Ilustrační foto
Obyvatelům Telečské ulice v Jihlavě se nelíbí změny linek MHD, ke kterým dojde po dokončení trolejového vedení v ulici Vrchlického. Vadí jim, že nový návrh linky „B“ znemožňuje spojení s Hlavním nádražím ze zastávek Sokolovna, Seifertova, Ke Skalce, Žižkova, U Hřbitova a Poliklinika.
„Jízdní doba „B“ mezi Poliklinikou a Hlavním nádražím je proti současné trase „B“ o 8 minut delší a ze zastávky Sokolovna dokonce o 12 minut.
Vezmeme-li v úvahu hustotu dopravy v Jihlavě, délku trasy i počet křižovatek s možnými dopravními komplikacemi zvláště ve špičkách, nemalá časová rezerva pro cestu na spoje ČD na Hlavní nádraží bude nutná“, uvádí důvody pro svůj nesouhlas v dopise adresovaném redakci Jihlavských listů Jiří Daňhel a Jaroslav Zelenka.
Navrhují proto ponechání dosavadního okružního systému linek „B“ a „BI“ a novou trasu „D“ vést od Sokolovny do Starých Hor.
Ředitel Dopravního podniku Josef Vilím však novou koncepci linek MHD hájí. V Novinách jihlavské radnice upozorňuje na nutnost zlepšení dopravní obslužnosti sídliště Březinky prodloužením intervalu na lince „C“ z dosavadních 9 na 13 minut. To umožní trolejbusům z Březinek jezdit na náměstí a zpět přibližně každé 6 a půl minuty. Této skutečnosti je podle jeho slov možné dosáhnout jedině tak, že linka „B“ převezme část cestujících ze zastávky S. K. Neumanna, což umožní prodloužení jízdního intervalu na lince „C“.
Důležitým faktorem, proč jsme zvolili trasu linky „D“ z oblasti ulice Brtnická, je fakt, že evidujeme historicky opakované požadavky na zajištění přímého spojení k Domu zdraví a zpět bez přestupů“, vysvětluje dále své stanovisko Vilím v NJR.
K dopisu občanů Vilím uvedl, že zachování stávajících tras a zavedení nové linky do ulice Vrchlického nelze uskutečnit z ekonomických důvodů. Navíc je podle něho nutné přímé spojení sídliště Na Slunci s poliklinikou.
Linka „D“ navíc musí zajišťovat spojení nového dopravního terminálu, který má vyrůst na městském nádraží, s centrem. Zároveň však je návrh nových trolejbusových tras pouze pracovním materiálem k hledání optimálního řešení. Iniciátory dopisu však tato odpověď neuspokojila. Jiří Daňhel oznámil, že jejich záležitost Dopravní podnik ani magistrát nemají zájem řešit.
Podle Josefa Vilíma změna linek MHD bude znamenat přibližný nárůst provozních nákladů dopravního podniku ročně o 2,3 milionu Kč.
Diskuze k článku
Už 30 let čekáme na spojení ze Slunce k nemocnici, tak nevymýšlejte takový kraviny, aby to Déčko jezdilo do Starých Hor. Nebo ve Starých Horách postavte nemocnici....
Zkuste se zamyslet, kdyby D jelo ze Slunce k Domu Zdraví a dále do Starých Hor, tak to je problém? Máte přímé spojení? Máte.
Možná by nebylo špatné, aby radnice vyvolala na toto téma veřejnou debatu, kde by byli zástupci města, Dopravního podniku a občané. Pokud se má měnit síť MHD takto velkým způsobem, mělo by se to probrat s veřejností, které MHD slouží, než se něco udělá a pak už se to těžko bude měnit. A nejsou to jen linky B a BI, ale i další linky by mohli doznat změn a reflektovat tak potřeby obyvatel, které se za poslední roky změnili.
Nastupování
Kdy už konečně přijde vedení MHD a Magistrát na nastupování předními dveřmi, jako tomu je v jiných a větších městech!!! Nic se tím neurychlí a je pokoj s černými pasažéry. Lidi se aspoň naučí slušně nastupovat. Nastupování všemi dveřmi je snad odůvodnitelné v Praze, ale co tam jezdí lidí načerno říkají statistiky a to je jistě jenom vrchol ledovce, bude jich daleko více. A Praha je něco jiného na rozpočet než Jihlava a opět se chystá zdražovat jízdné.
Děda Teda | 2014-02-13 08:28:49 |
ReagovatKosa na kámen
Základní problém je v tom, že řidič by se stal s pilota i vrátným, kterého by zajímalo na jaký doklad každý jedinec do vozu vstupuje. To by bohužel v podmínkách Jihlavy vyvolalo konfliktní situace se skupinou nedotknutelných, kteří jezdí nyní zásadně zadarmo.... Taky bych v tomto případě nechtěl sedět na místě řidiče.
Zdenek,, | 2014-02-13 09:50:34 |
ReagovatNástup předními dveřmi
A víte, že to jde docela dobře? Byl jsem nedávno na Kladně a to je město 2x tak velké jako Jihlava a řidič MHD tam ještě prodává jízdenky ze strojku a nikomu to nevadí, že se chvilku zdrží v nastupování. Je to zkrátka v zavedených věcech a lidech. A na Kladně je těch více opálených určitě více, než v Jihlavě.
Děda Teda | 2014-02-13 21:55:40 |
Reagovatnene, tady jsou nedotknutelní, tady musej jezdit zdarma, kdepak nějaká kontrola.
Ani revizoři je moc nekontrolují, teda pokud zrovna nestojí s policistama někde na Brněnským mostě nebo Brněnským kopci či u Billy (jinde se nekontroluje snad)
Jaroušek | 2014-02-22 09:34:09 |
ReagovatModrá světla pro srandu_?
Nesmírně mne potěšila modrá signalizační světla trolejbusových výhybek. Když se mi objeví v zrcátku jsem úplně v extázi protože nevím jestli se za mnou řítí sanitka nebo policajti.
Zdenek,, | 2014-02-13 17:56:19 |
ReagovatSvětla a sirény
Obdobné je to i s houkáním vozidel s přednostním právem. Dříve jsem hned věděl, že jedou hasiči, policajti nebo záchranka (každý měl svůj signál) a dnes si může dát na auto stejnou houkačku kdejakej hejhula a jenom se směje jak s vámi vydrbal. Už jsem to viděl na osobáku (potentátníci to nejeli).
Děda Teda | 2014-02-13 22:09:39 |
Reagovat