Blog Jihlavských listů

Miroslav Tomanec, Ing., MBA
129- Původně stavební inženýr, nyní propadl kouzlu gastronomie s různou přidanou hodnotou, převážně kulturní, do té míry, že provozuje několik podniků v centru města, mimo jiné Radniční restauraci s pivovarem. Po deset let se neztotožňoval se současným vývojem města a hlavně jeho vedením a aktivně se snažil postup věcí měnit ku prospěchu občanů, nikoliv politických stran. Až po zlom v listopadu 2018.

ZMĚNY POUZE KOSMETICKÉ.BOHUŽEL.

Miroslav Tomanec, Ing., MBA | Čtvrtek, 25. 2. 2016 v 21:42

Středeční  večer v DIODu nám nabídl opravdu „zásadní“ úpravy systému hromadné dopravy ve městě při prezentaci řešitelským týmem – na levé straně předsednického stolu z pohledu diváka primátor Chloupek, ředitel Vilím a náměstek Vymazal, na pravé straně pak tři mladí nadějní dopravní inženýři.

A máme se na co těšit! Už od dubna nebude základní interval 13 minutový, ale pouze 12 minutový! A od podzimu se zruší linka BI a namísto ní bude zase linka D, která bude jezdit trochu jinak….. Ale teď už vážně – jedinou opravdu výraznou změnou k lepšímu je zavedení přímých expresních linek do průmyslových zón. Na otázku, proč to trvalo 20 let od první žádosti odpověděl pan ředitel Vilím, že to nešlo z ekonomických důvodů (?!).

Osm set tisíc vydaných na dopravní průzkum aby se zjistilo co ví o městské dopravě úplně všichni vadilo kupodivu nejvíce účastníkům setkání, kteří jinak ctí koaliční barvy – pánům Štorkovi (ČSSD) a Piáčkovi (KDU-ČSL).

Bylo mně docela líto těch tří mladých mužů na pravé straně předsednického stolu – vůbec nepochybuji o jejich dobré vůli, invenci a snaze, věřím jim dokonce že i opravdu zvažovali jiné varianty řešení….. leč „levice“ (a to určitě nejenom z pohledu diváka na předsednický stůl…) spolehlivě opravdovým změnám zabránila a své pozice uhájila. A tak na skutečné řešení palčivých problémů v této oblasti, kam patří zejména integrace dopravy, odlehčení náměstí, rychlé spojení Domu zdraví se sídlišti , zrušení šílené šestky, opravdové řešení potřeb občanů (ne tahle formalitka…) a také EKONOMIČNOST SYSTÉMU si budeme muset ještě počkat. Snad po volbách….

A právě EKONOMIČNOST SYSTÉMU městské hromadné dopravy zaujala včera možná víc než nastávající kosmetické změny, byť nebyla hlavním tématem. Velké ocenění patří organizátorům prezentace, že připravili jednoduchý, přehledný a lapidárný materiál, jak si vedení města považuje svůj Dopravní podnik, když jej dokáže nafutrovat 60 milionovou dotací (o 50% více než v roce 2006) aniž by se pozastavilo nad fakty neměnícího se rozsahu linek a rapidně klesajícího počtu cestujících     (o 12% méně než v roce 2006). Pak se ale nelze divit plamenné obhajobě zbytečné a prázdné linky č.6 panem ředitelem Vilímem, která prodělává jenom 700 tisíc ročně, což je prý jenom o málo více než ostatní linky….

14 komentářů k článku “ZMĚNY POUZE KOSMETICKÉ.BOHUŽEL.”

  1. VladimírV říká:

    Jaké že ekonomické důvody bránily DP zavedení linek do průmyslové zóny? Je lepší si trůnit v pohodlné židli a vykládat o nedostatku financí místo toho, aby se při jednání s firmami, které v průmyslové zóně sídlí, dosáhlo toho, že se firmy budou podílet na spolufinancování MHD. Jak je např. možné, že si mohou obchodní centra v Brně dovolit financovat bezplatnou dopravu svých zákazníků a klíčoví zaměstnavatele v Jihlavě ne?

  2. Fejinka říká:

    Jo, Vláďo, za chvíli bude na každém vjezdu do Jihlavy závora a bude se vybírat za vjezd do města jako to bývalo za feudalismu. Dnes zaparkovat auto v Jihlavě bude problém bez placení. Nevím proč se tak vedení DP města brání zavézt nástup předními dveřmi po celých 24 hodin u MHD. Když to jde jinde, proč tomu nejde v Jihlavě? Řidič prvně otevře dveře pro výstup, potom je zavře a otevře dveře pro nástup a má kontrolu kdo tam jak nastupuje. Žádné černochy a ožralce tam nepustí. Lidé v klidu nastoupí a je to. Že se trošku zdrží ve stanici jde upravit jízdními řády. Když se chce jde všechno, když se nechce, nejde nic. A to v jiných městech ještě řidič prodává jízdenky.
    Proč třeba neupravit trasu č. 12 do A. Dolu, která by jezdila ke křižovatce Tři věžičky pravidelně a na křižovatce by zahnula na I/38 směrem na H. Brod a zajela do A. Dolu zezadu (některé spoje by jezdily až k Jipocaru jak jezdí). Vždyť co tam je podniků!!! Zase by to taková zajížďka nebyla, ale sloužilo to lidem.

  3. Stanislav Doležal říká:

    Nástup předními dveřmi považuji je nesmysl, který je v jihlavském provedení pouze populistickým řešením údajně něco řešíme. Řidiči stejně nekontrolují kdo nastupuje – od zavedení této novinky jsem uskutečni 86 jízd a byl jsem vyzván k předložení dokladu jednou. Ptal jsem pár řidičů proč to nekontrolují a jejich argument: „Za těch pár korun si nenechám rozbít hubu!“ chápu. Vždyť i ředitel DP kdysi argumentoval na dotaz proč revizoři nekontrolují nepříspůsobivé a na dítě které si zapomene průkazku dělají ramena slovy:
    „Lepší pár černých pasažérů, než nůž v břiše.“ Revizora v nočních spojích nepotkáte, to ještě tak při cestě ranní nebo odpolední směnu, tam je jistota že z černého pasažéra peníze vymohou i kdyby mělo dojít na exekuci. A teď to mají řešit řidiči?

  4. Fejinka říká:

    To není populistické řešení, je to jenom nezvyk. Když to jde v jiných okresních a větších městech, proč se tomu tak bráníme. Např. Kladno je pomalu 2x tak velké a jde to. To, že to řidiči nedělají je věc jiná, jenom výmluvy. Když něco neumí vedení prosadit ve prospěch dopravy, tak tam nemá co dělat.

  5. Miroslav Tomanec říká:

    Opravdu si myslíte že vystupování a nastupování jedněmi dveřmi patří k důležitým problémům? Vám je třeba opravdu jedno jak se tady vyhazují milióny za provoz šestky, kterou vůbec nikdo nechce a nepotřebuje? Tedy kromě Evropské unie?

  6. Berka říká:

    Ten Vilím…to je mimochodem taky nějaká doživotní trafika pro starou strukturu, ne ?

  7. Fejinka říká:

    Pane Tomanče, já o voze a Vy o koze. Samozřejmě je zavedení šestky v této době, kdy se nic neudělalo s Městským nádražím je hloupost. Až to bude sloužit jako hlavní nádraží, potom to bude něco jiného.
    Tím, co navrhuji, se ušetří třeba za ty revizory (co kontrolují a nekontrolují), řidič je chráněn „kukaní“ od pasažérů (pokud nevydává jízdenky) a kdykoliv si může zavolat „botičkáře“ se zavřením všech dveří. Lidé si stoupají tak jak přicházejí a chovají se jako slušní, žádné tlačenice. Jenže to je asi na Jihlavu problém, aby se k sobě lidé trošku chovali slušněji, aniž by je k tomu mělo třeba zavedení tohoto opatření.
    Pochopitelně to není důležitý problém dopravy ve městě, ale určitý přínos to určitě má. Nástup všemi dveřmi má svůj význam tam, kde jsou návaly mnoha lidí (např. Praha), jinde ne.

  8. honza říká:

    to Fejinka : Zavřením všech dveří a tím zamezení vystoupení neplatičů či jiných problémových osob by možná došlo k ohrožení dalších cestujících. Asi bych nebyl nadšený kdyby nějaký agresivní, neplatící, cikán čí skupinka problémových lidí se mnou sdílela prostor ve voze. Už se mi něco podobného stalo a nebylo to moc příjemné.

  9. Miroslav Tomanec říká:

    Na té besedě ve středu zaznělo v kuloárech k panu řediteli Vilimovi (*1949) že základní důvod jeho neustáleho setrváváni v této exponované funkci je opět pouze ekonomický, údajně jeho plat je takové výše, že vyplácet mu odstupné by bylo naprosto neúnosné. A v tom bude asi nejzákopanější pes případných změn. Protože asi nejenom já si myslím, že všem zúčastněným by se naopak velice vyplatilo poskytnout mu to odstupné, ať už bude jeho výše jakákoliv.

  10. Fejinka říká:

    Honzo, to už je jenom na policii, jak rychle by zasáhla. Možná se najde i mezi cestujícími někdo (někteří) „statečný (ní)“, komu tito vandalové vadí a dokáží zasáhnout. To už jsou hraniční incidenty. Pokud si tito vandalové zaplatí jízdné (platnou jízdenku), musí je tam řidič pustit, pokud nejsou agresivní či pod vlivem alkoholu před nástupem do vozu. Samozřejmě záleží na řidiči jak se zachová.

  11. Venca říká:

    Proč to ale zní v kuloárech ? Proč se to neřeší natvrdo a veřejně – třeba na zastupitelstvu ? To se jako bude čekat, až se Vilímovo ředitelování vyřeší „biologicky“ ?

  12. Miroslav Tomanec říká:

    Na to je velmi jednoduchá odpověď, proč se to neřeší natvrdo a veřejně – třeba na zastupitelstvu….. nic by se totiž nevyřešilo,tudíž by to bylo zbytečné – přátelé starých pořádků mají stále navrch. v Jihlavě.

  13. Berka říká:

    Frenc, Vilím… zase se ušetří na vizitkách a na cedulkách u dveří, když se nemusí měnit co čtyři roky.

  14. Fejinka říká:

    Po posledních komunálních volbách se nic nezměnilo, jenom si,pánové, vyměnili „židle“ a jede se dál. Občané Jihlavy to opět nezvládli!!!

Zanechte komentář




© 2008 Parola s.r.o.