tyflo Vysočina a Organizace nevidomých Pavlu Hegnerovi (70) z Velkého ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityKraj v jihlavské nemocnici postaví nové parkoviště

Parkování v areálu jihlavské nemocnice je často terčem kritiky občanů. Ještě v letošním roce má proto v areálu nemocnice vzniknout nové parkoviště pro 183 vozidel. Parkoviště má nahradit ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityBývalý ředitel nemocnice Velev byl propuštěn z vazby

Bývalý ředitel jihlavské nemocnice Lukáš Velev, který čelí obvinění v rozsáhlé korupční kauze s nemocničními zakázkami, byl podle serveru Seznam Zprávy minulý čtvrtek propuštěn z ...

Komentáře (0)
19.04.2024 AktualityU výměny oken platí: Na kvalitě záleží

Jedním z nejdůležitějších parametrů nových oken jsou jejich tepelně izolační vlastnosti. Základními částmi okna jsou zasklení a rám. Výsledné vlastnosti závisí na kombinaci vlastností ...

Komentáře (1)
18.04.2024 AktualityNa památky UNESCO pošlou dotaci

Významné výročí si letos připomenou ve Žďáru nad Sázavou. Za poutním kostelem sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře přijíždějí návštěvníci z celého světa už třicet let. Právě ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net