Jihlava se bez revizorů neobejde, v Brodě končí
Ilustrační foto archiv JL
Trolejbus zastavuje na jihlavské zastávce U Sokolovny. Dva revizoři v doprovodu městských strážníků kontrolují cestující. Dva nemají jízdenku.
Obvyklý obrázek z vozů jihlavské MHD v době dopravní špičky. Za loňský rok registroval jihlavský dopravní podnik nezaplacené pohledávky od cestujících ve výši více než jednoho milionu korun, které dopravní podnik prodal exekutorům.
V Havlíčkově Brodě revizory ruší. „Revizory v současné době máme.
Neregistrujeme však žádné černé pasažéry. A to je i důvod, proč jsme jim dali výpověď,“ tvrdí vedoucí střediska MHD Lubomír Hepner.
Externí najímání revizorů praktikují v Třebíči.
Více v tištěném vydání JL s datem 22. 8.
Diskuze k článku
Nový komentářDiskriminace !!!
Proč u Sokolovny ? Proč nestojí třeba na Horním Kosově ? Tam je černých pasažérů dostatek a to doslova. Těch se ale revizoři i policie bojí....
Chtělo by to pořádnou měsíční razii na tyhlety "černý pasažéry"
Od rána do večera být všude, pozvat revizory i z jiných měst a být nekompromisní. Pak na chvilku počkat a zas na měsíc velikou razii. Ne jen stát u blázince, u Sokola, na náměstí.
Oni by si to tito "černí pasažéři" pak rozmysleli.
Zkusit inovovat (ale pan Vilím je starší člověk a není nakloněn k novinkám této doby)
Po 20.00 nástup jen předními dveřmi plus kontrola řidičem všech nástupivších. Nemáš lístek - nejedeš.
Vozy v dnešní době jsou schopny vysílat WI FI signál, proč ho nezpřístupnit cestujícím? I takovéto maličkosti zpříjemnují cestujícím jízdu.
Proč se autobusové linky nerozrůstají. Nová průmyslová zóna na Hruškových dvorech roste každým dnem a jezdí tam jen v nepřehledných časech linka č. 4.
Přitom z náměstí, potažmo z Březinek může jet linka od Hruškových dvorů přes celou průmyslovou zónu rovně až k novému kruhovému objezdu na Pávovské a pokračovat jako linka 36 či 12.
Trolejbusy se nám snad změní příští rok (doufejme, že k lepšímu), pro autobusy je zde pořád možnost vylepšovat.
Revizoři, jízdní řády, WIFI, semafory preferující MHD... je hodně věcí co jde zlepšit. Stačí nezůstat myšlením v socialismu. Třeba za dalšího ředitele DP to už půjde.
Využívám MHD skoro denně, znám je i z jiných evropských měst, patříme k tomu lepšímu, ale furt můžeme být ještě lepší.
Jaroušek | 2014-08-22 20:46:00 |
ReagovatBudoucnost MHD závisí na tom, kdo vyhraje volby a kdo bude preferovat podporu a rozvoj MHD.
Na černé pasažéry chce nasadit revizory, kteří by jezdili od prvního spoje až do posledního. Pro jejich bezpečnost by s nimi mohli chodit strážníci městské policie, kteří spadají pod město. Tím by se zvýšila bezpečnost jak cestujících, tak i řidiče a do vozů by nenastupovali ožralí a bezdomovci.
Dále je pak třeba upravit cenu jízdného, aby se lidem nevyplatilo jezdit po městě autem či taxíkem, ale začali uvažovat o výhodnosti MHD. Je potřeba, aby bylo doprava cenově příznivá, rychlá a reflektovala požadavky cestujích na to, kam by spoje měli směřovat.
Než dojde ke změně tras linek, bylo by vhodné udělat několik veřejných debat, použít data DP, kam lidé nejvíce jezdí a kde přestupují.
Je toho mnoho, co by se dalo zlepšit a nalákat tak další cestující, kteří by své auta nechali doma, ale vše záleží na tom, jak se k problematice postaví noví radní po volbách.
Marek Řezáč
Nasadit revizory nejde,protože velkou část pracovní doby prosedí v Cityparku a ve dvě mají padla.A MP je nepohlídá,měří rychlost těsně před značkou.
Inovace MHD
Nevím proč se Jihlava brání zavést nástup předními dveřmi (po celých 24hod), když to funguje a velmi dobře i na Vysočině a to nemluvím o daleko větších městech v republice. Ušetří se za revizory a nežádoucí osoby řidič nevpustí dovnitř a černých pasažérů bude téměř nula. Samozřejmě záleží na řidiči, jak si bude plnit svoje povinnosti. Občané se také naučí trochu slušnosti a ohleduplnosti při nastupování. Nic se neuspěchá.
Strejček Nimra | 2014-08-23 08:53:36 |
ReagovatSleduji, jak funguje MHD zdarma ve Frýdku-Mystku... celkově se mě ten nápad velmi líbí... ale pro zatím musí být MHD v Jihlavě efektivnější a levnější...
Zdarma, zdarma. Nic není zdarma, jen jde o to, kolik toho zaplatí lidi a kolik rozpočet města.
Tak děkuji za poučení, ale myslím s, že to snad každému je jasný...
Bohužel MHD mi přijde spíš jako zátěž pro radnici a přitom její podpora, rozvoj by měl být lepší. Cena jízdného je navíc celkem vysoká. Na toto téma by se dala vést dlouhá debata. Já sám osobně jsem debaty vedl jak osobně s panem primátorem Vymazalem, tak panem Kodetem. Dále jsem navštívil dvě debaty zaměřené na dopravu, všude naslibovali, jak se budou věcmi, které jsem jim nastínil, zabývat, bohužel zůstalo pouze u těch slibů.
Marek Řezáč
Zlepšovací návrh
Dříve narození si jistě vzpomenou, jak ve fabrikách a v různých podnicích se podávaly tzv. ZLEPŠOVACÍ NÁVRHY, kterými se vylepšovala a zlepšovala výroba a šetřilo se na energii, materiálu, mzdách a co já vím ještě. Takový bývalý "zlepšovák" by se určitě hodil na tu MHD v Jihlavě jako stvořený.
Strejček Nimra | 2014-08-25 12:16:57 |
ReagovatJsou dvě možnosti
jak vyřašit "černé pasažéry": beuď nekompromisní přístup, čili co nejčastější revize tak, až se to těm neplatičům už nevyplatí, protože pohledávky za dlužníky lze přeprodat soukromníkovi a ten si za pomoci exekutora už na své přijde. A nebo zcela zrušit jízdenky a jezdit tzv. zadarmo, čili zcela dotovat MHD z rozpočtu města. Námět na obecní referendum jako stvořený.
chroustik | 2014-08-26 13:40:26 |
ReagovatOpravdu nevím,
proč se magistrát brání zuby nehty zavedení nástupu předními dveřmi, když to jinde bez problémů funguje a ušetří se ještě na revizorech a omezí se černí pasažéři. ASI, ŽE MUSÍ "PŘEKOPAT" JÍZDNÍ ŘÁDY A LIDÉ SE TROŠKU ZKULTURNÍ PŘI NASTUPOVÁNÍ.
Př.: trolejbus přijede, řidič otevře prostřední a zadní dveře, lidé vystoupí, po vystoupení zavře oboje dveře a otevře přední a lidé nastupují. Jaká to bude velká ztráta času? Učme se aspoň trochu slušnosti a tolerantnosti, vždyť se dnes k sobě chováme stále hůře a hůře. Vidíme to na každém kroku, čest vyjímkám.