Blog Jihlavských listů

Zdeněk Gryc
46- Zaměstnání: architekt - důchodce - autor sídliště Březinovy sady

TGM na koni, Václav Havel – jihlaváci a jihlavák

Zdeněk Gryc | Pátek, 8. 2. 2019 v 11:35

Jihlaváci:

NJR – ÚNOR 2019 str. 5  “Žalman vzpomněl na Havla“

ADVENTNÍ KONCERT .

Gotický sál jihlavské radnice praskal ve švech

při adventním koncertu skupiny Žalman a spol.

jihlavská radnice věnuje každoročně jeden adventní koncert bývalému prezidentu Václavu Havlovi,

jelikož se termín blíží datu jeho úmrtí. Koncerty se tradičně odehrávají v pondělí po adventní neděli,

loni vyšel přesně na den výročí úmrtí 18. prosince .  Foto: archiv MMJ

PS. skupina Žalman a spol. je přesně to co je cílem pro-putinovské propagandy, znevážení těchto „TALENTOVANÝCH“ osobností:

Talentovaní lidé nemají patent na moudrost! Častokrát je tomu právě naopak!

Ján Lauko | Čtvrtek, 10. 1. 2019 v 19:29

————————————————————————————

a jihlavák:

  1. jihlavák říká:
    Pátek, 8. 2. 2019 v 6:45

Únor přišel díky zradě našich spojenců, takzvaných, nejdřív nás věnovali Hitlerovi poté Stalinovi a nakonec nebyl problém jej uskutečnit díky „blahobytu“ první republiky, kdy stát střílel do lidí jak na střelnici, jak píše autor v blogu. To je potřeba učit be školách. Co by se dnes asi stalo v civilizované zemi, kdyby policie zastřelila demonstranta. Prezident by jistě skončil, ale náš filozof teoretik pseudohumanista se proháněl v rajtkách na koni a hrál si na císařepána.

—————————————————————————-

JL 5.2.2019  „V letošním roce uplyne 30 let od Sametové revoluce v roce 1989. Pojďme se ohlédnout, zavzpomínat a trochu zabilancovat.“

Lidovec Kaňkovský hlasoval proti zdanění církevních náhrad“

Poslanec Běhounek (za ČSSD) hlasoval pro zdanění církevních náhrad

Takže požadavek KSČM + podpora ČSSD . . .

Únor bílý 1948 – 2019, KSČM sílí ?

29 komentářů k článku “TGM na koni, Václav Havel – jihlaváci a jihlavák”

  1. jihlavák říká:

    https://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/20886-kdo-byl-vlastne-masaryk-strasny-drsnak-a-rvac-spise-nez-svateho-taticka-pripomina-dnesni-politiky.htm

    Masarykův kult
    A není to zdaleka pouze Pavel Kosatík, kdo se snaží osobnost prvního československého prezidenta odmýtizovat. Také podle Jiřího Raka byl Masaryk moudrý pragmatik, který věděl, jak použít peníze. A jiní zase připomínají, že TGM vystupoval jako monarcha, nechal se často fotit na koni v bílém obleku a nezříkal se ani jiných symbolů bývalé rakousko-uherské monarchie. V souvislosti s tím se opakovaně vnucuje otázka, kdo byl ve skutečnosti jeho otcem. O tom, že jde o přísně střežené tajemství, protože v úvahu připadá i císař František Josef I., jsme psali již několikrát.

    Absolutní pragmatik
    Masaryk byl podle něj navíc absolutně pragmatický politik. Řadu lidí využíval ve svůj prospěch a přednost dával těm, kdo hlásali jeho doktríny. Je jistě překvapivé, že k takovým lidem patřil i Karel Čapek, který rovněž sloužil jeho zájmům a dá se dokonce říci, že jím TGM do jiné míry pohrdal. Ještě větší údiv vyvolává Masarykovo chování: „Masaryk byl hlavně ratio, city zůstávaly daleko vzadu. Když mu zchroml kůň, nechal ho utratit a bez mrknutí oka si pořídil nového,“ prozradil Kosatík. A dal také k dobru, že se svými podřízenými ani nemluvil, jenom gesty neznačil, co po nich chce.

  2. Svatopluk Beran říká:

    JL 5.2.2019 „V letošním roce uplyne 30 let od Sametové revoluce v roce 1989. Pojďme se ohlédnout, zavzpomínat a trochu zabilancovat.“

    „Lidovec Kaňkovský hlasoval proti zdanění církevních náhrad“

    „Poslanec Běhounek (za ČSSD) hlasoval pro zdanění církevních náhrad“

    Takže požadavek KSČM + podpora ČSSD . . .

    Únor bílý 1948 – 2019, KSČM sílí ?

    PLUS požadavek většiny českých občanů kteří nesouhlasi s TOTALITNÍM DVOUTISÍCILETÝM CHOVÁNÍM CÍRKVE, ZNEMOŽŇUJÍCÍ MÍT JINÝ POHLED NA SVĚT NEŽ PŘEZ JEDINÉHO BOHA, VRAŽDĚNÍM, PÁLENÍM KNIH, UPALOVÁNÍM VIZIONÁŘŮ I OBYČEJNÝCH CHUDÁKŮ, POHLAVNÍM ZNEUŽÍVÁNÍ DĚTÍ, ANI VY PANE GRYC ANI PETR KLUKAN BY JSTE SVÝMI POHLEDY NA DNEŠNÍ SVĚT, NEŽILI JEŠTĚ ANI V DEVATENÁCTÉM STOLETÍ BEZ STRACHU O SVŮJ ŽIVOT PŘED RESTRIKCEMI CÍRKVE, NA VÁŠ VLASTNÍ NÁZOR.

    CÍRKEV BYLA TOTALITA NEJVYŠŠÍHO ZRNA.

  3. Jan P. říká:

    Tak už i pro patologického antikomunistu Drdu není KSČM levicová strana. V tom případě je to s ní ještě horší, než se zdálo…

    KSČM nechce revoluci, ale usadit se na důležitých postech. Je to extrémní strana, tvrdí publicista
    8.2.2019/ČRo Plus/Pro a proti

  4. Fejinka říká:

    ALE PŘÁTELÉ DISKUTUJÍCÍ, PŘECE KDO NENÍ VE VLÁDĚ NEBO ASPOŇ TEN KDO JÍ SLÍBIL „VĚRNOST“PŘI HLASOVÁNÍ, JAKO BY NEBYL. Nic ze svého programu neprosadíte, jako opozice v současném Česku. Já jsem si dříve myslel, že opozice bude upozorňovat na chyby a pomáhat tvořit lepší zákony apod. Jenže ta současná opozice, až na vzácné výjimky, dělá pravý opak. Jenom aby bylo hůře. Tak to chodí v současné PS a o Senátu vůbec nemluvě. Je to katastrofa ta současná naše politika. Navíc ještě podléhající Bruselu a USA.

  5. Jan P. říká:

    K Fejinkovi

    Takže narovinu: z hlediska kvalifikovanosti, programových idejí a morálních kvalit není rozdílu mezi oligarchou Babišem a pravicovým slepencem, vedeným duchaprázdným politologem a devadesátkovou padákovou zombie. Ten první alespoň z vypočítavosti nelikviduje sociální stát.

  6. Jan P. říká:

    TGM na koni, Václav Havel – jihlaváci a jihlavák
    Autor blogu Zdeněk Gryc.

    Jestli existuje opravdu ubohá forma kritiky osobnosti Václava Havla, tak z okamurovsko-náckovských pozic. Ostatně pravdoláska je za tyto projevy vděčná, může pak ukazovat světu, jací primitivové jsou všichni Havlovi kritici…

  7. Fejinka říká:

    Pokud máte informace o osobnosti V.H. ze zdrojů ČT, ČRo, či spřátelených médií, tak pochopitelně člověk neznalý věci ho bude brát jako novodobého TGM. Jenže ono to tak již v současné době dávno není. Ven se dostaly materiály, které ho tak již neoslavují a ukazují ho, jaký ve skutečnosti byl. Dokonce i člověk, který s ním byl ve vězení o něm napsal knihu a vůbec ho neglorifikoval. Takže, přátelé, s rozumem. Ono to ubohá forma kritiky tak zase nebude. A vůbec nechápu, proč by s tím měl Okamura něco podobného (i lidé z okolí V.H. sem tam něco pustí ven. Ostatní si udělají SVŮJ VLASTNÍ ÚSUDEK). Kdyby tady dnes V.H. byl, asi by se divil, co si dnes dovolí kdejaký „ubožáček“ na současného prezidenta. Určitě by na tom také nebyl tak oslavně jako dříve. Tenkrát byl prezident tabu, dnes je tomu naopak. Něco to říká o nás Češích…

  8. Zdeněk Gryc říká:

    1. Svatopluk Beran říká:
    Sobota, 9. 2. 2019 v 9:32
    „CÍRKEV BYLA TOTALITA NEJVYŠŠÍHO ZRNA.“

    Byla to především osobnost Václava Havla, která umožnila napsat tento postulát !

    Byla to totalita „Drobného zrna“, která umožnila realizovat nejvyšší sochu v Praze na Letné.

    Na bilbordu „ZEMAN ZNOVU 2018″, tak dost vyčnívá ukázka církevní stavbičky.
    Dole je horizont Karlova mostu s českými patrony včetně sv. Jánova,
    zlikvidovaného podle recipe uveřejněném v Jiskře, v rámci Února 1975, na Březinkách.

    Církevních staveb a artefaktů bylo za totáče nenávratně zničeno spousta.
    Klášter v Nové říši a Želivu ve zneužitém a zanedbaném stavu přežil.
    Všechny obyvatele v česku nezajímá tak úplně hokej.
    Jsou ti, kteří se zajímají o hodnotné historické artefakty,
    od interiétu až po architektonický monument.
    Je otázka proč a nač se chodí japončíci koukat do Telče.
    Jsou dokonce i dětičky, kterým nevadí pod stromečkem dárečky a jesličky s Ježíškem.

    V rámci Klausovy privatizace a Zemanovy „OPO – SMLOUVY“ se prošustrovaly
    a pozemními toky odtekly miliardy.

    Církevní stavby jsou NE – MOVITÝM majetkem národa.
    Svědkem jeho dějin. Není dost finančních prostředků, aby toto bohatství ducha v architektuře přetrvávalo. Nikdo není neomylný, zlámané hnáry faráře Toufara ukazují,
    kde hledat ve 100letí republiky TOTALITU NEJVYŠŠÍHO ZRNA.

  9. Zdeněk Gryc říká:

    Vážený pane Fejinka,

    Václav Havel. . .

    „Tak to chodí na tom světě, každou chvíli jinak, dneska ctí tě za svatého, zejtra budeš sviňák“
    - Karel Havlíček Borovský.

  10. Svatopluk Beran říká:

    Církevní stavby jsou NE – MOVITÝM majetkem národa.
    Svědkem jeho dějin. Není dost finančních prostředků, aby toto bohatství ducha v architektuře přetrvávalo. Nikdo není neomylný, zlámané hnáry faráře Toufara ukazují,
    kde hledat ve 100letí republiky TOTALITU NEJVYŠŠÍHO ZRNA.

    Zlámané hnáty, upálené oběti a nemožnost mít ve svém jedinečném životě na této planetě svůj vlastní názor za 1 500 let totality církve, hovoří za vše.

    Památky jsou tak veliké, že už nikdy je už církev ze svého neutáhne, protože byly vytvořeny na podstatě teroru a práce všech, jež církev svým způsobem existence terorizovala. O to co je výmečné z tohoto teroru bychom se měli postarat jako o kulturní památku toho co tu bylo a jak naši předkové žili. Zbytek už nebude nikdy potřeba, pokud si ho sami věřící nebudou ze svých milodarů budovat nebo dotovat. S tím se bude muset myšlení lidí v budoucnu smířit. Ani církve ve své historické podobě tu nejsou a nebudou navždy. Svým způsobem, který samy užívaly nad ostatními, také platí. Na věky je tu pouze čas a každý má právo pržít svůj kratičký pobyt v této galaxii podle sebe a ne podle smyšlených vizí a polopravd.

  11. jihlavák říká:

    No jo, ale lidé touží v tomhle slzavém údolí po nějaké naději, lásce a kdo jim tyhle hodnotyi poskytne? Politik na výboře z hnutí ANO, drogy nebo uctívání různých pseudobůžků? Katolická církev je společenství lidí. Nedokonalých samozřejmě. Ale myslím, že pozitivum silně převládá. Jen když vezmu církevní stavby- mají ducha a krásu. Co se staví dnes v době uctívání nehodných bůžků- konzumu, vlastního já, různých kašpárků- Priory,nákupní krabice s hektary asfaltu pro auta, Shityparky, skladové hangáry, podnikatelské baroko- hodnotných staveb s duchem je hodně málo.

  12. Svatopluk Beran říká:

    To o čem vy mluvíte je podle mne nejzákladnější občanská vybavenost, která skutečně mnohdy a někde nic moc. Tu církev ale nezřizovala, snad kromě nemocnic. Nechávala si však stavět nádherné katedrály, kam se měl obyčejný člověk přijít akorát bát, zpovídat a prosit o milost něco neexistujícího. Katedrály duševních schopností a možností člověka se stále staví, jen neslouží k připokakání z neexistujícího. Ale vy je zřejmě nevidíte nebo si je neuvědomujete coby katedrály. Co taklhle tunely, mosty, opery, knihovny, dráhy rychlovlaků, stadiony a já nevím co ještě. Na tom všem a po celém světě je možné vnímat schopnosti a možnosti elektrických spojů lidského mozku, nepřevedených do strachu z koupele ve vařícím oleji, či posmrtného života v pekle třeba za to, že se mi líbilo o jedno děvče víc, než bych měl od boha povoleno.

  13. VladimírV říká:

    Sváťo,

    aby církevní hodnostáři posvětili svůj majestát, museli se obalit výstavními svatostánky. Nic neobvyklého, i když jinde stačí totem nebo posvátné místo. V naší civilizaci, kdy byli lidé dlouhá staletí církví utvrzováni v bohabojnosti a snažili se vykoupit své hříchy, se svátost „zástupců Boha“ balila a balí do lesku zlata. Tedy pouze vyvolených z církevní obce. Je svobodným rozhodnutím většiny jejich zástupců, že svoji řeholi projevují ve stylu prvotního učení, tedy pomíjivosti hmotného bohatství. Osoba Jana Husa je a bude černým svědomím katolické církve. Není od věci se pokoušet chovat podle desatera, je ovšem nepochopitelné, že existují „zástupci Boha“, kteří mohou dávat rozhřešení. K potěše politiků, kteří na praktikách církve staví svoji karieru.

  14. Zdeněk Gryc říká:

    V sekci našeho paneláku umřela hodná a milá sousedka.
    Dnes ve vstupu visí parte, je na něm kříž.

    „V křesťanství je kříž symbolem Kristova vítězství nad smrtí a hříchem.“

  15. Zdeněk Gryc říká:

    President Václav Havel, jako osobnost vybavená ústavními pravomocemi,
    mohl pouze komentovat – diagnostikovat stávající stav politické ekonomiky:

    „MAFIÁNSKÝ KAPITALISMUS“

    Převzato: Jiří Kubík, Sabina Slonková dnes 08:00

    „Můj otec chtěl, abych zmizel – kvůli stíhání v kauze Čapí hnízdo. Tak jsem se ocitl na Krymu a na Ukrajině.“ Svědectví syna českého premiéra, které přinesla Televize Seznam a je klíčové pro vyšetřovatele možného dotačního podvodu, rozjelo policejní akci. Ta se ovšem komplikuje.
    ČLÁNEK:
    Tři měsíce po odvysílání pořadu Zvláštní vyšetřování je zřejmé jedno: Vyšetřování příběhu Babiše juniora vázne. Syn českého premiéra zmizel ve Švýcarsku, nekomunikuje se světem, otec se za ním od památné návštěvy 17. listopadu nevypravil.

  16. Zdeněk Gryc říká:

    Vážený pane Vladimíre,

    Což tak místo katedrály sv. Víta
    postavit totem ?

  17. Zdeněk Gryc říká:

    Vážený pane Vladimíre,

    V Praze – TOTEM ?

    V Jihlavě – “ TŘEBA SOCHA SPORTOVCE ?“

    Jiskra orgán OV KSČ 25. února 1975:
    „Historii píše život a je na nás, abychom naši dělnickou, pokrokovou tradici a její symboly lépe ochraňovali a zakládali.
    Nemohu než sáhnout v této souvislosti pro jiný příklad.
    Kdysi stál cestou na Kalvárii v Jihlavě starý most a na něm socha sv. Jána.
    Starý most ustoupil novému, který se stal vstupem do budoucího moderního sídliště města.
    Samozřejmě že se nezapomnělo na renovaci sochy sv. Jána nákladem cca 15.000 korun i na příslušné místo na novém mostě, kam by měl být opět umístěn.
    Nestane se tak a je to moudré.
    Mnohem víc mu to bude slušet třeba u kostelíčka sv. Jána na Kalvárii, či na jiném místě. Všimněte si však, že vpravo na mostě /směrem od Jánů/ je naň pamatováno příslušným místem. Projektant tu pozorně dbal historie uchování památky, možná dokonce umělecké památky.
    My bychom teď měli pamatovat na to, aby ono

    prázdné místo

    vyplnila třeba socha sportovce,

    jako symbol mládí obyvatel sídliště, jež by také byla doplňkem stojících a připravovaných sportovišť.
    ————————————————

    PO CÍRKEVNÍCH PAMÁTKÁCH ZŮSTALY v 100letí republiky,
    100vky PRÁZDNÝCH MÍST a devastované historické architektury.

  18. Zdeněk Gryc říká:

    Takže je to jasné,

    Románská basilika sv. Jiří ?
    Gotická katedrála sv. Víta ?
    /kdo himbajs vůbec ví, kdo to byl sv. Vít, že ?/

    Tehdy i nyní, s ohledem na sociální chápání dějin českého národa a výsledky voleb,
    by tam měla bejt nejvejš,

    ZEMANSKÁ TVRZ !

    „Kdysi stál cestou“. . . v Praze. . . “ starý most a na něm socha sv. Jána.“
    „Historii píše život a je na nás, abychom naši dělnickou,
    pokrokovou tradici a její symboly lépe ochraňovali a zakládali.“

    Samozřejmě že se nezapomnělo na renovaci nejenom sochy sv. Jána nákladem cca 15.000 korun …
    Nestane se tak a je to moudré. . .

    aby ono prázdné místo vyplnila třeba socha sportovce !

    Symbolu českého národa – českého hokejisty !

  19. Jan P. říká:

    „Francouzi totiž církvi sebrali i kostely, což byla hloupost, kterou neudělali ani komunisti.“ Francie prokazuje, že vždy byla zemí s revoluční tradicí, o kterou se opírají progresivisté konče Žlutými vestami. U nás navazujeme leda na Druhou republiku.
    13. ÚNORA 2019/INFO.CZ/Církevní restituce: Francie byla horší než komunisté a brala i kostely, Rakousko navěky platí

  20. Zdeněk Gryc říká:

    Ono ani tak není problém sebrat Premonstrátům klášter v Nové Říši a Želivu.
    Internovat je na Moravci, kde je i na hřbitově s jednotnými dřevěnými křížky,
    ukládat k věčnému spánku.

    Jako starat se technicko-stavebně kulturně-historicky o tyto areály.

    PhDr. František Hoffmann popsal bačování na zámku v Brtnici jako součást svého velkého článku:

    “ O památkářích aneb o nepravých hromosvodech“ uveřejněného v Jiskře 12. července 1968,
    / kdy začínal duel o Krecl./
    „Zámek v Brtnici je hrubě zplundrován. Renovace si vyžádá milionové částky“
    Hoffmann ho zakončil takto:

    „Nezbývá než prostý závěr: pro bohaté a prosperující státy jsou památky ozdobou a chloubou,
    pro státy chudé a špatně hospodařící musí být přítěží.
    Záleží jen velmi málo na památkářích, která z těchto dvou možností bude platit u nás.“

    Jihlavské historické jádro, včetně Kreclu,
    stejně jako církevní architektura bylo od roku 1938 hrubě zanedbáváno.

    Je otázkou, jako civilizovanou cestou, zda francouzskou nebo jinou,
    se bude stát starat o své kunst-historické poklady.
    Klaus zvolil cestu privatizace nejlépe čeho-koliv.
    Je fakt, že nejlépe se stará o majetek majitel.
    Přetržka 1938 – 1988

    NEJDE JENOM O FASÁDY. . .
    „Církevní architektura byla za totáče hrubě zplundrována.
    Renovace si vyžádá milionové částky“

    Na Libavé jsme měli trofejní děla v táboře u Staré Vody a koukali. . .

    Stará Voda
    ado.cz/poutni/stara_voda/stara_voda.htm
    Už desítky let pečují skautské oddíly o okolí kostela sv. Anny ve Staré Vodě na Libavé. Poutní místo po odsunu Němců zdevastovali vojáci. Barokní chrám sv. Anny a sv. Jakuba, nedaleká Královská studánka, zbytky studny v rozvalinách …

  21. Zdeněk Gryc říká:

    Na plovárně s Dinou Štěrbovou

    ČTart Dnes21:10

    Bývalá československá horolezkyně slovenského původu Dina Štěrbová, rozená Margita Schochmannová, se narodila 22. dubna 1940 v Bratislavě. Vystudovala matematickou analýzu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Komenského, poté vyučovala matematiku na přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Její manžel byl známý zoolog, ekolog, profesor Univerzity Palackého, také cestovatel a spisovatel, Otakar Štěrba. Absolvovala na tři sta výstupů jen v Tatrách. Později v Alpách a Pamíru. V roce 1984 zdolala společně s Věrou Komárkovou, která žije v USA, vrchol Čo Oju a posunula tak československý výškový rekord. Zároveň se jednalo o první československý a ženský výstup na tuto horu vůbec. V letech 1991 a 1992 se neúspěšně pokoušela o Mount Everest. Od roku 2006 spolupracuje na humanitárním projektu Czech Hospital v pákistánském Karakorumu v Himálaji. Je autorkou řady publikací.

    Její manžel Otakar Štěrba, spolužák od MŠ k maturitě v roce 1952 a pak kolaborant ve Speleologickém klubu, Nová Ochozská jeskyně do roku 1958, byl vděčným žákem profesora Absolona.
    Brácha Jiří vylezl s Dinou nějaké „písky“ v Prachovských skalách.
    ———————————–
    „Jindy jsme jednu z exkurzí na jižní Moravě zakončili ve sklípku v Blatničce za účelem studia aplikované botaniky. Kurz to byl velmi zdařilý, zábava nenuceně plynula. I když jsme se s panem profesorem neshodli v názoru na existenci zoologických zahrad, tak mi cestou do místa noclehu najednou povídá: „Šafáři, vy se mi stejně líbíte. Já teď budu točit film se Spielbergem a já vás tam angažuji. A budete tam hrát netopýra.“ Jak vizionářské prohlášení, chiropterologii jsem se začal intenzivně věnovat až o několik let později. Pan profesor nakonec ten rok netočil se Spielbergem, ale v režii Zdeňka Sirového na Kavkaze český western „Cesta na jihozápad“ (1989) na motivy povídek Jacka Londona. Působil při natáčení jako odborný poradce, a když se jeden z hlavních hrdinů bál s kánoí vyjet dál od břehu na hlubší vodu, tak zaskakoval i jako dublér. Zahrál si tak po boku např. Jiřího Stracha, Milana Sandhause, Jiřího Schmitzera, Petra Čepka či Jana Přeučila.
    Mimo toto vystoupení v hraném filmu se Otakar Štěrba podílel na vzniku asi dvou desítek naučných a cestopisných filmů. Mimo jiné také „Velká řeka“ (1980), „Československé ženy v Himálajích“ (1985), „Příběhy z ostrovních říší Tichomoří“ (2002), „Nemocnice na konci světa“ (2008), Ganga (2009) a „Řeky Otakara Štěrby“ (2013).“
    ————————–
    „I když jsme se s panem profesorem neshodli v názoru na existenci zoologických zahrad,“
    Stejně na tom byl s ředitelem jihlavské ZOO Ing. Vladislavem Jiroušekem, který Otakara v tomto smyslu také moc nemiloval. Otakar byl vždycky „svéráz“ a toho názoru, že zvířata a lidé mají žít ve volné přírodě.
    Dina se o jejich vztahu ke komunismu „Na plovárně“ zmínila, když popsala okamžik, když ji došel kyslík při výstupu na Čo Oju.
    Otakar Štěrba, byl stejně jako Ivan Ruller, prvním postotalitním děkanem.
    S jmenováním profesorem neměli u Václava Havla problémy.

  22. Dvořák říká:

    ..umřela hodná a milá sousedka…… Šťastná to žena.

  23. VladimírV říká:

    Milý pane Gryci,

    tak už to na světě chodí. Lidé po generace přizpůsobovali okolí svým potřebám. Mimo jiné si vytvářeli i důstojná prostředí pro své modly. například svatostánky a sochy svatých. Doba, která slula heslem: „Modli se a pracuj“, se s rostoucím blahobytem i těch méně majetných přizpůsobila konzumu. A tak vznikla síť velkých obchodů, např. Prior v Jihlavě, kterému padl za oběť zdevastovaný Krecl, zmizel původní most se sv. Jánem. Tak tomu bylo i v jiných městech. Zkrátka rozhodovala momentální potřeba. Otevřením hranic stoupl i význam památek z důvodu dychtivosti zahraničních turistů. Což posunulo jejich význam výše, neboť se tyto staly i zdrojem příjmů. Bohužel se zjištěním, že původní účel existence sakrálních staveb poněkud skomírá, neboť lidstvo již tolik nepotřebuje hledat spásu v nadpřirozeném, k čemuž ´vydatně napomáhá i dlouhodobý bezválečný stav v Evropě.

    Pokud jde o Vaši narážku na VH a jeho bohulibé kroky při jmenování profesorů, tomu se nelze divit. Jeho svobodomyslnost a pacifismus se projevily i v rozsáhlé amnestii, kterou udělil a třeba v požehnání likvidace zbrojního průmyslu, za kterou mu bratři Slováci „poděkovali“ házením vajec s jeho současným „svatořečením“ západních konkurentů.

    Další prezident VK byl trochu střídmější, řekl bych skoro až skrblík, který se omezil na amnestii a abolici těch, jejichž deliktní počínání posvětil známým „žádné peníze nesmrdí“. Tuto umně zabalil do propuštění z větší části recidivistů, co se do vězení zakrátko vrátili zpět.

    No a Váš „oblíbenec“ MZ rozmáchlými gesty přímo šetří. Národu předhodil propuštění JK, čímž uspokojil jeho část, která věřila v to, že nebyl vrah, a zároveň svoji touhu jitřit veřejné mínění.

    A teď si tyto pohlaváry nezaujatě ohodnoťte z hlediska jejich „přínosu“ pro národ. Ono to lehce nejde, co? Každý člověk má totiž svoje kritéria, ze kterých nechce slevit. V přímé volbě, naštěstí, rozhoduje většina.

    Mějte hezké jaro.
    Zdraví Vladimír Havlíček

  24. Zdeněk Gryc říká:

    Vážený pane Havlíček,

    Včera jsem dost koukal Na plovárně na Dinu, ženu spolužáka Otakara Štěrby.
    Na universitě pod vlivem jeho profesorů Hraběte a Absolona se věnoval hydrobiologii.
    Otakar jako vědec se zajímal o život ve vodě, jako základu existence.
    V kultuře se mluví o Undergroundu. V přírodě to není tak obvyklé.
    To není zjevné z rodinné prohlídky Punkevních jeskyní,
    ale z práce hydrobiologa, který tam zkoumá 4 roční období.

    Pokud posuzujeme českou kulturní krajinu,
    tak máme o ní snad dostupné solidní a objektivní údaje z doby
    „kdy poslední Slavata spadl do vlčí jámy u Telče“.
    Prae-socialistická krajina je na obrazech současné výstavy Nágla v jihlavské Galerii.

    Tato krajina ve své parcelaci byla ovlivněna politikou první republiky.
    Její krása a měřítko byla dána mezemi a drobnou církevní architekturou.

    Její danosti a zákony, ukazují na příklad drobné církevní památky,
    zabudované v Jihlavě do opěrných zdí na Znojemské,
    viz mapy.cz – mapa fotografická /Boží muka, kámen s křížem ve zdi,
    smírčí kámen, další 2 kameny ve zdi, Sousoší Piety – detail/

    Architektura, počínaje kostelem, byla důležitá pro tradici kraje a oko turisty.

    Meze pak pro život hmyzu.

    Dost se nyní mluví o tom, jak „hmyz v krajině ubejvá“.
    V politice je tomu naopak, že ?
    ————————–
    Převzato:
    „Legendární český cestovatel Miroslav Zikmund slaví dnes neuvěřitelné sté narozeniny.
    Narodil se 14. února 1919 v Plzni a svou první velkou cestu,

    podnikl už v 16 letech na Podkarpatskou Rus.“

    Zdeněk a Zdeněk, seděli ve třídě ve 3 lavici před katedrou, na RG Židenice,
    kde v roce 1952 maturovali s Otakarem Štěrbou.
    Svou první velkou cestu,
    podnikli /autostopem/ už v 16 letech do Slovenského Ráje.

  25. Zdeněk Gryc říká:

    „Asi by bylo pěkné, kdybych řekl, že v tom vězela už odmalička moje touha cestovat. Vůbec ne. V přání dojet co nejdál byla spíš zvídavost a snaha vidět víc, vědět to, co ostatní nevědí. Tento rys – vědět, jak se věci doopravdy mají – mne provází celý život.“
    Miroslav Zikmund v knize Století Miroslava Zikmunda

    Miroslav Zikmund začal po maturitě v roce 1938 začal studovat Vysokou obchodní školu.
    Na začátku 2. světové války uzavřeli němečtí okupanti české vysoké školy
    a tak Miroslav Zikmund dokončil studia až v roce 1946.

    Již během války se Miroslav Zikmund začal společně se svým spolužákem a přítelem Jiřím Hanzelkou připravovat na pozdější zahraniční cesty.

    První výprava Hanzelky a Zikmunda se uskutečnila v letech 1947 – 1950, kdy oba cestovatelé s vozem značky Tatra projeli Afriku a Jižní Ameriku.
    Z této cesty bylo československým rozhlasem odvysíláno více jak 700 reportáží.
    Oba cestovatelé s sebou přivezli velké množství fotografií a filmového materiálu.

    Od roku 1951 se stal Miroslav Zikmund spisovatelem a novinářem z povolání.
    Po dobu zákazu veškeré veřejné a publikační činnosti v letech 1969-1989
    se věnoval genealogii a pořádání obsáhlého archivu H+Z,
    který spolu s Jiřím Hanzelkou darovali Muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně.
    ———————————————–
    Je zajímavé, když kardiochirurg Jan Pirk, nebo astronom Jiří Grygar, se vyjádří k osobnostem v souvislosti s politickým děním v republice.

    Tak jako to učinil Miroslav Zikmund na začátku svého nedávno publikovaného filmu v ČT,
    kdy řekl, že si váží pouze 2 presidentů TGM a Václava Havla.

    Cestování, které naší generaci znemožnili komunisté, vede k poznání nejenom krajiny,
    ale i životního stylu a úrovně v dané krajině.
    Lze si to ověřit historicky na obrazech holandských malířů, kteří překročili Alpy.

    Je dobře, když mládež „in situ vidí – kdo mysl Čechů šidí“

    Hanzelka a Zikmund v panteonu národa jsou osobnosti,
    těžko překonatelné příklady přímého a osobního poznání světa ve dvojici.
    Autem cesta necesta, na kole, nebo na raftu, obdobně jako dvojice,
    Otokar Štěrba a Jaromír Štětina.

  26. Jan P. říká:

    Zdeněk Gryc říká:
    Středa, 13. 2. 2019 v 20:56
    „Nezbývá než prostý závěr: pro bohaté a prosperující státy jsou památky ozdobou a chloubou,
    pro státy chudé a špatně hospodařící musí být přítěží.Záleží jen velmi málo na památkářích, která z těchto dvou možností bude platit u nás.“

    Správně bude, až na zámku bude zase milostpán a ty děti a postižení mu budou pěkně sloužit.
    14. 2. 2019/Hospodářské Noviny/Život na zámku: Tři desetiletí po pádu komunismu rozsáhlé historické budovy stále slouží zdravotně postiženým nebo opuštěným dětem. Praxe ukazuje, že je to špatně

  27. Svatopluk Beran říká:

    Zdeněk Gryc říká:
    Středa, 13. 2. 2019 v 20:56
    „Nezbývá než prostý závěr: pro bohaté a prosperující státy jsou památky ozdobou a chloubou,
    pro státy chudé a špatně hospodařící musí být přítěží.

    Hlavní prosperující státy jsou státy, jejichž nezbytnou součástí prosperity je parazitování na státech ostatních. Pokud by tak nečinily byly by jistě slušně životaschopné, ale ne PROSPERUJÍCÍ. Bez cizích surovin, levné pracovní síly, možností tisknout si nepodložené prostředky směny, by žádná prosperita dnešního hlavního typu kapitálu nemohla existovat. TAKŽE bez vymyšleného dluhu, který sami obsluhují a užívají, bez levných surovina levné pracovní síly, dnešní prosperita neexistuje. To jen pro ujasnění co je nezbytné vzhledem k Asii, Africe a Jižní Americe. Odstranit z těchto zemí dnešní legální, ale slabší vládce a následně za to mít právo parazitovat.

  28. Zdeněk Gryc říká:

    „Nezbývá než prostý závěr: pro bohaté a prosperující státy jsou památky ozdobou a chloubou,
    pro státy chudé a špatně hospodařící musí být přítěží.
    Záleží jen velmi málo na památkářích, která z těchto dvou možností bude platit u nás.“
    ——————————————————————-
    Jen tak pro jistotu a pochopení nostalgického povzdechu, nad ničením kulturního dědictví
    Je to citát z článku PhDr. Hoffmanna napsaného roce 1968 v souvislostí se socialistickou devastací zámku Brtnice, druhdy sídla knížete Kollalta.
    Podobně tomu bylo s kláštery.
    Na zámku v Uherčicích byly za potlesku politruků záměrně ničeny renesanční sochy.
    Na Březinkách se tak dělo s barokní sochou sv. Jána, dle instrukcí stranického tisku, v rámci oslav Února 48 v roce 1957. U nás a nyní, nejde o Afriku, ale o místní renezanci, což je také cílem církevních restitucí.
    ———————————————————————–
    „To jen pro ujasnění co je nezbytné vzhledem k Asii, Africe a Jižní Americe. Odstranit z těchto zemí dnešní legální, ale slabší vládce a následně za to mít právo parazitovat.“

  29. Zdeněk Gryc říká:

    „To jen pro ujasnění co je nezbytné vzhledem k Asii, Africe a Jižní Americe. Odstranit z těchto zemí dnešní legální, ale slabší vládce a následně za to mít právo parazitovat.“

    JAKO RUSKO U NÁS:

    Počínaje 1945
    Natvrdo od 19458
    Přijet s tanky v roce 1968.

    Sameťák a Václav Havel ?

    Nynější vládu ANO + Lidovci drží pohromadě kdo?

    Požadavek na Církevní restituce, že ?

Zanechte komentář




© 2008 Parola s.r.o.