Obyvatelé A. Dolu: Chceme chodník
CHYBĚJÍCÍ krajnice na úseku silnice z Červeného Kříže do Antonínova Dolu vytváří mnohacentimetrový „schod“. Na místě jsme objevili až deseticentimetrový. Napadne-li sníh
Chybějící krajnice s hlubokými dírami. Takový obrázek skýtá silnice vedoucí z městské části Červený Kříž k objektu bývalých antonínodolských skláren.
„Občané Antonínova Dolu a Červeného Kříže mají hrůzu, jak budou chodit po komunikaci až napadne sníh a nebudou vidět, kam šlapou,“ píše ve svém dopise obyvatelka Červeného Kříže Marie Zajícová s poukazem, že kolem silnice jsou díry hluboké až 30 centimetrů.
„Technický stav komunikace a krajnice nebrání jejímu obecnému užívání dle platných ustanovení zákona o pozemních komunikacích a zákona o silničním provozu,“ vyjádřil se vedoucí odboru dopravy magistrátu Ján Tinka. Podle jeho slov požadavek obyvatel nevychází ze současného stavu komunikace a krajnice.
„Záměrně pomíjí zákonná ustanovení k zodpovědnosti chování chodců na komunikaci,“ doplnil Tinka a dodal, „kde není krajnice, nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky.“ Podle Tinky může o stavbě chodníku u této silnice rozhodnout městské zastupitelstvo.
Diskuze k článku
Nový komentářKontrast
V A. Dole se sněhu bojí v Českém mlýně ho chce p. radní Vymazal uměle vyrábět tady je vidět jaké má priority, naco stavět chodník když můžeme mít sněžné dělo.
Dodo.01 | 2015-01-24 08:04:23 |
ReagovatTypická Jihlava- místo aby řekli chodník bude do určitého data, tak citují zákon o pozemních komunikacích. Bude to asi nadlouho, v Jihlavě město chodníky nedělají, to víme.
Ale možná by nám mohla radnice vysvětlit, proč rekonstrukce stok zdražila o 7 000 000,- Kč, třeba mohlo být na chodník v A. Dole
přeneseno z www.obcasnik.eu
VÍME PRVNÍ: Rekonstrukce jihlavských stok zdraží o sedm milionů
Projekt rekonstrukce jihlavských stok financovaný z dotace Operačního programu životní prostředí bude dražší o sedm milionů korun. Vyplývá to z dodatku ke smlouvě mezi vedením města a konzorciem stavebních firem OHL-ŽS a PSJ jako zhotovitelem díla. Dodatek smlouvy podepsal za město náměstek primátora Vratislav Výborný. Za sedm milionů korun bude financována změna materiálu mezi ŠB 11 a ŠB 12, změna provádění protlaku mezi šachtami ŠD 19 a ŠD 20 spočívající v provádění kanalizace pomocí protlaku v délce 33m oproti otevřenému výkopu a změna způsobu zajištění výkopu stavební jámy pro dešťovou zdrž........
Na co by radní investovali do chodníků, když mají důležitější věci, jako je letiště, umělé zasněžování, rekonstrukce zimního stadiónu. Třeba by pomohlo, kdyby tam auto někoho zabilo, pak by se třeba rozhoupali, jinak budou muset obyvatelé, platící daně z nemovitosti, chodit stále blátem. To samé je třeba v průmyslové zóně v Hruškových Dvorech, kde lidé, jdoucí do práce, nemají kudy bezpečně jít, hlavně, že tam je v části cyklostezka, k ničemu, ale na chodník město nemá.
A podle pana Tinky, kdy podle zákona má jít chodec co nejblíže při okraji vozovky, tak se podívejte, jak ty krajnice vypadají, plné bláta, špíny, to by se o čistotu města a komunikací muselo trochu dbát, kolikrát, aby člověk chodil v holínách.
Se vším by se dalo souhlasit kromě rekonstrukce zimního stadionu, zs je ve vlastnictví města, a město jako řádný hospodář má povinnost se o svůj majetek starat, to že je teď cena na rekonstrukci tak vysoká je pouze vizitka předchozích zastupitelů města kteří na to kašlali.
Dodo.01 | 2015-01-24 11:29:57 |
ReagovatJá nejsem vyloženě proti rekonstrukci, zvážil bych ještě výstavbu nové multifunkční haly, kde by se dalo pořádat koncerty, různé kulturní a sportovní akce, zvýšila by se i kapacita pro diváky, pořádné zázemí pro hosty a sportovce, odpovídající parkoviště, možnost parkování pro bus a příjezd i MHD. Protože stávající stadión již moc kapacity nenavýší, je zde omezen prostor, není vyhovující parkování. Tyto dvě varianty by město mělo pečlivě zvážit a probrat i s veřejností, neboť se jedná o opravdu velikou investici.
Stávající hala je vázána i se sportovní školou kam to mají žáci 5 minut nová multifunkční hala mimo centrum výrazně zvýší už tak vysoké náklady na sport, současná hala je přímo u mdh a pár minut chůze od budovaného byť nesmyslného terminálu, a parkování bych spíš řešil parkovacím domem. Stejná hala jako je v Jihlavě stojí ve Zlíně, je o 10 let starší a po rekonstrukci se v ní hraje ELH, pořádají koncerty atd. Co se týče vyšší kapacity, myslím si že je to dost sporné, větší hala znamená vyšší náklady na provoz a nikde není garantováno, že si hala na sebe vydělá. Další věc je využitelnost, jistě koncerty, ale co dál, další sport do haly na takové úrovni která by ji zaplnila v Jihlavě není a navíc ekonomická síla obyvatelstva není taková aby si např. rodina s dvěma dětmi mohla dovolit jít 2x, 3x do měsíce na akci s 200,- 300,- 500,- vstupným, počáteční nadšení opadne a pak by to v krásné nové hale mohlo vypadat jako O2 aréně na zápasech Slávie hala pro 17 tis a návštěva 2 tis. Náklady na údržbu a provoz trvale zatíží rozpočet města mnohem vís než rekonstrukce staré haly.
Dodo.01 | 2015-01-24 15:10:20 |
ReagovatMěsto by mělo najít partnera pro provoz takovéto haly, ne to celé táhnout z městského rozpočtu, to samé platí u Dukly, najít vhodného sponzora, který se bude na chodu klubu podílet, tak jako u fotbalu.
Město by mělo najít partnera pro provoz takovéto haly, ne to celé táhnout z městského rozpočtu, to samé platí u Dukly, najít vhodného sponzora, který se bude na chodu klubu podílet, tak jako u fotbalu. Pokud město nemá peníze ani na to, aby u rušných silnic, kde chodí i děti, postavili chodník, nemůže přeci samo financovat zimák a klub zároveň, nebo počkáme, až někde někomu auto přejede dítě při cestě do školy?
Jsem zastáncem oprav a budování chodníků, na úkor letiště, sněžných děl a podobných nesmyslů, ale zimák stojí funguje a je vyžíván. Když budu parafrázovat předchozí příspěvek budeme čekat než tam někoho něco zabije? Nebo to necháme zavřít a v centru vznikne nebezpečná ruina kam se stáhnou bezdomovci a po nocích ji budou rozebírat zloději dokud nespane, nehledě na to, že pokud nebude zimák rovná se šance vstupu sponzorů 0 a navíc odejdou i ti současní. Dále je zimák technologicky spjat s malou nově vybudovanou plohou. Město má povinnost starat se o svůj majetek, ať už jsou to chodníky nebo budovy, investice do nových a nepotřebných projektů následně zatěžujících rozpočet města to je hlavní problém financí. Dukla je pro Jihlavu tradice a i když už to není to co to bývalo pořád je to značka která k městu patří. (Na hokej chodím tak 2x až 3x za sezónu.)
Dodo.01 | 2015-01-25 07:20:10 |
ReagovatChodník
Na co chodníky, budeme lítat... Kanalizace za lepší peníze je přesně podle návodu, jak vyhrát výběrové řízení za nejnižší nabídkovou cenu a přesto neprodělat a taky třeba vydělat tolik, aby se dostalo na všechny...(potřebné).
Zahradník | 2015-01-24 14:59:07 |
ReagovatÁdolští,děláte to špatně! Musíte chtít cyklostezku a to uvidíte fofr. Dneska jsem byla v Heleníně a nestačila jsem zírat. Z Helenína na Březinky uprostřed pole úžasná cyklostezka, nebo chodník chcete-li. No,pak že nejsou prachy.
Ano, úžasný chodník do Helenína
Naše snaha trvala 2 roky, přičemž to "uprostřed pole" je jediný pozemek, který vlastní město (bývalá státní silnice). Z původní plánované provizorní nízkonákladové cesty se po zásahu bývalého primátora stala i cesta pro cyklisty a stavělo se. Zaplaťpánbů, jinak dodnes nebylo nic. Ale pokud se projdete po Helleníně, tedy ulicí dolů k řece, ač jsme přiřazeni pod vnitřní město a platíme i příslušné daně, po chodníku ani vidu ani slechu. Zkuste po ní jet ve školním roce před 8. ranní, je to doslova horor. Zvláště v zimě. Zatím se oficiálně snažíme o vybudování chodníku pouhé 4 roky. Držte nám palce. Vladimír Havlíček
VladimírV | 2015-01-26 09:58:56 |
ReagovatChodníky jsou problémem všude
Chodník od Červeného Kříže ke "Křižovatce smrti" je hotový a poctivě slouží. Ale na druhou stranu do Stříteže stále nic není, přestože už řadu let je tady slibován a provoz je zde daleko větší než na druhou stranu do Č. Kříže a silnice je zde užší. Obec Střítež s Jipocarem na to asi zapomněly, co slibovaly. Za to byl někdo odpovědný (nebo to aspoň sliboval) a v dnešní době nikdo za nic z představitelů nezodpovídá, proto to tak vypadá. Kdyby tady platilo to, co má v programu Úsvit, tak by mnozí "panáčci" byli dávno pryč.
Takto stále bloudí chodci škarpami, po mezích, nebo kličkují po silnici mezi auty. Ještě štěstí, že mnozí mají rozum a chodí s blikačkami, svítícími páskami a baterkami za snížené viditelnosti. Je to téměř zázrak, že se tady chodcům nic nestalo za ty roky zvýšeného provozu díky především Jipocaru, celé průmyslové zóny, hotelu Tři Věžičky a Celní správy.
Strejček Nimra | 2015-01-26 13:18:46 |
ReagovatTo musí bejt nějaká nemoc nebo už vážně nevím. Co by jako ten Jipocar měl všechno na svoje náklady budovat?
Jenže on to Jipocar slíbil a pravděpodobně to krachlo na nedodaném stavebním povolení, které snad měla vyřídit obec Střítež, aspoň se to říká. A proč by se neměl podílet na výstavbě, když tam chodějí také zaměstnanci podniku. Bylo by to ku prospěchu a hlavně bezpečnosti všech, na rozdíl od nesmyslné betonové dráhy v Henčově, na které se má Jipocar také podílet (tady už to bude pouze soukromý záměr).
Strejček Nimra | 2015-01-30 09:09:27 |
ReagovatJenže on to Jipocar slíbil a pravděpodobně to krachlo na nedodaném stavebním povolení, které snad měla vyřídit obec Střítež, aspoň se to říká. A proč by se neměl podílet na výstavbě, když tam chodějí také zaměstnanci podniku. Bylo by to ku prospěchu a hlavně bezpečnosti všech, na rozdíl od nesmyslné betonové dráhy v Henčově, na které se má Jipocar také podílet (tady už to bude pouze soukromý záměr).
Strejček Nimra | 2015-01-30 09:10:01 |
ReagovatJenže on to Jipocar slíbil a pravděpodobně to krachlo na nedodaném stavebním povolení, které snad měla vyřídit obec Střítež, aspoň se to říká. A proč by se neměl podílet na výstavbě, když tam chodějí také zaměstnanci podniku. Bylo by to ku prospěchu a hlavně bezpečnosti všech, na rozdíl od nesmyslné betonové dráhy v Henčově, na které se má Jipocar také podílet (tady už to bude pouze soukromý záměr).
Strejček Nimra | 2015-01-30 09:10:04 |
ReagovatA co Policie ČR
Jenom mně nejde do hlavy, že k těmto léta táhnoucím se neřešeným chodníkům nevyjadřuje Policie ČR, přestože to mají napsáno na autech: "Pomáhat a chránit". Otázka je, koho vlastně chrání. Těm chodcům vymýšlejí a vyžadují stále nové bezpečnostní prvky, což je asi také správné, ale že tady chybějí chodníky, když je zde takový provoz, to už je nezajímá.
Ona zatím pěkně spinká jako ti broučci od pana Karafiáta (často zašití v autech někde za keřem, aby nebyli hoši na očích). A ať mi nikdo neříká, že to nemají v náplni práce, měli by na tyto problémy upozorňovat a tlačit na jejich nápravu patřičné instituce.
Strejček Nimra | 2015-01-28 13:37:41 |
Reagovat