Reklama
Dnes je pátek 29.03.2024     svátek má Taťána

Světelnou křižovatku „pokřtila“ havárie


12.8.2014 Aktuality/Komentáře (17), autor:
Jiří Varhaník

 

  Deset minut chybělo včera do spuštění semaforů na křižovatce U Tří věžiček poblíž dálničního exitu 112, když se zde stala poslední dopravní nehoda na světly neřízené křižovatce.

  Vybudování světelné křižovatky za osm milionů Kč společně financovaly společnost Jipocar, Krajský úřad Kraje Vysočina, město Jihlava a obec Střítež.

  Podle informace policejní mluvčí Dany Čírtkové si vyžádala tato silně frekventovaná křižovatka v roce 2010 lidský život. V letech 2009 – 2012 tu došlo ke čtyřem těžkým zraněním. Poslední vážná nehoda se tu stala 22. 7. 2012, kdy bylo zraněno osm lidí.

  Několik minut před 13. hodinou, kdy měla být včera křižovatka spuštěna, zde kamion firmy Jipocar narazil do zadní části nákladního vozu před sebou. Ke zranění nedošlo, situaci na místě řešila přivolaná dálniční policie.

  „Věříme, že je to poslední nehoda, která se tu stala,“ komentovali vzápětí situaci přihlížející ředitel Jipocaru Jiří Vybíhal a krajský radní Martin Hyský. Spuštění světelné křižovatky bylo odloženo do doby po prošetření nehody.

 

 

Diskuze k článku

Nový komentář

Křižovatka u Věžiček
Vážený pane Vybíhale, ještě před cca 10-ti lety, a to Vy moc dobře víte, to bývala relativně klidná křižovatka, od které vedla do Stříteže dosti nerovná silnice lemovaná jabloněmi s nepatrným provozem. Poté se začal rozrůstat Jipocar takovým způsobem, že se z této nevýznamné křižovatky stala křižovatka nervy drásající. A vidíte, uplynulo 10 let a jak se tak dívám na Váš "proslov", měli bychom vám být v podstatě vděční za to, že jste celou situaci vyřešili za nás, běžné občany. Ale věřte mi, že my běžní občané jsme křižovatku nezasekali. Takže nečekejte vděk za to, že vám řešení, byť s přispěním státních a obecních peněz (což nechápu, protože nás je ve Stříteži pořád plus mínus stejně, na situaci nemáme nejmenší podíl a příspěvek, který dala obec na křižovatku jsme mohli daleko lépe uplatnit u nás v obci - i díky vám budu dalších "snad jen" 10 let jezdit domů po uježděné zemině (o zpevněnou cestu se doprošuji na OÚ každý rok)) trvalo "jen" 10 let. Robert Kohn
RK | 2014-08-12 15:11:37 | Reagovat
Reakce
Vážený pane Kohne, když jste mne už tak adresně vyzval, tak musím reagovat. Provoz na křižovatce se zhoršil i díky rozvoji zástavby na druhé straně a vzrůstajícímu provozu všeobecně. Částka, kterou přispěla obec Střítež ke zlepšení dopravní situace je roční daň z nemovitostí, jenž do obecní kasy každý rok naše firma posílá. Takže následujících několik dalších desítek let může, tak jak píšete, obec využívat ve prospěch občanů Stříteže. Vše pro zlepšení neuspokojivé dopravní i bezpečností situace na křižovatce jsme dělali nejen pro obyvatele vaší i dalších vzdálenějších obcí (firem v Polné, Dobroníně atd.), ale kvůli bezmála dvěma tisícům zaměstnanců, kteří v této průmyslové zóně pracují. Doufám, že alespoň ti to ocení!
Jiří Vybíhal
JV | 2014-08-12 20:19:11 | Reagovat
Tvrzení proti tvrzení,
ale já bych tady dal za pravdu panu Kohnovi. Ten provoz se zvětšil markantně díky vaší špeditérské firmě (pardon, Prokopově) a vybudováním skladů a překladišť, nebo jak se dnes moderně říká logistice. Tu samou částku mohla mít Střítež třeba za postavení rodinných domů, místo šedivých hal a obyvatelé , kteří sousedí s Jipocarem by byli určitě raději, kdyby tady byly domky. Nyní tady mají hluk, exhalace, enormní provoz všech vozidel, včetně kamionů, sníženou cenu nemovitostí, především díky hale E a hlavně G, která už tu neměla stát (jak dříve rozhodlo zastupitelstvo, ale nějak se to rychle změnilo...) a naskytla se šance z Bedřichova, kde dostala firma Prazdroj konečnou a nechyť tu šanci za pačesy-pivo to je stálý džob. Škoda, že se nikdo neptal občanů na kraji obce a nezahrnul je do stavebního řízení, smůla.  Jenže tehdejší zastupitelé, kteří tu zónu schvalovali, neviděli asi dopředu, co to přinese, třeba na tom byli nějak zainteresováni (mohli tam mít pole a nebo ...). Každému je asi jasné, že je to velmi výhodné místo pro podnikání vašeho typu, jenom ta Střítež to jaksi nepochopila a  nedokázala využít pro svůj prospěch a nic z toho navíc nemá. Na obci samotné to není vidět, že by rozkvétala (ani pořádnou autobusovou zastávku tam nemají). Nevím kolik občanů ze Stříteže tam pracuje, ale hádal bych max do desíti. Jistě, pro cizí občany je to výhodné, že tady jsou pracovní místa, domácím to asi vadí, že to mohlo stát někde o kus dál a ne na orné kvalitní půdě                                                             
Strejček Nimra | 2014-08-12 22:58:02 | Reagovat
Pane Vybíhale, neberte můj příspěvek jako útok na Vaší osobu. Já pouze konstatoval, že Střítež nemá na vzniklé situaci nejmenší nárok a pokud argumentujete tím, že se situace zhoršila i díky zásavbě na druhé straně křižovatky, pak mi prosím napiště, kolik firmy z protější strany na křižovatku přispěly. Kolik do toho investovaly firmy jako dm drogerie, kolik do toho dal Oerlikon, kolik Bőhm, Optokon a další? A jen abych uvedl můj příspěvek na správnou cestu. Já jsem samozřejmě, stejně jako ostatní obyvatelé Stříteže, rád, že se situace vyřešila, nicméně z mého pohledu opravdu na úkor obce a pokud Vy píšete, že jste to dělali kvůli obyvatelům nejen naší, ale i vzdálenějších obcí, proč tedy nedošlo na příspěvek i od těch dalších? A použít tvrzení, že obecní příspěvek byl ve výši roční daně z nemovitosti, byl možná nešťastný. To je zákonný poplatek, který byste odvedli kdekoliv, kde by Jipocar stál. A logicky, alespoň z mého pohledu, si dovolím tvrdit, že z odvedených daní má obec žít a fungovat a ne je vracet původnímu subjektu, který natáhne ruku a řekne, já ti zaplatil daně, investuj to zpátky do nás, takhle to přece nejde. Každopádně, když to celé shrnu do jediné věty: Ano, jsem rád, že se situace řešila a že jste v podstatě nad celou akcí převzali záštitu a možná i díky Jipocaru se celá situace někam pohnula, nicméně pořád mi nikdo rozumně nevysvětlil, proč to stálo peníze i obec Střítež, která na vzniklé situaci nenese nejmenší podíl (kromě toho, že přijímá daně od Jipocaru). RK 
RK | 2014-08-13 07:31:43 | Reagovat
Vážený pane Kohne, nadřazujete své zájmy nad zájmy tisíců jiných a s tím nemůžu souhlasit. Když jste stavěl svůj domek, tak rozhodně existoval územní plán, který jednoznačně říkal, kde bude jaký typ výstavby, moc dobře jste věděl, že JIPOCAR je a bude. A to že Vám obec nedopřála skvělou komunikaci přece absolutně nesouvisí s podnikání JIPOCARu.
Pepa | 2014-08-12 21:01:04 | Reagovat
přesně tak, přece nejde nadřazovat své zájmy nad zájmy tisíců jiných, Pepo vy jste správně uvědomělý a z vás by si měli vzít příklad lidi, kteří si stěžujou na Kronospan, spalovnu, hluk z dopravy pod okny, na koncerty v pivovaru,,,,,,,,,,,,,jak říkají naši radní žijete ve městě, si nestěžujte, musíme tedy něco vydržet
km | 2014-08-13 06:47:51 | Reagovat
V době, kdy jsem začínal stavět svůj domek, stála jediná hala a první část Věžiček a nic nenasvědčovalo tomu, že se to rozvine do podoby, která je v současnosti dobře známá. V územním plánu byly čtyři haly a to bylo vše. Způsob, jakým se rozhodovalo o rozšíření Jipocaru skoro až do vsi a o dostavbě Věžiček, resp. způsobu prodeje pozemku panu Bouchnerovi, aby mohl stavět kdekoliv, ten bych Vám přál vidět. Já tenkrát navrhoval formu pronájmu pozemku, aby mohla obec nakládat s pozemky sama a možná kdyby tenkrát došlo na má slova... Ale teď už je to jedno. Mě mrzí spíš fakt, že obec doplácí na něco, za co vlastně nemůže ani v nejmenším. A nehledejte v tom pouze mé osobní zájmy. Ve Stříteži je spousta míst, kam se dá investovat lépe než do křižovatky.
 
RK | 2014-08-13 07:17:23 | Reagovat
S tím s Vámi souhlasím co tady píšete. Já bydlím právě na okraji obce co sousedí s Jipocarem a vím jaká je skutečná situace. Nejhorší je, že se právě vedení obce o nic pro své občany nazasazuje a jenom slibuje a nic se neděje, trvá to už druhé nebo třetí volební  období a stále se ustupuje firmě, zastupitelstvo není důrazné a zásadové. Možná na tom něco je, na co naráží výše uvedený příspěvek. Ty peníze, které se daly do křižovatky se mohly použít třeba na navázání chodníku od vlakové zastávky na konec obce na slibovaný chodník Jipocarem podél firmy. Vše je na dlouhé lokty, jak se říká. Nejhorší je, že nevidím žádné perspektivní vyhlídky do budoucnosti, co se týče nových zastupitelů v říjnových volbách. Rád bych se mýlil. Josef Matula.
JM | 2014-08-13 12:01:23 | Reagovat
Hlavně, že tam nevznikl kuhový objezd, to by bylo teprve mrtvých... Díky za semafory - konečně jsme se dočkali...
DDD | 2014-08-15 19:31:18 | Reagovat
Nesouhlas
To je , podle mne, nesmysl, chtěl bych znát statistiky o počtu nehod na světelných křižovatkách a kruhových objezdech. Navíc si myslím, že i nákladově je to lacinější včetně provozu semaforů. A pro ty, co rádi závodí po 38, dát napříč přes silnici, v patřičné vzdálenosti před křižovatkou, zpomalující pás.
JM | 2014-08-17 10:53:09 | Reagovat
Ještě k panu Vybíhalovi
Jeho poukaz na to, že JIPOCAR "sponzoruje" obec placením daně z nemovitosti není zrovna trefa do černého.|Z jakékoliv nemovitosti se platí daně do obecní pokladny. Jenomže onen areál vytváří rovněž zisk. A z tohoto zisku nejde do obecní kasy nic, protože firma sídlí v Jihlavě. Přitom každá místní firma ve Stříteži platit musí.
Bylo by opravdu džentlmenské, poskytnout obci dar ke kompenzaci jejích výdajů za rekonstrukci křižovatky.Je to opravdu za vlasy přitažené. Jde především o veřejný zájem a úřady tahají do financování jeho realizace soukromé firmy. 
VladimírV | 2014-08-13 15:29:08 | Reagovat
Zdravím VladimíraV, je to přesně tak jak říkáš s těmi penězi. Kdyby firma měla oficiální sídlo ve Stříteži a ne na Rantířovské, tak sem plynou daleko větší peníze, ty jdou do Jihlavy (takto dostanou jenom tu zákl. daň co musí). Firma, která se dříve chlubila na svých webových stránkách miliardovým obratem, taky se mohla lépe zachovat ke skutečnému sídlu působení a ne almužnami (tady je také chyba obce, že si neprosadila něco navíc nějakou smlouvou).  Takhle například "vydělává" Praha, kde má řada podniků svá oficiální sídla, přitom ty "škodí" tam, kde mají výrobní činnost a Praha slízne smetanu.  Dříve tomu bylo jinak, "někomu" to vadilo a prosadila se změna. Určitě to šlo udělat tak, aby z těch daní šlo také něco do "celkového rance", aby zbylo na druhé, kde žádné průmyslové zóny nemají.
JM | 2014-08-13 17:33:57 | Reagovat
Daně
Nevím, jestli je s přerozdělováním daní přesně jak říkáte, nicméně Jipocar není jedna společnost, ale jedná se o několik společností, z nichž 4 (jestli se nepletu) jsou registrovány v Jihlavě, 2 zbylé v Praze. Taky mi není jasné, v čem je problém zaregistrovat firmu na aktuální adresu, ale pan Prokop určitě ví, proč to tak je. Každopádně přístup Stříteže je více než sporný, ale pokud to tak zastupitelstvo chce a nadřazuje tuto investici nad potřeby občanů, pak to tak má být a pan starosta Koudela a spol. asi ví víc než my občané. Mimochodem, pane Vybíhale, doposud jste mi neodpověděl na mou otázku, kolik na křižovatku přispěly firmy z protější strany?!
RK | 2014-08-13 19:20:41 | Reagovat
Úprava této křižovatky měla proběhnout dávno. Když přeci někde buduji průmyslovou zónu a stavební úřad dá povolení ke stavbě, mělo by město a ŘSD také tomuto upravit komunikace. Proč by soukromý subjekt, který zaměstnává řadu lidí, za které platí nemalé odvody, do státní kasy zaplatí daň z příjmu, platí daně za nákladní dopravu atd, měl ještě navíc ze svého platit úpravu státní a městské silnice. Tyto peníze klidně mohl použít pro zaměstnance či investovat třeba do vozového parku. To, že Jipocar přispěl na úpravu této nebezpečné křižovatky je jeho dobrá vůle a můžeme být rádi, že tu nějaký zaměstnavatel je. To bychom pak mohli říci, že provoz zvýšil Kronospan, Kaufland, Bosch a další...a co je tedy zrušit a v Jihlavě nebude žádný provoz, ale budeme bez práce...
To je povaha čechů, na vše nadávat, vadí nám kamionová doprava, která sílí a ničí silnice, ale jídlo bychom chtěli všichni, jaderný odpad taky nikam ukládat nebudeme, ale bez elektrické energie žít nedokážeme, bohužel každá výhoda má i své negativa. Takže supermarkety máme plné jídla, ale někdo je tam dovést musí, doma si můžeme rozsvitit, pustit televizi, ale nějak se také musíme postarat o jaderný zbytek...Nenadávejte Jipocaru, ale tomu, kdo to tam schválil, kdo prodal pozemky atd...Ale bohužel zaměstnanost je také důležitá..
Marek | 2014-08-14 12:04:52 | Reagovat
Jenže ten Jipocar je hlavním nositelem provozu na Střítež a chtěl bych vidět ty počty vozidel, která sem denně jezdí(Kaufland také něco přispěl na kruháč). Samozřejmě hlavním původcem je obec Střítež a její zastupitelé, kteří si zde vymysleli průmyslovou zónu a nedomysleli konců, že  to postihne její občany, především ty, co bydlí v její těsné blízkosti (vydělali na tom ti, co zde měli pozemky) a patřičné orgány především v Jihlavě, kteří to všechno povolovali v takovém rozsahu, aniž měli nějaký přehled, co to bude znamenat pro  dopravu. Bývalý exministr dopravy Bárta zde , když to viděl, prohlásil, že za to měl někdo sedět. Jenže tito pánové a dámy vesele sedí na svých místech, protože u nás se za podobné nesmysly nikomu nic nestane. Úsvit ve svém programu na to má lék ..přinejmenším neschopné bez pardonu odvolat. Průmyslové zóny by měly stát tam, kde to bude nejméně škodit -obyvatelům, záborem orné půdy, přírodě atd. Jenže u nás rozhodují jiná kritéria, především, známosti, peníze, korupce apod.
Strejček Nimra | 2014-08-14 19:14:24 | Reagovat
Ale ono je dneska už v podstatě jedno, kdo za to na počátku mohl (já myslím, že Střítež nebyla iniciátorem vzniku průmyslové zóny). Mě jen prostě zpětně mrzí, jak se zastupitelstvo obce k problému staví. Když jsem na zasedání zastupitelstva před x lety navrhoval neodprodávat pozemky Bouchnerovi, že jednou bude problém s výstavbou chodníku ze Stříteže ke křižovatce a navrhoval jsem pronájem třeba za symbolickou korunu např. na 50 let, tak se nad mým návrhem nikdo ani nepozastavil a vesele pozemky odprodali a když chtěli udělat po pár letech chodník, tak poslal pan Bouchner všechny k čertu. Když se na zastupitelstvu hlasovalo o tom, zda-li povolit výstavbu posledních dvou hal a x občanů se ozvalo, tak zastupitelstvo přesto Jipocaru ustoupilo. Jestli mě pamět neklame, tak se jednou jednalo i o pozemcích na protější straně, na tuto variantu zatím nedošlo, tak uvidíme do budoucna, kde porostou další haly. Principielně mě ale štve, že vedení obce neřekne: Pane Prokope, O.K., rozrůstejte se, ale obec za to něco chce... Takhle to vypadá, že má obec všeho dost, dokonce i na příspěvky na křižovatku, ale většina z nás tady žije jak před rokem 1989. Málokde je v obci kvalitní asfalt, ale to si člověk uvědomí až když vyjede např. s kočárkem. Docela často nám neteče voda, protože rozvod vody je snad ještě horší než cesty a taky se to neřeší a dalo by se povídat dál a dál... Říjnové volby dopadnou jako ty poslední. Ať vyhraje kdokoliv, starosta zůstává a slibuje... Je to tak pane starosto? Pokud to čtete, tak si vzpomeňte na to, jak jste mi na jaře slíbil, že se letos konečně zpevní cesta k nám... A jak to zatím dopadlo? Kvůli stavbě se rozkopala ta stávající a uvedení do původního stavu znamená pouze zahrnutí výkopu a urovnání. Není nad to vyjít si před dům po dešti! Díky moc... Robert Kohn
RK | 2014-08-14 21:29:41 | Reagovat
Jistě, každý kdo má trošku v hlavě, tak ví, že tyto pozemky jsou ideální pro podnikání jako dělá např. Jipocar (střed republiky, kousek vedle páteřní dálnice). Původně se o tyto pozemky snad zajímaly "velkořetězce" a chtěly sem dokonce železniční vlečku, to nakonec padlo a koupil to Prokop.  Už tady před prodejem měli být zastupitelé Stříteže ve střehu a více uvažovat, že se jedná o lukrativní místo. Bohužel, vše bylo jinak,  buď to pustili z hlavy, že na to zapomněli, nebo to mělo jiný podtext...
Já jsem se sem vracel těsně před přelomem tisíciletí a už tehdy se mi to tady nelíbilo, co se děje nedaleko mého domu a žádné informace, jenom z doslechu.
S tím stavem v obci s vámi naprosto souhlasím při porovnání třeba se sousedním Ždírcem. O důležitých věcech týkající se života celé obce je třeba rozhodnout v obecním referendu a občany také předem o akcích, které se chystají předem informovat, to tady zásadně chybělo a chybí již několik volebních období. Nikdy jsem neviděl žádný volební program a či plán akcí.  Inu, jak se říká:"Ryba smrdí od hlavy".
Josef Matula
JM | 2014-08-15 11:32:07 | Reagovat
Reklama
25.03.2024 AktualityPřestupný rok holky nevyužijí

Letošní rok je přestupný. Takže kdyby se do puntíku měly dodržovat nepsané tradice, o Velikonočním pondělí by s mrskačkou měly místo kluků vyrazit holky. Michaela Lahodná ale podle ...

Komentáře (0)
25.03.2024 AktualityHasiči naučí plést pomlázku

Sbor dobrovolných hasičů v Dolní Cerekvi zve na sobotu 30. 3. od 14 do 17 hodin na pletení pomlázek, které se bude konat v místním kulturním domě. Podle organizátorů se můžete naučit, ...

Komentáře (0)
23.03.2024 AktualityLidé na Jihlavsku ztrácí klíče. Po zimě jsou mezi nálezy i brusle

V katastru všech pěti měst na Jihlavsku lidé stále ztrácí věci. Vyplývá to z analýzy dat ztrát a nálezů jednotlivých radnic napříč okresem. Koho by ale napadlo, když něco ztraceného ...

Komentáře (0)
24.03.2024 AktualityPohled na březnové nebe

Vnitřní částí Sluneční soustavy právě teď prolétává kometa s označením 12P/Pons-Brooks, jejíž jasnost roste natolik, že se dostává na hranici viditelnosti pouhým okem. Podobnou příležitost ...

Komentáře (0)
23.03.2024 AktualityModeláři na Štítu vystavili kvalitu a připomněli letce Jana Douchu

Stovky plastikových modelů obdivovali v sobotu návštěvníci ve společenském sále DKO Jihlava při 49. ročníku soutěže O štít města Jihlavy a 15. ročníku Kit Show. Podle organizátorů ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityNemocniční dialýza slaví výročí, jede nonstop už od roku 1994

Dialyzační středisko třebíčské nemocnice funguje již třicátým rokem. V roce 1994 disponovalo šesti lůžky a šesti dialyzačními monitory a mělo v péči asi 30 pacientů. S rozvojem a ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityDemolici mostu na dálnici bude předcházet rozlučka místních obyvatel

Pokud se přes nadcházející víkend chystáte cestovat po dálnici D1 na Vysočině, tak zbystřete. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž právě o posledním víkendu před Velikonocemi spustí ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityFoerster a badatel Vilímek připomenou české mučedníky

Happening Pamatuj připomene v Jihlavě opět po roce největší hromadnou vraždu 3.792 českých židovských spoluobčanů v dějinách. Odehrála se v plynových komorách koncentračního tábora ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityNárodní dům bude patřit loutkářům

Třebíčské loutkářské jaro se uskuteční v Národním domě na Karlově náměstí o víkendu 23. a 24. března. Jedná se o 56. ročník krajské přehlídky amatérských loutkářských souborů. ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityParkovací pruhy v Jihlavě rozšíří o další

Už v nejbližších dnech by se mohl začít rozšiřovat nový systém parkování v Jihlavě. Město avizovalo, že během letošního jara se nové parkování rozšíří do oblastí 51 Fibichova, ...

Komentáře (2)
22.03.2024 AktualityZahrádkáři mohou své město požádat o kompostéry

Chcete kompostovat odpad z vaší zahrádky, ale nemáte v čem? Pokud si v nejbližší době nehodláte pořídit kompostér z vlastní kapsy, můžete zvolit variantu nabídky vaší obce. V Brtnici ...

Komentáře (0)
22.03.2024 AktualityDo října uzavřou Hybráleckou

Od pondělí 25. března začne plánovaná rekonstrukce Hybrálecké ulice v Jihlavě. Informovalo o tom město v tiskové zprávě. Podle zprávy bude ulice po dobu stavebních prací uzavřena. ...

Komentáře (0)

Reklama
© 2007 Parola s.r.o. - užití obsahu včetně převzetí článku bez písemného souhlasu Paroly spol s r. o. je zakázáno. Výroba www stránek a eshopů
S-Rank (www.seznam.cz) www.i-asap.net